REVIEWS

MIASMA CHRONICLES

Alternative Fallout;

Δυστυχώς δεν είχα ασχοληθεί καθόλου με τα προηγούμενα tactical games των δημιουργών του Miasma Chronicles, ούτε με το υπέροχο Mutant Year Zero: Road to Eden που αποθέωσε στο review του ο Στέφανος Κουτσούκος, ούτε με το Corruption 2029 που πέρασε μάλλον κάτω από τα ραντάρ λόγω της αποκλειστικότητας στο Epic Game Store. Ξεκίνησα λοιπόν το παιχνίδι χωρίς ξεκάθαρη εικόνα του τι να περιμένω, με προσδοκίες όμως για ένα ποιοτικό turn-based tactics game. Δικαιώθηκαν τελικά αυτές οι προσδοκίες; Ας το συζητήσουμε.

To setting του Miasma Chronicles, μια post-apocalyptic εκδοχή των νότιων πολιτειών των ΗΠΑ, έχει δει πολύ καλύτερες μέρες.

Η πλοκή του Miasma Chronicles εξελίσσεται στις νότιες πολιτείες των ΗΠΑ μετά από μια μεγάλη καταστροφή που έβαλε τίτλους τέλους στον πολιτισμό όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Το μυστηριώδες φαινόμενο του miasma ισοπέδωσε την χώρα, μετάλλαξε ανθρώπους και ζώα και ανάγκασε τους επιζώντες να κλειστούν σε απομονωμένους οικισμούς ώστε να αντιμετωπίσουν όσο καλύτερα γίνεται τους πολλαπλούς κινδύνους. Οι Ηνωμένες Πολιτείες διοικούνται πλέον από την πανίσχυρη First Family η οποία αδιαφορεί για οτιδήποτε άλλο πέρα από την συλλογή δυσβάσταχτων φόρων, στέλνοντας τους ανελέητους collectors για να επιβάλλουν την θέλησή της. Μέσα σε αυτό το ζοφερό σκηνικό ο πρωταγωνιστής μας, ένας νεαρός μηχανικός με το χαρακτηριστικό όνομα Elvis, ξεκινά την αναζήτηση της μητέρας του η οποία τον εγκατέλειψε όταν ήταν μικρός και χάθηκε πίσω από το τείχος του miasma, αφήνοντας πίσω της μόνο ένα γάντι υψηλής τεχνολογίας και ένα ασαφές μήνυμα στον Elvis να την ακολουθήσει “όταν θα είναι έτοιμος”.

Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας, ο νεαρός Elvis. Για να είμαι ειλικρινής δεν βλέπω κάποια ομοιότητα με τον τραγουδιστή.

Παρά το setting και την πλοκή που παραπέμπει σε ένα RPG τύπου Fallout, το Miasma Chronicles ανήκει ξεκάθαρα στο είδος των turn-based tactical games δεδομένου ότι η μάχη εναντίον πάσης φύσεως εχθρών έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο gameplay και τα όποια στοιχεία RPG έχουν τον γνωστό συμπληρωματικό ρόλο στα games αυτού του είδους. Ο κόσμος του παιχνιδιού χωρίζεται σε ξεχωριστούς maps που αντιπροσωπεύουν τις διάφορες περιοχές και το ταξίδι από τον ένα χάρτη στον άλλο γίνεται μέσω loading screen μόλις φθάσετε σε ένα σημείο εξόδου, ενώ εάν επισκεφθείτε μια φορά έναν χάρτη τότε μπορείτε να επιστρέψετε ανά πάσα στιγμή μέσω fast travel. Όσο είστε εκτός μάχης η κίνηση των χαρακτήρων γίνεται σε πραγματικό χρόνο και η turn-based combat ξεκινά μόλις γίνετε αντιληπτοί από τους εχθρούς. Ένα αρκετά ενδιαφέρον στοιχείο του Miasma Chronicles είναι η δυνατότητα για προσέγγιση μιας επικείμενης αναμέτρησης από κατάσταση stealth ώστε να επιλέξετε το σημείο από το οποίο θα επιτεθείτε και την προτεραιότητα στους στόχους, ή ακόμη και να εξοντώσετε ορισμένους εχθρούς αθόρυβα ώστε να μπείτε στην μάχη με πιο ευνοϊκούς όρους.

Η αθόρυβη προσέγγιση των εχθρικών squads ενδείκνυται ώστε να στήσετε μια αποτελεσματική ενέδρα που θα σας δώσει εξαρχής σημαντικό πλεονέκτημα.

Τα στοιχεία RPG περιορίζονται στο προοδευτικό leveling up της ομάδας σας και στο ξεκλείδωμα διάφορων perks, στους σύντομους διαλόγους και συναλλαγές με διάφορους NPCs και στην εξερεύνηση των χαρτών προς αναζήτηση loot. Η εξέλιξη του main quest είναι καθαρά γραμμική χωρίς διακλαδώσεις και επιλογές, αλλά μπορείτε να αναλάβετε και κάποια side quests αν θέλετε να συγκεντρώσετε περισσότερα experience points και καλύτερο εξοπλισμό. Όσο για το combat system, βλέπουμε για άλλη μια φορά σε παιχνίδι του είδους την εφαρμογή του πολύ γνώριμου πλέον συστήματος κίνησης, κάλυψης και μάχης των σύγχρονων XCOM: δύο action points ο κάθε χαρακτήρας, half cover και full cover, special abilities με cooldowns. Όπως αναφέραμε και στο πρόσφατο review του Showgunners, το πλεονέκτημα αυτής της επιλογής εκ μέρους των developers είναι η άμεση προσαρμογή του παίκτη χωρίς να ανακαλύπτεται κάθε φορά ο τροχός, όμως υπάρχει και το ενδεχόμενο κόπωσης αν έχετε παίξει πρόσφατα κάτι παρόμοιο και ψάχνατε μια αλλαγή.

Οι special abilities που στοχεύουν πολλαπλούς εχθρούς είναι υπερπολύτιμες για crowd control δεδομένου ότι θα αντιμετωπίζετε συνήθως ισχυρότερες αριθμητικά squads.

Tα σημεία-κλειδιά για διασκεδαστικό tactical gameplay είναι φυσικά το ίδιο το combat system, ο σχεδιασμός των encounters και οι στρατηγικές επιλογές που τίθενται στη διάθεση του παίκτη. Έπαιξα το Miasma Chronicles στο επίπεδο δυσκολίας Hardened (ένα λιγότερο από το μέγιστο) και στο Full Tactical Mode που ουσιαστικά δεν “πειράζει” τα ζάρια προς όφελος του παίκτη και είχα συνολικά μια ευχάριστη εμπειρία, ούτε απάνθρωπα δύσκολη ούτε ιδιαίτερα εύκολη. Διάβασα σε κάποια reviews ότι αρκετές encounters είναι πολύ δύσκολες εάν δεν φροντίσεις να μειώσεις τον αριθμό των εχθρών με stealth kills πριν αρχίσει η μάχη όμως προσωπικά δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο, οι περισσότερες μάχες μπορούσαν να ολοκληρωθούν επιτυχώς ακόμη και χωρίς αυτό το στάδιο, σίγουρα όχι με ιδανικό τρόπο αλλά τουλάχιστον νικηφόρα. Μάλιστα θα έλεγα ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα ήταν κυρίως… οικονομική, διότι οι ανταμοιβές των quests σε χρήμα είναι σκωτσέζικες και η ενδελεχής εξερεύνηση του κάθε χάρτη είναι μάλλον απαραίτητη για την συλλογή επιπλέον resources ώστε να είστε σε θέση να αγοράσετε νέο εξοπλισμό και πολύτιμα healing items.

Ο εξερευνών επιβραβεύεται!

Το combat gameplay θα το χαρακτήριζα ως επαρκές καθώς είναι διασκεδαστικό χωρίς να κάνει κάποιο μεγάλο λάθος αλλά και χωρίς να φθάνει τα κορυφαία games της κατηγορίας σε ένταση και στρατηγική πρόκληση. Τεχνικά το παιχνίδι στέκεται σε ένα επίσης ικανοποιητικό επίπεδο με έναν αστερίσκο στον οποίο θα αναφερθώ παρακάτω, τα γραφικά και το art style είναι όμορφα και η μουσική συνοδεύει ευχάριστα την δράση. Επίσης δεν παρατήρησα ιδιαίτερα bugs και μου έτυχε μόνο ένα crash στις σχεδόν 40 ώρες που χρειάστηκα για να ολοκληρώσω την campaign και σχεδόν όλα τα sidequests, η πλάκα όμως είναι ότι αυτό το ένα crash ήρθε στην μακράν χειρότερη στιγμή που θα μπορούσε. Στην διάρκεια της campaign υπάρχει μια ακολουθία πέντε μαχών στις οποίες το παιχνίδι δεν σε αφήνει να κάνεις save και το crash συνέβη, μαντέψτε, στην τελευταία μάχη αυτής της ακολουθίας, με αποτέλεσμα να χάσω 40 περίπου λεπτά προόδου. Η απαγόρευση του save δικαιολογείται σεναριακά όμως θεωρούσα αυτονόητο ότι οι developers θα είχαν φροντίσει να υπάρχει ένα κρυφό autosave ακριβώς για το ενδεχόμενο που τελικά μου συνέβη.

Η ατμόσφαιρα του Miasma Chronicles θυμίζει κάτι μεταξύ Star Wars και Fallout.

Εάν έχετε διαβάσει και άλλα δικά μου reviews ίσως να προσέξατε ότι δεν έχω ακόμη σχολιάσει την ποιότητα της πλοκής και του storytelling. Το άφησα σκοπίμως προς το τέλος διότι θεωρώ ότι ο εν λόγω τομέας είναι η αχίλλειος πτέρνα του Miasma Chronicles. Πρώτα τα θετικά: Ο κόσμος που έχουν στήσει οι developers, η ατμόσφαιρά του και η βασική πλοκή είναι όλα ενδιαφέροντα και συντηρούν το ενδιαφέρον καθ’ όλη την διάρκεια της campaign. Τα αρνητικά: Ο τρόπος παρουσίασης της πλοκής, η σκηνοθεσία και το γράψιμο δεν βρίσκονται σε αντίστοιχο επίπεδο και χαλούν κάπως την συνολική εντύπωση. Προφανώς δεν περιμένουμε κορυφαίο επίπεδο παραγωγής από ένα μικρό studio αλλά ομολογώ ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τα προβλήματα είχαν αρνητική επίπτωση στο immersion. Η εντελώς αμερικανοκεντρική ιστορία συγκρούεται με το γεγονός ότι οι developers έχουν την βάση τους στην Ευρώπη και άρα βρίσκονται σχετικά μακριά από την κουλτούρα και τα βιώματα του αμερικανικού νότου με αποτέλεσμα κάποια στοιχεία της ατμόσφαιρας να χάνονται στην μετάφραση. Είναι δύσκολο να εξηγήσω ακριβώς τι εννοώ χωρίς να αποκαλύψω spoilers οπότε θα καταφύγω σε μια κινηματογραφική αναλογία: το πρόβλημα θυμίζει λίγο τα film studios από την Ιταλία ή τις Φιλιππίνες που προσπαθούσαν στα 80s να φτιάξουν αμερικανικές ταινίες δράσης. Όλα τα βασικά στοιχεία είναι θεωρητικά εκεί αλλά το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει κάπως… off.

Ο τεχνικός τομέας είναι καλός αλλά ορισμένα θεματάκια με την σκηνοθεσία και κάποια animation/camera glitches προδίδουν την παρουσία λίγου jank.

Τελικά το εν λόγω ζήτημα δεν είναι αρκετό για να χαλάσει την καλή συνολική εικόνα, απλώς είναι κρίμα που δεν υπήρξε περισσότερο polish σε αυτό τον τομέα διότι κατά τα άλλα το Miasma Chronicles είναι αρκετά φιλόδοξο και καλοφτιαγμένο. Ως έχει το παιχνίδι θα πρέπει να περιοριστεί σε μια χλιαρή μεν καθαρή δε πρόταση αγοράς και ευελπιστώ ότι ένα πιθανό sequel θα παρουσιαστεί βελτιωμένο στους τομείς που επισημάναμε.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 77%

77%

Το Miasma Chronicles έχει ενδιαφέρουσες ιδέες και μεγάλη φιλοδοξία αλλά χρειαζόταν λίγο περισσότερη προσοχή στην λεπτομέρεια.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

13 comments

Related Articles

Back to top button
elEL