REVIEWS

DISCIPLES: LIBERATION

Heaven is a place on earth

Welcome back Disciples, μας έλειψες! Με το τελευταίο παιχνίδι της σειράς να έχει κυκλοφορήσει πριν από εννιά ολόκληρα χρόνια, το Disciples Reincarnation στο μακρινό πλέον 2012, ήταν καιρός να γίνει μία ακόμη προσπάθεια. Αυτή τη φορά τα καθήκοντα της ανάπτυξης τα ανέλαβε το Frima Studio, development house με σχετικά μικρό παλμαρέ. Ώρα να μάθουμε λοιπόν, ήταν επιτυχημένη η προσπάθεια αναγέννησης και αναζωογόνησης μιας ιστορικής σειράς;

Γνωρίστε την πρωταγωνίστρια της campaign, την δυναμική Avyanna. Το παρελθόν και η καταγωγή της έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πλοκή.

Ο κόσμος τον οποίο θα κληθούμε να απελευθερώσουμε σύμφωνα με τον υπότιτλο του παιχνιδιού είναι o Nevendaar, μια περιοχή η οποία μαστίζεται εδώ και αιώνες από αιματηρές διαμάχες μεταξύ των διάφορων factions που φιλοδοξούν να την κατακτήσουν. Empire, Undead Hordes, Elven Alliance και Legions of the Damned δεν διστάζουν να αιματοκυλίσουν το πεδίο της μάχης για να πετύχουν… ίσως δεν θυμούνται πλέον και οι ίδιοι τι. Στη μέση αυτού του χάους στέκεται η Avyanna, mercenary με μυστηριώδες παρελθόν και αλλόκοσμες δυνάμεις που ξεκινά ένα επικό quest για την απελευθέρωση του τόπου της από τη φρίκη της συνεχούς σύγκρουσης. Στην πορεία θα ανακαλύψει πολλά πράγματα για τον ίδιο της τον εαυτό, μαζί με μερικά που μάλλον έπρεπε να μείνουν για πάντα θαμμένα.

Ο Nevendaar χωρίζεται σε επαρχίες οι οποίες βρίσκονται υπό τον έλεγχο/ζυγό συγκεκριμένων factions. Εσείς καλείστε να τους ενώσετε, είτε με το καλό είτε με το άγριο!

Στη σελίδα του παιχνιδιού στο Steam η campaign χαρακτηρίζεται ως “επική” και προσυπογράφω τον χαρακτηρισμό. Μιλάμε για μια μεγάλη σε διάρκεια campaign (έως και 80 ώρες για να ολοκληρώσεις όλα τα main και side quests) με πολλαπλές περιπτώσεις στις οποίες δίνεται στον παίκτη η επιλογή να επηρεάσει καθοριστικά την εξέλιξη των quests και να καταλήξει σε ένα από τα πέντε διαφορετικά endings. To γενικότερο στυλ του παιχνιδιού, αν δεν είχατε την ευκαιρία να ασχοληθείτε με κάποιο από τα προηγούμενα, ομοιάζει με τα Heroes of Might and Magic και King’s Bounty: ένας συνδυασμός μεταξύ εξερεύνησης χαρτών σε real time από overhead προοπτική για συλλογή resources και ανάληψη quests και tactical turn-based μαχών όταν έρθει η ώρα της σύγκρουσης. Λίγο μετά την έναρξη της campaign η Avyanna γίνεται ιδιοκτήτρια ενός κάστρου το οποίο μπορεί να αναβαθμιστεί με τη δαπάνη resources ώστε να παράγει μονάδες για το στρατό της ηρωίδας, χρήσιμα αντικείμενα, upgrades, spells κλπ. Επομένως το gameplay περιλαμβάνει στοιχεία από RPG, strategy, tactics και resource management.

Το στάδιο της εξερεύνησης του χάρτη θα φανεί πολύ γνώριμο στους φανς των Heroes of Might and Magic και King’s Bounty. Ωστόσο αρκεί το πάτημα ενός κουμπιού ώστε η ηρωίδα μας να τηλεμεταφερθεί…
…στο εντυπωσιακό της κάστρο. Εδώ γίνεται η παραγωγή νέων μονάδων, το upgrading των υπαρχουσών, η εκμάθηση νέων spells, η αναβάθμιση του εξοπλισμού και διάφορα άλλα.

Η μεγαλύτερη έκπληξη που με περίμενε στο Disciples: Liberation ήταν η έκταση και συχνότητα των λεγόμενων choices and consequences, τόσο στο main quest όσο και στην πληθώρα των sidequests. Στην πλειονότητα των quests υπάρχει τουλάχιστον μία σημαντική επιλογή που καλείται να κάνει η ηρωίδα μας, με επιπτώσεις τόσο στην εξέλιξη του συγκεκριμένου σεναρίου όσο και στην σχέση που θα αναπτύξει με τις τέσσερις κύριες factions της περιοχής. Οι καλές σχέσεις με μια παράταξη δίνουν καλύτερο ηθικό (και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα) στις αντίστοιχες μονάδες, ενώ το ακριβώς αντίθετο ισχύει αν ορισμένες παρατάξεις δεν θέλουν να σας βλέπουν. Τόσο η κεντρική campaign όσο και τα περισσότερα sidequests έχουν αρκετό ενδιαφέρον και ικανοποιητικό writing, ενώ δεν λείπουν και οι…romance options, ακόμη και με πλάσματα που δεν πηγαίνει ο νους σας!

Επιλογές όπως η παραπάνω είναι συχνότατες καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Και αν αισθάνεστε τολμηροί…
…μπορείτε να δοκιμάσετε τις ικανότητές σας στο seduction.

Αφού τελειώσετε με τις ηθικές επιλογές στα quests και τις… πονηρές σας περιπέτειες, κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα της μάχης. Το combat system στο Disciples: Liberation είναι καθαρό turn-based και η κάθε μονάδα έχει στη διάθεσή της δύο actions που, ανάλογα με το είδος της μονάδας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για move και attack/special ability ή για συνδυασμό των δύο (π.χ. διπλή επίθεση αντί για move). Μία ενδιαφέρουσα καινοτομία σε σχέση με παρόμοια παιχνίδια εντοπίζεται στην προσθήκη της backline, μιας γραμμής στον σχηματισμό σας πίσω από τις ενεργές μονάδες στη μάχη που ο παίκτης μπορεί να γεμίσει με support units. Κάθε μονάδα στο παιχνίδι έχει και ένα support skill που ενεργοποιείται μόνο όταν τοποθετηθεί στην backline, ωστόσο το μειονέκτημα είναι ότι οι μονάδες αυτές δεν βρίσκονται υπό τον άμεσο έλεγχο του παίκτη και ενεργούν αυτόματα.

Μία τυπική μάχη στο Disciples. Στο επάνω μέρος της οθόνης φαίνεται η σειρά με την οποία κινούνται οι μονάδες ενώ στο κάτω μέρος τα skills της επιλεγμένης μονάδας. Η backline δεν συμμετέχει απευθείας αλλά ρίχνει αυτόματα buffs/debuffs/damage/healing αναλόγως του τύπου των μονάδων που την απαρτίζουν.

Οι γενικές μου εντυπώσεις από το σύστημα μάχης είναι καλές, με έναν αστερίσκο. Το παιχνίδι προσφέρει μεγάλη ποικιλία σε μονάδες από όλες τις factions και όλες μπορούν να γίνουν upgraded ώστε να διατηρήσουν τη χρησιμότητά τους. Τόσο οι κοινές μάχες όσο και οι σημαντικές για το σενάριο και τα Boss fights έχουν σχεδιαστεί έξυπνα, ενώ και το AI κάνει συνήθως καλή δουλειά στοχεύοντας τα αδύναμα, εκτεθειμένα ή πληγωμένα μέλη του στρατού σας. Επιπλέον οι developers έχουν προσθέσει την επιλογή για στιγμιαία επίλυση ενός encounter όταν είστε εμφανώς overleveled, με εξαίρεση τις μάχες που είναι σημαντικές για το σενάριο. Ο αστερίσκος που ανέφερα παραπάνω μπαίνει λόγω της δυσκολίας των μαχών που… Κοιτάξτε, στα αλήθεια δεν θέλω να το παίξω “pro elite gamer” ή τίποτα τέτοιο αλλά τουλάχιστον για το δικό μου παικτικό στυλ που επιτάσσει την ενδελεχή εξερεύνηση του κάθε χάρτη και την ολοκλήρωση των περισσότερων sidequests, το αποτέλεσμα ήταν ότι έφθανα στις σημαντικές μάχες overleveled και κατά συνέπεια δεν αντιμετώπιζα ιδιαίτερη αντίσταση. Ίσως δεν θα ήταν δίκαιο να προσμετρήσω το συγκεκριμένο γεγονός ως αρνητικό δεδομένου ότι άλλοι παίκτες με διαφορετικές προτεραιότητες μπορεί να έχουν εντελώς αντίθετη εμπειρία, όμως έπρεπε να το αναφέρω. Θα πρότεινα να έχετε κατά νου το γενικό level της μάχης και να προσπαθείτε να είστε στο ίδιο ή σε λίγο κατώτερο στα σημαντικά quests ώστε να διατηρείται η πρόκληση. Εκτός και αν ευχαριστιέστε με το να ισοπεδώνετε τους πάντες φυσικά!

Στους χάρτες θα βρίσκετε διάσπαρτα σημεία παραγωγής resources τα οποία κατά κανόνα φρουρούνται. Νικήστε την ασφάλειά τους και πλέον οι resources θα πηγαίνουν στα δικά σας ταμεία.

Εκτός από την campaign το παιχνίδι περιλαμβάνει και multiplayer το οποίο δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω λόγω της pre-release έκδοσης αλλά το ζουμί του παιχνιδιού βρίσκεται ξεκάθαρα στην campaign. Η διάρκειά της είναι τέτοια που θα βγάλει σίγουρα τα λεφτά της ενώ το παιχνίδι είναι γενικά προσεγμένο και ποιοτικό στους περισσότερους σημαντικούς τομείς. Το θέμα της δυσκολίας είναι εν μέρει και υποκειμενικό, οπότε τα ουσιαστικά ψεγάδια που εντόπισα αφορούν ορισμένες λεπτομέρειες όπως το σχετικά αργό και απότομο ξεκίνημα της campaign, την απουσία voiceovers σε αρκετά sidequests και την ποιότητα μερικών άλλων, καθώς και ορισμένα πρακτικά θέματα με οθόνες του interface που θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί καλύτερα. Συνολικά όμως ευχαριστήθηκα πολύ τις δεκάδες ώρες ενασχόλησής μου με το Disciples: liberation, μου άρεσαν πολλά από τα συστήματα του παιχνιδιού σε μάχες και questing, βρήκα διασκεδαστικές και έξυπνες πολλές από τις ηθικές επιλογές και νομίζω ότι θα έπαιζα ευχαρίστως ξανά την campaign δοκιμάζοντας εντελώς διαφορετική προσέγγιση και βλέποντας τα αποτελέσματα. Βάσει της γενικής ποιότητα του παιχνιδιού και των δεκάδων ωρών gameplay που προσφέρει, πιστεύω πως είναι μια πολύ καλή αγορά για τους φανς τους είδους.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 86%

86%

To Disciples είναι ξανά εδώ με μια πολύ ενδιαφέρουσα campaign και εθιστικές turn-based μάχες. Σαφής πρόταση αγοράς αν σας ενδιαφέρει το συγκεκριμένο genre.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

3 Comments

  1. Wishlisted!! To Οverleveled που λες Admiral, θετικό το βλέπω εγώ. Κάπου σιχάθηκα τα HoMaM και King’s Bounty να σε φτάνουν σε αδιέξοδα, φτάνοντας σε κάποιες μάχες με εκατοντάδες αντιπάλους κι εσύ “κουρέλης”. Σόρρυ αλλά προσωπικά δεν έχω τον χρόνο να διαθέσω, παίζοντας 3 φορές μια πίστα για να την περάσω. Δεν έχω τελειώσει κανένα από τα προαναφερθέντα, όσο κι αν τα λατρεύω, για αυτό ακριβώς τον λόγο, κάτι που με ψυχαναγκάζει απίστευτα 😛 Εξάλλου οι 80 ώρες της campaign, είναι σίγουρα υπεραρκετές. Φαντάζομαι και στις 50, θα το είχες χορτάσει το παιχνίδι ήδη. Αλήθεια, ένιωσες από ένα σημείο και μετά να επαναλαμβάνεται πολύ και να μην σε κρατάει;

  2. [QUOTE=”manofsorrows, post: 583786, member: 102905″]
    Wishlisted!! To Οverleveled που λες Admiral, θετικό το βλέπω εγώ. Κάπου σιχάθηκα τα HoMaM και King’s Bounty να σε φτάνουν σε αδιέξοδα, φτάνοντας σε κάποιες μάχες με εκατοντάδες αντιπάλους κι εσύ “κουρέλης”. Σόρρυ αλλά προσωπικά δεν έχω τον χρόνο να διαθέσω, παίζοντας 3 φορές μια πίστα για να την περάσω. Δεν έχω τελειώσει κανένα από τα προαναφερθέντα, όσο κι αν τα λατρεύω, για αυτό ακριβώς τον λόγο, κάτι που με ψυχαναγκάζει απίστευτα :p Εξάλλου οι 80 ώρες της campaign, είναι σίγουρα υπεραρκετές. Φαντάζομαι και στις 50, θα το είχες χορτάσει το παιχνίδι ήδη. Αλήθεια, ένιωσες από ένα σημείο και μετά να επαναλαμβάνεται πολύ και να μην σε κρατάει;
    [/QUOTE]

    Δεν έχεις καθόλου άδικο για τη δυσκολία και γι’ αυτό ακριβώς δεν θέλησα να το προσμετρήσω στα αρνητικά. Είχα πολύ πρόσφατο και το King’s Bounty 2 στο οποίο υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που μια μάχη δεν έβγαινε με τίποτα. Η επανάληψη φαίνεται προς το τέλος όταν σταματάει το ξεκλείδωμα νέων μονάδων και skills.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL