REVIEWS

F1 2016

Δεν έχουν περάσει παρά μόλις εννέα μήνες από τότε που έγραφα το review μου για το F1 2015, φροντίζοντας να τονίσω ότι ήταν εμφανή τα βήματα που άρχιζε επιτέλους να κάνει η Codemasters προς τη σωστή κατεύθυνση, αναφορικά με την πορεία, την τύχη και το μέλλον της F1 σειράς παιχνιδιών της. Το μεγάλο ερωτηματικό είχε να κάνει με το αν θα υπήρχε συνέχεια σ’ αυτή την προσπάθεια να μας δώσει, αρκετά χρόνια αφότου απέκτησε τ’ αποκλειστικά δικαιώματα του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ στον πλανήτη, έναν αξιόλογο F1 simulation τίτλο.

Ξεκινώντας νωχελικά τη διετία 2010-2011, έδειξε κάποια σημάδια βελτίωσης τα επόμενα δύο χρόνια. Το μεγάλο σοκ ήρθε το 2014, οπότε και οι Βρετανοί πετάξανε στα σκουπίδια την εν λόγω έκδοση, προφανώς λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος που θα μεσολαβούσε μέχρι την έλευση του επόμενου μέρους, που, συν τοις άλλοις, υποσχόταν να φέρει βελτιώσεις και στον τεχνικό τομέα, ελέω της κυκλοφορίας του σε PS4 και XBOX One, που είχαν έρθει ν’ αντικαταστήσουν τα γερασμένα και περιοριστικά προς τα multiplatform games, PS3 και XBOX 360. H πολύ κακή εικόνα εκείνου συμπαρέσυρε και τον διάδοχό του, αφού το F1 2015 δέχθηκε σφοδρότατες κριτικές, μ’ αποτέλεσμα η μεσοσταθμική βαθμολόγησή του στο Metacritic να είναι απολύτως ίδια μ’ εκείνη του F1 2014, κάτι που δε δικαιολογούταν με τίποτα απ’ την εικόνα των δύο παιχνιδιών.

F1 2016 Snap1Πλέον τα practice sessions σημαίνουν πολλή δουλειά

Η Codemasters είχε υποσχεθεί ότι στη φετινή έκδοση θα λάμβανε σοβαρά υπόψη τα παράπονα των απανταχού παικτών, παραδίδοντάς μας την καλύτερη δυνατή F1 εμπειρία.  Ακριβώς όμως επειδή το κοινό είχε χορτάσει υποσχέσεις τα προηγούμενα χρόνια, άπαντες κρατήσαμε μικρό καλάθι. Αυτή τη φορά όμως οι Βρετανοί καταφέρνουν να μας εκπλήξουν ευχάριστα, αφού, ούτε λίγο ούτε πολύ, μας προσφέρουν το μακράν καλύτερο παιχνίδι της δικής τους σειράς κι έναν απ’ τους ωριμότερους και πιο ολοκληρωμένους F1 τίτλους που έχουμε δει ποτέ.  

ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ CAREER MODE

Οι βελτιώσεις στο gameplay φέτος είναι τόσες πολλές και τόσο ουσιώδεις, που κρίνω ότι αξίζει να ξεκινήσω την αναφορά μου απ’ τις λιγότερο σημαντικές, που αφορούν στα γραφικά. Η EGO engine για μία ακόμη φορά επιτελεί αρτιότατα τον σκοπό της, καταφέρνοντας ν’ αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο το πολύχρωμο, πολυέξοδο και πολύ λαμπερό αυτό καραβάνι που ονομάζεται Formula 1. Τόσο οι 21 πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όσο και τα pit boxes, αλλά κι οι περιβάλλοντες χώροι, έχουν την ομορφότερη εμφάνιση που έχουμε δει μέχρι σήμερα.

Αισθητή διαφορά υπάρχει στις αντανακλάσεις του φωτός στο αμάξωμα του μονοθεσίου μας, καθώς και στη ροή των σταγόνων της βροχής πάνω σ’ αυτό, όταν τύχει ν’ ανοίξουν οι ουρανοί, κάτι που θα διαπιστώσετε ότι συμβαίνει αρκετά συχνά. Εξαιρετική είναι κι η απόδοση της game engine, αφού μ’ όλες τις ρυθμίσεις σε High / Ultra High επίπεδο και το anisotropic filtering στο 16x, τα 60 fps σε Full HD ανάλυση υπήρξαν καθεστώς στο σύστημα δοκιμής μας. Με την πολυπόθητη ανανέωση στα μενού, τις σκηνές πανηγυρισμού στο βάθρο, αλλά και την παρουσίαση του grid να έχουν έρθει από πέρσι, οι developers ορθώς κρίνανε ότι οφείλανε να ρίξουν το βάρος της προσοχής τους σ’ άλλους, χρόνια “παραπονεμένους” τομείς. Οι οποίοι τομείς δεν είναι βέβαια ο ήχος κι ο χειρισμός, που δεν έχουν κάποια αισθητή διαφορά σε σχέση με τους προκατόχους του F1 2016. Ο τηλεοπτικού τύπου σχολιασμός δίνει και πάλι το παρών, ενώ η συνεργασία του παιχνιδιού της Codemasters με την Logitech MOMO Racing τιμονιέρα υπήρξε απολύτως απροβλημάτιστη, αφήνοντας οριστικά στο παρελθόν φαινόμενα αναγκαιότητας τακτικής ρύθμισή της.

F1 2016 Snap2Συνηθισμένη εικόνα βάθρου (και) φέτος

Ένα απ’ τα πλέον τραγικά σφάλματα των δημιουργών τη χρονιά που μας πέρασε ήταν η, πέρα από κάθε λογική, απομάκρυνση του career mode. Φέτος όχι μόνο φροντίσανε να το επαναφέρουν, αλλά μας αποζημιώνουν με το παραπάνω, αφού το μπολιάσανε με μία εξαιρετική νέα ιδέα. Αυτή έχει να κάνει με τις περιόδους των ελεύθερων δοκιμαστικών, που πλέον κάθε άλλο παρά βαρετή διαδικασία είναι, μια κατά τη διάρκειά τους έχουμε τη δυνατότητα να κερδίσουμε resource points, που εν συνεχεία ξοδεύουμε προς βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου μας. Τα resource points είναι 175 στον αριθμό ανά σιρκουί και προκύπτουν μέσα απ’ την επιτυχή εκτέλεση ορισμένων ζητουμένων.

Το πρώτο έχει να κάνει με την κατανόηση της ορθής τροχιάς αλλά και της απαραίτητης ταχύτητας που πρέπει να διατηρούμε σε κάθε κομμάτι και στροφή της πίστας. Αυτομάτως λοιπόν το F1 2016 μας διδάσκει τον σωστό τρόπο οδήγησης, μ’ ένα tutorial που καλύτερό του πραγματικά δε μπορώ να σκεφτώ! Το δεύτερο ζητούμενο αφορά στην επίτευξη ενός συγκεκριμένου χρόνου, σε συνδυασμό με την περιορισμένη φθορά των ελαστικών, που στον φετινό τίτλο έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ύστερα έρχεται η πραγματοποίηση ενός πολύ γρήγορου γύρου, ικανού να μας τοποθετήσει σε καλή θέση στη σχάρα εκκίνησης στην κατοπινή διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών. Πέραν τούτων, πόντους δίνουν και κάποιοι δευτερεύοντες στόχοι, όπως η δοκιμή ορθής λειτουργίας του DRS, η εναλλαγή setup στο μονοθέσιο, οι συνεχόμενοι γρήγοροι γύροι, καθώς και η επίτευξη ικανοποιητικών χρόνων ανά sector. Μ’ άλλα λόγια, η practice διαδικασία ανά αγώνα αποκτά άλλη έννοια και διάσταση και γεμίζει ιδανικά -κι απολύτως δημιουργικά- τον χρόνο που ξοδεύουμε με το παιχνίδι. Resource points κερδίζουμε φυσικά κι ανάλογα με τη θέση εκκίνησης και τερματισμού που επιτυγχάνουμε ανά αγώνα.


Όσο συγκεντρώνουμε πόντους, τόσο μεγαλώνουν τα περιθώρια αναβάθμισης του μονοθεσίου μας σε πέντε ζωτικούς τομείς, από την απόδοση του κινητήρα και τη βελτίωση της κάθετης δύναμης, μέχρι τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Απ’ τη μία ότι δεν έχουμε κανένα λόγο να τρέξουμε με το καλημέρα να καπαρώσουμε ένα κάθισμα οδηγού στη Mercedes ή στη Ferrari, αφού μπορούμε να δημιουργήσουμε σιγά σιγά ένα μονοθέσιο-νικητή. Απ’ την άλλη, όταν έρθει η στιγμή για πρόταση μεταγραφής σε μεγαλύτερη ομάδα, θα σκεφτούμε διπλά να εγκαταλείψουμε το μονοθέσιο που έχουμε βελτιώσει τόσο πολύ. Βέβαια σ’ αυτό το σημείο υπάρχει μία ελαφρά, αλλά προφανώς σκόπιμη, υστέρηση στο κομμάτι του ρεαλισμού, αφού στην πραγματικότητα δε θα μπορούσε ποτέ η Force India να πιάσει μέσα σε δύο χρονιές την απόδοση της Mercedes. Απ’ την άλλη όμως η όλη διαδικασία μοιάζει ν’ ακολουθεί την αντίστοιχη πραγματική, με τη χρησιμοποίηση των tokens που έχει έκαστη ομάδα στη διάθεσή της κατά τη διάρκεια μίας αγωνιστικής περιόδου, προκειμένου να βελτιώσει υποσυστήματα του μονοθεσίου της.

F1 2016 Snap3Και κάπως έτσι, πήρα την πρώτη μου νίκη στο Baku

Σε κάθε περίπτωση, μέσα απ’ όλο αυτό προκύπτει ένα άλλο ενδιαφέρον ενδεχόμενο, που δεν είναι άλλο απ’ το σταδιακό ανέβασμα του δείκτη δυσκολίας, που φέτος έχει έξι βαθμίδες, ξεκινώντας απ’ το Easy και φτάνοντας στο Ultimate, μ’ ενδιάμεσους σταθμούς τα Normal, Hard, Expert και Legend. Βελτίωση οπωσδήποτε σημειώνεται και στα αντίπαλα μονοθέσια, απλά με πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με το δικό μας, μ’ αποτέλεσμα να είναι εφικτό να φτάσουμε να οδηγούμε για την καλύτερη ομάδα μετά από μία σχετική προσπάθεια διάρκειας 2-3 σεζόν.

ΕΝΕΣΕΙΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΥ

Έκανα λόγο πριν για τη φθορά των ελαστικών, αναφέροντας ότι φέτος έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Χρειάστηκε να περάσουν επτά ολόκληρα χρόνια μέχρι να δούμε τα λάστιχά μας να φθείρονται ανάλογα με τον τρόπο που οδηγούμε, αλλά να που ήρθε αυτή η στιγμή. Η σχετική ένδειξη στο δεξιό κάτω άκρο της οθόνης μας, που δίνει την εικόνα για κάθε λάστιχο ξεχωριστά, είναι εξαιρετικά χρήσιμη κι απαραίτητος σύντροφός μας κατά τη διάρκεια έκαστου αγώνα. Πλέον καταλαβαίνουμε για τα καλά γιατί είναι σχεδόν απαγορευτική για τη διάρκεια ζωής των ελαστικών η πραγματοποίηση δεύτερου γρήγορου γύρου σε κάθε περίοδο των χρονομετρημένων δοκιμαστικών, οπότε οφείλουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό σε μία και μόνο προσπάθεια.

Το σπινιάρισμα κατά την εκκίνηση, το παραμικρό μπλοκάρισμα των τροχών, το έντονο πάτημα του γκαζιού μ’ αυτούς υπό κλίση και φυσικά η έξοδος σε σημείο που έχει χαλίκια, καταπονούν τα λάστιχά μας. Ωστόσο ακόμη κι όταν η φθορά τους φτάσει σε υψηλό επίπεδο είναι εφικτό να συνεχίσουμε να οδηγούμε με το ίδιο σετ, αρκεί να δείξουμε τη δέουσα προσοχή, κάτι που κατά το παρελθόν δε συνέβαινε, αφού ήταν σχεδόν αδύνατο να καταφέρουμε να κουμαντάρουμε το μονοθέσιο. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την ύπαρξη τριών διαφορετικών γομών για στεγνό οδόστρωμα που ισχύει από φέτος στους αγώνες, ανοίγουν μία εξ’ ολοκλήρου νέα σελίδα σ’ αυτό που ονομάζεται χάραξη της κατάλληλης στρατηγικής ανάλογα με το στυλ οδήγησής μας. Για να δώσω ένα παράδειγμα, μετά από κακή επίδοση στις κατατακτήριες του Hockenheim, κατάφερα να κερδίσω πάμπολλες θέσεις μέσα στον αγώνα, επιλέγοντας να οδηγήσω πολύ επιθετικά, εξαντλώντας πολύ γρήγορα τη σούπερ μαλακή γόμα και προσέχοντας πολύ στη συνέχεια τη φθορά της μεσαίας, έως ότου ήρθαν και κόλλησαν πίσω μου πέντε-έξι αντίπαλοι που εν τέλει δε κατάφεραν να με προσπεράσουν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Η δε διαφορά στο γυρολόγιο, αναλόγως της γόμας που χρησιμοποιούμε, είναι πιο εμφανής από ποτέ, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην πραγματικότητα.  

F1 2016 Snap4Ο γνωστός συνωστισμός στην πρώτη στροφή της Monza

Κι αν η προσπέρασή μας από αντιπάλους άλλες χρονιές ήταν ούτως ή άλλως δύσκολη υπόθεση, λόγω της πολύ περιορισμένης A.I και της σχεδόν μηδενικής απόπειρας από μεριάς τους να το καταφέρουν, φέτος δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Στο F1 2016 οι 21 αντίπαλοί μας είναι καλύτεροι από ποτέ, επιχειρώντας να πάρουν τη θέση μας σε κάθε λάθος που θα κάνουμε, στο παραμικρό άνοιγμα της τροχιάς μας, σε κάθε γλίστρημα ή αποσταθεροποίηση, που επιφέρει μείωση της ταχύτητάς μας. Έτσι λοιπόν θα έρθει η στιγμή που θα μάχεστε πλάι-πλάι μ’ ένα άλλο μονοθέσιο, προσπαθώντας να διατηρήσετε την εσωτερική για την επόμενη στροφή, οπότε κι ο αντίπαλος αναγκαστικά θα φρενάρει νωρίτερα. Θα δείτε άλλα μονοθέσια να επιχειρούν να επιτεθούν είτε από δεξιά είτε από αριστερά, μ’ ορισμένους οδηγούς μάλιστα να επιδεικνύουν ιδιαίτερα επιθετική στάση, μη διστάζοντας ν’ ακουμπήσουν μαζί σας! Στο σημείο αυτό εντοπίζεται ένα απ’ τα αρνητικά στοιχεία που εξακολουθούν να πληγώνουν το F1 παιχνίδι της Codemasters κι έχει να κάνει με το penalty system. Αν και σε γενικές γραμμές είναι αρκετά βελτιωμένο, δε παύουν να υπάρχουν περιπτώσεις όπου παρά την εξόφθαλμη ευθύνη ενός άλλου οδηγού σε μία σύγκρουση, την ποινή τη δεχόμαστε εμείς.       

SAFETY CAR: CHECK!

Κι επειδή συγκρούσεις = χάος στην πίστα = είσοδος του safety car, λογικό είναι το επόμενο σχόλιο να έχει να κάνει με την παρουσία ή μη του αυτοκινήτου ασφαλείας. Επιτέλους, ευτυχώς κι αμήν! Μετά και τα τελευταία patches, το safety car αποτελεί κανονικότατα αναπόσπαστο μέρος του παιχνιδιού και το βλέπουμε να εισέρχεται άμεσα εντός της πίστας μετά από σύγκρουση μονοθεσίων. Μάλιστα η Codemasters έκανε κι εδώ την ευχάριστη έκπληξη, αφού εκτός του φυσικού αυτοκινήτου ασφαλείας την εμφάνισή του κάνει και το φαινόμενο του virtual safety car, που θέσπισε η FIA μετά το τραγικό και θανατηφόρο ατύχημα του Jules Bianchi στη Suzuka, τον Οκτώβριο του 2014. Και στις δύο περιπτώσεις βέβαια παρατηρείται το παράδοξο να είναι δυνατό να μας προσπεράσει ο οδηγός που ακολουθεί, δίχως να δικαιούμαστε να πάρουμε τη θέση μας πίσω, την ίδια στιγμή που εμείς -ορθώς φυσικά- απαγορεύεται διά ροπάλου να κάνουμε προσπέραση. Ευτυχώς συμβαίνει σπάνια και με λίγη προσοχή από μεριά μας στη διατήρηση του κατάλληλου ρυθμού, εξαλείφεται ολοκληρωτικά.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν κατηγορήσει κατά το παρελθόν την Codemasters για το ελλιπές damage model του παιχνιδιού της. Στεκόμενη στο ύψος των περιστάσεων και σ‘ αυτόν τον τομέα, εισαγάγει μία τέταρτη επιλογή, πέραν των Off, Reduced και Regular, την Simulation. Ενεργοποιώντας την, οποιαδήποτε επαφή με τοίχο, μπαριέρα ή άλλο μονοθέσιο έχει άμεσες συνέπειες, που, αναλόγως της σοβαρότητάς τους, μας οδηγούν είτε άμεσα στα pits ή σ’ εγκατάλειψη. Μια κι ο λόγος περί επιπρόσθετων επιλογών, το ίδιο ισχύει και με το φαινόμενο του corner cutting, που χρόνια ταλάνιζε τη σειρά. Έχοντας φέτος τη δυνατότητα να θέσουμε το επίπεδο αυστηρότητας στο strict επίπεδο, η παραμικρή παράβαση οδηγεί σ’ άμεση επιβολή ποινής. Εκείνο που κακώς έμεινε στάσιμο είναι η δυνατότητα που έχουμε ν’ αλλάξουμε γραμμή όσες φορές θέλουμε -ως άλλοι Max Verstappen-, κατά την απόπειρα άλλων οδηγών να μας προσπεράσουν.   

F1 2016 Snap5Κάπου εδώ καταλαβαίνεις ότι μάλλον είσαι έτοιμος για το Expert επίπεδο


Πέραν των εντελώς νέων χαρακτηριστικών, δε λείπουν κι εκείνα που είχαν ήδη βελτιωθεί απ’ το F1 2015 κι εδώ λαμβάνουν περαιτέρω βελτίωση. Το handling system, που μάλλον αποτέλεσε το πιο δυνατό χαρτί της περσινής κυκλοφορίας, έχει σχεδόν τελειοποιηθεί. Η σωστή οδήγηση απαιτεί προσεκτικό και προοδευτικό πάτημα του γκαζιού μετά από μία κλειστή στροφή για αποφυγή υπερστροφής, όπως το ίδιο συμβαίνει και κατά τη διάρκεια ενός αγώνα υπό βρόχινες συνθήκες. Σε περίπτωση που κάποιος τροχός του μονοθεσίου μας ακουμπήσει στο γρασίδι, θα βρεθούμε επί τόπου να προσπαθούμε ν’ αποφύγουμε την έξοδο απ’ την πίστα, ενώ και το άτσαλο πέρασμα πάνω απ’ τα kerbs θα σημάνει αποσταθεροποίηση του μονοθεσίου. Δεν είναι λίγα τα σημεία που το F1 2016, μ’ όλες τις βοήθειες απενεργοποιημένες, φαντάζει να μη συγχωρεί το παραμικρό λάθος, αναγκάζοντας τον παίκτη να τελειοποιήσει την οδηγική τεχνική του.       

MANUAL ΕΚΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ RANDOM ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ

Το ίδιο κάνει κι όσον αφορά στις σωστές εκκινήσεις, αφού, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα σε σχέση με το περσινό παιχνίδι, αφήνει στα χέρια μας την επίτευξη της σωστής διαδικασίας, που απαιτεί κατάλληλο ανέβασμα στροφών και απελευθέρωση του συμπλέκτη με το που σβήνουν τα πέντε κόκκινα φώτα, δίχως περιττό σπινιάρισμα. Η διαδικασία λοιπόν είναι καθαρά manual πλέον, προσθέτοντας πολλούς πόντους στον τομέα του ρεαλισμού. Πριν απ’ αυτή θα λάβουμε μέρος στον γύρο σχηματισμού, με σκοπό να φέρουμε τα φρένα αλλά και τα ελαστικά μας στη σωστή θερμοκρασία. Βελτίωση παρατηρείται και στην ενδοεπικοινωνία που έχουμε με την ομάδα, με περισσότερες παρεχόμενες πληροφορίες προς εμάς, αλλά και προτάσεις περί αλλαγής στρατηγικής, αναλόγως του τί συμβαίνει στον αγώνα (είσοδος safety car, βροχή), ή του βαθμού φθοράς των ελαστικών μας.

Εκείνο που με εντυπωσίασε στο F1 2016 είναι η ύπαρξη τυχαίων περιστατικών που έχουν να κάνουν τόσο μ’ εμάς όσο και μ’ άλλους οδηγούς. Μέσα σε 14 αγώνες (σταμάτησα προσωρινά την καριέρα μου σ’ εκείνον της Marina Bay στη Σιγκαπούρη, ώστε να συμβαδίζω εφ’ εξής με το πραγματικό πρωτάθλημα) πρόλαβα να δω να κλατάρει ένα ελαστικό του μονοθεσίου μου, αλλά και να καταρρέει η ανάρτηση, μ’ αποτέλεσμα ένας εκ των εμπρόσθιων τροχών να βρίσκεται στον αέρα. Το καλύτερο όμως συνέβη κατά τη διάρκεια του αγώνα στο Baku του Αζερμπαϊτζάν. Όντας τέταρτος λίγο πριν την πτώση της καρό σημαίας, εισήλθε το safety car λόγω μηχανικής βλάβης στο μονοθέσιο του προπορευόμενου Lewis Hamilton. Περνώντας στην τρίτη θέση πίσω απ’ τις δύο Ferrari, είδα ν’ αποβάλλονται αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia(!), μ’ αποτέλεσμα να φτάσω σε μία απρόσμενη νίκη, υπό βρόχινες συνθήκες μάλιστα. Όμορφη και πολύ χρηστική πινελιά αποτελεί κι η ύπαρξη του trophy room κατά τη χρήση του προσωπικού μας laptop, που μας πληροφορεί για τη θέση που έχουμε καταλάβει σε κάθε αγώνα έκαστης σεζόν, κατά τη διάρκεια της δεκαετούς καριέρας μας.

F1 2016 Snap6Ρημάδι το έκανα το εργαλείο…

Οι Βρετανοί φέτος δε έκαναν κανένα περίεργο.. πείραμα με τα modes του παιχνιδιού τους, οπότε πέραν του career προσφέρουν τα Quick Race, Championship και Time Trial, καθώς και την multiplayer επιλογή φυσικά. Ξοδεύοντας λίγο χρόνο στο διαδικτυακό παιχνίδι, όπως κάθε χρονιά άλλωστε, μπορώ με σιγουριά να σας μεταφέρω την αίσθηση ότι κι εκεί το όλο feeling φαντάζει αισθητά βελτιωμένο, κυρίως λόγω της ύπαρξης αυστηρότερων κανονισμών και επιβολής ποινών προς εκείνους που κάνουν του κεφαλιού τους, καταστρέφοντας, είτε θελημένα είτε άθελά τους, τον αγώνα των υπολοίπων παικτών.  

Έχοντας κατά το παρελθόν βαθμολογήσει με 80%, 70%, 53% και 78% τα “F1 2011”, “F1 2012”, “F1 2014” και “F1 2015” (με το πρώτο σκορ να το κρίνω εκ των υστέρων μάλλον ως πολύ γενναιόδωρο), θα μπορούσε κάποιος να πει ότι… χρωστούσα μία πραγματικά υψηλή βαθμολογία σ’ έναν εκπρόσωπο του franchise. Ωστόσο δε θα την έδινα σε καμία περίπτωση αν δεν έβλεπα ένα ουσιωδώς βελτιωμένο προϊόν. Αυτό ακριβώς όμως είναι η φετινή έκδοση του παιχνιδιού της Codemasters, ένα προσεκτικά και ώριμα σχεδιασμένο F1 παιχνίδι, που επιτέλους είναι σε θέση να συγκινήσει και τους φίλους του ρεαλισμού. Πρόκειται για τη μακράν καλύτερη προσπάθεια της εταιρείας, που πλέον θέτει τον πήχη πολύ υψηλά για τους επόμενους εκπροσώπους της σειράς. Μικρό ερωτηματικό εδώ για το αν θα είναι οι Βρετανοί εκείνοι που θα δώσουν τη συνέχεια απ’ το 2017 κι έπειτα, μια και, αν δε κάνω λάθος, τα σχετικά δικαιώματα λήγουν φέτος, οπότε θα χρειαστούν ανανέωσης. Αν δεν επέλθει τέτοια, θα είναι απολύτως ξεκάθαρο γιατί το “F1 2016” υπερέχει τόσο πολύ σε σχέση μ’ άπαντες τους προκατόχους του.   

ΑΣΤΡΑΦΤΕΙ!

Είτε έχετε προμηθευτεί κάποιο μέλος της σειράς μεταξύ των “F1 2010” και “F1 2015” είτε όχι, οφείλετε ν’ αποκτήσετε τη φετινή version αν είστε φανατικός φίλος της Formula 1 και θέλετε να πάρετε μία όσο το δυνατόν καλύτερη γεύση απ’ τον μαγικό κόσμο της. Μετά από 40+ ώρες ενασχόλησης μαζί του, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι το “F1 2016” στέκεται περήφανα ως ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης του franchise, ενσωματώνοντας σχεδόν όσα ακριβώς θα θέλαμε από έναν τέτοιο τίτλο. Με τα μειονεκτήματα να έχουν πλέον περιοριστεί στο μικρότερο δυνατό βαθμό και τα θετικά χαρακτηριστικά να είναι πάμπολλα, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να το χάσετε, πέραν βέβαια της συνήθους αλμυρής τιμής του.

F1 2016 Snap7Τα περιστατικά στα οποία δεν εμπλεκόμαστε είναι ουκ ολίγα

Αυτή τη φορά πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στην Codemasters, γιατί όντως εισάκουσε τα παράπονα αλλά και τις προτάσεις των παικτών, μ’ αποτέλεσμα να παραδώσει, έστω κι αργοπορημένα, τον κορυφαίο εκπρόσωπο της οικογένειας κι ένα απ’ τα καλύτερα F1 games που έχουμε δει ποτέ! Κάπου εδώ όμως πρέπει να ολοκληρώσω το κείμενό μου και να σας αφήσω, όχι γιατί ανησυχώ μήπως σας κούρασα, αλλά διότι πρέπει να πάω για τις ελεύθερες δοκιμές στη Marina Bay της Σιγκαπούρης. Βλέπετε, το Σαββατοκύριακο του αντίστοιχου αγώνα είναι πλέον πολύ κοντά…

karkasSpecs 4

Eυχαριστούμε θερμά τις Enarxis Dynamic Media και Koch Media για την παροχή κωδικού για το παιχνίδι.

Pros

  • Λαμπερή εικόνα και άψογη απόδοση σε full ρυθμίσεις γραφικών
  • Το career mode είναι καλύτερο και πιο πλήρες από ποτέ
  • Παρουσία safety car, καθώς και virtual safety car
  • Βελτιωμένο damage model κι αυστηρότεροι κανονισμοί για corner cutting
  • Έξι βαθμίδες δυσκολίας
  • Eξ’ ολοκλήρου manual εκκινήσεις
  • Αυξημένη A.I
  • Ρεαλιστική απόδοση της φθοράς των ελαστικών
  • Πλουσιότερη ενδοεπικοινωνία και δυνατότητα ορθής αλλαγής στρατηγικής κατά τη διάρκεια ενός αγώνα
  • Τελειοποίηση του handling system
  • Παρουσία τυχαίων περιστατικών, όπως κλατάρισμα ελαστικού, βλάβη κινητήρα κτλ
  • Αναβαθμισμένο multiplayer mode

Cons

  • Κατά την απόπειρα άλλου οδηγού να μας προσπεράσει, συνεχίζουμε να μπορούμε ν’ αλλάξουμε αγωνιστική γραμμή όσες φορές θέλουμε
  • Το penalty system βελτιώθηκε, αλλά εξακολουθεί να θέλει λίγη ακόμη δουλειά
  • Κατά τη διάρκεια παρουσίας Safety Car εντός της πίστας, υπάρχει ενδεχόμενο να δεχθούμε αντικανονικό προσπέρασμα από άλλον οδηγό

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 90%

90%

Μάνος Καρκαλέμης

Ο Μάνος δε μπορεί παρά να νιώθει ευτυχής που ασχολήθηκε ενεργά με την gaming αρθρογραφία στα χρόνια 2009-2017, οπότε και του δόθηκε η ευκαιρία να γράψει reviews για κάποια adventure games-διαμάντια, όπως "The Whispered World", "Monkey Island 2-LeChuck's Revenge" (Remastered Edition), "The Book of Unwritten Tales 1&2", "Grim Fandango" (Remastered Edition), "Gabriel Knight-Sins of the Fathers" (25th Anniversary Edition), "Night of the Rabbit", "Memento Mori 2", "Day of the Tentacle" (Remastered Edition).

3 Comments

  1. Εξαιρετικό το review, πολύ αναλυτική η παρουσίαση και φυσικά γραφή “Μάνος” = έτσι πρέπει να πίνονται οι απογευματινοί καφέδες!

    Εξεπλάγην με τη δουλειά που κάνανε εκεί στη Codemasters πάντως. Νόμιζα πως είχαν δέσει το γαϊδαρο και πάπαλα. Χαίρομαι και πρέπει να το δώ οπωσδήποτε φέτος, από το 2012 δεν έχω ασχοληθεί σοβαρά με κανένα της σειράς.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL