REVIEWS

THE DETAIL EPISODE 1 – WHERE THE DEAD LIE

Όπως αρκετοί εκ των συνεργατών μου στο RageQuit, έχω μια συμπάθεια στις indie παραγωγές και δεν το έχω κρύψει ποτέ (έστω κι αν πιθανώς δε πολυφαίνεται). Εδώ κι αρκετά χρόνια παρακολουθούμε την τρομακτική εξέλιξη της σκηνής των ανεξάρτητων δημιουργών, οι οποίοι με όπλα τις ικανότητες που έχουν και τις δωρεάν game engines που είναι στη διάθεσή τους, σαν την AGS και τη Unity, έχουν καταφέρει να μας προσφέρουν αξιοπρόσεκτα αποτελέσματα, τόσο στο πεδίο των adventure games όσο και σε διάφορα άλλα genres, με τη χρήση των ανάλογων εργαλείων, όπως η Unreal μηχανή γραφικών.  

Φυσικά το μεγάλο αυτό ξέσπασμα μοιραίο ήταν να ωθήσει στη δημιουργία video games κι ανθρώπους που το αποτέλεσμα της δουλειάς τους φανερώνει ότι δεν έχουν κάτι νέο να προσφέρουν στο χώρο, ούτε και δικαιώνει την εμπιστοσύνη που δείχνει προς το πρόσωπό τους μερίδα των gamers. Σε κάθε περίπτωση, είναι περισσότερο από ενθαρρυντικό να γνωρίζεις ότι πάμπολλες εταιρείες, μεγάλες και  μη, δουλεύουν πάνω σε διάφορα projects, αρκετά εκ των οποίων καταλήγουν να γεμίζουν τα κενά εκείνα που αφήνουν οι κολοσσοί του χώρου, των οποίων οι λογιστικοί ισολογισμοί κι οι συνεχείς τάσεις επανάληψης παραμερίζουν το μεράκι και τη διάθεση προσφοράς για κάτι διαφορετικό.  

Το “The Detail” μου είχε τραβήξει την προσοχή από τις αρχές του περασμένου έτους, οπότε και πληροφορήθηκα την επικείμενη κυκλοφορία του, φροντίζοντας να κάνω τη σχετική αναφορά και στο site μας. Στην πορεία βέβαια οι επιρροές του “The Walking Dead” gameplay, που από τότε είχαμε αναφέρει, επικράτησαν ολοκληρωτικά έναντι του adventure στοιχείου, μ’ αποτέλεσμα το παιχνίδι που έφτασε στα χέρια μας, μέσω του πρώτου αυτού επεισοδίου του, να περιγράφεται από την ίδια τη δημιουργό εταιρεία ως «a new form of entertainment where TV series execution meets interactive, story-driven gaming, with a graphic novel style».  Εκτός του παιχνιδιού της Telltale Games, του οποίου ο τεράστιος αντίκτυπος στη gaming βιομηχανία καθίσταται ολοένα και πιο φανερός, πηγή έμπνευσης των Φινλανδών developers έχει σταθεί και η σειρά “The Wire”, που προβαλλόταν από το Αμερικάνικο τηλεοπτικό δίκτυο HBO.

The Detail Snap1Ο τύπος “ανθρώπου” απέναντι στον οποίο δε δείχνεις το παραμικρό έλεος

Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Ο Reggie Moore είναι ένας μεσήλικας ντετέκτιβ που δείχνει να έχει κουραστεί από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούνται να λειτουργήσουν και ν’ ανταπεξέλθουν στα καθήκοντά τους οι αστυνομικοί, αλλά και από την αργοπορία που παρατηρείται στην απόδοση δικαιοσύνης, λόγω της γραφειοκρατίας του συστήματος. Η άφιξή του στους διάφορους τόπους διάπραξης εγκλημάτων έχει φτάσει ν’ αποκτήσει σχεδόν μηχανικό χαρακτήρα, με τον ίδιο να μη συγκινείται πλέον από τίποτα. Αυτό όμως πρόκειται ν’ αλλάξει δραματικά, όταν η τελευταία υπόθεση στην οποία αναμιγνύεται περιλαμβάνει την απώλεια ενός κοντινού προσώπου του.

Στην εισαγωγή, που όντως συνδυάζει την αίσθηση παρακολούθησης ενός επεισοδίου τηλεοπτικής αστυνομικής σειράς με την οπτική απεικόνιση μέσω ασπρόμαυρων σκίτσων, γινόμαστε μάρτυρες της εισβολής δύο αστυνομικών σ’ ένα κτίριο όπου βρίσκεται ένα ύποπτος παιδεραστίας μαζί μ’ ένα μικρό κορίτσι. Η σύλληψή του θα τον οδηγήσει στο τραπέζι της ανάκρισης, όπου ο Reggie, μαζί με τον πιστό συνεργάτη του, Tyrone DeShawn, θα προσπαθήσουν ν’ αποσπάσουν την ομολογία του. Εκεί ο Reggie θα φανερώσει ότι εξακολουθούν να υφίστανται περιπτώσεις εγκλημάτων που κάθε άλλο παρά αδιάφορο τον αφήνουν, ενώ οι μέθοδοι που προτίθεται να χρησιμοποιήσει στην ανάκριση ενός υπόπτου τέλεσης αδικήματος σεξουαλικής φύσης έναντι ενός αθώου παιδιού δεν είναι και οι πλέον νομότυπες. (Ποιος μπορεί να τον κατηγορήσει γι’ αυτό όμως; Τουλάχιστον εγώ, καθόλου!)

Η συνέχεια ανήκει σε μία τελείως διαφορετική υπόθεση, με την εύρεση του νεκρού Dimitri Nevskiy, ενός εκ των υψηλόβαθμων στελεχών της Ουκρανικού οργανωμένου εγκλήματος και κεφαλής της αδελφότητας Kuchka. Δεν είναι ξεκάθαρο αν η δολοφονία του υπήρξε αποτέλεσμα συμπλοκής μεταξύ μελών της μαφίας ή ήταν προμελετημένη, τα σημάδια όμως στο σώμα του φανερώνουν εκτεταμένη χρήση βίας. Στη διαλεύκανση του εγκλήματος θα καλεστεί να δώσει τη βοήθειά του ο Joseph Miller, πρώην βαποράκι και νυν μυστικός πληροφοριοδότης του Tyrone, που ο γάμος και η γέννηση παιδιού τον οδήγησαν ν’ απομακρυνθεί από το κύκλωμα. Φαίνεται όμως ότι η απόκτηση οικογένειας δεν ήταν αρκετή για να τον κρατήσει τελείως μακριά από τα στέκια του υποκόσμου, αφού φροντίζει να εισπράττει, μ’ οποιονδήποτε τρόπο και μέσο, χρέη για λογαριασμό τρίτων.

The Detail Snap2Το σημείου του ραντεβού Moore-Miller

Τα δύο παραπάνω πρόσωπα, μαζί μ’ ένα τρίτο, την αστυνομικό Katelyn Hayes που χειριζόμαστε για λίγα δευτερόλεπτα, είναι οι χαρακτήρες που έχουμε υπό τον έλεγχό μας στο πρώτο αυτό μέρος του “The Detail”, που σύμφωνα με την ομάδα ανάπτυξης θα ακολουθηθεί από τέσσερα ακόμη επεισόδια. Όσο για την Rival Games, πρόκειται για μία νεοϊδρυθείσα ομάδα, καθότι συστάθηκε τον Μάρτιο του 2013, με έδρα στο Turku της μακρινής Φινλανδίας. Το παρόν παιχνίδι αποτελεί το φιλόδοξο ντεμπούτο της στον στίβο των video games.

UNIT-ED WE STAND

Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το review, αλλά και η αναφορά που έκανα παραπάνω, μαρτυρούν ότι ο κατάλογος των τίτλων που χρησιμοποιούν την Unity engine για την απεικόνιση του κόσμου τους ολοένα και μεγαλώνει, με ραγδαίους μάλιστα ρυθμούς. Μικρές και μεγάλες, περιορισμένων πόρων αλλά και εύπορες, εταιρείες καταφεύγουν στη λύση της δωρεάν αυτής μηχανής γραφικών. Μία ματιά στα πιο πρόσφατα reviews μας που αφορούν σε interactive storytelling ή adventure games αποδεικνύει ότι πιθανότατα θα μας συντροφεύει για πολύ καιρό ακόμη, αποτελώντας ιδανικό συνδυασμό (μηδενικού) κόστους χρήσης και οπτικού αποτελέσματος που προσφέρει. Τα γραφικά του “The Detail” αποτελούν μία μίξη όμορφα σχεδιασμένων τοποθεσιών και σκίτσων, με τα δεύτερα να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος και να δίνουν συνέχεια στην ιστορία με συνεχείς εναλλαγές τους, που πραγματοποιούνται είτε από μεριάς μας, είτε με χρήση της αυτοματοποιημένης διαδικασίας, στο ρυθμό που εμείς επιθυμούμε, ανάλογα με την ταχύτητα διεξαγωγής των διαλόγων που ενδιαμέσως παρεμβάλλονται. Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά στο παιχνίδι της Rival Games είναι η ολοκληρωτική απουσία χρωμάτων στα σκίτσα.

Εκτός των χρωμάτων όμως, υφίσταται μία ακόμη, σοβαρότατη, έλλειψη, που στην περίπτωσή της δε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αποτελεί άποψη από μέρους των δημιουργών, όπως δύναται να συμβεί με την χρωματική παλέτα. Ο λόγος για τα voice overs, που λάμπουν διά της απουσίας τους! Πραγματικά δε θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που ήρθα σ’ επαφή με παιχνίδι που δε διέθετε ίχνος voice acting. Κατανοώ ότι πιθανότατα είναι αποτέλεσμα του πολύ περιορισμένου κόστους παραγωγής, δε μπορώ όμως να μην επισημάνω ότι από τη μία αφαιρεί πάρα πολλούς πόντους από το immersion, από την άλλη μας γυρίζει σ’ άλλες εποχές, είκοσι και πλέον χρόνια πίσω. Αν αναλογιστείτε μάλιστα ότι και η μουσική ούτε αριστουργηματικού επιπέδου είναι ούτε και δίνει παντού το παρόν, καταλαβαίνετε ότι ηχητικά ο τίτλος υστερεί. Θέλω να πιστεύω ότι πρώτο μέλημα των Φινλανδών, αν πάνε καλά οι πωλήσεις του “Where the Dead Lie” θα είναι να φροντίσουν για την ηχογράφηση των συνομιλιών τόσο γι’ αυτό, όσο και για τα επόμενα επεισόδια.       

The Detail Snap3Reggie και Tyrone ανασυνθέτουν τα γεγονότα της δολοφονίας

Ο χειρισμός και το gameplay στα interactive storytelling, choice and consequence games ως γνωστόν κάθε άλλο παρά σύνθετα είναι και ο παρόντας εκπρόσωπος της κατηγορίας δεν θα μπορούσε ν’ αποτελεί εξαίρεση. Inventory δεν υφίσταται ούτε για δείγμα, συνδυασμός αντικειμένων δεν απαιτείται πουθενά, οπότε το μόνο ζητούμενο είναι να κατευθυνόμαστε από το σημείο Α στο σημείο Β, αλληλεπιδρώντας με τα ελάχιστα διαθέσιμα ανά τοποθεσία αντικείμενα κι ολοκληρώνοντας τους αναγκαίους διαλόγους, μέσω point ‘n’ click λειτουργίας. Δε πρόκειται να γκρινιάξω για τ’ ότι ένας ακόμη τίτλος ανακοινώνεται ως adventure game και στην πορεία ανάπτυξής του μεταλλάσσεται σε interactive storytelling  εμπειρία. Άλλωστε οι σχεδιαστές του εκφράζονται με ιδιαίτερη θέρμη για την κατηγορία στην οποία εντάσσεται, οπότε πιθανότατα εκεί θέλανε εξ’ αρχής να το τοποθετήσουν. Το μόνο που θα παρατηρήσω είναι ότι το “The Detail” μου δίνει την εντύπωση ότι με χρήση γρίφων, inventory και συνδυασμό αντικειμένων, θα ήταν σε θέση ν’ αποτελέσει ένα αξιόλογο παιχνίδι περιπέτειας και φυσικά να επιμηκύνει αισθητά τη διάρκειά του.

ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ ΣΦΗΝΑΚΙ

Το πόσες ώρες απαιτεί ένα adventure game για να ολοκληρωθεί συχνά αποδεικνύεται δύσκολο να προσδιοριστεί, μια και εξαρτάται άμεσα από την ταχύτητα επίλυσης των διαφόρων γρίφων του. Στην περίπτωση του “Where the Dead Lie” κι εφόσον αυτοί απουσιάσουν παντελώς, το διάστημα που μας κρατάει μπροστά στην οθόνη είναι πολύ συγκεκριμένο και δε διαρκεί περισσότερα από 90 λεπτά. Σε καμία περίπτωση δε πλησιάζει τις 3 ώρες που ανακοινώνουν ως μέγιστο διάστημα οι δημιουργοί, καθότι πολύ απλά ο παίκτης δε πρόκειται να  “σκαλώσει” πουθενά κι ως εκ τούτου φτάνει τάχιστα στον τερματισμό.

Μοιραία η προσοχή μας επικεντρώνεται στο αν αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε μ’ ένα παιχνίδι που δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό του ως “choice and consequence”. Κι εδώ τα πράγματα είναι συγκεκριμένα κι η απάντηση έρχεται εύκολα και τελείως αβίαστα. Ναι μεν οι διάφορες ενέργειές μας σ’ ορισμένα σημεία (π.χ. ο δρόμος που θα ακολουθήσουμε κατά την εισαγωγή, το αν θα σηκώσει ο Reggie το τηλέφωνο όντας με την Molly, αν o Joseph θα προθυμοποιηθεί, εντός του strip club, να βοηθήσει τον μπάρμαν στην επισκευή της αντλίας της μπύρας) θα οδηγήσουν στη διαφοροποίηση των κατοπινών σκηνών, το αποτέλεσμα όμως δεν αλλάζει, όπως δεν αλλάζει και η μοίρα των εμπλεκομένων προσώπων.

The Detail Snap4Το προφίλ του Joseph Miller

Θα το χαρακτήριζα ως ένα “τρικ” όλο αυτό, καθώς δίνει την ψευδαίσθηση αλλαγής στην κλιμάκωση των γεγονότων, επί της ουσίας όμως κάτι τέτοιο δεν παρατηρείται πουθενά. Η μέθοδος προσέγγισης και οι αντιδράσεις μας απέναντι στα διάφορα γεγονότα θα οδηγήσουν στο ξεκλείδωμα των σχετικών achievements, ενώ θα μας παρουσιαστούν αναλυτικά, υπό μορφή αναφοράς, με τη λήξη του πρώτου αυτού επεισοδίου, συνοδευόμενες από παράθεση στοιχείων που σχετίζονται με την πραγματικότητα, μέσα από στατιστικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί.

Δε μπορώ να ξέρω αν στα επόμενα επεισόδια θα υπάρξει περαιτέρω εξέλιξη του gameplay και εμπλουτισμός του παιχνιδιού μ’ εναλλακτικά μονοπάτια, το θεωρώ όμως εξαιρετικά δύσκολο, καθότι κάτι τέτοιο ανεβάζει αισθητά τον χρόνο και το κόστος δημιουργίας ενός τίτλου. Όταν λοιπόν βλέπεις ότι οι developers αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα για τ’ αναγκαία voice overs, είναι μάλλον ουτοπικό να περιμένεις να κάνουν εκείνο που εταιρείες με πολλαπλάσιο του δικού τους budget δεν έχουν καταφέρει ακόμη να υλοποιήσουν όπως θα έπρεπε.

Εκείνο που ξέρω όμως είναι ότι το “The Detail” παρά τα όποια μειονεκτήματά του έχει μία ενδιαφέρουσα υπόθεση και αποπνέει έναν αέρα διάθεσης από μέρους των δημιουργών να το προικίσουν με σημαντικές εξελίξεις, δραματικά γεγονότα, κοινώς να το φορτίσουν συναισθηματικά, ώστε να καταφέρει να μείνει στη μνήμη μας. Αυτό καταδεικνύεται περίτρανα στη σκηνή τερματισμού του “Where the Dead Lie”, που μονομιάς δημιουργεί προσμονή για τον ερχομό του δεύτερου επεισοδίου, με τον τίτλο “From the Ashes”. Την ίδια στιγμή καταφέρνει να μας συστήσει μία πλειάδα χαρακτήρων, από απλούς αστυνομικούς, επικεφαλείς του σώματος και την οικογένεια του Joseph, μέχρι μέλη του υποκόσμου και περιθωριακές φιγούρες, δίνοντάς μας ένα αναλυτικό προφίλ του καθενός, δείγμα του ότι, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι θα μας απασχολήσουν και στη συνέχεια.

The Detail Snap5Εντός του strip club καταστρώνεται ένα ακόμη σχέδιο του οργανωμένου εγκλήματος

ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ

Η συνταγή δείχνει να δουλεύει καλά πλέον και οι developers που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν το momentum πληθαίνουν. Όμορφη εμφάνιση, απλοϊκό και ανεμπόδιστο στη συνεχή ροή gameplay, προσπάθεια παρουσίασης γεγονότων που θα χτυπήσουν ευαίσθητες χορδές του παίκτη και ύπαρξη αρκετού δράματος συνθέτουν μία mainstream gaming κατηγορία που πρωτίστως απευθύνεται σ’ ανθρώπους που αρέσκονται στο να λαμβάνουν μέρος σε μία διαδραστικού τύπου εμπειρία, κάτι σαν παρακολούθηση ταινίας όπου τους δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν και οι ίδιοι.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα του “Where the Dead Lie” είναι κατ’ αρχήν η απουσία ομιλιών, που κοστίζει πολύ στην ατμόσφαιρά του και κατά δεύτερον η πολύ σύντομη διάρκειά του. Τα €6 που ζητά για την απόκτησή του είναι ένα ποσό που καλείστε εσείς να κρίνετε αν σας ικανοποιεί ως αντίτιμο για τα 90-100 λεπτά που θα μείνετε απασχολημένοι. Τώρα που το σκέφτομαι μάλιστα, τόσο περίπου δε κοστίζει και η παρακολούθηση μίας ταινίας στο σινεμά, ίδιας συνήθως διάρκειας; Προσωπικά έχω ήδη τεντώσει κεραίες για να πληροφορηθώ ημερομηνία άφιξης του “From the ashes”, θεωρώντας ότι η συνέχεια θα είναι ακόμη καλύτερη.

Pros

  • Το δραματικό στοιχείο και η συναισθηματική φόρτιση στην οποία στοχεύει δουλεύουν καλά, δίχως ανούσιες υπερβολές
  • Εισάγει πολλούς χαρακτήρες στο διάστημα που διαρκεί
  • Ενδιαφέρουσα πλοκή

Cons

  • Πλήρης απουσία voice overs
  • Οι αποφάσεις που παίρνουμε δεν επιφέρουν διαφοροποίηση των γεγονότων
  • Πολύ σύντομο

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 73%

73%

Μάνος Καρκαλέμης

Ο Μάνος δε μπορεί παρά να νιώθει ευτυχής που ασχολήθηκε ενεργά με την gaming αρθρογραφία στα χρόνια 2009-2017, οπότε και του δόθηκε η ευκαιρία να γράψει reviews για κάποια adventure games-διαμάντια, όπως "The Whispered World", "Monkey Island 2-LeChuck's Revenge" (Remastered Edition), "The Book of Unwritten Tales 1&2", "Grim Fandango" (Remastered Edition), "Gabriel Knight-Sins of the Fathers" (25th Anniversary Edition), "Night of the Rabbit", "Memento Mori 2", "Day of the Tentacle" (Remastered Edition).

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL