REVIEWS

STAR WARS: BATTLEFRONT OUTER RIM DLC

Παρά τη θεαματική δεξαμενή θαυμαστών από την οποία το νέο Battlefront μπορούσε να αντλήσει μεγάλο δυναμικό παικτών, το παιχνίδι φαίνεται να χτύπησε λίγο μακριά από τους στόχους της εταιρείας. Η DICE κατάφερε να παραδώσει μία οπτική πανδαισία, αλλά δυστυχώς από ουσία το παιχνίδι ήταν αρκετά κενό και ελλιπές, πράγμα που δεν κατάφερε να προσελκύσει τα επιθυμητά νούμερα από το ενδιαφερόμενο κοινό. Στην παραπάνω κατάσταση συνείσφεραν, τουλάχιστον εν μέρει, τρεις αρκετά σημαντικοί παράγοντες: i) το Battlefield 4 είχε ήδη περισσότερο περιεχόμενο και βάθος, ii) το matchmaking του παιχνιδιού ήταν τις περισσότερες φορές τραγελαφικό, iii) ειδικότερα για το PC, ξένισε η console-friendly προσέγγιση, τόσο στα menu όσο και στον χειρισμό του gameplay.

Οφείλουμε να καταγράψουμε ότι η ΕΑ συμμερίστηκε ορισμένα παράπονα και το Battlefront απολαμβάνει την υποστήριξη με αρκετά patches που όχι μόνο διορθώνουν προβλήματα balancing (ειδικά με το διαβόητο blaster pistol DL-44) αλλά προσθέτουν και κάμποσες οπτικές βελτιώσεις. Από την ημέρα κυκλοφορίας του παιχνιδιού έως και σήμερα έχουν γίνει αρκετές προσθήκες στον τομέα των γραφικών που κάνουν τις πίστες πιο «ζωντανές». Παράλληλα προστέθηκαν επιπλέον πίστες στο Hoth και ο πλανήτης Jakku, με τον τελευταίο να είναι παρμένο από την τελευταία ταινία Star Wars: The Force Awakens. Φυσικά όλα αυτά αποτελούσαν σφηνάκια και μικρές λύσεις μπροστά στην αρκετά μεγάλη έλλειψη υλικού, οπότε και ήταν ώρα να έρθει το πρώτο DLC του Season Pass: Outer Rim.

BF Outer Rim 3“Θα σου χτίσω παλάτιαααα…”

Οι λάτρεις της πιο δημοφιλούς διαστημικής σαπουνόπερας της ιστορίας θα είναι αρκετά ψυλλιασμένοι με το τι θα μπορούσαν να περιμένουν από πλευράς υλικού με τέτοια ονομασία. Τα καινούργια επίπεδα διαδραματίζονται στους πλανήτες του Outer Rim, δηλαδή της περιοχής που βρίσκεται αρκετά απόμακρα-περιφερειακά από το κέντρο διακυβέρνησης στο γαλαξία του Star Wars. Εκεί ο νόμος είναι το γρήγορο πιστόλι και ποιος πυροβολεί πρώτος, αφού έχουμε να κάνουμε με μία χαοτική κοινωνία λαθρεμπόρων, μισθοφόρων κυνηγών κεφαλών και διαβόητων νονών του εγκλήματος. Και φυσικά ο διασημότερος από όλους δεν είναι άλλος από τον Jabba the Hut.

Ο διάσημος σκουληκοειδής kingpin του Star Wars επιβάλλεται δια της (ογκώδους) παρουσίας του σε όλο το expansion και αυτό γίνεται και ποικίλους τρόπους. Αρχικώς, τα καινούργια επίπεδα που είναι διαθέσιμα διαδραματίζονται σε έναν από τους κύριους πλανήτες του Outer Rim, με κυριότερα αυτά που εντοπίζονται στο Tatooine και στο βιομηχανικό πλανήτη Sullust. Εκεί έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε ακόμη και στο περίφημο παλάτι του ίδιου του Jabba, το οποίο απαρτίζεται από assets που είναι καρμπόν μεταφερμένα από το Return of the Jedi.

BF Outer Rim 2Ορισμένες φορές απλώς δεν θέλεις να κάνεις skip. Η δουλειά στα γραφικά εξακολουθεί να παραμένει καταπληκτική.

Η παρουσία του Jabba the Hut δεν περιορίζεται μόνο στην ύπαρξη του παλατιού του ως επίπεδο όπου τα αντίπαλα στρατόπεδα παίζουν laser-tag μέχρι τελικής πτώσεως. Εκμεταλλευόμενοι την ιδιότητά του ως crime lord, οι developers υιοθέτησαν ένα σύστημα δανειζόμενο από το Battlefield 4: προσθέτουν καινούργιες κάρτες και καινούργια όπλα στο παιχνίδι (με τις απλές εκδόσεις τους να είναι διαθέσιμες και στους μη κατόχους του DLC). Για να ξεκλειδώσει αυτά τα όπλα και γενικότερα τις κάρτες, ένας παίκτης πρέπει να αγοράσει το αντίστοιχο συμβόλαιο από τον Jabba the Hut, το οποίο θέτει ορισμένους στόχους (πχ. σκότωσε 20 εχθρούς με το scout pistol). Μόλις εκπληρώσει όλα τα προαπαιτούμενα του συμβολαίου, ο παίκτης ξεκλειδώνει την κάρτα προς χρήση. Το παραπάνω στοιχείο κρίνεται θετικό, καθώς ωθεί τους παίκτες σε συγκεκριμένο στυλ παιχνιδιού και δεν βασίζεται στο απλό grinding των credits που θα ξεκλειδώσουν μία κάρτα.

BF Outer Rim 4“Ουμπα μπαπιγκοπι. Πάπιτιπούπι γκολα-χα?”

Όσο θετικό όμως είναι το σύστημα, τόσο απογοητευτικά είναι τα νέα όπλα. Βασιζόμενα κυρίως στην νοοτροπία του trigger-happy, δηλαδή η ταχύτητα ριπής εξαρτάται καθόλα από την ταχύτητά μας στο ποντικοκλίκικλικι, δεν εμφανίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των «συμβατικών» non-DLC όπλων. Αυτό μπορεί να είναι καθαρά θέμα γούστου, αλλά από όλα τα όπλα μόνο το scatter gun κρίθηκε ικανοποιητικό (το οποίο βρίσκεται στο παιχνίδι ως κάρτα, και όχι ως main weapon). Αντιθέτως, οι καινούργιες κάρτες utility συμπληρώνουν πάρα πολύ όμορφα το ήδη υπάρχον ρεπερτόριο και προσθέτουν καινούργιες στρατηγικές στην προσέγγιση διαφορετικών χαρτών. Για παράδειγμα, σε διάρκεια ενός extraction match έτυχε να πέσω σε έναν καταπληκτικό παίκτη ο οποίος είχε ως utility card το Adrenaline Rush, μία κάρτα που ενεργοποιούσε αυτόματα τη ραγδαία αναπλήρωση της υγείας του. Η πολύ καλή χρήση της εν λόγω κάρτας (σε σημείο υπέρβασης) είχε ως αποτέλεσμα ο εν λόγω παίκτης να ήταν σχεδόν αθάνατος, αφού ήταν μονίμως με πλήρη υγεία. Είναι  προφανές ότι οι καινούργιες κάρτες αξιοποιούνται σε βαθμό ανάλογο της ικανότητας του παίκτη, αλλά φαίνεται ότι σιγά-σιγά το Battlefront πλησιάζει το επίπεδο υλικού που όφειλε να έχει στο αρχικό release.

Οι καινούργιες προσθήκες του DLC δεν σταματούν όμως εδώ. Το level cap ανεβαίνει πλέον στο 60, ενώ το Outer Rim προσθέτει και δύο καινούργιους ήρωες, έναν σε κάθε παράταξη. Το διαβόητο Greedo στους Imperials και τον Nien Nunb για τους Rebels. Ο καθένας έχει το δικό του τρόπο παιξίματος με τον Greedo να είναι άκρως επιθετικός και να βασίζεται στην ταχύτητα του blaster του, ενώ ο Nien Nunb αποτελεί τον sharpshooter με ικανότητες που δίνουν έμφαση σε sniper class. Παρότι αυτές οι προσθήκες ήταν αρκετά υποσχόμενες, τα προβλήματα στο Heroes vs Villains mode του παιχνιδιού παραμένουν. Το matchmaking είναι ιδιαίτερα φτωχό, με ελάχιστους παίκτες να μπαίνουν στο αντίστοιχο mode, ενώ πλέον η επιλογή του κάθε ήρωα δεν γίνεται τυχαία αλλά μέσω επιλογής. Αυτό ωθεί σε καταστάσεις όπου καταλήγει κάποιος να παίρνει όποιον ήρωα έχει απομείνει, επειδή όλοι θέλουν πχ. τον Luke Skywalker αλλά όχι την Leia Organa.

BF Outer Rim 5Μοντελάκια οι κύριοι.

Η σημαντικότερη ίσως προσθήκη είναι η εισαγωγή ενός καινούργιου mode με το όνομα Extraction. Στόχος σε αυτό το mode είναι η εξαγωγή (heh) μίας κινούμενης πλατφόρμας. Οι Imperials έχουν ως στόχο να σταματήσουν την πλατφόρμα κερδίζοντας πολύτιμα λεπτά, ενώ οι Rebels πρέπει να την ενεργοποιούν και να την προστατεύουν όσο κινείται. Κάθε χάρτης χωρίζεται σε 3 checkpoints, καθένα από τα οποία προσθέτουν χρόνο έτσι και η πλατφόρμα καταφέρει να φτάσει σε αυτά. Η δράση φαίνεται ότι είναι αρκετά κλιμακούμενη με τους χάρτες να είναι αρκετά «ανοιχτούς» στην αρχή, ενώ τις περισσότερες φορές ο μεγάλος χαμός γίνεται λίγο πριν το τελευταίο checkpoint. Το τελευταίο δεν κάνει και ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς οφείλεται στα respawn locations των Imperials που βγαίνουν πολύ κοντά στο τελικό checkpoint. Ικανοποιητικότατο mode με άφθονη δράση και στρατηγικούς σχεδιασμούς, με μόνο αρνητικό για άλλη μία φορά την έλλειψη μεγάλου αριθμού χαρτών. Το παρακάτω βίντεο (μία από τις όχι καλύτερες στιγμές του υπογράφοντος) ίσως είναι πιο κατατοπιστικό:

{youtube}DqqzIGaT4EU{/youtube}

Εν τέλει το καινούργιο υλικό για το Battlefront είναι για άλλη μία φορά διχαστικό. Πρόκειται για ένα αξιοπρεπέστατο shooter – οφθαλμόλουτρο, το οποίο υπολείπεται (ακόμη) σημαντικού περιεχομένου. Το DLC κάνει αυτήν την πραγματικότητα περισσότερο εμφανή, αφού με τις νέες προσθήκες βλέπουμε τι θα μπορούσε να είναι το Battlefront στην αρχική του κυκλοφορία. Εν τέλει αυτό που διαφαινόταν από την αρχή έχει αρχίσει να επιβεβαιώνεται: το παιχνίδι θα μπορέσει να θεωρηθεί ολοκληρωμένο και αρκετά πλούσιο σε περιεχόμενο μόνο όταν ολοκληρωθεί και το Season Pass (και με τελικό κόστος κάπου στα 100€). Προς το παρόν τα σχέδια είναι να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι το επόμενο DLC με επίκεντρο την Bespin (Cloud City) και το φθινόπωρο το Death Star DLC (ίσως το πιο αναμενόμενο). Το τελευταίο μέρος του season pass θα βγει περίπου τα Χριστούγεννα και θα ήταν ασφαλές να υποθέσουμε ότι θα αντλήσει τη θεματολογία του από την επερχόμενη ταινία Star Wars: Rogue One.

BF Outer Rim 1Μικρές λεπτομέρειες, αλλά όσο παίζουμε και “τριβόμαστε” με την πίστα τόσο πιο πολύ λερώνεται η στολή μας. Το μέλλον διαφαίνεται λαμπρό.

Τα υπόλοιπα αρνητικά του τίτλου εξακολουθούν να υφίστανται: ο (επανα)σχεδιασμός του UI των menu δεν επέφερε σημαντικές διαφορές, αφού που επιμένουν να έχουν μία περισσότερο κονσολάδικη προσέγγιση. Επιπλεόν το matchmaking φαίνεται ότι δεν έχει διορθωθεί, παρότι έχουν γίνει βήματα βελτίωσης, και θέματα ανισορροπίας εξακολουθούν να υφίστανται. Παρά τα αρνητικά του σημεία, όμως, το Battlefront είναι ένας εξαιρετικά ελκυστικός και διασκεδαστικός τίτλος σε μία όχι τόσο προσιτή τιμή, αν λάβει κανείς υπόψιν και το season pass, δεδομένου ότι δεν μπορεί να αγοράσει ξεχωριστά τα DLC.

Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media για την παραχώρηση κωδικού που κατέστησε δυνατό αυτό το review.

Pros

  • Μικρές βελτιώσεις στο gameplay του παιχνιδιού.
  • Τα Jabba Contracts προσθέτουν σχετικό βάθος και στόχους στο άτυπο grinding.
  • Το Extraction mode είναι διασκεδαστικότατο.
  • Οι καινούργιες κάρτες προσθέτουν περισσότερα επίπεδα στρατηγικής.
  • Ο οπτικός τομέας για άλλη μία φορά είναι μαγευτικός και ακόμη πιο πλούσιος.

Cons

  • Το παιχνίδι στο σύνολό του, εξακολουθεί να υπολείπεται “ψυχής”.
  • Το matchmaking έχει ακόμη προβλήματα, ειδικά σε μη δημοφιλή modes.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 81%

81%

Παύλος Γεράνιος

Γέννημα-θρέμμα της Υπερβορείας, ο Παύλος έκανε καιρό να γνωρίσει την αλληλεπίδραση με την οθόνη. Τα πρώτα παιχνίδια που θυμάται να παίζει ήταν τα Gran Prix, Test Drive, Digger και Flight για DOS σε εποχές που οι περισσότεροι είχαν πλέον Windows... Αυτό δεν τον πτόησε και αγάπησε τη Μητέρα Πλατφόρμα από την πρώτη στιγμή. Θήτευσε και στην άγονη παραμεθόριο των κονσολών (πάντα σε σπίτια φίλων, ποτέ στο δικό του), αλλά το PC ήταν αυτό που τον κράτησε. Λάτρης των ποιοτικών τίτλων από όλα τα είδη, θεωρεί πώς η ιστορία και αυτό που θέλει να πει το παιχνίδι ως μέσο είναι το κυριότερο και όχι η ταμπέλα. Υπάρχουν πάντα οι εξαιρέσεις φυσικά...

3 Comments

  1. Θα πρόσθετα κι άλλους παράγοντες όπως iv) δεν είναι Battlefront ούτε στην ψυχή ούτε στην καρδιά. Ωραία η σύγκριση με το Battlefield 4 που είναι άσχετη σειρά της ίδιας εταιρίας αλλά το παιχνίδι είναι λίγο και δεν μοιάζει/πλησιάζει τους 2 προκατόχους του. v) Που είναι τα lightsaber; Μπαίνω να παίξω “Heroes vs Villains” και καταλήγω τις περισσότερες φορές να έχω πάλι Rebel ή Stormtrooper κόντρα σε op ήρωες και εχθρούς. Ας δει η DICE πως γίνεται σωστά (”https://youtu.be/kBnKApl1xow”). Αποκλειστικά ήρωες και εχθροί με νορμάλ ζωή, δεν είναι τόσο δύσκολο.

  2. Ήθελαν να δώσουν έμφαση στο πόσο ξεχωριστοί είναι οι ήρωες στον κόσμο του Star Wars. Σε αυτό δεν μπορώ να τους κρίνω, αν και θεωρώ ανισόρροπο τον τρόπο με τον οποίο επιλέγεις τους ήρωες τόσο στα κανονικά modes όσο και σε αυτά που έχουν να κάνουν αποκλειστικά με αυτούς.

  3. Το πόσο ξεχωριστοί είναι οι ήρωες φαίνεται στα υπόλοιπα modes που είναι τυχαία tokens. Εκεί φαίνεται η υπεροχή τους που δίνει και πλεονέκτημα στην εκάστοτε πλευρά. Στο “Heroes vs Villains” θα έπρεπε όλοι να είναι ίσοι και να μην υπάρχουν rebels και stormtroopers καρπαζοεισπράκτορες. Η ικανοποίηση είναι όταν ο Luke σκοτώνει τον Vader και όχι καμία 10αριά stormtroopers, άλλωστε υπάρχει ξεχωριστό mode γι αυτό το Hero Hunt.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL