Captain's LogEDITORIALS

Πού είναι το review του ARMA III;

Την εβδομάδα που μας πέρασε έλαβα review code για το ARMA ΙΙΙ από την Enarxis Multimedia (την οποία ευχαριστούμε θερμά) και ξεκίνησα να ασχολούμαι εντατικά με τον συγκεκριμένο τίτλο. Οι developers, Bohemia Interactive, είχαν υποσχεθεί ένα παιχνίδι με πολλαπλές βελτιώσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, με μεγάλη αναβάθμιση των γραφικών και των animations αλλά και με έναν εξελιγμένο editor που θα έδινε στην πολυπληθή κοινότητα του ARMA την ευκαιρία να δημιουργήσει πρωτότυπα game scenarios και να τα μοιραστεί μέσω του Steam Workshop. Μετά από 15 περίπου ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο, παίζοντας τόσο το διαθέσιμο single player περιεχόμενο όσο και μια ποικιλία από multiplayer scenarios, μπορώ να πω με σιγουριά οτι το Arma III αποτελεί πράγματι ουσιώδες εξελικτικό βήμα για τη σειρά.

Οι θετικές εντυπώσεις ξεκίνησαν από το setting του παιχνιδιού (ελληνικά νησιά) και συνεχίστηκαν με την αναβαθμισμένη μηχανή γραφικών και, αναπαντεχα, το ικανοποιητικό optimization ώστε να τρέχει αποδεκτά σε αδύναμα μηχανήματα. Συν τοις άλλοις το Arma III είναι ο πρώτος τίτλος της σειράς ο οποίος φαίνεται να λειτουργεί σταθερά από την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας του, χωρίς crashes και gamebreaking bugs. Σαφή δείγματα προόδου λοιπόν, έστω και αν η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων σας συνεχίζει να επιδεικνυει “ξύλινη” συμπεριφορά και μάλλον μη ρεαλιστικές αντιδράσεις. Παρά λοιπόν τις απολύτως θετικές μου εντυπώσεις μέχρι τώρα, δε σκοπεύω να προχωρήσω στην αναλυτική παρουσίαση του παιχνιδιού και δεν πρόκειται να δώσω συγκεκριμένη βαθμολογία. Αιτία για αυτή μου την απόφαση, η επιλογή της Bohemia Interactive να κυκλοφορήσει το παιχνίδι προς πώληση ενώ ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει μεγάλο τμήμα του παιχνιδιού.

Arma301Τα Showcases είναι απλώς ένα ορεκτικό μέχρι να… σερβιριστεί το κυρίως πιάτο.

Ας εξηγήσω την κατάσταση ώστε η ένστασή μου να γίνει πλήρως κατανοητή. Το Arma III που βλέπετε στα ράφια των καταστημάτων ή στους ψηφιακούς καταλόγους περιλαμβάνει μια σειρά από single player Showcases και Challenges, επιλογή για την εγκατάστση και εκτέλεση user-generated campaigns καθώς και το πλήρες multiplayer. Ασφαλώς το ήδη διαθέσιμο περιεχόμενο αρκεί για πολλούς ώστε να δικαιολογήσει την τιμή απόκτησης, ωστόσο η single player campaign απουσιάζει. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των developers, η campaign θα προστεθεί αργότερα σε τρία μέρη, με το πρώτο να έχει προγραμματιστεί προς κυκλοφορία τον Οκτώβριο. Η Bohemia μάλιστα τονίζει οτι αυτά τα τρία single player DLC θα γίνουν διαθέσιμα εντελώς δωρεάν για όλους του κατόχους του παιχνιδιού, οπότε υποθέτω οτι η συγκεκριμένη επιλογή έγινε για την εισροή εσόδων από τις πωλήσεις τα οποία θα βοηθήσουν στην καλύτερη ανάπτυξη της campaign. Ωραία, κατανοητό, όμως η πρόθεση αυτή δεν αναιρεί ένα απλό, αυταπόδεικτο γεγονός: To Arma III είναι ένα ημιτελές παιχνίδι που παρ’ όλα αυτά είναι διαθέσιμο προς πώληση ως πλήρες προϊόν.

Οι PC gamers φυσικά δεν έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι με την προοπτική της πληρωμής για ένα προϊόν που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης. Τόσο το concept του Kickstarter όσο και το σύστημα του Steam Early Αccess παρέχουν στους developers τη δυνατότητα να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε πρώιμο στάδιο, έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν τα έσοδα για την ολοκλήρωση του development. H διαφορά με την περίπτωση του Arma III είναι απλή: Το παιχνίδι πωλείται ως κανονικό, ολοκληρωμένο προϊόν ενώ δεν είναι. Δε μιλάμε για κάποιας μορφής crowdfunding ή alpha funding, μιλάμε για έναν τίτλο που πωλείται ως πλήρης στα ράφια των καταστημάτων ενώ ένα μεγάλο μέρος του απουσιάζει. Κατά συνέπεια, θεωρώ πως η συγγραφή ενός πλήρους review και η απόδοση βαθμολογίας σε αυτή τη φάση θα ήταν μεγάλο λάθος. Θα απέδιδε οριστική κρίση σε ένα παιχνίδι το οποίο βρίσκεται ακόμα υπό ανάπτυξη, θα έδινε στον αναγνώστη μια εντύπωση η οποία θα βασιζόταν σε ελλιπή στοιχεία και στις υποσχέσεις των developers, όχι στο υπάρχον περιεχόμενο. Όταν ένα τόσο μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού απουσιάζει, το όποιο review στερείται νοήματος. Ασφαλώς αναγνωρίζω οτι η Bohemia ήταν απολύτως ξεκάθαρη και δε θέλησε να κρύψει αυτό το γεγονός, η ουσία όμως είναι οτι το Arma III εξήλθε από το στάδιο του Early Access όχι γιατί ολοκληρώθηκε, αλλά γιατί η εταιρία χρειαζόταν χρήματα.

Arma302

Φυσικά το Ragequit.gr θα ανεβάσει review για το Arma III, μόνο όμως όταν το παιχνίδι ολοκληρωθεί. Όταν η Bohemia παραδώσει την πλήρη single player campaign τότε θα είμαστε σε θέση να κρίνουμε δίκαια και αντικειμενικά τη συνολική ποιότητα του τίτλου και θα μπορούμε να αποδώσουμε βαθμολογία έχοντας ήσυχη τη συνείδησή μας οτι κρίναμε με βάση χειροπιαστά στοιχεία, με βάση τα πραγματικά δεδομένα. Μέχρι τότε, οι gamers που ενδιαφέρονται για το Arma III κυρίως λόγω του multiplayer και των mods μπορούν να επενδύσουν άφοβα στον τίτλο καθώς το υπάρχον περιεχόμενο έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον, έχοντας όμως πάντοτε στο μυαλό τους οτι ένα κομμάτι του απουσιάζει για την ώρα.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

4 Comments

  1. Ναύαρχε, μεγάλο χειροκρότημα από μένα, ξηγήθηκες τσίφτης! Γενικά πάντως, το Early Access/Steam Alpha περισσότερο πιστεύω χαντακώνει ένα παιχνίδι, παρά το ωφελεί. Καταλαβαίνω πως θα έχει απήχηση μόνο στους λυσσασμένα πρεμουριάρηδες. Προσωπικά, και το Γουίτσερ 3 να έβλεπα σε Steam Alpha, θα το αγνοούσα μέχρι να έχω την πλήρη εμπειρία στα χέρια μου. Αλλιώς είναι σα να πας να γδύσεις γυναίκα και αντί για γλυκό μαύρο στρίνγκ, να βλέπεις οθόνη “Error, Loading, Check Back In 6 Months”.

    Αμαρτία.

  2. Kαι δεδομένου πως το εξαιρετικό Steam community στο forum του είναι γεμάτο από κακομαθημένα ή απλά τύπους που θέλουν να τρολάρουν/θάψουν χωρίς απαραίτητα να τους ενδιαφέρει ένα game ή να το έχουν παίξει, ναι το Early Access περισσότερο κακό παρά καλό κάνει στην τελική.

  3. Πρέπει αυτή η νοοτροπία να γίνει ευρέως αποδεκτή, είναι απαράδεκτο να βλέπεις κριτικούς να βασίζουν την κριτική τους σε ένα ημιτελές game και απλώς να λένε με μικρά γράμματα στη γωνία “πρόκειται για το early access”…

    Σοφά λόγια admiral, TB would be proud 😉

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL