EDITORIALS

Crysis 3 Open Beta

Με το Crysis 3 να είναι έτοιμο για κυκλοφορία (22 Φεβρουαρίου για την Ευρώπη) η Crytek άνοιξε τους servers για το καθιερωμένο μαζικό open beta testing. Άλλωστε η μεγάλη συμμετοχή που έχουν τέτοια events εξασφαλίζει ότι θα εντοπιστούν διάφορα bugs και glitches που ξέφυγαν από το QA τμήμα ενώ λειτουργεί και ως stress test.  Αυτό όμως που ενδιαφέρει πρωτίστως το gaming κοινό είναι το παιχνίδι καθεαυτό. Έτσι λοιπόν η open beta είναι εδώ και περιέχει μόνο multiplayer περιεχόμενο. Οι διαθέσιμοι χάρτες είναι δύο: Το airport (ερειπωμένο αεροδρόμιο με κουφάρια αεροσκαφών) και το museum (συνδυάζει ανοικτούς και κλειστούς χώρους σε περιβάλλον “ζουγκλοποιημένο”). Δύο είναι και τα διαθέσιμα modes. Το crash site που είναι κλασικό area control και το Hunter που είναι λίγο πιο ενδιαφέρον. Παίζεται σε γύρους και στην αρχή δύο stealthed hunters τοξοβόλοι προσπαθούν να εξολοθρεύσουν 18 cell πράκτορες. Κάθε πράκτορας που σκοτώνεται στον επόμενο γύρο ξεκινάει ως hunter μέχρι είτε να εξολοθρευτούν όλοι οι πράκτορες ή να τελειώσει ο χρόνος.

02crysis3

Το παιχνίδι είναι καλοδουλεμένο. Η μηχανή στιβαρή (80%+ χρήση και στα τέσσερα threads σε C2Q 9450 και A6-3400M), ο χειρισμός ζωηρός  ,ο τεχνικός τομέας άρτιος και πολύ παραμετροποιήσιμος, το gameplay γρήγορο .Η αίσθηση που αφήνει όμως η beta είναι κάπως χλιαρή, κυρίως για δύο λόγους. Καταρχάς ενώ η multiplayer εμπειρία διαθέτει τα κλασικά Crysis χαρακτηριστικά (sci-fi,stealth/armor,το κλασικό  HUD,οι εξωγήινοι κλπ), κατά τα άλλα  συμπεριφέρεται όπως τα περισσότερα close quarters shooters εκεί έξω. Υπάρχει ο κλασικός διαχωρισμός των παικτών σε κλάσεις ανάλογα με τον εξοπλισμό τους (Assault,Scout,Gunner,Sniper κοκ), υποτυπώδης χρήση (εξωγήινων mecha) οχημάτων κλπ. Πιο σημαντικό όμως είναι το θέμα με τα γραφικά του τίτλου.

 Η κληρονομιά του πρώτου Crysis, το οποίο περισσότερο από πέντε χρόνια πριν αποτέλεσε ένα τεράστιο βήμα εμπρός για το PC gaming θέτοντας  το μέτρο σύγκρισης επιπέδου γραφικών εξακολουθεί να είναι πολύ βαριά. Πλέον γνωρίζουμε πως ένας από τους λόγους που το πρώτο μέρος ήταν τόσο απαιτητικό ήταν η έλλειψη βελτιστοποίησης (ακόμα και σήμερα, κάρτες του επιπέδου μιας 7970 ζορίζονται να δώσουν πάνω από 60 fps) αλλά όπως και να έχει, όποιος έζησε από πρώτο χέρι την επανάσταση που έφερε στον χώρο δύσκολα θα το ξεχάσει. Το δεύτερο μέρος αν και προσέφερε επίσης εξαιρετικά γραφικά ,σε καμία περίπτωση δεν προκάλεσε την ίδια αίσθηση. Έτσι λοιπόν η Crytek υποσχέθηκε πως το τρίτο της σειράς θα επιστρέψει στις ρίζες του, προσφέροντας απαράμιλλο οπτικό τομέα ξεζουμίζοντας και τα πιο σύγχρονα συστήματα. Η υπόσχεση αυτή φαίνεται να τηρείται μόνο κατά το ήμισυ. Παίζοντας με μια μίξη low/med/high settings και μέσο επίπεδο antialiasing ,το παιχνίδι γονάτισε την GPU μου στέλνοντας το frame rate κάτω από τα 30 fps (720p) αλλά το οπτικό αποτέλεσμα είναι απλά 1-2 βήματα μπροστά από το προηγούμενο της σειράς. Τοποθετώντας το απλά σε FXAA setting, η απόδοση βελτιώνεται δραματικά (33-42 fps).

003crysis3

Γενικά η Crytek φαίνεται να έχει επενδύσει ιδιαίτερα στο ΑΑ καθώς και στην υποστήριξη SLi/Crossfire. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό μάλλον θα αποδειχτεί σωτήριο αφού ακόμα και μια 7970GE (η ταχύτερη μονοπύρηνη GPU αυτήν τη στιγμή) δεν είναι αρκετή για 60 fps σε ultra settings. Τα textures όμως δεν σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό, ούτε και υπάρχει αυτή η αίσθηση φωτορεαλισμού που θα περίμενε κανείς.

03crysis3

Ομολογώ πως περίμενα περισσότερα από αυτήν την Beta. Φυσικά το παιχνίδι θα κριθεί από την εμπορική του έκδοση ενώ δεν έχουμε δει καν το single player κομμάτι του το οποίο και είναι υπεύθυνο για το θρυλικό status της σειράς. Αλλά αρκετά με την γκρίνια. Το gameplay δεν είναι καθόλου άσχημο (το αντίθετο),  τα γραφικά του (αν αφήσουμε στην άκρη το hype) εξαιρετικά και η μέρα κυκλοφορίας του κοντά. Αν μάλιστα το single player mode σταθεί στο ύψος του ονόματος του ,τότε θα μιλάμε για ολοκληρωμένο πακέτο.

Βασίλης Ξερικός

Γεννημένος στην Αθήνα το 1979. Gamer εξ απαλών ονύχων, η πρώτη μου επαφή με το σπορ έγινε με έναν κλώνο του Pong σε προσχολική ηλικία.  Αν και πιστός χρήστης PC από to 1989 και την εποχή των XT έχουν περάσει από την κατοχή μου και διάφορες κονσόλες (Atari 2600, διάφορες Sega, σειρά των Playstation κλπ) ενώ η εισαγωγή μου στην gaming δημοσιογραφία έγινε μόλις το Γενάρη του 2012 και το PC Master. Παλαίμαχος των adventures, πλέον μοιράζω τον gaming χρόνο μου μεταξύ MMO, RPG (κάθε είδους) και Shooters. Email:  [email protected] Follow me: Facebook | Twitter | SteamID: Kuivamaa

One Comment

  1. Πραγματικά, νομίζω ότι αν δεν ήταν τα γραφικά το Crysis δε θα γινόταν τόσο γνωστό. Έχω παίξει μόνο το πρώτο, το οποίο δεν ήταν κακό σε καμία περίπτωση, απλά ήταν άλλο ένα FPS της σειράς. Αυτό που λέω επιβεβαιώνεται και από το Crysis 2, το οποίο δε ζόρισε τα συστήματα της εποχής του και δεν προκάλεσε ούτε το 1/10 της αίσθησης του πρώτου. Ελπίζω το 3 να έχει λίγη ουσία σαν παιχνίδι και να μην είναι απλά ένα interactive benchmark.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL