REVIEWS

BATTLEFLEET GOTHIC: ARMADA

Οι διαστημικές μάχες, όπως απεικονίζονται σε ταινίες και video games, έρχονται σε δύο παραλλαγές. Στη μία πλευρά έχουμε τις γρήγορες μάχες μεταξύ γρήγορων και ευέλικτων μαχητικών (π.χ. X-Wings εναντίον TIE Fighters) οι οποίες θυμίζουν τις κλασικές dogfights μεταξύ αεροσκαφών. Στην άλλη, τις συγκρούσεις μεταξύ τεράστιων και δυσκίνητων capital ships τα οποία παίρνουν θέση στη μέση του πεδίου μάχης και αδειάζουν το οπλοστάσιό τους εναντίον των εχθρικών στόχων. Όπως είχα αναφέρει και στο review του παιχνιδιού Rebel Galaxy, έχω αγάπη, καψούρα, τρέλα, μανία με τα παιχνίδια που έχουν ως θέμα την capital ship combat. Ακόμα και σε παιχνίδια τα οποία κατά τα άλλα λάτρεψα, όπως το εκπληκτικό Freespace 2, κάθε φορά που το μαχητικό μου πλησίαζε ένα εχθρικό ή φιλικό cruiser ονειρευόμουν πώς θα ήταν να ήμουν στη γέφυρα αυτού του σκάφους αντί να πετάω γύρω γύρω από το τεράστιο κύτος του σαν ενοχλητικό και ασήμαντο μυγάκι. Ο κυβερνήτης ενός capital ship είναι ο πραγματικός άρχοντας μιας διαστημικής μάχης. Έχει στα χέρια του ωμή, ακατέργαστη ισχύ και όλα τα μέσα για να επιβάλλει το στρατηγικό του πλάνο, όμως παράλληλα βρίσκεται ίσως στην πιο ευάλωτη θέση από όλους γιατί γνωρίζει οτι δεν μπορεί να αποφύγει τις περισσότερες επιθέσεις και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος μιας αβλεψίας η οποία θα οδηγήσει στην πλήρη καταστροφή, βλέπε το Death Star και τον Luke Skywalker στο Star Wars: A New Hope. Δεν ξέρω αν το καταλάβατε, αλλά στο Star Wars εγώ υποστηρίζω την Empire. Δε φταίω εγώ που η Empire διέθετε τα υπέροχα Star Destroyers!

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, το Battlefleet Gothic: Armada θα μπορούσε άνετα να είναι το παιχνίδι των ονείρων μου. Ένα “άργο” RTS με κεντρικό θέμα την μάχη μεταξύ capital ships; Με άφθονες επιλογές για λεπτομερές micromanagement του στόλου; Με μια επική single player campaign που εξιστορεί την κόντρα μεταξύ των δυνάμεων του Φωτός (όσο “φωτεινοί” μπορούν να χαρακτηριστούν οι Imperials στο Warhammer 40K) και του Σκότους κατά τη διάρκεια μιας διαστημικής σταυροφορίας; Στο σύμπαν του Warhammer 40K που συνδυάζει fantasy και sci-fi; Τι άλλο θα μπορούσα να ζητήσω; Και πράγματι, τις πρώτες ώρες ενασχόλησής μου με το Armada βρισκόμουν στον παικτικό μου παράδεισο απολαμβάνοντας το gameplay και το θέαμα, δυστυχώς όμως από ένα σημείο και μετά άρχιζαν να εμφανίζονται ορισμένα ελαττώματα που εντέλει μετρίασαν τον ενθουσιασμό μου. Οι συνολικές μου εντυπώσεις παραμένουν ξεκάθαρα θετικές, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα σημεία προβληματισμού που πρέπει να θίξω πριν προχωρήσω στην τελική εκτίμηση για το Battlefleet Gothic: Armada.

ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ

Gothic 03To Interface θυμίζει πολύ κλασικά RTS games όπως το Starcraft.

Το παιχνίδι προσφέρει τα κλασικά για RTS game modes των campaign, skirmish και multiplayer. Στην campaign εντοπίζεται το “ζουμί” του gameplay καθώς ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός αρχικά κυβερνήτη και αργότερα ναυάρχου των δυνάμεων των Imperials οι οποίοι προσπαθούν να κρατήσουν υπό την επιρροή τους τα πλανητικά συστήματα του Gothic Sector και να αποκρούσουν τόσο τις επιδρομές των Orcs και Eldar αλλά κυρίως την καταστροφική επέλαση των δυνάμεων του Chaos οι οποίες διεξάγουν τη δική τους σκοτεινή σταυροφορία. Η campaign εξελίσσεται σε γύρους και στον κάθε γύρο ο παίκτης έχει στη διάθεσή του έναν συγκεκριμένο αριθμό από deployment points οι οποίοι του δίνουν το δικαίωμα να εκτελέσει αποστολές σε όλα τα μήκη και πλάτη του Gothic Sector. Μετά από τις πρώτες αποστολές, οι οποίες λειτουργούν ως tutorial και εισάγουν ομαλά τον άπειρο παίκτη στις λεπτομέρειες τόσο του campaign map όσο και του συστήματος μάχης, γίνεται σαφές οτι στις περισσότερες των περιπτώσεων τα deployment points που έχετε ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή σας είναι λιγότερα από τις εστίες συγκρούσεων που ξεφυτρώνουν συνεχώς, οπότε θα καλείστε σε κάθε turn να επιλέξετε προσεκτικά που θα αναπτύξετε τις δυνάμεις σας και σε ποιες αποστολές θα δώσετε προτεραιότητα.

Gothic 01Είναι αδύνατον να είστε παντού οπότε… βάλτε προτεραιότητες!

Η επιτυχής ολοκλήρωση μιας αποστολής σε κάποιο πλανητικό σύστημα συνεπάγεται τη διατήρηση του συστήματος αυτού υπό τον έλεγχο των δυνάμεών σας, μαζί με όποια bonuses παρέχονται από τις εγκαταστάσεις του πλανήτη. Αντίστοιχα, η απώλεια ενός συστήματος επιφέρει άμεσα διάφορα penalties οπότε η κάθε επιλογή σας στον campaign map θα έχει πάντοτε θετικές και αρνητικές συνέπειες. Σε ορισμένες περιπτώσεις θα κληθείτε να εκτελέσετε ειδικές Priority Missions ενώ άλλες φορές θα έχετε τη δυνατότητα να παλέψετε δίπλα στις υπόλοιπες factions των Imperials (π.χ. Space Marines, Adeptus Mechanicus) με έπαθλο την ενεργοποίηση επιπλέων bonuses και abilities εάν φέρετε σε πέρας την αποστολή σας. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της campaign στο Battlefleet Gothic είναι οτι η ήττα σε μία μάχη δεν σας υποχρεώνει να επαναλάβετε την αποστολή! Αντίθετα, τα αποτελέσματά σας στο πεδίο της μάχης είναι μόνιμα και θα επηρεάσουν την γενικότερη εξέλιξη της campaign μέσω της απώλειας πολύτιμων πλανητικών συστημάτων. Για να το πούμε πιο απλά, οι πολλές ήττες θα επιφέρουν βαριά penalties και θα δυσχεράνουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία σας στην campaign, αφήνοντάς σας όμως ένα γενναιόδωρο περιθώριο για να… γυρίσετε το ματς εάν σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων!

Στο στάδιο του campaign map μπορείτε επίσης να βελτιώσετε τον εξοπλισμό και τα χαρακτηριστικά των σκαφών που αποτελούν τον στόλο σας  ή να προσθέσετε νέα σκάφη δαπανώντας τη χρηματική μονάδα του παιχνιδιού, τα Renown Points. Τα Renown Points αποκτώνται μέσω της ολοκλήρωσης αποστολών, είτε επιτύχετε σε αυτές είτε γνωρίσετε την ήττα, αν και η ποσότητα των Renown Points που θα πάρετε σε περίπτωση ήττας ωχριά εμπρός στα πλούσια ωφέλη μιας αναμέτρησης με ευτυχές τέλος. Η κάθε αποστολή επιτρέπει έναν συγκεκριμένο αριθμό από Fleet Points οπότε ο όγκος του στόλου που μπορείτε να παρατάξετε εξαρτάται αποκλειστικά από αυτόν τον αριθμό. Μόλις αποφασίσετε για το είδος των σκαφών που θα χρησιμοποιήσετε και οριστικοποιήσετε την επιλογή σας, πατάτε “Launch” και… η μάχη ξεκινά!

EXTERMINATUS!

Οι αποστολές στο Battlefleet Gothic διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο με δυνατότητα επιβράδυνσής του για την απόδοση εντολών στις μονάδες σας. Πριν από την έναρξη της μάχης θα κληθείτε να τοποθετήσετε τις μονάδες σας στον χάρτη κατά την φάση του Deployment, με γνώμονα την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των σκαφών σας αλλά και των ιδιαιτεροτήτων του χάρτη με τελικό σκοπό την νίκη. Το παιχνίδι προσφέρει ικανοποιητική ποικιλία στους τύπο των αποστολών αλλά εδώ οφείλω να αναφέρω οτι ορισμένοι από αυτούς τους τύπους αποδείχθηκαν μάλλον κουραστικοί στην πράξη, με αποτέλεσμα να τους αποφεύγω εντέλει σε κάθε ευκαιρία. Για παράδειγμα, οι αποστολές τύπου bombardment (όπου πρέπει να μετακινήσετε τις μονάδες σας σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος) και data recovery (όπου καλείστε να κλέψετε πολύτιμα δεδομένα από ένα εχθρικό σκάφος και να αποχωρήσετε με αυτά από το πεδίο της μάχης) με κούρασαν σχετικά γρήγορα, αντίθετα με τις αποστολές τύπου escort ή assassination οι οποίες κράτησαν το ενδιαφέρον μου μέχρι τα προχωρημένα στάδια της campaign. 

Gothic 06Παρά το δαστημικό setting η κίνηση των σκαφών γίνεται σε 2D επίπεδο.

Όπως ανέφερα και νωρίτερα στο παρόν κείμενο, οι πρώτες μου ώρες στο Battlefleet Gothic: Armada ήταν, χωρίς υπερβολή, απολαυστικές! Οι developers φρόντισαν να προσθέσουν στο παιχνίδι όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κατ’ εμέ προσδίδουν ενδιαφέρον και βάθος στη μάχη μεταξύ capital ships: Δυνατότητα για micromanagement του κάθε σκάφους, πολλαπλές επιλογές για τον καθορισμό της συμπεριφοράς της κάθε μονάδας στη μάχη, ποικίλες special abilities οι οποίες αλλάζουν στην πράξη τον ρόλο της εκάστοτε μονάδας σε μια αναμέτρηση, ακόμη και έμφαση στις γωνίες επίθεσης καθώς τα σκάφη της κάθε φυλής έχουν διαφορετικά δυνατά και αδύνατα σημεία και άρα απαιτούν προσαρμοστικότητα και αλλαγή τακτικής εκ μέρους του παίκτη! Χαιρόμουν πραγματικά να ανατινάζω τα διαστημικά σκουπιδιάρικα που χρησιμοποιούν τα Orcs για σκάφη, έζησα μεγάλες στιγμές καταδιώκοντας τα ταχύτατα Eldar Ships, ακουμπούσα πίσω στην καρέκλα μου με ύφος χιλίων καρδιναλίων όταν κατάφερνα να διαλύσω τις ορδές των Chaos. Πετούσα στα σύννεφα, ζούσα ξανά τις μεγάλες στιγμές των Starfleet Command, είχα βρει επιτέλους το παιχνίδι των ονείρων μου… μέχρι που κατάλαβα οτι αυτές οι πρώτες ώρες του παιχνιδιού θα επαναλαμβάνονταν ξανά και ξανά μέχρι το τέλος. Και κάπου εκεί προσγειώθηκα στην πραγματικότητα.

Gothic 05Οι cutscenes είναι όμορφες και παρουσιάζουν με γλαφυρό τρόπο το χάος που επικρατεί στον κόσμο του Warhammer 40K.

Δυστυχώς η αλήθεια είναι οτι το Battlefleet Gothic: Armada πάσχει μόνο σε ένα αλλά σημαντικό σημείο: Στην ποικιλία και στη διατήρηση του ενδιαφέροντος του παίκτη καθ’ όλη τη διάρκεια της campaign. Οι developers έκαναν προσπάθεια να διανθίσουν την campaign με cutscenes και story missions αλλά αυτό δεν αρκεί για να κρύψει το γεγονός οτι στις είκοσι και πλέον ώρες που διαρκεί μία campaign στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας θα εκτελείτε ξανά και ξανά τους ίδιους τύπους αποστολών σε όμοιους μεταξύ τους χάρτες, μέχρι του σημείου που να ολοκληρώνετε τις αποστολές σχεδόν μηχανικά. Ορισμένες εξελίξεις στο σενάριο και η σταδιακή εισαγωγή νέων στοιχείων στο gameplay λειτουργούν ως ενέσεις ενδιαφέροντος όμως κατά τη γνώμη μου δεν αρκούν για να κρατήσουν το παιχνίδι φρέσκο και ενδιαφέρον σε βάθος χρόνου. Βεβαίως υπάρχει τόσο το skirmish όσο και το multiplayer, στα οποία μάλιστα μπορείτε να παίξετε και με τις υπόλοιπες factions του Armada, ωστόσο θεωρώ οτι αυτά τα modes έχουν σαφώς μικρότερο ενδιαφέρον από την campaign και δεν πρόκειται να προσελκύσουν τον μεγαλύτερο αριθμό των παικτών.

Καταλαβαίνω οτι ο τίτλος βασίζεται σε επιτραπέζιο παιχνίδι και άρα οι developers είχαν την υποχρέωση να παραμείνουν πιστοί στο πρωτότυπο, όμως το φαινόμενο της επανάληψης μού έφερε αμέσως στον νου ένα ακόμα παιχνίδι βασισμένο σε επιτραπέζιο: το Space Hulk Ascension. Και σε εκείνη την περίπτωση η τελική βαθμολογία του παιχνιδιού δέχθηκε πλήγμα από την επανάληψη των χαρτών και του gameplay, παρά την πολύ καλή δουλειά που είχε γίνει στα βασικά στοιχεία του και στην ατμόσφαιρα. Το ίδιο ακριβώς νιώθω για το Battlefleet Gothic: Armada. Ένας τίτλος με πολλά καλά στοιχεία, με εθιστικό gameplay και ικανοποιητικό τεχνικό τομέα, με προσοχή στη λεπτομέρεια και πιστότητα στο πρωτότυπο, με ωραία ατμόσφαιρα και ισχυρό cool factor. Παράλληλα όμως, ένας τίτλος ο οποίος αναπόφευκτα θα κουράσει τον παίκτη μετά από κάποιες (αρκετές) ώρες παιχνιδιού λόγω της επανάληψης σε αποστολές, χάρτες και γενικότερες καταστάσεις. Παρ’ όλα αυτά, το gameplay είναι τόσο ευχάριστο που θεωρώ οτι οι οπαδοί αυτού του είδους παιχνιδιού αξίζει να επενδύσουν στο Battlefleet Gothic Armada, τόσο λόγω της τρέχουσα ποιότητάς του όσο και λόγω της πιθανότητας για expansions ή sequels. Ελπίζω οτι το παιχνίδι θα βρει το κοινό που του αξίζει και οτι οι developers θα φροντίσουν να το εμπλουτίσουν σύντομα με την ποικιλία που τόσο χρειάζεται. 

Pros

  • Εθιστικό gameplay
  • Πετυχημένη ατμόσφαιρα W40K
  • Ικανοποιητικός τεχνικός τομέας
  • Πολλαπλά game modes

Cons

  • Επανάληψη σε mission types και χάρτες

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 80%

80%

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

3 Comments

  1. Φαίνεται πολύ καλό! Κρίμα να μην υπάρχει η δυνατότητα παραμετροποίησης του εαυτού σου στο παιχνίδι και να μπορείς να παίξεις από μια προοπτική 1ου/3ου προσώπου από την γέφυρα της ναυαρχίδας σου και να περιειγείσαι εντός αυτής σαν τα Silent Hunter. Ελπίζω σε mod!!!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL