REVIEWS

MIGHT AND MAGIC HEROES VI: SHADES OF DARKNESS EXPANSION

Υποθέτω πως είναι ήδη γνωστό στους τακτικούς θαμώνες αυτού του φανταστικού και εξαιρετικά καλοστημένου site πως δεν είμαι και ο μεγαλύτερος φαν της μετά-3DO πορείας του Might and Magic universe. Συγκαταλέγω τα Heroes of Might and Magic 2 και 3 ανάμεσα στα σπουδαιότερα games που έχω παίξει, θυμάμαι με αρκετή νοσταλγία τις περιπλανήσεις μου στα Might and Magic 6, 7, ακόμα και στο κατά γενική ομολογία μέτριο 8, και γενικά σνόμπαρα επιδεικτικά το όλο reboot που επιχείρησε η Ubisoft μόλις απέκτησε τα δικαιώματα του franchise. Ουδέποτε ισχυρίστηκα πως οι νεότερες προσθήκες στη σειρά είναι απαραίτητα κακές ως games, απλά όπως και να το κάνουμε αν έχεις μεγαλώσει με Enroth, Erathia, Kreegans, Ancients, Dungeon Overlords, Roland και Archibald Ironfist, Sandro the Necromancer και Crag Hack the Barbarian, σου κακοφαίνεται πάρα πολύ που ξαφνικά αυτά τα συστατικά αφαιρούνται βίαια από ένα setting και καλείσαι να συμβιβαστείς με ένα νέο σετ κόσμων και χαρακτήρων που έχουν από ελάχιστη έως καμμία σχέση με αυτό που λάτρευες κάποτε.

Στα πλαίσια του παραπάνω σκεπτικού, η ενασχόλησή μου με το 5ο και το 6ο installment στη σειρά Heroes of Might and Magic (ή “Might and Magic Heroes“, όπως θέλει να την ονομάζει πλέον η Ubisoft) ήταν απλά επιφανειακή, για να λέω πως τα έχω δοκιμάσει και να μπορώ να εκφέρω άποψη. Ωστόσο ποτέ δεν έπαψα να παρακολουθώ τα τεκτενόμενα γύρω από το franchise, ίσως από ελπίδα πως κάποτε η Ubisoft θα επιχειρήσει μια μικρής κλίμακας έστω σύζευξη με το παρελθόν και με κάποιο τρόπο θα συνδέσει το νέο περιβάλλον του setting με τα πρόσωπα και τα μέρη των αρχικών παιχνιδιών. Και κατά κάποιο τρόπο…κατέληξε να κάνει ακριβώς αυτό.

SOD-snap1SANDRO ΠΑΛΙΟΦΙΛΕ!

 

H αρχή ψιλοέγινε ήδη από το Might and Magic Heroes 6, το οποίο, εκτός του ότι πλησιάζει σαν gameplay και αισθητική πολύ περισσότερο στα παλιά games της σειράς σε σχέση με το 5 και τα expansions του, περιείχε προς τέρψιν των παλαιών fans ορισμένα remix από θρυλικά μουσικά κομμάτια των HoMM 2 και 3. Στη συνέχεια, με την κυκλοφορία των 2 Adventure Packs (πιο εξευγενισμένος όρος αυτός σε σχέση με το “DLC”, υποθέτω) για το MΜΗ6, ούτε λίγο ούτε πολύ επανήλθε στο προσκήνιο μια version των διάσημων ηρώων Sandro και Crag Hack. Σίγουρα πρόκειται για διαφορετικούς χαρακτήρες σε σχέση με το original universe, αλλά εμφανισιακά και σαν προσωπικότητες οι ομοιότητες είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, δείχνοντας τουλάχιστον πως η Ubisoft δεν έχει ξεγράψει τελείως τα assets των πρώτων τίτλων. Αργότερα, κατά την περίοδο που αποκαλυπτόταν το Shades of Darkness stand-alone expansion για το MMH6, η εταιρία δήλωνε πως αυτό το “tribute στο παρελθόν” όχι μόνο θα συνεχιζόταν αλλά και θα εντεινόταν. Με το expansion να κυκλοφορεί επισήμως πριν λίγες ημέρες, ήταν επιβεβλημένη μια διερευνητική ματιά…

Στον πυρήνα του expansion βρίσκεται η επιστροφή ενός αγαπημένου και ιστορικού faction που απουσίαζε από το αρχικό release του MMH6: πρόκειται για το Dungeon faction, το οποίο επιστρέφει αρκετά ανανεωμένο και με ευχάριστα ρέτρο “πλασματολόγιο”. Σε αυτό λοιπόν θα μπορούμε να στρατολογήσουμε creatures που βλέπαμε τακτικά ως “μέλη” του Dungeon στα πρόσφατα HOMM όπως οι Minotaurs, Assassins και Black Dragons, αλλά βιώνουμε και την πέρα για πέρα ευπρόσδεκτη επιστροφή των Manticores/Scorpicores (απουσίαζαν από το 5) αλλά και των Beholders, με την ανανεωμένη βέβαια ονομασία “Shadow Lurkers/Watchers” αλλά στο μυαλό μας κάθε περιφερόμενη και πλοκαμωτή ματιόσφαιρα (κατοχυρώνω το copyright της λέξης) που πετάει ακτίνες θα είναι για πάντα γνωστή ως Evil Eye/Beholder!

SOD-snap2Μια Dungeon πόλη σε όλη της τη δόξα. Το μωβ χρώμα φαίνεται να κυριαρχεί. Για κάποιο λόγο.

 

“Κύριοι” του Dungeon faction είναι η γνωστή από το HOMM5 φυλή των Dark Elves, με το πρώτο από τα 2 συνολικά νέα campaigns που εισάγει το SoD να περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από αυτά. Λαμβάνοντας χώρα χρονικά καμιά εκατοσταριά χρόνια μετά τα γεγονότα του MMH6, στο campaign αυτό θα παρακολουθήσουμε τις περιπέτειες του (επίσης γνωστού από το HOMM5) Dark Elf πρίγκηπα Raelag, καθώς προσπαθεί να ενώσει τα clans της φυλής του και να τα οδηγήσει σε μια νέα πατρίδα. Tο έτερο νέο campaign αφορά κυρίως το Necropolis faction όπως το γνωρίσαμε στο MMH6, αλλά υπάρχουν και εδώ αναφορές στα Dark Elves, καθώς επίσης και εμφανίσεις του ενός και μοναδικού Sandro.

Σαν ποιότητα και σεναριακή εξέλιξη δεν τα λες και ιδιαίτερα καινοτόμα τα Campaigns, με τα στάνταρντς να κυμαίνονται λίγο-πολύ στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Ubisoft κατά την ενασχόλησή της με το franchise, οπότε αν “περάσατε καλά” ακολουθώντας τα Campaigns του 5ου και του 6ου installment της σειράς τότε σίγουρα θα διασκεδάσετε και με ό,τι έχει να προσφέρει story-wise το SoD. Προσωπικό μου “παράπονο” βέβαια είναι το γεγονός ότι υπερβολικά πολλές από τις αποστολές των νέων campaigns θέτουν τον παίκτη αντιμέτωπο με Neutral πλάσματα ή έχουν διαφόρων ειδών χρονικούς περιορισμούς. Διαχρονικά οι αγαπημένες μου πίστες στα HOMM ήταν αυτές που με ξεκινούσαν ήσυχα κι ωραία με την βάση μου και με ανάγκαζαν να επεκτείνομαι σταδιακά και να συνθλίβω με τακτική τους αντιπάλους μου…και ως προς αυτό θεωρώ πως το SoD δεν ικανοποίησε και πλήρως τα “βίτσια” μου.

SOD-snap3O ήρωάς μου, η πόλη μου, άφθονα σκόρπια resources για περισυλλογή, creatures για ξύλο, τόσες προοπτικές για εξερεύνηση…αλλά Game Over αν δεν φτάσεις σε κάτι μαύρους δράκους μέσα σε λίγες βδομάδες. Μην με καταπιέζετε έτσι!

 

Πέρα από το Dungeon faction και τα 2 Campaigns, στις λοιπές προσθήκες του expansion συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων 3 νέα Artifact Sets, αρκετά νέα Dynasty Weapons, νέοι Heroes, καμιά 20αριά νέα Neutral Creatures και μερικοί νέοι Multiplayer χάρτες. Ας γίνει και μια ιδιαίτερη μνεία στην μουσική επένδυση του τίτλου, καθώς έχω ακούσει να χρησιμοποιούνται ανά διαστήματα στο game remixαρισμένες εκδόσεις των θρυλικών Rampart και Dungeon themes από το HOMM3! Ως παλαιός φαν της σειράς δεν μπορώ παρά να επικροτήσω παρόμοιες κινήσεις – μπορεί να μοιάζουν με φθηνά κόλπα εντυπωσιασμού του στυλ “να ορίστε, ας πετάξουμε μέσα και 2-3 νότες για να τσιμπήσουν οι πάλιουρες“…αλλά, διάολε, πιάνει 100%!

Οφείλω προφανώς να κάνω και μια σύντομη έστω αναφορά στο απαράδεκτο Uplay της Ubisoft και τα προβλήματα που συνόδευσαν (και συνοδεύουν εν μέρει ακόμα) το launch του τίτλου. Πέρα από μερικά αναμενόμενα bugs και τα τυπικά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ περιστασιακά disconnects χωρίς λόγο (να παίζεις ήρεμα κι ωραία, και ξαφνικά να σου σκάει ένα όμορφο μήνυμα “You have been disconnected, returning to the Main Menu“…ΑΙΣΧΟΣ!), είχε γίνει ένα σχετικό μπάχαλο με το γεγονός ότι το SOD κυκλοφόρησε και ως ξεχωριστή αγορά αλλά και ως μέρος της MMH6 Complete Edition. Όσοι αγόρασαν την Complete Edition δεν αντιμετώπισαν και ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά όσοι τσίμπησαν το SOD μόνο του συνάντησαν ευρεία γκάμα προβλημάτων που ξεκινούσαν από αδυναμία να κάνεις login στην υπηρεσία Uplay μέχρι στεγνό σβήσιμο των Saved Games τους! Λίγες μέρες μετά το launch τέθηκε προς διάθεση και ένα γιγαντιαίο διορθωτικό patch των 2.1 Gigabytes που μπάλωσε κάπως τα πράματα, όμως στο μυαλό του κοινού η ζημιά μάλλον έχει ήδη συντελεστεί…

SOD-snap4Χμ, ο τυπάς φαίνεται πως θα νικήσει στην plot-critical μάχη μετά από 25 λεπτά κοπιαστικής τακτικής και επικού αγώνα. Ας βελτιώσουμε την εμπειρία του με το να ΤΟΝ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΜΕΝΟΥ ΛΩΛ“. Κάποιος ιθύνων νους στην Ubisoft θέλει να υποφέρουμε.

 

Αλλά anyway. Συμπερασματικά, το Shades of Darkness δεν αποτελεί και την πλέον καινοτόμο προσθήκη από πλευράς περιεχομένου αλλά σίγουρα καταφέρνει να επεκτείνει αξιοπρεπώς την εμπειρία του MMH6, προσφέροντας αρκετό υλικό και έξτρα ώρες παιχνιδιού (περί τις 20, σύμφωνα με υπολογισμούς) που θα ικανοποιήσουν τους λάτρεις του αρχικού game αλλά και τους φανς των turn-based strategy games εν γένει. Πέρα για πέρα ευπρόσδεκτα και τα nudges στο παρελθόν όπως η εκ νέου χρήση παλαιών μουσικών themes – μάλλον ευσεβής πόθος των “hardcore ελιτιστών” όπως εγώ το να δούμε κάποια μέρα μεγαλύτερη σύνδεση με το παρελθόν της σειράς, αλλά one can always hope… Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τo game κυκλοφορεί ως stand-alone αγορά αλλά και ως μέρος της Might and Μagic Heroes 6 Complete Edition, η οποία περιέχει οτιδήποτε σχετικό με το MMH6 έχει κυκλοφορήσει ως τώρα, συμπεριλαμβανομένου του αρχικού game, των DLC αλλά και του SOD expansion, καθιστώντας το ιδανική αγορά για όποιον επιθυμεί να ξεκινήσει τώρα την ενασχόλησή του με το game.

 

Το Shades of Darkness expansion και το Might and Magic Heroes 6 Complete Edition διατίθενται από την CD Media.

Pros

  • Επέκταση και κατάληξη της ιστορίας του MMH6.
  • Καλοσχεδιασμένο Dungeon faction με αρκετές ρέτρο αναφορές.
  • O Sandro!!

Cons

  • Δεν το λες και ιδιαίτερα καινοτόμο ως περιεχόμενο.
  • Τα απαράδεκτα τερτίπια του Uplay, που ευτυχώς τείνουν να περιορίζονται.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 85%

85%

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

2 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL