Reply To: Παλιές κάρτες ήχου: Ταξίδι στο παρελθόν και οδηγός εξομοίωσης.

#428717
vtheofilisvtheofilis
  • Οργανωμένος Νεολαίος
  • Posts: 3704
Offline
Replies: 3704
Been thanked: 56 times

Creative Music System ( C/MS ) / Creative Game Blaster – 1987 / 1988
Την 1η Ιουλίου 1981, στην Chinatown της Σιγκαπούρης, δυο συμμαθητές ιδρύουν το κατάστημα υπολογιστών τους. Τα ονόματα τους Sim Wong Hoo και Ng Kai Wa, και το όνομα του καταστήματος Creative Technology. Πέρα από τις συνήθεις εργασίες ενός computerομάγαζου, σχεδίαζαν και έφτιαχναν και τα δικά τους προϊόντα. Ένα από τα πρώτα, ήταν μια κάρτα επέκτασης RAM ( συνήθως οι υπολογιστές της εποχής αύξαναν έτσι την RAM τους ), για τον Apple II. Σύντομα άρχισαν να φτιάχνουν δικούς τους υπολογιστές, συμβατούς με το κινεζικό αλφάβητο, και με δυνατότητες αναπαραγωγής ήχου μεγαλύτερες από τα PC της εποχής. Η εμπορική επιτυχία αυτών των υπολογιστών, άνοιξε την όρεξη της Creative Technologies, και τον Αύγουστο του 1987, παρουσίασαν στην διεθνή αγορά το Creative Music System (C/MS).

Creative_Music_System.jpg

Η κάρτα περιλάμβανε 2 ολοκληρωμένα κυκλώματα της Philips, με την κωδική ονομασία SAA-1099 ( τα οποία, σε μια προσπάθεια να αποτρέψει την αντιγραφή του προϊόντος της από τον ανταγωνισμό, η Creative κάλυπτε με μια ετικέτα με τον κωδικό CMS-301 ). Επίσης, για να εντοπίζεται αυτόματα από το λογισμικό, η κάρτα έφερε το ολοκληρωμένο CT1302A. Ο ήχος από τα SAA-1099 ήταν παρόμοιας φύσης με αυτών του PC Speaker και του Tandy, αλλά με περισσότερες φωνές ( 12 ), και στερεοφωνικός.

Τον εξοπλισμό της κάρτας αποτελούσαν 2 θύρες RCA, μια minijack για ακουστικά, και μια ροδέλα για την ρύθμιση της έντασης. Στην συσκευασία περιλαμβάνονταν utilities, ένα πρόγραμμα σύνθεσης ήχων, καθώς και τραγούδια που είχαν συντεθεί με την C/MS.

Creative_Music_System_-_Packaging.jpg

Παρά της προσπάθειες της Creative, η C/MS, λόγω του ήχου που παρήγαγε, ο οποίος θύμιζε μια χορωδία από 12 PC speaker τοποθετημένα εκατέρωθεν του ακροατή, δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Ο ήχος φάνταζε άσχημος σε σχέση με τον ήχο της AdLib, που ήταν κοντά στο κόστος, και απείχε ακόμα περισσότερο από τον ήχο του Roland ΜΤ -32. Παρ' όλα αυτά, η Creative κατάφερε να αποσπάσει την υποστήριξη της Sierra, και όπως είδαμε και παραπάνω, η Sierra τότε μπορούσε να καθιερώσει πρότυπα. Η συνεργασία με την Radioshack το 1988, είχε σαν αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει η C/MS με διαφορετική συσκευασία και συνοδευτικό πακέτο λογισμικού, με την ονομασία Game Blaster, χωρίς κάποια διαφορά στον σχεδιασμό της κάρτας.

Game_Blaster_-_Packaging.jpg

Το πακέτο λογισμικού περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, το shoot' em up Silpheed και Drivers για τα μέχρι τότε κυκλοφορούντα SCI adventures  της Sierra. Η Creative καταπώς φαίνεται, είχε αντιληφθεί ότι τα παιχνίδια πουλούσαν κάρτες ήχου. Ακόμα και έτσι όμως, η κάρτα παρέμεινε κομπάρσος όσον αφορά την υποστήριξη από τα παιχνίδια. Παρ' όλα αυτά, η Creative έμαθε από τα λάθη της, και ήταν έτοιμη να αντεπιτεθεί με την Killer Card, η οποία θα συνδύαζε την C/MS με μια κλωνοποιημένη AdLib, και μια Gameport, καθώς και ικανότητα αναπαραγωγής PCM ήχου. Όταν κυκλοφόρησε το 1989, έγινε γνωστή ως Sound Blaster…

Παρουσίαση της C/MS από τον LGR, μέσω της εξομοίωσης από την Sound Blaster:

Back to top button
Follow on Feedly

Close
Close