SPECIALS

GDC 2013: Ανακεφαλαίωση

Το ετήσιο συνέδριο GDC (Game Developers Conference) λειτουργεί συχνά ως πλατφόρμα ώστε οι απανταχού developers να επιδείξουν τα παιχνίδια και τις τεχνολογίες πάνω στις οποίες δουλεύουν, αλλά και ως ευκαιρία για να ανταλλάξουν απόψεις με τους συναδέλφους τους σχετικά με τη συνολική πορεία της gaming industry. Η φετινή GDC αποδείχθηκε ιδιαιτέρως “γεμάτη” σε ενδιαφέρουσες ειδήσεις οπότε ας περάσουμε απευθείας στο… ψητό. Η ταξινόμηση θα γίνει χρονικά, ξεκινώντας από την πρώτη μέρα του συνεδρίου (Δευτέρα, 25 Μαρτίου) και καταλήγοντας στην περασμένη Παρασκευή. Φτιάξτε το αγαπημένο σας ρόφημα, καθίστε αναπαυτικά και ετοιμαστείτε για μια ματιά στο άμεσο μέλλον του gaming!

ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ

gdc01

Η εβδομάδα ξεκίνησε με την ανακοίνωση ενός expansion για το MMO Star Wars: The Old Republic. Το Rise of the Hutt Cartel θα κυκλοφορήσει στις 14 Απριλίου 2013 και, όπως είναι προφανές από τον τίτλο, θα περιγράψει τη μάχη των παικτών εναντίον της διαβολικής δύναμης των Hutt που απειλεί ολόκληρο το γαλαξία. Το level cap θα αυξηθεί στο level 55, ενώ οι αγοραστές του RotHC θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον πλανήτη Makeb. Μπορεί το expansion να ανανεώσει το ενδιαφέρον για το φιλόδοξο project της Bioware; Θα δείξει! Ο co-director του Dishonored, Harvey Smith, δήλωσε στο site Gamesindustry.biz οτι τα single player games έχουν ακόμα πολύ μέλλον, απορρίπτοντας την κινδυνολογία για πιθανή εξαφάνισή τους ως υπερβολές που προκύπτουν από την ταυτόχρονη ενίσχυση άλλων ειδών όπως τα multiplayer και social games. Ουφ! Η Paradox Interactive από την πλευρά της ανακοίνωσε την ανάπτυξη του Magicka: Wizard Wars, ενός spin-off του γνωστού και θεότρελου Magicka όπου ομάδες των τεσσάρων θα κοντράρονται μεταξύ τους σε θεαματικές spell-based μάχες. Υπάρχει και ένα trailer, αλλά αν ελπίζετε οτι θα δείτε gameplay ή θα βγάλετε νόημα, ατυχήσατε!

Το σύστημα Virtual Reality Occulus Rift τράβηξε για άλλη μια φορά πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας. Ο δημιουργός του πρωτοποριακού προϊόντος, Palmer Luckey, μίλησε στο site Develop και τόνισε οτι ο ενθουσιασμός για το Occulus Rift οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εντυπωσιακή αναγέννηση του PC gaming. Εξήγησε δε οτι η εταιρία του κατάφερε να φέρει το VR headset στην αγορά λόγω της εξέλιξης των GPUs και άλλων παραγόντων που εμπόδισαν ανάλογες προσπάθειες στο παρελθόν. PC gaming FTW! Τέλος, ο έμπειρος level designer American McGee (ναι, σοβαρά, αυτο είναι το όνομά του) δεν παρατά τον αγώνα για τη δημιουργία ενός νέου Alice, αν και η ΕΑ δε φαίνεται να ψήνεται για την ώρα. Ο McGee πάντως ανέλυσε στο Joystiq τα πλάνα του για ένα πιθανό sequel το οποίο θα έφερνε την Alice στο Λονδίνο, να εισβάλλει στα μυαλά των περαστικών και να εξερευνά τον ψυχισμό τους! American McGee και ψυχεδέλεια, αγαπημένο ζευγάρι!

ΤΡΙΤΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ

gdc02

Την Τρίτη η γνωστή σε όλους μας Crytek επιχείρησε να εντυπωσιάσει τους παρευρισκόμενους αποκαλύπτοντας ένα trailer από διάφορα games που θα χρησιμοποιούν την εντυπωσιακή μηχανή γραφικών της, Cryengine 3. Το trailer είχε μεν ποικιλία, αλλά τα περισσότερα από τα παρουσιαζόμενα games δε θα λέγαμε οτι μας άφησαν με το στόμα ανοικτό. Η Epic συνεχίζει να κρατά τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των developers με την Unreal Engine, οπότε η γερμανική Crytek έχει ακόμα δρόμο μπροστά της μέχρι να την κοντράρει στα ίσια. Κατά τα άλλα, ο (άνεργος πλέον) Warren Spector αναφέρθηκε στην αισθητική προσέγγιση παιχνιδιών και κινηματογραφικών ταινιών, με το Gamasutra να αναφέρει οτι o Spector θέλει τα games να αποκτήσουν τη δική τους ταυτότητα. “Η τυφλή μίμηση των ταινιών θα κρατήσει το gaming πίσω” δήλωσε ο μεγάλος δημιουργός και εμείς φυσικά συμφωνούμε απόλυτα μαζί του. Λιγότερο “cinematic”, πιο πολύ gameplay! H μέρα δεν είχε άλλες αξιοσημείωτες ειδήσεις καθώς η προσοχή των περισσοτέρων στράφηκε στην παρουσίαση της Sony για το Playstation 4.

ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ

gdc03

Σε πλήρη αντίθεση με τη μάλλον υποτονική προηγούμενη μέρα, η Τετάρτη ξεκίνησε με την επίσημη αποκάλυψη του πρώτου trailer για το Battlefield 4! Μέσα σε 17 χορταστικά λεπτά η DICE και η ΕΑ μας έδωσαν μια γερή γεύση από το μέλλον του Battlefield και τις τρομερές δυνατότητες της μηχανής γραφικών Frostbite 3. Βέβαια η αλήθεια είναι οτι θα προτιμούσαμε να είχαμε δει πλάνα από το multiplayer και όχι από τη single player campaign, αφού η πλειοψηφία των Battlefield fans μπορεί και να μην ασχολείται καθόλου με το single player. Εδώ που τα λέμε, πέρα από τα εντυπωσιακά γραφικά το trailer προβλημάτισε με την έμφαση στο ίδιο σκουριασμένο gameplay των modern military shooters. Λίγη φρεσκάδα βρε παιδιά! Η AMD πάντως άδραξε την ευκαιρία για να επισημάνει οτι το Battlefield 4 έτρεχε στη νέα της κάρτα γραφικών, το κτήνος Radeon HD 7990! Αργότερα μάλιστα μάθαμε οτι το παιχνίδι έτρεχε σε ανάλυση 3Κ (3 εκατομμύρια pixels) και με 60 fps, οπότε συνεχίζουμε να έχουμε βάσιμες ελπίδες οτι το Battlefield 4 θα τρέχει αξιοπρεπώς σε πιο μετριοπαθές hardware.

Ενόσω η AMD πανηγύριζε για τη διαφήμιση μέσω του Battlefield 4, η Nvidia προτίμησε να καταστρέψει τα πάντα! Σχήμα λόγου για την παρουσίαση του trailer με τίτλο “Massive Destruction” στο οποίο η εταιρία αποκάλυψε τη νέα της τεχνολογία για την εξομοίωση σκόνης και destructible σκηνικού. Στο video βλέπουμε κτήρια να καταρρέουν με αρκετά ρεαλιστικό τρόπο, σηκώνοντας σύννεφα σκόνης καθώς πέφτουν με πάταγο στο έδαφος. Το demo έτρεχε σε υπολογιστή με κάρτα γραφικών GTX 680, ωστόσο θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να δούμε τέτοιο επίπεδο καταστροφής σε πραγματικά games. Στα νέα της Ubisoft τώρα, η Jade Raymond μίλησε στο site MCV και δήλωσε οτι η νέα τεχνολογία δεν αρκεί για να σπρώξει το gaming προς τα εμπρός. “Χρειαζόμαστε νέες ιδέες οι οποίες συνήθως προκύπτουν από την indie scene” ανέφερε η Jade, πριν αρχίσει να πλέκει το εγκώμιο του… έκτου παιχνιδιού της σειράς Splinter Cell! Από που θα έρθουν οι νέες ιδέες βρε Jade, από τα ατελείωτα sequels;

Σε άλλα θέματα, η Epic επισημοποίησε τη συνεργασία της με το Mozilla Foundation για τη μεταφορά της δημοφιλούς μηχανής γραφικών Unreal Engine 3 στο web! Μάλιστα η UE3 δε χρειάζεται κάποιο plug-in για να λειτουργήσει, αφού η μεταφορά έγινε μέσω javascript. Ρίξτε μια ματιά στο trailer του Epic Citadel Demo για να δείτε πού οδεύουν τα browser games. Σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας! Κλείνοντας, είδαμε για πρώτη φορά gameplay video για το επερχόμενο Age of Wonders III, το παιχνίδι στο οποίο ο Notch (Minecraft) επένδυσε σημαντικό χρηματικό ποσό! Το sequel βρίσκεται ακόμα σε κατάσταση pre-alpha αλλά θα κυκλοφορήσει πιθανότατα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το πλήρες gameplay trailer εδώ. Μια χαρά φαίνεται!

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ

gdc04

Αφού ο Hideo Kojima μας έπρηξε το συκώτι με μαϊμού συνεντεύξεις, ατελείωτο κρυφτούλι και παραπλανητικές δηλώσεις, τελικά εδέησε να αποκαλύψει αυτό που όλοι γνωρίζαμε εξαρχής: το μυστηριώδες “Phantom Pain” δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ο υπότιτλος για το Metal Gear Solid 5. Ή μάλλον πιο σωστά, το Phantom Pain θα είναι το… μισό Metal Gear Solid 5, καθώς το άλλο μισό θα είναι το Metal Gear Solid: Ground Zeroes! Τελικά είχε δεν είχε, κατάφερε να μας αιφνιδιάσει ο πονηρός Ιάπωνας! Δείτε το ολοκαίνουριο trailer για το Phantom Pain ενώ αξίζει να επισημάνουμε οτι σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Kojima, το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει κανονικά για PC. Υποθέτουμε οτι το ίδιο θα συμβεί και για το Ground Zeroes, κανόνισε Hideo για να μην έχουμε άλλα! Στην εφετινή GDC η Activision έδειξε επιτέλους το πραγματικό της πρόσωπο. Όχι, ο Bobby Kotick δεν αποκάλυψε επισήμως οτι είναι supervillain, απλώς η εταιρία επέδειξε μια νέα τεχνολογία για τη ρεαλιστική απεικόνιση ανθρώπινων προσώπων στα video games. Παρακολουθώντας το σχετικό video δε μπορεί κανείς παρά να εντυπωσιαστεί από την αλματώδη εξέλιξη των game graphics. Το gameplay του Call of Duty δεν προβλέπεται να αλλάζει για τα επόμενα 200 χρόνια, αλλά το teabagging θα γίνεται σε απίστευτα ρεαλιστικά πρόσωπα. Κάτι είναι κι αυτό!

H Creative Assembly ανακοίνωσε με τη σειρά της ορισμένες λεπτομέρειες για το νέο της παιχνίδι, το free-to-play strategy/MOBA game Total War: Arena. Για την ώρα δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες σχετικά με το είδος του gameplay, μπορείτε ωστόσο να κατευθυνθείτε στην επίσημη σελίδα του παιχνιδιού και να γραφτείτε μέλος ώστε να έχετε προβάδισμα για την είσοδο στην closed beta. To προσφάτως αποκαλυφθέν Space Hulk έδειξε τα κάλλη του στο Gamespot, μέσω του οποίου μπορείτε να παρακολουθήσετε gameplay video και σχολιασμό. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του πρωτότυπου φαίνεται πως διατηρείται, οπότε βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Τέλος, η Bioware αποκάλυψε οτι τα επόμενα sequels των Mass Effect και Dragon Age θα χρησιμοποιούν τη μηχανή γραφικών Frostbite 3. Όμορφα θα είναι, gameplay της προκοπής θα έχουν; Stay tuned!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ

gdc05

H Παρασκευή εξελίχθηκε σε ημέρα εξομολογήσεων! Όχι ερωτικών, ούτε θρησκευτικών, απλώς ορισμένα στελέχη εταιριών προέβησαν σε αναπάντεχες παραδοχές για ορισμένα λάθη τους. Το χορό άνοιξε ο Jay Wilson, πρώην game director του Diablo III. “Τελικά το auction house έκανε ζημιά στο παιχνίδι” δήλωσε ο Jay χωρίς να σοκάρει κανέναν άνθρωπο στον πλανήτη, αφού η community του Diablo είχε καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα ήδη από τη beta. Κάλλιο αργά παρά ποτέ; Εξαρτάται πώς το βλέπει κανείς. Πάντως η Blizzard έχει τα μέσα και τους πόρους για να διορθώσει τα λάθη της, αν φυσικά εκδηλώνει ειλικρινή μεταμέλεια και δεν προσπαθεί να χαϊδέψει τα αυτιά των παικτών.

Ποια είναι η πιο απίθανη δήλωση που θα περιμένατε να ακούσετε; Ο Frank Gibeau της EA είπε σε συνέντευξή του το εξής φοβερό: “Το DRM είναι μια αποτυχημένη, αδιέξοδη στρατηγική”. Ναι, αλήθεια! Πριν κάνετε τίποτα τρελές σκέψεις για αφαίρεση του always-on DRM από το SimCity, ο Gibeau εξήγησε οτι το SimCity δεν έχει DRM αλλά είναι απλώς ένα MMO. Βέβαια οι modders κατάφεραν να επιτρέψουν το offline play αλλάζοντας απλώς μια γραμμή στα config files αλλά ας μη στεκόμαστε σε τέτοιες ανούσιες λεπτομέρειες. H μεγάλη περιπέτεια της GDC έκλεισε ιδανικά με την Unreal Engine 4 και το εντυπωσιακό demo “Infiltrator”, μέσω του οποίου η Epic θέλησε να μας δείξει το επόμενο εξελικτικό βήματα στα γραφικά. Είδαμε φοβερά εφέ και απίστευτη λεπτομέρεια, ωστόσο μας έμεινε η απορία αν η Epic χρεώνει έξτρα για τη χρήση… χρωμάτων στα παιχνίδια με Unreal Engine. Πολύ μουντάδα ρε παιδάκι μου!

Αυτή ήταν η φετινή GDC, από την οποία δεν έλειψαν όπως πάντα οι αποκαλύψεις, οι εκπλήξεις και οι ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις. Και του χρόνου!

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

10 Comments

  1. Όλοι κρατάνε την ανάσα τους για το που θα μας πάει ρεαλιστικά το next gen, οπότε λογικό είναι καμία ανακοίνωση να μην είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή.

    Το ΜΕ θα συνεχίσει σαν franchise επ’άπειρον, η Bioware βρήκε το δικό της Star Wars Universe και δε χρειάζεται να πληρώνει και royalties. Πραγματικά δεν νιώθω απολύτως τίποτε στην προοπτική ενός “νέου” Mass Effect. Θα πρέπει να είναι εξαιρετικό παιχνίδι από μόνο του για να με κερδίσει.

  2. @ kara Για το Remember Me ανέβασε video το site EP Daily, ρίξε μια ματιά εδώ (”http://www.dailymotion.com/video/xyi9en_ep-daily-dailymotion-gdc-2013-capcom-s-remember-me_videogames#.UVvfQFfGHIU”). Για τον Shepard ποτέ μη λες ποτέ, θεωρώ πολύ πιθανό να κάνει μια εμφάνιση ως NPC σε μελλοντικό Mass Effect.

  3. Μπράβο Αλέξανδρε ! Πολύ ωραία ανάλυση ! Επιτέλους έμαθα τι έγινε σε αυτή τη GDC, που μαζεύαμε από εδώ και από εκεί ειδήσεις και εξελίξεις ! Μου έδωσες την αίσθηση ότι διάβαζα περιοδικό ξανά !!

    Keep up the good work !!!

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button
elEL