REVIEWS

MARVEL’S GUARDIANS OF THE GALAXY

Guardians > Avengers? Στο gaming, ναι!

Ο υπογράφων δεν έχει κρύψει ποτέ ότι είναι μεγάλος φαν του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel, γράφοντας μάλιστα και ορισμένα σχετικά άρθρα για το θέμα. Η αγάπη μου για τα κόμικς φυσικά έχει τις ρίζες της στην παιδική μου ηλικία, στα υπέροχα 80s και τα περιοδικά που τότε κυκλοφορούσαν, ακόμη και τότε όμως οφείλω να ομολογήσω ότι σχεδόν αγνοούσα την ύπαρξη των Guardians of the Galaxy αφού οι εκδόσεις αφορούσαν κυρίως τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες της Marvel. Ξέρετε, Spider-man, X-Men και τα λοιπά. Ευτυχώς η ανεπανάληπτη επιτυχία του MCU έφερε τους Guardians στο προσκήνιο και κάπως έτσι βρίσκομαι σήμερα στην ευχάριστη θέση να παρουσιάζω την videogame adaptation του “πειρατικού” του Peter Quill. Ωστόσο, η προβληματική πρώτη απόπειρα της Square Enix στον χώρο με το Marvel’s Avengers της Crystal Dynamics δημιουργεί εύλογα μια διστακτικότητα. Για να δούμε λοιπόν, τα κατάφερε καλύτερα η Eidos Montreal;

We’re the freaking Guardians of the Galaxy!

Οι Guardians of the Galaxy της Eidos Montreal δεν είναι ίδιοι με τις κινηματογραφικές εκδοχές τους… αλλά είναι. Επιτρέψτε μου να εξηγήσω. Όπως μπορείτε να δείτε από τις screenshots προφανώς το λουκ των χαρακτήρων είναι διαφορετικό καθώς και το background τους (π.χ. ο Drax του παιχνιδιού έχει ήδη σκοτώσει ή “σκοτώσει” τον Thanos) αλλά οι χαρακτήρες τους και το ύφος των voiceovers είναι πάρα πολύ κοντά στο αντίστοιχο των Marvel Studios. Ο Peter Quill, γνωστός και ως Star Lord, είναι ο γνωστός παλιμπαιδίζων χαβαλές/γόης που βρίσκεται κολλημένος αυτή τη φορά στα 80s αντί για τα 70s, ο Drax εκφράζεται με τη γνώριμη και εκνευριστική ευθύτητα, ο Rocket γκρινιάζει συνεχώς και είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να εκραγεί, η Gamora είναι η ρεαλίστρια της παρέας και ο Groot… He is Groot. Οι fans του MCU επομένως δεν θα χρειαστούν καθόλου χρόνο προσαρμογής αφού τόσο το γράψιμο όσο και οι ομιλίες βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, ενώ η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στις εκφράσεις του προσώπου όλων των χαρακτήρων εξυπηρετεί απόλυτα το πάντοτε επιθυμητό immersion. Μάλιστα μια από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις του παιχνιδιού είναι ότι σε ορισμένα σημεία οι συγγραφείς του έχουν κάνει ακόμα καλύτερη δουλειά από τους κινηματογραφικούς συναδέλφους τους. Για παράδειγμα, η Gamora εδώ έχει μια πολύ πιο ισορροπημένη προσωπικότητα σε σχέση με τις ταινίες που ενίοτε τείνουν να την παρουσιάζουν ως την αυστηρή μαμά του γκρουπ.

Ο Peter Quill του παιχνιδιού είναι αυθεντικός teenager των 80s και το δείχνει τόσο στην εμφάνιση…
…όσο και στις μουσικές του προτιμήσεις. Το soundtrack του GOTG είναι υπέροχο.

Η πλοκή εξελίσσεται λίγο μετά την ένωση των Guardians σε γκρουπ και ήδη από τις πρώτες τους συνομιλίες είναι εμφανές ότι η χημεία τους δεν είναι ακόμη στο επιθυμητό επίπεδο, με την δυσπιστία και τις έριδες να κυριαρχούν. Μια ριψοκίνδυνη και (φυσικά) εντελώς παράνομη δουλειά που αναλαμβάνουν καταλήγει με τη σύλληψή τους από το Nova Corps και την επιβολή ενός δυσβάσταχτου προστίμου, το οποίο προσπαθούν να αποπληρώσουν με… μία ακόμη ριψοκίνδυνη και εντελώς παράνομη δουλειά. Από εκεί η εξέλιξη της πλοκής θα τους φέρει στο επίκεντρο μιας μεγάλης απειλής που (εννοείται πως) απειλεί ολόκληρο τον γαλαξία. Εμπρός λοιπόν Guardians of the Galaxy, ώρα να δικαιολογήσετε το όνομά σας!

Ο χαρακτήρας του Drax και των άλλων Guardians ακολουθεί πιστά το στυλ του MCU.

Περνώντας στα ενδότερα του gameplay, το παιχνίδι ανήκει καθαρά στο είδος των third-person shooter/action-RPG στα πρότυπα τίτλων όπως το Mass Effect 2. Παρά το γεγονός ότι η ομάδα των Guardians προϊδεάζει για ένα co-op παιχνίδι η πραγματικότητα είναι διαφορετική καθώς ο παίκτης ελέγχει αποκλειστικά τον Star Lord ενώ τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ βρίσκονται υπό τον έλεγχο του AI. Όπως ακριβώς συνέβαινε και στο Mass Effect όμως, με το πάτημα ενός πλήκτρου εμφανίζεται ανά πάσα στιγμή ένα μενού μέσω του οποίου είναι δυνατή η ενεργοποίηση πολύ ισχυρών special abilities του κάθε χαρακτήρα (και όσων αποκτήσουν με το level up) που μπορούν να αλλάξουν σε καθοριστικό βαθμό την έκβαση της μάχης. Έξω από καταστάσεις combat ο Peter Quill μπορεί να συνομιλήσει με τους συμπολεμιστές του, να επιλέξει απαντήσεις σε κρίσιμους διαλόγους και να επηρεάσει σε κάποιο βαθμό την ροή της πλοκής, όχι όμως στον βαθμό της Suicide Mission του Mass Effect 2. Επίσης αξίζει να επισημάνουμε ότι το Guardians of the Galaxy είναι ένα κυρίως γραμμικό παιχνίδι οπότε δεν θα πρέπει να περιμένετε πιο open world στοιχεία όπως την εξερεύνηση μεγάλων hubs ή την ανάληψη side quests. Όπως θα είδατε οι συγκρίσεις με το Mass Effect είναι αρκετές και αυτό σαφώς δεν είναι τυχαίο: αν εξαιρέσουμε την μεγαλύτερη γραμμικότητα, το Guardians of the Galaxy κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το Mass Effect του 2021.

Κατά τη διάρκεια της μάχης ο Star Lord βασίζεται στα blasters του και στις special abilities της ομάδας και τις δικές του. Κάτω αριστερά διακρίνονται οι elemental attacks που μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές σε συγκεκριμένους εχθρούς, ενώ στα δεξιά βρίσκονται οι αbilities των υπόλοιπων Guardians.
O Drax επί τω έργω. Ο χρόνος ενεργοποίησης της κάθε ability έχει σημασία γιατί αρκετοί εχθροί έχουν ειδικές άμυνες που πρέπει να πέσουν ώστε να κάνετε την μεγαλύτερη δυνατή ζημιά.

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι το παιχνίδι θα αποδειχθεί μια ανάσα δροσιάς για τους παίκτες που έχουν μπουχτίσει από το μέγεθος και το bloat των open-world games που έχουν κυριαρχήσει στην αγορά, ωστόσο ορισμένα στοιχεία του gameplay είναι λιγότερο φρέσκα. Μεταξύ των διαλόγων και της μάχης οι developers έχουν επιλέξει να προσθέσουν ποικιλία και να μεταβάλουν τον ρυθμό μέσω (πολύ) ελαφριών στοιχείων από puzzles που προϋποθέτουν εκτενή χρήση του scanning visor του Peter Quill. Ναι, σωστά καταλάβετε, μιλάμε για άλλο ένα παιχνίδι που χρησιμοποιεί το Detective Mode που καθιέρωσε το Arkham Asylum ως βασικό στοιχείο του gameplay. Τα puzzles είναι σύντομα, εύκολα και απλά, γεγονός που τα περιορίζει σε ρόλο σύντομης παύσης από τη δράση και όχι κάτι περισσότερο. Ακόμη και στις περιπτώσεις που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε κάποιο άλλο μέλος της ομάδας για να λύσετε ένα puzzle, η λύση είναι τόσο προφανής που δεν προσφέρει κανενός είδους πρόκληση.

Ο Scanning visor του Star Lord είναι το κλασικό detective mode που εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε σύγχρονο action RPG.
Δείγμα ενός από τα “puzzles” του παιχνιδιού. Μια πόρτα ήταν σφραγισμένη και έδωσα εντολή στον Drax να την γκρεμίσει. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα puzzles είναι εντελώς απλοϊκά.

Η δράση στηρίζεται άψογα από τον τεχνικό τομέα που είναι πραγματικά εντυπωσιακός. Δυστυχώς δεν είχα στη διάθεσή μου ένα σύστημα που να μπορούσε να τρέξει το παιχνίδι στο μέγιστο επίπεδο λεπτομέρειας με ενεργοποιημένο το ray tracing, αλλά ακόμη και σε μετριοπαθείς αναλύσεις και γενικά medium επίπεδο λεπτομέρειας το Guardians of the Galaxy πραγματικά ξεχωρίζει. Τα γραφικά των διάφορων πλανητών που θα επισκεφθείτε είναι σχεδόν πάντα υπέροχα, τόσο από άποψη ποικιλίας και σχεδιασμού όσο και τεχνικά, ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στις εκφράσεις του προσώπου των χαρακτήρων που αποδίδουν με μεγάλη λεπτομέρεια τα συναισθήματά τους. Οι δε ομιλίες και το soundtrack όπως ήδη ανέφερα συνδυάζονται άψογα με τα γραφικά για να προσφέρουν συνολικά έναν τεχνικό τομέα υψηλότατου επιπέδου. Τέλος, στην release έκδοση δεν παρατήρησα κάποιο crash ή ουσιώδες bug, μόνο κάποια σποραδικά κολλήματα του χαρακτήρα στο σκηνικό που λύθηκαν μετά από 1-2 δευτερόλεπτα με την αυτόματη τηλεμεταφορά του χαρακτήρα σε κοντινή θέση.

Ta γραφικά του Guardians of the Galaxy ξεχωρίζουν, τόσο στα περιβάλλοντα…
…όσο και στους χαρακτήρες. Είναι πολύ εύκολο να διακρίνετε την ψυχική κατάσταση ενός χαρακτήρα και μόνο από την έκφραση του προσώπου του.

Συμπερασματικά λοιπόν, το Marvel’s Guardians of the Galaxy είναι ως επί το πλείστον μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Ένας καθαρά singleplayer τίτλος με “γεμάτη” campaign (τουλάχιστον 15-20 ώρες), έξυπνο και ποιοτικό γράψιμο, υπέροχο τεχνικό τομέα και πιστότητα στο σύμπαν που μεταφέρει σε μορφή παιχνιδιού. Τα μόνα ουσιαστικά ψεγάδια εντοπίζονται στο gameplay και στην χρήση ορισμένων πολυχρησιμοποιημένων και ελαφρώς παρωχημένων πλέον στοιχείων που εντέλει δεν προσφέρουν και κάτι το ουσιαστικό πέρα από την αλλαγή του ρυθμού. Προτείνεται χωρίς δισταγμό στους λάτρεις των γραμμικών singleplayer games, στους νοσταλγούς του Mass Effect αλλά και σε όσους τυχερούς κατάφεραν να αγοράσουν μια κάρτα νέας γενιάς και θέλουν να δουν τι μπορεί να κάνει. Αναμφίβολα μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις του 2021.

Ευχαριστούμε την CD Media για την παροχή του review code.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 89%

89%

Ένα πολύ όμορφο και διασκεδαστικό singleplayer game που θα ικανοποιήσει Marvel fans και μη.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

18 Comments

  1. [QUOTE=”kara, post: 584359, member: 102802″]
    Χμμ απο τη μια χαιρομαι που βγηκε καλο και τα πηγαινει τοσο καλα εισπρακτικα. Απο την αλλη οσο καλα τα πηγαινει το πιθανοτερο να κρατησουν την Eidos κι αλλο μακρια απο το Deus Ex 3: I’ll keep asking for this…
    [/QUOTE]

    Δεν ξέρω αν θα τα πάει καλά εισπρακτικά, οι peak concurrent users στο Steam είναι κατά πολύ μικρότεροι από το Deus Ex. Θα φανεί στην πορεία αν τα γενικά καλά reviews βοηθήσουν σε βάθος χρόνου.

  2. [QUOTE=”Admiral, post: 584360, member: 102598″]
    Δεν ξέρω αν θα τα πάει καλά εισπρακτικά, οι peak concurrent users στο Steam είναι κατά πολύ μικρότεροι από το Deus Ex. Θα φανεί στην πορεία αν τα γενικά καλά reviews βοηθήσουν σε βάθος χρόνου.
    [/QUOTE]

    Στο UK ειναι 2ο πισω απο FIFA. Ωραιο το Steam ομως οι πωλησεις του παιχνιδιου μεχρι στιγμης κατευθυνονται απο την retail εκδοση του PS5 (63% σε σχεση με τις υπολοιπες εκδοσεις).

    Δε θα το συνεκρινα με το Deus Ex αλλα με το Marvel’s Avengers που εισπρακτικα απετυχε απο τα αποδητυρια. Το GoTG ειναι 2ο προιον της συμφωνιας Square-Enix με Marvel κι οσο αυτη αποφερει κερδη στην πρωτη τοσο δε θα βλεπουμε Deus Ex (και για αλλους λογους βεβαια).

  3. [QUOTE=”kara, post: 584362, member: 102802″]
    Στο UK ειναι 2ο πισω απο FIFA. Ωραιο το Steam ομως οι πωλησεις του παιχνιδιου μεχρι στιγμης κατευθυνονται απο την retail εκδοση του PS5 (63% σε σχεση με τις υπολοιπες εκδοσεις).

    Δε θα το συνεκρινα με το Deus Ex αλλα με το Marvel’s Avengers που εισπρακτικα απετυχε απο τα αποδητυρια. Το GoTG ειναι 2ο προιον της συμφωνιας Square-Enix με Marvel κι οσο αυτη αποφερει κερδη στην πρωτη τοσο δε θα βλεπουμε Deus Ex (και για αλλους λογους βεβαια).
    [/QUOTE]

    Το θέμα είναι ότι αντίστοιχα στατιστικά retail πωλήσεων είχε και το Avengers. Στη σημερινή εποχή δεν νομίζω ότι αρκεί. Μακάρι να πετύχει πάντως, θα ήθελα πολύ να δω sequel.

  4. Δε με ψήνουν πια οι Marvelοιστορίες (βαρέθηκα φρικτά στις τελευταίες ταινίες), αλλά με ψήνουν πολύ οι δυνατές singleplayer εμπειρίες. Wishlishted και από μένα, θα τιμηθεί σε κάποια καλή τιμή (Square Enix είναι, δε θ’ αργήσει και πολύ).

  5. [QUOTE=”maladroid, post: 584476, member: 102613″]
    Άλεξ, αν κατάλαβα καλά το έπαιζες με τις ρυθμίσεις στο medium. Γράψε ρε συ λίγο εδώ τις προδιαγραφές του συστήματός σου για να καταλάβω πόσο [S]άθλια[/S] καλά θα τρέχει στο δικό μου…
    [/QUOTE]

    1050 Ti, Core i5 6500 (4 cores 4 threads), 16GB RAM. Οι ρυθμίσεις είναι αυτές:

    [ATTACH type=”full” alt=”20211102194826_1.jpg”]2640[/ATTACH]
    [ATTACH type=”full” alt=”20211102194834_1.jpg”]2641[/ATTACH]

    Τα AF και texture quality τα έχω low γιατί η κάρτα έχει 4GB VRAM. Τα textures έχουν δύο ρυθμίσεις, Low και High, ακόμα και στο Low έχουν ικανοποιητική ανάλυση. Το Level of Detail μειώνει τα πολύγωνα στο περιβάλλον, το Shadow quality το είχα στο High γιατί εκτός από την ανάλυση υποτίθεται πως προσθέτει και περισσότερες σκιές στον κόσμο. Το Light scattering επηρεάζει απλά την ανάλυση των god rays. Τις υπόλοιπες ρυθμίσεις που έχουν μόνο on ή off τις άφησα όλες on επειδή ήθελα να δείχνουν καλές οι screenshots για το review.

    Σε αυτές τις ρυθμίσεις με ανάλυση 1080p με 80% resolution scaling ήμουν μεταξύ 30-45 fps, συνήθως 30 σε εξωτερικούς χώρους. Με 50% resolution scaling (ουσιαστικά δηλαδή 720p) ήμουν στα 35-60.

  6. Βλέπετε κύριοι τα Μπυθουλαίικα σετάπς των μέσων Μαρβέλκυθων.

    Συνηθισμένοι καθώς είναι στην χαμηλότερη δυνατή ποιότητα ‘ψυχαγωγίας’ (οι Θεοί να την κάνουν) δεν αγχώνονται να παίζουν με ρυθμίσεις Xbox One εν έτει 2021.

    Στεναχωρέθηκα τόσο που έστειλα την υπηρεσία να τους μοιράσει προπληρωμένες καρτούλες GeForce Now, να ζήσουν για λίγο το αριστοκρατικό μας όνειρο.

    [ATTACH type=”full”]2642[/ATTACH]

  7. [QUOTE=”Great0ldOne, post: 584498, member: 102687″]
    Σκούρα τα πράγματα, βέβαια η Dawn Engine διψούσε για VRAM από τα γεννοφάσκια της (Deux Ex Mankind Divided).
    [/QUOTE]

    Όντως, βέβαια η αλήθεια είναι ότι το οπτικό αποτέλεσμα δικαιολογεί τις απαιτήσεις. Είδα το σχετικό βίντεο του Digital Foundry και τα XSX/PS5 ρίχνουν την ανάλυση σε 1080p για να φτάσουν τα 60 fps. Τα 30 φαίνονται πιο προσιτά συγκριτικά, άρα πιθανώς η μηχανή γραφικών να μην κάνει καλό scaling σε υψηλότερα framerates.

    [QUOTE=”Borracho, post: 584513, member: 102590″]
    Βλέπετε κύριοι τα Μπυθουλαίικα σετάπς των μέσων Μαρβέλκυθων.

    Συνηθισμένοι καθώς είναι στην χαμηλότερη δυνατή ποιότητα ‘ψυχαγωγίας’ (οι Θεοί να την κάνουν) δεν αγχώνονται να παίζουν με ρυθμίσεις Xbox One εν έτει 2021.

    Στεναχωρέθηκα τόσο που έστειλα την υπηρεσία να τους μοιράσει προπληρωμένες καρτούλες GeForce Now, να ζήσουν για λίγο το αριστοκρατικό μας όνειρο.

    [ATTACH type=”full” alt=”MANTAM-SOUSOU-S02-EP10.jpg”]2642[/ATTACH]
    [/QUOTE]

    Εμείς είμαστε παιδιά του λαού, όχι παρηκμασμένη πλαδαρή σνομπική inbred μπουρζουαζία. Από τον Δεκέμβριο θα πάμε ακόμα πιο χαμηλά, σε Steam Deck όλα τα reviews!

  8. Ευχαριστώ τα μάλα για την λεπτομερέστατη παράθεση των settings, Άλεξ! 👊
    Παρόμοια συστήματα έχουμε, παρόμοιες παραχωρήσεις θα πρέπει να κάνω κι εγώ αν και όποτε αποφασίσω να το αγοράσω. Ευτυχώς το backlog είναι ακόμα τόσο θηριώδες που δεν μπαίνω καν στον πειρασμό να τσεκάρω κλειδάδικα.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL