REVIEWS

TEKKEN 8

Είναι κάτι που δεν συμβαίνει συχνά, αλλά σε διάστημα ολίγων μηνών, είχαμε νέες κυκλοφορίες από όλα τα «μεγάλα» fighting franchises. Η Capcom με το εξαιρετικό Street Fighter 6, η NetherRealm Studios με το ενδιαφέρον, μα με ελλείψεις και αρκετά παράπονα από τους παίκτες Mortal Kombat 1 και τώρα ήρθε η σειρά της Bandai Namco να παρουσιάσει τη δική της οπτική για την πολυπαιγμένη σειρά Tekken. Αν και η Ιαπωνική εταιρεία άργησε χαρακτηριστικά να συμπεριλάβει τα PCs στο εύρος των κυκλοφοριών της, η πολύ καλή πορεία του Tekken 7 στο Steam, αλλά και των fighting games γενικότερα τα τελευταία χρόνια, οδήγησε, χωρίς πολλή σκέψη, στην ταυτόχρονη κυκλοφορία του Tekken 8 σε PS5, XBOX και PC.

Ένα παιχνίδι που επιβεβαιώνει ότι η εσωτερική ομάδα ανάπτυξης της Bandai Namco βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα. Μια ομάδα που δεν επαναπαύεται στις δάφνες της, αλλά προσπαθεί συνεχώς να καινοτομεί, ακόμα και αν έχει προηγηθεί ένα πολύ επιτυχημένο «επεισόδιο», σαν το Tekken 7. Το Tekken 8 διατηρεί μεν ανέπαφη την ραχοκοκαλιά του gameplay του, που το έχει εξυψώσει στα σημερινά υψηλά επίπεδα, ωστόσο ενσωματώνει ένα νέο σύστημα ονόματι heat, το οποίο υπόσχεται ακόμα πιο γρήγορες και αμφίρροπες μάχες, όπου συχνά το αποτέλεσμά τους κυμαίνεται στην κόψη του ξυραφιού. Ομολογώ ότι τόσο αγχωτικές μονομαχίες σε ranking matches δεν είχα ζήσει ούτε στο πρόσφατο και λατρεμένο Street Fighter 6, κάτι που μάλλον θα πρέπει να προσέχω, μιας και διανύω… «ευαίσθητη» ηλικία (hu!).

Το κλασικό gameplay του Tekken, παρουσιάζεται εδώ πιο γρήγορο και πιο εντυπωσιακό παρά ποτέ.

Ωστόσο, το περιεχόμενο του Tekken 8 δεν απευθύνεται μονάχα σε όσους ψάχνουν να βρουν τρόπους να αυξήσουν τους χαμηλούς παλμούς της πίεσής τους. Το παιχνίδι είναι από τις μετρημένες περιπτώσεις των καιρών μας που είναι πραγματικά πλήρες, τόσο σε offline περιεχόμενο όσο και σε online, που ως γνωστόν, αποτελεί τη πεμπτουσία ενός σύγχρονου fighting game (μιας και το «διπλό στο ίδιο δωμάτιο» ανήκει μάλλον σε άλλες δεκαετίες).

Αρχικά, υφίσταται το story mode, που τιτλοφορείται ως The Dark Awakens, και διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες anime υπερβολής. Σε αυτό συμβάλλει και το ολίγον τι αλλοπρόσαλλο σενάριο που διαθέτει ολόκληρο το franchise Tekken, με νεκραναστάσεις χαρακτήρων, αλληλοσκοτωμούς συγγενών, δαίμονες, αγγέλους και δεν συμμαζεύεται, που ξεφεύγει κατά πολύ από ένα τυπικό «τουρνουά ξύλου». Παρ’ όλα αυτά, το story του παιχνιδιού είναι καλά σκηνοθετημένο, έχει το ενδιαφέρον του με την επικότητα των μαχών και με τις ανατροπές του, ενώ υιοθετεί ως κύριο πρωταγωνιστή έναν από τους πλέον αγαπημένους χαρακτήρες του franchise, τον Jin Kazama. Εκτός αυτού, αν θέλετε να εμβαθύνετε στο backstory των περισσότερων ηρώων του παιχνιδιού , υπάρχουν τα λεγόμενα Character Episodes, τα οποία αποτελούνται από μια σειρά μαχών (σαν ένα σύντομο arcade mode) και είναι τα μοναδικά που διαθέτουν και κάποιο cutscene-φινάλε, σε αντίθεση, παραδόξως, με το «κανονικό» arcade.

Οι Rage Arts αποτελούν τον τελευταίο άσσο στο μανίκι μας,αν όλα έχουν πάει στραβά. 

Ένα arcade mode που φυσικά αντιστοιχεί σε αυτό που θα συναντούσαμε αν επισκεπτόμασταν ένα «ουφάδικο», εφόσον αυτά υπήρχαν ακόμα με τη μορφή που τα γνωρίσαμε στα ‘80s-90’s. Η επιλογή ενός χαρακτήρα ανάμεσα από τους 32 διαθέσιμους και οι οκτώ μονομαχίες, αυξανόμενης δυσκολίας, μέχρι τον τελικό «κακό» είναι σχεδόν πάντα το πρώτο mode που δοκιμάζει κανείς σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο fighting game. Μιας και πιάσαμε το roster χαρακτήρων, το αρχικό του Tekken 8 υπολείπεται ελαφρώς σε σχέση με εκείνο που ξεκίνησε το Tekken 7 (32 έναντι 36 του τελευταίου) και υπάρχουν μόλις τρία νέα πρόσωπα για να δοκιμάσει κανείς (Azucena, Victor Chevalier και Reina Mishima), ωστόσο δύσκολα θα παραπονεθεί κάποιος ότι δεν υπάρχει ποικιλία. Ίσως η απουσία του Eddy Gordo να «πονέσει» κάποιους πιο σκληροπυρηνικούς οπαδούς του Tekken, όμως αυτός (μαντέψτε) θα αποτελεί μέρος του πρώτου DLC που θα κυκλοφορήσει στο άμεσο μέλλον.

Πέρα από το τυπικό arcade, μια πολύ καλή προσθήκη είναι το Arcade Quest, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί ένα εκτεταμένο tutorial, μεταμφιεσμένο σε mini-περιπέτεια. Ήτοι, φτιάχνουμε ένα «chibi» avatar και μπαίνουμε σε διάφορα «ουφάδικα» ανά τη χώρα, με σκοπό να αναδειχθούμε πρωταθλητές του Tekken World Tour. Συμπαθέστατο σαν ιδέα και σαν υλοποίηση, που απευθύνεται κυρίως στους νεοφερμένους παίκτες, αλλά δεν θα ενοχλήσει διόλου όσους νοιώθουν «σκουριασμένοι» και θα επιθυμούσαν μια γερή υπενθύμιση. Το offline mode ολοκληρώνεται με το κλασικό VS (CPU ή ανθρώπινο παίκτη) και το Practice, ενώ υφίσταται και το Tekken Ball, όπου, όπως αμυδρά υποδηλώνει και το όνομά του, προσπαθούμε να χτυπήσουμε τον αντίπαλο, όχι με κλωτσιές και μπουνιές, αλλά με ένα τεράστιο… τόπι. Ωστόσο, το εν λόγω mode αποτελεί μονάχα ένα ευχάριστο διάλειμμα και τίποτε παραπάνω.

Όσο αναμένουμε να παίξουμε online, μπορούμε να εξασκηθούμε λιγάκι ενάντια σε κάποια bots.

Περνώντας στο online mode τώρα, κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις χάρη στον άψογο netcode του, που διαθέτει τόσο rollback χαρακτηριστικά, εκμηδενίζοντας το lag, όσο και cross-play δυνατότητες, πολλαπλασιάζοντας την ίδια στιγμή το αριθμό των διαθέσιμων παικτών, αφού βάζει στο ίδιο «καζάνι» PC και console-παίκτες. Όσον αφορά το περιεχόμενό του, περιλαμβάνει τα γνωστά player και ranked matches, ενώ υπάρχει και το ανάλογο του Battle Hub του Street Fighter 6, το Tekken Fight Lounge, όπου μπορούμε να παίξουμε με άλλους παίκτες στον ίδιο server, να δοκιμάσουμε την τύχη μας και τις ικανότητές μας σε group fights, ακόμα και στο Tekken Ball. Πολύ χρήσιμη είναι η δυνατότητα «κατεβάσματος» ghosts (δικών μας ή άλλων παικτών), τα οποία βοηθούν τα μάλα στην βελτίωση της τεχνικής μας, είτε πολεμώντας ενάντια στον εαυτό μας είτε ενάντια σε άλλους, πιο έμπειρους παίκτες. Μια τεχνική βέβαια που βελτιώνεται όσο περισσότερο αφοσιωνόμαστε στο παιχνίδι και μαθαίνουμε τα μυστικά του, είτε παίζοντας με τον παραδοσιακό είτε με τον πιο…newbie τρόπο, το λεγόμενο Special Style.

Το Tekken 8 περιλαμβάνει και αυτό ειδικούς μηχανισμούς που το κάνουν πιο προσβάσιμο στους νέους παίκτες, ευτυχώς όμως πολύ μακριά από το αντίστοιχο modern σύστημα ελέγχου του Street Fighter 6. Στο Special Style αντιστοιχούνται κάποια πολύπλοκα combos σε ένα κουμπί, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή μας, αλλά δεν αποτελεί και τόσο ανατρεπτικό παράγοντα απέναντι σε έναν πεπειραμένο παίκτη που γνωρίζει σε βάθος τους μηχανισμούς παιχνιδιού. Διότι, όσο και αν δεν φαίνεται αρχικά σε κάποιον παίκτη που πιάνει για πρώτη φορά στα χέρια του τη σειρά, το Tekken 8 απέχει παρασάγγας από το ανελέητο button-mashing.

Το Arcade Quest συνδυάζει εκμάθηση και “story”. Αν και για το τελευταίο, το συζητάμε…

Γεγονός που «φωνάζει» περίτρανα από το heat system που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου. Στο εν λόγω σύστημα, σε κάθε μονομαχία και μόνο για μια φορά ανά γύρο, έχουμε τη δυνατότητα να μπούμε σε heat-mode που αφενός ισχυροποιεί τα χτυπήματα του χαρακτήρα μας σε σημείο να «σπάει» ακόμα και άμυνες αφετέρου ανοίγει νέα μονοπάτια για πανίσχυρα combos και ενισχυμένες κινήσεις. Το heat mode διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα, οπότε είναι κρίσιμο να μάθουμε να επιλέγουμε την κατάλληλη στιγμή για να το εκτελέσουμε, γιατί είναι πολύ εύκολο να πάει χαμένο. Ωστόσο, χάρη σε αυτό είναι εφικτό να «γυρίσουμε» μια σχεδόν χαμένη μάχη, ενώ αν όλα στραβώσουν και βρισκόμαστε πλέον λίγο πριν την ήττα, ως ύστατη λύση υφίστανται τα ήδη γνωστά Rage Arts, που αν πιάσουν το στόχο τους, προκαλούν συντριπτική ζημιά στον αντίπαλο. Γενικότερα, το Tekken 8 ευνοεί ιδιαίτερα το επιθετικό ύφος, επιβραβεύοντας μάλιστα όσους παίκτες δεν βασίζονται υπερβολικά στην άμυνά τους, ανανεώνοντας μια μικρή ποσότητα υγείας, που έχει απολεσθεί κάτω υπό προϋποθέσεις (όπως π.χ. μετά από μια κλωτσιά που δεχτήκαμε ενώ ήμασταν «τέζα» στο έδαφος), κάθε φορά που πετυχαίνουμε ένα χτύπημα.  

Συνέπεια αυτού του συστήματος και της επιθετικής φιλοσοφίας είναι το Tekken 8 να αποτελεί ίσως το κορυφαίο τίτλο Tekken, συνδυαστικά σε επίπεδο έντασης, ταχύτητας και τακτικής, που όμως δεν είναι τέλειο, ακριβώς διότι υπάρχουν ανισορροπίες μεταξύ των χαρακτήρων. Κάτι που φαίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα πρόσωπα που αντιμετωπίζουμε στο online mode, τα οποία είναι λίγο-πολύ τα ίδια (όχι άλλο Yoshimitsu, σας παρακαλώ). Για να είμαστε δίκαιοι, αυτό συμβαίνει σε όλα τα fighting games ανεξαιρέτως, παρ’ όλα αυτά, με βάση το feedback ορισμένης μερίδας παικτών, υπάρχουν παράπονα για τις επιδόσεις που παρουσιάζουν μερικοί κλασικοί χαρακτήρες. Ο χρόνος θα δείξει κατά πόσο οι ισχυρισμοί αυτοί στέκουν ή/και αν η Bandai Namco προχωρήσει σε balancing patches.

Ένα από τα φινάλε των character episodes. Κρίμα που δεν εμφανίζονται αφότου ολοκληρώσουμε το arcade mode.

Εκεί που δεν θα χρειαστεί να κυκλοφορήσει πολλά patches είναι μάλλον στον οπτικοακουστικό τομέα. Όντας ένα παιχνίδι που χρησιμοποιεί την Unreal Engine 5, ακόμα και αν δεν την εκμεταλλεύεται πλήρως, το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού και λεπτομέρειας όσο και αισθητικά. Άριστη δουλειά παρατηρείται και στο soundtrack, που η ποικιλία διαθέσεων και μουσικών ειδών ταιριάζει «ταμάμ» στο καταιγιστικό στυλ του gameplay του.

Με αρωγό λοιπόν το άφθονο περιεχόμενό του και το πολύ διασκεδαστικό «easy-to-learn/hard-to-master» gameplay του, το Tekken 8 είναι αναμφίβολα ένας ακόμα αριστουργηματικός τίτλος για τους φίλους του είδους, ικανός να διατηρήσει το ενδιαφέρον του επίδοξου παίκτη για δεκάδες ώρες.

 

Ευχαριστούμε θερμά τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review code.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 90%

90%

I...control everything!

Το Tekken 8 είναι μια ακόμα εντυπωσιακή προσθήκη στην πολύ επιτυχημένη πορεία των διάσημων fighting games της Bandai Namco.

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL