REVIEWS

ABYSS ODYSSEY

Οι τύποι της ACE Team είναι μεγάλη περίπτωση. Αν και έχουν στο ενεργητικό τους μόλις τρεις τίτλους (Zeno Clash, Rock of Ages, Zeno Clash 2), όλοι διακατέχονται από μια αλλόκοτη τρέλα και αποτελούν μια κατηγορία από μόνοι τους χάρη στη σχεδόν σχιζοφρενική καλλιτεχνική τους προσέγγιση και το ξεχωριστό, στα όρια του cult, gameplay τους. Το κακό σε όλες τις προσπάθειες τους είναι ότι πάντα έλειπε κάποιο συστατικό για να ξεφύγουν από τα πλαίσια του «ναι μεν cult, απλώς καλό παιχνίδι δε».

Η είδηση ότι τα παιδιά από τη Χιλή σκόπευαν να κυκλοφορήσουν ένα 2D brawler με επιρροές από τη παράδοση της πατρίδας τους μόνο χαμόγελα θα μπορούσε να μας ζωγραφίσει, καρτερώντας ανυπόμονα για το τι θα σκαρφιστούν πάλι τα άρρωστα μυαλά που κουβαλούν. Το Abyss Odyssey λοιπόν (περί αυτού ο λόγος) μόλις βγήκε από την άβυσσο και, παρ’ όλο που αποτελεί το πιο σοβαροφανή τίτλο της ομάδας, διαθέτει κάμποσες ενδιαφέρουσες ιδέες που το κάνει εξίσου μοναδικό όπως οι προκάτοχοί του, αλλά κάποια θέματα που το ταλανίζουν, δεν του επιτρέπουν να λάμψει πραγματικά.

Abyss Odyssey Shot1Η Katrien είναι δεινή πολεμίστρια, αρκεί να προσέχετε να μη τις τρώει για πολύ…

Η κεντρική σεναριακή ιδέα πίσω από το Abyss Odyssey έχει ως εξής: βρισκόμαστε στα τέλη του 19ου αιώνα και στο Σαντιάγο της Χιλής, όπου ένας πανίσχυρος και μοχθηρός Warlock πέφτει σε λήθαργο, βρισκόμενος κάπου βαθιά χωμένος στην Αβυσσο. Μια τέτοια είδηση μόνο χαρμόσυνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, με τη προϋπόθεση ότι ο ύπνος του Warlock θα ήταν γλυκός και ήσυχος. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν υφίσταται και ο συγκεκριμένος τύπος υποφέρει από εφιάλτες, οι οποίοι έχουν το κακό συνήθειο να παίρνουν σάρκα και οστά και να εισβάλουν στον πραγματικό κόσμο. Οι πολυπληθείς αυτοί εφιάλτες έχουν τη μορφή φρικτών και καταστροφικών δαιμόνων και δύσκολα μια θλιβερή στρατιωτική δύναμη αποτελούμενη από κοινούς θνητούς θα μπορούσε να τους αντισταθεί. Η μόνη ελπίδα για τη σωτηρία του Σαντιάγο βρίσκεται στους τρεις ετερόκλητους ήρωες που έκαναν εξίσου ξαφνικά την εμφάνισή τους: η ντελικάτη Katrien και ο «χαροντυμένος» Ghost Monk, αμφότεροι προϊόντα του ίδιου εφιάλτη του Warlock με τη διαφορά ότι έχουν αυτομολήσει υπέρ των θνητών, ενώ τη τριάδα συμπληρώνει η θεά (κυριολεκτικά και μεταφορικά) Pincoya που εισάκουσε τις προσευχές των πιστών της (με το αζημίωτο) και συμφώνησε να δώσει ένα χεράκι.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό του Abyss Odyssey είναι η έντονη roguelike χροιά του. Υπάρχουν τρία paths που μπορείτε να ακολουθήσετε (δεν είναι όλα εξ’αρχής διαθέσιμα, αλλά ανοίγουν σταδιακά) τα οποία χωρίζονται σε ένα αριθμό αυτόνομων levels που διαθέτουν random χαρακτήρα τόσο στο σχεδιασμό και στο επίπεδο δυσκολίας τους όσο και στην εμφάνιση των αντικειμένων και στους τύπους των εχθρών. Κατά συνέπεια κάθε παιχνίδι που ξεκινάτε να παίζετε είναι μοναδικό: δεν είναι εφικτό να αποθηκεύσετε τη θέση σας (αν και υπάρχει ένα είδους checkpoint που απαιτεί την αγορά ενός ακριβού token, αλλά είναι αυστηρά περιορισμένης χρήσης) και εάν χάσετε, τότε τα αντικείμενα σας χάνονται δια παντός. Τα μοναδικά πράγματα που διατηρούνται ανέπαφα είναι το level του χαρακτήρα σας, τα χρήματά σας και οι όποιες special κινήσεις έχετε ανακαλύψει/ξεκλειδώσει.

Abyss Odyssey Shot2Δείγμα του χάρτη στα δεξιά. Από εδώ βλέπετε το path που ακολουθείτε, τη δυσκολία κάθε επιπέδου και σε ποιο level βρίσκεστε μέχρι να φτάσετε στο Warlock.

Εφόσον το ξεκαθαρίσετε αυτό στο μυαλό σας και συνειδητοποιήσετε ότι θα παίξετε πολλές φορές από την αρχή, ρίχνεστε στη περιπέτεια. Η προσέγγιση που έχει επιλέξει η ACE Team για να υλοποιήσει το παιχνίδι ανήκει κατά κύριο λόγο στο χώρο των beat’ em up με διάσπαρτες στοιχειώδεις platform καταβολές. Το κομμάτι του beat’ em up είναι αυτό που χρήζει μεγαλύτερης ανάλυσης, καθώς αποτελεί το άλφα και το ωμέγα του παιχνιδιού. Στα πρώτα σας βήματα, ο μόνος διαθέσιμος ήρωας είναι η Katrien, ενώ οι άλλοι δύο χαρακτήρες ξεκλειδώνονται κατόπιν εκπλήρωσης κάποιων προϋποθέσεων (ο Ghost Monk αν νικήσετε ένα mini-boss, η Pincoya αν δωρίσετε περισσότερα από 25.000 gold στο lair της). Οι τρεις χαρακτήρες έχουν διαφορετικό στυλ μάχης, αντοχή, combos και ταχύτητα (για παράδειγμα ο Ghost Monk είναι ο πιο ανθεκτικός και δυνατός, αλλά αρκετά πιο αργός από τις άλλες δυο κοπελιές), αλλά τους ενώνει ένας κοινός παρονομαστής: η δυνατότητα ακύρωσης (cancel) των εχθρικών επιθέσεων. Ενα από τα θεμέλια του combat system του παιχνιδιού λοιπόν είναι να μάθετε να αποκρούετε έγκαιρα τα χτυπήματα των δαιμόνων και κατά συνέπεια να ακυρώνετε τις προσπάθειες τους, έτσι ώστε να εξουδετερωθεί η άμυνά τους και να σας δοθεί η ευκαιρία να προκαλέσετε συντριπτική ζημιά. Ακολούθως, μεγαλύτερη ζημιά επιτυγχάνεται με την εκτέλεση διαδοχικών combos, τα οποία απέχουν παρασάγγας από τη λογική του τυπικού button mashing και θα χρειαστεί να εξασκηθείτε λιγάκι για να πετύχετε περισσότερα από δύο ή ακόμα και να αυτοσχεδιάσετε, πάντα σε συνάρτηση με το περιβάλλον και τυχόν παγίδες που βρίσκονται εκεί.

Το σύστημα μάχης δεν θα είχε φυσικά κάποιο ενδιαφέρον, αν δεν υπήρχε η ανάλογη πρόκληση από τους εχθρικούς δαίμονες. Σε αυτό το τομέα το Abyss Odyssey έως ένα βαθμό εκπλήσσει με τη δεινότητα που πολεμούν ακόμα και οι πιο ποταποί υποτακτικοί του Warlock. Συνήθως σας επιτίθονται σε ομάδες των τριών ή τεσσάρων, κινούνται συνεχώς και αμύνονται τακτικά, εντοπίζουν τα τρωτά σημεία του χαρακτήρα σας και χτυπούν κατά βούληση, ενώ ουκ ολίγες φορές τα ενδιάμεσα bosses που αντιμετωπίζετε μπορεί να αποτελέσουν μεγάλο μπελά, ιδίως αν δεν είστε σε θέση να κυριαρχήσετε στις αδυναμίες σας πάνω στο σύστημα μάχης.

Abyss Odyssey Shot3Ενίοτε θα βρείτε και κανένα ετοιμοθάνατο που θα σας δώσει κάποιο τυχαίο δωράκι.

Οι “τρύπες” που εντοπίζονται στο σύστημα μάχης είναι ότι κάποιες κινήσεις είναι πολύ πιο αποτελεσματικές από κάποιες άλλες, ενώ η πλήρης απουσία κάποιου είδους stamina bar σημαίνει ότι μπορείτε να σπαμάρετε όσο θέλετε τις special κινήσεις σας και να καταφύγετε σε αρκετές «φθηνές» νίκες, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με το απαιτητικό brawling που θέλουν να πετύχουν οι άνθρωποι της ACE Team. Αν και υφίσταται μια mana bar, αυτή περιορίζεται μόνο στην εκτέλεση ενός δυνατού…hadouken (όταν αυτή γεμίσει), το οποίο πέρα από το μεγάλο μέγεθος της ζημιάς που προκαλεί, σας δίνει τη δυνατότητα να πάρετε τη ψυχή του δαίμονα που δέχτηκε το χτύπημα και να τον χειριστείτε ως εναλλακτική επιλογή με το πάτημα ενός κουμπιού.

Μη λάβετε αψήφιστα τη συγκεκριμένη δυνατότητα, καθώς αρκετοί δαίμονες είναι πολύ καλά εργαλεία στη μάχη, έχουν τις δικές τους κινήσεις και μπάρα υγείας, ενώ αποτελεί και ένα έναυσμα για να ασχοληθείτε περισσότερες ώρες με το παιχνίδι προκειμένου να αποθηκεύσετε όλους τους διαθέσιμους δαίμονες στο…καρνέ σας. Αλλωστε, η εναλλαγή ηρώων είναι κάτι που θα συναντήσετε συχνά στο Abyss Odyssey: αν ο κύριος χαρακτήρας σας πεθάνει, τότε αυτομάτως ένας θνητός στρατιώτης παίρνει τη θέση του και εφόσον κατορθώσετε με αυτόν να φτάσετε στο κοντινότερο character altar, ο ήρωας σας ανασταίνεται με full health. Φυσικά ο backup-plan στρατιώτης σε καμία περίπτωση δε διαθέτει τις ικανότητες του βασικού ήρωά σας, αλλά με λίγη προσοχή, φροντίδα και προδέρμ ίσως καταφέρετε και δεν επιστρέψετε νωρίς στην επιφάνεια.

Abyss Odyssey Shot4Sephir και  Northlander διαφωνούν για ένα όπλο που δεν μπορεί να χειριστεί κανένας από τους δυο!

Ωσάν κατά μεγάλο ποσοστό roguelike τίτλος, αναπόφευκτα η προσοχή μας στρέφεται στο loot, όπου εκεί το Abyss Odyssey μας αφήνει με μια γλυκόπικρη γεύση. Πέρα από το ότι σε κάθε run τα μισά όπλα που θα βρείτε θα είναι υπέροχα για…τους άλλους χαρακτήρες, τα υπόλοιπα είναι μεν αποτελεσματικά αλλά έχουν πολύ μικρή ποικιλία, ενώ τυχόν rings, amulets και belts μπορείτε μόνο να τα αγοράσετε σε πολύ τσουχτερές τιμές από το περιπλανόμενο shopkeeper. Με αυτό το τρόπο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο εξοπλισμός σας χάνεται οριστικά μετά από κάθε run (επιτυχημένο ή μη), είναι μετρημένες στα δάκτυλα οι στιγμές που θα βάλετε το χέρι στη τσέπη ή θα ανακαλύψετε κάποιο πραγματικά χρήσιμο αντικειμένο. Συνυπολογίστε ότι είναι απολύτως εφικτό να φθάσετε στο Warlock χωρίς κανένα upgrade (λίγο τυχεροί να είστε με τα healing potions) και αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για μια ξεγυρισμένη τρικλοποδιά στους ίδιους τους μηχανισμούς του παιχνιδιού.

Προς το παρόν, η έλλειψη αρκετού περιεχομένου είναι εμφανής, καθώς δε θα σας πάρει πάνω από τέσσερις ώρες για να δείτε όσα έχει να προσφέρει η campaign, ενώ ένα ολοκληρωμένο run μπορεί να διαρκέσει από σαράντα λεπτά έως μια ώρα περίπου που ίσως κιόλας το πετύχετε πολύ νωρίς (προσωπικά έφτασα στο Warlock στη δεύτερη σοβαρή προσπάθειά μου). Επίσης τα συλλεκτικά journal pages μαζεύονται εύκολα, χρήματα θα βρείτε με το τσουβάλι, οι περισσότεροι χαρακτήρες ξεκλειδώνονται χωρίς δυσκολίες, οπότε ο στόχος που σας απομένει, πέρα από το δοκιμάσετε το Nightmare mode που προστέθηκε κάπως βιαστικά με το τελευταίο patch, είναι το συνεχές grinding για ανέβασμα του level των Katrien, Ghost Monk και Pincoya με τη προοπτική να προστεθεί αργότερα νέο περιεχόμενο από την ACE Team, όπως έχει ήδη υποσχεθεί ότι θα κάνει. Ομολογουμένως, το εν λόγω grinding δεν γίνεται τόσο βαρετό όσο ακούγεται, εξαιτίας του εθισμού που προκαλεί το σύστημα μάχης, καθώς ουκ ολίγες φορές θα φορτώνετε το παιχνίδι απλά για να ρίξετε λίγο «ξύλο». 

Abyss Odyssey Shot5Τα mini-bosses φυσικά δε λείπουν. Τώρα αυτός δεν είναι και τόσο mini, αλλά ΟΚ, το πιάσατε το νόημα.

Πάντως αξίζει να τονιστεί η διόλου ευκαταφρόνητη online πλευρά του τίτλου, που πιθανότατα θα αναζωπυρώσει μελλοντικά το ενδιαφέρον των παικτών. Κάθε φορά λοιπόν που ένας παίκτης κάπου στο κόσμο σκοτώνει τον Warlock, τότε το παιχνίδι ανεβάζει ένα κλικ τη δυσκολία του συνολικά για όλους τους παίκτες, ενώ ο ίδιος ο Warlock γίνεται πιο ζόρικος στην αντιμετώπισή του. Στη παρούσα φάση, αυτό δεν διακρίνεται και τόσο εύκολα, θα είναι όμως ενδιαφέρον να δούμε στο μέλλον κατά πόσο το παιχνίδι θα έχει εξελιχθεί, ιδίως όταν η ACE Team εμπλουτίσει το παιχνίδι της με περισσότερο υλικό. Αν όμως υπάρχει κάτι που οφείλει να βελτιωθεί άμεσα είναι ο online κώδικας για το συνεργατικό ή versus παιχνίδι. Η προσπάθεια που κάναμε με τον εν-Ragequit αδερφό Γεράνιο στέφθηκε με μεγάλη αποτυχία εξαιτίας του απαίσιου lag, ενώ πολλές προσπάθειες σύνδεσης με άλλους παίκτες συνοδεύτηκαν με disconnects και πλήθος από glitches. Κρίμα, γιατί το co-op mode δείχνει πολύ διασκεδαστικό, ενώ με το τελευταίο patch υφίσταται επιλογή ύπαρξης ή μη του friendly-fire, με τη πρώτη περίπτωση να κάνει τα πράγματα αρκετά πιο περίπλοκα για όποιον δεν έχει διάθεση να συνεργαστεί με το συμπαίκτη του!

Περνώντας στο τεχνικό τομέα, το Abyss Odyssey διαθέτει υψηλής ποιότητας γραφικά, ιδίως τα περιβάλλοντα είναι εκπληκτικά σχεδιασμένα με έντονη αίσθηση του βάθους, ενώ οι σουρεαλιστικοί χαρακτήρες έχουν έναν αρκετά ιδιόμορφο σχεδιασμό και κίνηση που είτε θα τους λατρέψετε είτε θα σας ξενίσουν – προσωπικά ανήκω στη πρώτη κατηγορία. Στα ίδια πλαίσια κινείται ο ήχος, με τα σκοτεινά και ατμοσφαιρικά μουσικά θέματα του να είναι πραγματικά εξαιρετικά και άριστα εναρμονισμένα με το ύφος του παιχνιδιού

Abyss Odyssey Shot6“Για κόπιασε να σε κάνω μοσχαρίσιο κιμά…”

Για να συνοψίσουμε, το Abyss Odyssey είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα περιπέτεια που αξίζει να δοκιμάσετε αν σας αρέσουν τα “ελαφράς μορφής” roguelike παιχνίδια με έμφαση στο fighting στοιχείο, η οποία όμως ήθελε ακόμα λίγο “μαγείρεμα” στους μηχανισμούς της για να χαρακτηριστεί ως πραγματικό διαμάντι. Σε κάθε περίπτωση, μη το βγάλετε από το ραντάρ σας, ιδίως όταν αρχίσουν να έρχονται τα πρώτα updates που πιθανότατα θα μεταμορφώσουν το παιχνίδι προς το καλύτερο.

debe1

Pros

  • Εξαιρετική, σκοτεινή ατμόσφαιρα
  • Εθιστικό, παρά τα λαθάκια του, fighting σύστημα
  • Πολύ καλός τεχνικός τομέας
  • Τρεις βασικοί χαρακτήρες με διαφορετικό τρόπο παιξίματος που κρατούν το ενδιαφέρον ψηλά

Cons

  • Λίγο συνολικά περιεχόμενο
  • Το σύστημα του loot δε λειτουργεί ικανοποιητικά
  • Κάποια προβλήματα, τεχνικής φύσεως, στο online play

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 80%

80%

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

9 Comments

  1. Χα, ήμουν σίγουρος ότι θα πετύχω μεταμεσονύχτιο review.
    Μερικές διευκρινίσεις:
    Λες κάπου στο κείμενο ότι τα αντικείμενα από τον έμπορο είναι ακριβά, αλλά πιο κάτω ότι χρήματα μαζεύονται με ευκολία. Άρα δεν θα έπρεπε να είναι προσβάσιμος ο εξοπλισμός προς αγορά;
    Επίσης γράφεις ότι όταν κάποιος από τους main char πεθάνει χειριζόμαστε κάποιο θνητό στρατιώτη μέχρι να καταφέρουμε να φτάσουμε σε κάποιο altar, δηλ,. ελεγχουμε κάποιο από τα πλάσματα του παιχνιδιού;
    Οι κινήσεις γενικά εκτελούνται εύκολα ή προβλέπονται φουσκάλες στον αντίχειρα; 🙂
    Τέλος, δεν νομίζω ότι θα μου αρέσει το σκηνικό που όταν κάποιος στο steam το τερματίζει γίνεται πιο δύσκολο (ok και το BoI το είχε αυτό αλλά εξαρτιόταν μόνο από τον κάθε παίκτη ξεχωριστά και είχε ταβάνι στις ολοκληρώσεις). Γιατί αν το αγοράσω μετά από κάποιο καιρό να πρέπει να υποστώ την επιπλέον δυσκολία επειδή κάποιοι το έλιωσαν νωρίτερα…; 🙁

  2. Βασικά από το απόγευμα ανέβηκε :p

    Λες κάπου στο κείμενο ότι τα αντικείμενα από τον έμπορο είναι ακριβά, αλλά πιο κάτω ότι χρήματα μαζεύονται με ευκολία. Άρα δεν θα έπρεπε να είναι προσβάσιμος ο εξοπλισμός προς αγορά;

    Θα σου δώσω ένα παράδειγμα τυπικού run: έστω ότι έχεις μαζέψει 20.000 gold. Βρίσκεις ένα μέτριο ring στα 7.000 gold. Το σκέφτεσαι να το πάρεις ή όχι, καθώς δε σε καλύπτει αρκετά, αλλά ring δεν πρόκειται να βρεις. Τελικά το αγοράζεις. Σου μένουν 13.000. Βρίσκεις ένα σπαθί που προκαλεί π.χ. 13 Damage +1 Ice (ενώ το τυπικό σπαθί κάνει 10 dmg) στα 12.000 gold. Δεν το παίρνεις, γιατί ελπίζεις να βρεις καλύτερο και δε θες να μείνεις με 1.000 gold (για τυχόν αγορά κάποιου health potion – κοστίζει πάνω από 4000 gold και μπορείς να έχεις μέχρι 3, antidote, camp token κλπ). Δε βρίσκεις τίποτα αξιόλογο σε ολόκληρο το run. Χάνεις. Σου μένουν τα χρήματα. Ξεκινάς νέο παιχνίδι. Βρίσκεις ring με 25.000 gold. Ξεκινάς να μαζεύεις, θα σου πάρει τουλάχιστον 40-50 λεπτά να τα βρεις, εφόσον δεν χάσεις… Και η ιστορία συνεχίζεται.

    Επίσης γράφεις ότι όταν κάποιος από τους main char πεθάνει χειριζόμαστε κάποιο θνητό στρατιώτη μέχρι να καταφέρουμε να φτάσουμε σε κάποιο altar, δηλ,. ελεγχουμε κάποιο από τα πλάσματα του παιχνιδιού;

    Σωστά. Είναι από τους μηχανισμούς που μπορούν να σε γλιτώσουν από πολλούς μπελάδες.

    Οι κινήσεις γενικά εκτελούνται εύκολα ή προβλέπονται φουσκάλες στον αντίχειρα;

    Με gamepad πολύ εύκολα. Με πληκτρολόγιο, θα σου πει ο North. :p

    Γιατί αν το αγοράσω μετά από κάποιο καιρό να πρέπει να υποστώ την επιπλέον δυσκολία επειδή κάποιοι το έλιωσαν νωρίτερα…;

    Σωστή σκέψη, αλλά μένει να το δούμε στη πράξη πως θα υλοποιηθεί. Προς το παρόν, η δυσκολία του είναι σε κανονικά επίπεδα.

  3. Πρωί για εμάς εδώ. 😛

    Σχετικά με το χειρισμό. Δεν είναι κάτι εντελώς απάλευτο. Προσωπικά είχα ένα μικρό ζήτημα εξοικείωσης το οποίο όμως φεύγει αρκετά γρήγορα. Όσο προχωράει βέβαια το παιχνίδι χρειάζεται όλο και περισσότερο να παίξεις πιάνο για να καταφέρεις τα τεράστια combos. Gamepad recommended, not entirely necessary.

  4. Καθώς συνεχίζω ακάθεκτος να ασχολούμαι με το παιχνίδι, μπορώ να πω ότι αρκετά πράγματα έχουν στρώσει μετά τα τελευταία patches. Οι τιμές των αντικειμένων είναι πιο λογικές, το loot καλύτερο, η δυσκολία έχει ανέβει (ιδίως στο τελευταίο path), μόνο το πρόβλημα με το lag υφίσταται. Δεν έχω σταυρώσει multiplayer game χωρίς να lagάρει μέχρι θανάτου στα πρώτα λεπτά.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL