SPECIALS

EARLY ACCESS: INTO THE STARS

Το Into The Stars κατάφερε να μου κινήσει το ενδιαφέρον με τρεις και μόνο λέξεις: space, 3D, FTL. Η ιδέα ενός παιχνιδιού στο ύφος του FTL αλλά σε πλήρες 3D περιβάλλον και με τον παίκτη να ελέγχει τα πάντα από την καρέκλα του κυβερνήτη με ενθουσίασε. Το μυαλό μου γέμισε μονομιάς με εικόνες από την παιδική μου ηλικία όταν κολλούσα στην τηλεόραση και περίμενα εναγωνίως να αρχίσουν οι αγαπημένες μου sci-fi σειρές. Star Trek: The Next Generation, Babylon 5, Deep Space 9, ακόμα και δευτεράντζες τύπου Andromeda με κρατούσαν στην οθόνη και με έκαναν να ονειρεύομαι ένα μέλλον όπου η ανθρωπότητα θα ταξίδευε στα αστέρια. Βέβαια με βάση αυτές τις σειρές το εν λόγω ταξίδι θα μας έβγαινε ξινό αφού τα πάντα εκεί έξω προσπαθούν κατά τα φαινόμενα να μας αφανίσουν! Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο Into The Stars, παιχνίδι του studio Fugitive Games που πριν από μερικές ημέρες έγινε διαθέσιμο για το κοινό μέσω του Steam Early Access. H τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας για επιβίωση εναπόκειται στα Arks, τα τεράστια colony ships τα οποία θα ψάξουν ένα νέο σπίτι για το ανθρώπινο γένος μετά την καταστροφή της γης από την εξωγήινη φυλή των Skorn. Εσείς, ως κυβερνήτης του Ark-13, έχετε ως αποστολή το ταξίδι στην άλλη μεριά του γαλαξία όπου σας περιμένει ένας φιλόξενος πλανήτης και η ελπίδα για μια νέα αρχή. Οι Skorn βρίσκονται στο κατόπι σας και οι ζωές των 10.000 πολιτών του Ark-13 εξαρτώνται από τις δικές σας αποφάσεις. Αντέχετε;

IntoTheStars3Ένα σκάφος στη μέση του πουθενά. Τί θα συναντήσει το πλήρωμά σας;

Ήδη από την ανωτέρω περιγραφή οι ομοιότητες με το FTL είναι αδιαμφισβήτητες. Μάχη ενάντια στο χρόνο, μια εχθρική δύναμη που σας καταδιώκει, ταξίδι σε ένα μακρινό σημείο του γαλαξία. Οι διαφορές όμως είναι επίσης σημαντικές, με κυριότερη την real-time εξέλιξη του παιχνιδιού και τον τρόπο ελέγχου του σκάφους σας. Στο Into the Stars ξεκινάτε την διαστημική σας περιπέτεια επιλέγοντας αρχικά τον τύπο του χαρακτήρα σας (από τέσσερις επιλογές με διαφορετικά bonuses) και κυρίως τα modules τα οποία θα εγκατασταθούν στο σκάφος σας, έχοντας στη διάθεσή σας έναν συγκεκριμένο αριθμό από credits τον οποίο δεν πρέπει να υπερβείτε. Οι επιλογές σας σε αυτό το κομμάτι του παιχνιδού θα καθορίσουν πολλές παραμέτρους του ταξιδιού σας καθώς τα διαφορετικά modules έχουν και αντίστοιχες ανάγκες σε resources. Για παράδειγμα, η εγκατάσταση μιας πιο φθηνής σε credits μηχανής η οποία όμως έχει μεγαλύτερη κατανάλωση σε υδρογόνο συνεπάγεται την ανάγκη για συνεχή συλλογή των κατάλληλων resources, ειδάλλως θα ξεμείνετε γρήγορα από καύσιμα! Αντίστοιχες σκληρές αποφάσεις θα κληθείτε να πάρετε για το σύστημα υποστήριξης ζωής και διατροφής του σκάφους, για τον εξοπλισμό εξορύξεων (κεφαλαιώδους σημασίας για τη συγκέντρωση resources) και φυσικά για τα οπλικά συστήματα του Ark-13 αφού η σύγκρουση με εχθρικές δυνάμεις είναι αναπόφευκτη!

IntoTheStars4Οφείλετε να επιδιώκετε τον ανεφοδιασμό με resources σε κάθε ευκαιρία.

Μόλις καταλήξετε στο επιθυμητό configuration, στη σύνθεση του πληρώματος της γέφυρας και στην ποσότητα των αρχικών resources, το ταξίδι ξεκινά. Βλέπετε τη δράση είτε σε πρώτο πρόσωπο, από την καρέκλα του κυβερνήτη, είτε σε τρίτο μέσω μιας εξωτερικής κάμερας. Κινείστε όπως είπαμε σε real-time στον χάρτη ελέγχοντας το σκάφος σας με τα πλήκτρα WSAD και πρέπει να διασχίσετε τον χάρτη ο οποίος χωρίζεται μεν σε ξεχωριστούς sectors αλλά είναι ενιαίος, επομένως δεν χρειάζεται να κάνετε jump από τον ένα sector στον άλλο. Ο κάθε sector έχει ορισμένα σημεία ενδιαφέροντος, συνήθως πλανήτες ή σκάφη, στα οποία έχετε τη δυνατότητα να συλλέξετε επιπλέον resources είτε μέσω mining (το οποίο περιλαμβάνει και ένα minigame) είτε μέσω της αποστολής ενός resource probe. Επίσης, στα περισσότερα από αυτά τα σημεία θα έχετε την ευκαιρία να στείλετε ορισμένα μέλη του πληρώματός σας μέσω shuttle ώστε να επιχειρήσουν να επιλύσουν κάποιο από τα random events της περιοχής, η επιτυχής ολοκλήρωση των οποίων θα σας ανταμείψει με κάθε λογής καλούδια όπως επιπλέον resources, πολύτιμα αντικείμενα ή καινούρια modules για το σκάφος σας. 

IntoTheStars8Με μόνο 41% πιθανότητες επιτυχίας, η αποστολή ενδέχεται να στραβώσει πολύ άσχημα!

Οι πιθανότητες επιτυχίας σε οποιαδήποτε δραστηριότητα του παιχνιδιού εξαρτώνται εν πολλοίς από τα στατιστικά του εξαμελούς πληρώματος της γέφυρας καθώς η συμμετοχή τους είναι απαραίτητη για οτιδήποτε θελήσετε να κάνετε. Το πλήρωμα επιφορτίζεται με τη διευθέτηση των ζητημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού εντός του σκάφους (επίσης random events), με την εκτέλεση αποστολών και φυσικά με την επάνδρωση των battle stations στην περίπτωση μιας διαστημικής μάχης. Για παράδειγμα, η αποστολή ενός shuttle στην επιφάνεια ενός πλανήτη με κακές καιρικές συνθήκες είναι πολύ πιο πιθανό να γίνει χωρίς απρόοπτα αν ο πιλότος σας έχει υψηλό Piloting skill, ενώ η ολοκλήρωση ενός random event συνδέεται άμεσα με το Command skill του επικεφαλής της αποστολής. Στην πορεία του ταξιδιού σας και όσο το πλήρωμα αντιμετωπίζει διάφορες καταστάσεις τα στατιστικά του βελτιώνονται, ωστόσο θα πρέπει να έχετε πάντοτε κατά νου οτι το στοιχείο του permadeath βρίσκεται σε πλήρη ισχύ. Αν κάποιο μέλος του πληρώματός σας πεθάνει, τον χάσατε! 

IntoTheStars1Μεγάλο το ρίσκο, μεγάλη και η επιβράβευση!

Όσο επιδέξιοι και αν είστε στο πιλοτάρισμα του σκάφους και στην αποφυγή των εξωγήινων patrols, η μάχη με τις εχθρικές δυνάμεις αργά ή γρήγορα είναι αναπόφευκτη. Πριν από την εκκίνηση της αναμέτρησης θα κληθείτε να επιλέξετε τα μέλη του πληρώματος που θα επανδρώσουν κομβικές θέσεις: Τον Deflector για την απόκρουση επιθέσεων, τις Torpedoes, τα Lasers και το Ιατρείο. Η μάχη διεξάγεται και αυτή σε real-time και οι ομοιότητες με το FTL είναι αρκετές καθώς πρέπει να περιμένετε μέχρι να φορτίσουν τα όπλα σας πριν τα πυροδοτήσετε, ενώ περιλαμβάνεται και η δυνατότητα για στόχευση διαφορετικών υποσυστημάτων στα εχθρικά σκάφη (Hull, Shields, Weapons). Ένα πρωτότυπο στοιχείο το οποίο εισάγει το Into The Stars είναι η έννοια των shield και weapon frequencies που απεικονίζονται στο παιχνίδι με τα χρώματα κόκκινο, κίτρινο και μπλε. Οφείλετε να παρακολουθείτε ανά πάσα στιγμή τις συχνότητες που χρησιμοποιούν οι αντίπαλοί σας σε όπλα και ασπίδες γιατί η πυροδότηση ενός οπλικού συστήματος π.χ. στην κόκκινη συχνότητα δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα αν ο αντίπαλος έχει συγχρονίσει τις ασπίδες του στο ίδιο χρώμα. Η μάχη λοιπόν απαιτεί την ενεργό συμμετοχή του παίκτη και τη συνεχή εγρήγορση γιατί τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς!

IntoTheStars5Πυρ κατά βούληση!

Αξιολογώντας γενικά το gameplay του Into The Stars σε αυτή την πρώιμη φάση της ανάπτυξης του θέλω να τονίσω οτι το παιχνίδι έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε κάτι το πραγματικά ξεχωριστό, αρκεί οι developers να φροντίσουν ώστε να το “γεμίσουν” με περιεχόμενο και να αντιμετωπίσουν ορισμένα ενοχλητικά προβλήματα που ενδέχεται να κουράσουν τον παίκτη σε πολλαπλά playthroughs.  Στην επικοινωνία μου με τους developers μετά τη δημοσίευση του παρόντος preview έχω σκοπό να τους επιστήσω την προσοχή σε δύο κυρίως θέματα: στον εμπλουτισμό των sectors με επιπλέον αποστολές, σκάφη, random events και μάχες, καθώς και στην επιτάχυνση του ρυθμού του παιχνιδιού ο οποίος σε αυτή τη φάση είναι αρκετά αργός και έχει ουκ ολίγα κενά διαστήματα όπου απλώς διασχίζετε το διάστημα κοιτώντας το ομολογουμένως όμορφο περιβάλλον. Μπορεί να ακούγεται ρεαλιστικό αλλά είναι πολύ πιθανό να κουράσει τους παίκτες που δεν έχουν είτε τον χρόνο είτε την υπομονή να περιμένουν μέχρι να φθάσουν στο “ζουμί”. Είναι βεβαίως αυτονόητο οτι σε αυτή τη φάση του development το Into The Stars διαθέτει διάφορα bugs και δεν τρέχει ιδιαίτερα καλά σε υψηλές αναλύσεις, όμως αυτά είναι απολύτως αναμενόμενα φαινόμενα για ένα early access game. Μάλιστα λίγο πριν τη δημοσίευση του preview οι developers ανέβασαν ένα σημαντικό patch με πολλές βελτιώσεις και προσθήκη επιπλέον χαρακτηριστικών. Οι επόμενοι μήνες θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό αν το Into The Stars θα πραγματοποιήσει επιτέλους το όνειρο ενός εθιστικού space command sim ή αν θα περάσει στην ιστορία ως μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία. Μακάρι να τα καταφέρει!

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

2 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL