REVIEWS

Hi-Fi RUSH

Just beat it!

Το sleeper-hit του 2023. Το παιχνίδι που κυριολεκτικά έκανε όλο το διαδίκτυο να παραμιλάει (για περίπου δύο εβδομάδες, όσο είναι το μέγιστο χρονικό διάστημα προσοχής δηλαδή) με μηδενικό marketing από το studio που μας έδωσε τα Evil Within και Ghostwire: Tokyo. Το videogame που έκανε τον υπογράφων να αισθανθεί για πρώτη φορά «παππούλης που δεν τα καταφέρνει αυτά τα μπλιντζιμπλόγκια» χτυπημένος από ρευματικά και με πλήρη απώλεια αντίληψης ρυθμού. Κυρίες και κύριοι, το Hi-Fi RUSH είναι το καλύτερο rhythm game που θα σας σύρει σε ασυναίσθητο headbanging καθ’ όλη τη διάρκειά του!

Hi-Fi Rush - Chai is looking at a robot detective
Το κρύο δεν βοηθά στα ρευματικά μου. Πιάσε δύο.

Υποδυόμαστε τον Chai, έναν νεαρό πλήρες ψευδαισθήσεις για τις ικανότητές του και ένα μοναδικό όνειρο: να γίνει rockstar! Φυσικά όλοι οι μεγάλοι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουν και το πρώτο βήμα στο μεγάλο ταξίδι μας περνάει από την Vandelay η οποία, πέραν από αναφορά στο Seinfeld, είναι η πλέον πρωτοπόρος εταιρεία ρομποτικής. Έπειτα από ένα μικρό ατυχηματάκι στη γραμμή παραγωγής, αντί να γίνουμε ο sanitation associate manager (δηλαδή επιστάτης), βλέπουμε ότι όλος ο κόσμος συντονίζεται στο ρυθμό του… ενσωματωμένου στο στήθος μας iPod! Από εκεί και έπειτα είναι μία κλιμακούμενη μάχη ενάντια σε όλο το management της Vandelay που θέλει να μας ξεπαστρέψει ως ελάττωμα παραγωγής. Σε αυτήν την πορεία θα συναντήσουμε πολλούς ρομποτικούς αντίπαλους, αρκετούς συμμάχους, και πολλή μουσική!

Hi-Fi Rush - Chai is looking at a screen with all the Vandelay bosses
Πέντε από τους βασικούς πρωταγωνιστές εκ της διαχειρίσεως με τους οποίους θα κληθούμε να… συζητήσουμε.

Η αλήθεια είναι ότι οι 14-15 ώρες που παίρνει το παιχνίδι να ολοκληρωθεί (στο Hard επίπεδο δυσκολίας, διότι ο υπογράφων έχει τερτίπια αυτοτιμωρίας) είναι γεμάτες με μουσική, πλούσια οπτικά εφέ παρά την καρτουνίστικη απεικόνιση και μεγάλες δόσεις χιούμορ. Το Hi-Fi RUSH διαπρέπει στον τελευταίο τομέα χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές για να δείξει ότι δεν παίρνει τον εαυτό του πολύ σοβαρά. Πρώτον, ο Chai είναι όχημα έκφρασης κάθε νέου που νιώθει ότι μπορεί να διαπρέψει με τη δύναμη της θέλησής του και μόνο. Ο τρόπος που παρουσιάζεται η άγνοιά του δεν είναι κάτι το νέο, αντιθέτως η anime εξέλιξη της πλοκής του χαρακτήρα (είδος που άλλωστε η Tango Gameworks έχει δανειστεί πολλά στοιχεία για το παιχνίδι) συνάδει πλήρως με την αισθητική του παιχνιδιού και λειτουργεί ως αντίβαρο για τους άλλους, ελάχιστα πιο σοβαρούς χαρακτήρες. Δεύτερον, είναι ότι όλο το παιχνίδι λειτουργεί ως ένα καυστικό σχόλιο στον ακραίο κορπορατισμό και τις παθογένειές του. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι completionists θα ψάχνουν τα μικρά tablets όπου υπάρχει η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των στελεχών της διαχείρισης της Vandelay. Σε αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων η κακή διαχείριση πόρων στο R&D, πακτωλός χρημάτων στο marketing ενώ τα υπόλοιπα τμήματα ζορίζονται οικονομικά, θεωρίες συνομωσίας ενώ δεν λείπουν τα μαχαιρώματα πίσω από την πλάτη.

Hi-Fi Rush - We look at an example of intercommunication tablet
Όποιος δεν έχει λάβει αντίστοιχο mental health training course από το HR της εταιρείας του, να διορθώσει πάραυτα!

Αυτό όμως που δίνει την ιδιότητα του Hi-Fi RUSH είναι πως στον πυρήνα του παραμένει ένα rhythm game. Ομολογώ ότι στις αρχές ήταν δύσκολο να πιάσω τα βασικά στοιχεία του gameplay και το πώς λειτουργεί η μάχη, αλλά με την πάροδο βελτιωνόμουν όλο και περισσότερο. Μεγάλο ρόλο σε αυτό, έπαιξε το πώς κλιμακώνει το παιχνίδι τη δράση του και πώς σταδιακά διδάσκει στον παίχτη τα νέα στοιχεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στο οπλοστάσιό μας. Συνοπτικά, το Hi-Fi RUSH κινείται σε έναν καθολικό ρυθμό: όλα υπάγονται σε αυτόν, εμείς και οι κινήσεις μας, οι εχθροί κτλ. Όλο το περιβάλλον δίνει στοιχεία το πότε πέφτει το “beat”. Το ιδιοφυές στοιχείο στο design του όμως παραμένει ότι όλα είναι συγχρονισμένα στο beat ενώ το παιχνίδι δεν τιμωρεί αν βγαίνουμε εκτός ρυθμού. Για παράδειγμα, αν δώσουμε εντολή για κάποια επίθεση ακόμη και αν αυτή δεν είναι «πάνω» στο ρυθμό η επίθεση θα εκτελεστεί αναγκαστικά σε αυτόν. Αυτό δίνει ευκαιρία να συντονιστούμε μετέπειτα, αφού κάθε επίθεση «προσγειώνεται» πάνω στο ρυθμό. Κάθε συντονισμένο combo μας δίνει περισσότερους πόντους και ελάχιστα μεγαλύτερη ζημιά, αλλά δεν μας τιμωρεί αν είμαστε ασυντόνιστοι (κάτι που συνέβη ουκ ολίγες φορές στην περίπτωσή μου).

Hi-Fi Rush - Chai is running in 2D-style platforming
Από τα πιο απολαυστικά σημεία είναι τα 2D-style platforming μέρη που σπάνε το… ρυθμό του παιχνιδιού (χιχιχι).

Το Hi-Fi RUSH ενσωματώνει όλες τις action beat-em-up κοινοτυπίες χωρίς να κουράζει, δεδομένης της μικρής διάρκειάς του. Τα επίπεδα εναλλάσσονται εσωτερικά μεταξύ μερικών battle arenas όπου αντιμετωπίζουμε τους ρομποτικούς εχθρούς, εξερεύνησης και 3D (ενίοτε 2D) platforming και ΥΠΕΡΓΑΜΑΤΩΝ σεκάνς όπου απλώς κάνουμε headbanging, βαράμε QTE στο ρυθμό και γουστάρουμε που ζούμε το rockstar όνειρο ξεπαστρεύοντας ρομπότ. Combos από light και heavy attacks, ultra attacks, aerial attacks, ακόμη και συνδυασμό κινήσεων με συμμάχους, από όλα έχει ο μπαξές χωρίς να πελαγώνει ο παίχτης αφού όλα εισάγονται τμηματικά και διδάσκονται με ένα πολύ… έξυπνο hint system (μαζοχιστικά ρομπότ). Οι μάχες έχουν την κατάλληλη πρόκληση με τους εχθρούς να εναλλάσσονται για να απαιτούν την αντίστοιχη προσοχή και το οπλοστάσιό μας με το τελευταίο να είναι αρκετά παραμετροποιήσιμο με την προσθήκη διαφόρων upgrades. Τα τελευταία μπορούμε να τα κάνουμε είτε σε συγκεκριμένα σημεία κάθε επιπέδου (που συνήθως είναι λίγο μονόδρομος) ή στο κρησφύγετό μας που για τους πονηρούς/πονηρεμένους παίκτες μπορεί να είναι πηγή memes από μόνο του λόγω της πλοκής του παιχνιδιού και ορισμένων διαλόγων που έχουν να κάνουν με αυτήν.

Hi-Fi Rush - The heroes are shown to slide down towards a volcano.
Αυτή δεν είναι καν η τρίτη καλύτερη σεκάνς του παιχνιδιού. Απλώς λέμε…

Πέραν του τεχνικού επιτεύγματος και του εξαιρετικού gameplay design, το παιχνίδι διαπρέπει στον οπτικοακουστικό τομέα. Το όλο αίσθημα του awesomeness βγαίνει πηγαίο αλλά και συνδυάζεται αρμονικά από τη μουσική που κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο (δεν θα ήταν σωστό rhythm game άλλωστε). Η Tango Gameworks κατάφερε να εξασφαλίσει δικαιώματα από διάφορες μπάντες (π.χ. Nine Inch Nails) για να παντρέψει τραγούδια τους με σεκάνς του παιχνιδιού. Η καρτουνίστικη (οριακά anime) τεχνοτροπία απεικόνισης καταλήγει σε ένα οπτικό οργασμό όπου κάθε στοιχείο στην οθόνη φαίνεται να έχει τη δική του ζωή. Εντούτοις, αυτή η πληθωρικότητα δεν είναι αποσπά την προσοχή, ούτε αποτρέπει τον παίκτη από το να διακρίνει τον επόμενο στόχο του ή τα κρυμμένα μυστικά (προσοχή στις τοιχογραφίες και τα βέλη-ενδείξεις!), απόδειξη του πόσο καλοσχεδιασμένο είναι και το UI στον πυρήνα του.

Hi-Fi Rush - The Chip Upgrade system is shown in the image
Εννοείται ότι τα upgrades θα είναι ηλεκτρονικά chip με μορφή πένας.

Εν κατακλείδι, το Hi-Fi RUSH προσφέρει 12-14 ώρες χορταστικές ώρες μουσικής, δράσης και άφθονου γέλιου (ο Chai μιλάει στην καρδιά μου ως μέγιστος λογοπαιγνιολόγος που δεν εκτιμά κανένας, διότι δεν πρέπει). Οι completionists θα κοιτάξουν για αρκετές περισσότερες ώρες, αναλόγως του πόσο καλοί είναι στο Ironman mode και φυσικά στο να καταφέρουν να πετύχουν το πολυπόθητο S-rating σε κάθε επίπεδο. Έσκασε από το πουθενά ως μία πλέον ολοκληρωμένη πρόταση που βάζει τα γυαλιά σε άλλες κυκλοφορίες που έρχονται ημιτελείς! Διαθέσιμο στο Gamepass αλλά και φυσικά σε όλες τις πλατφόρμες ψηφιακής διανομής, αφεθείτε στο ρυθμό και δεν θα χάσετε!

Go to discussion...

Ανάγκη για κακό λογοπαίγνιο;

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 92%

92%

Feel the beat!

Ρυθμός, ξύλο, ρομπότ. Τι άλλο να ζητήσουμε;

Παύλος Γεράνιος

Γέννημα-θρέμμα της Υπερβορείας, ο Παύλος έκανε καιρό να γνωρίσει την αλληλεπίδραση με την οθόνη. Τα πρώτα παιχνίδια που θυμάται να παίζει ήταν τα Gran Prix, Test Drive, Digger και Flight για DOS σε εποχές που οι περισσότεροι είχαν πλέον Windows... Αυτό δεν τον πτόησε και αγάπησε τη Μητέρα Πλατφόρμα από την πρώτη στιγμή. Θήτευσε και στην άγονη παραμεθόριο των κονσολών (πάντα σε σπίτια φίλων, ποτέ στο δικό του), αλλά το PC ήταν αυτό που τον κράτησε. Λάτρης των ποιοτικών τίτλων από όλα τα είδη, θεωρεί πώς η ιστορία και αυτό που θέλει να πει το παιχνίδι ως μέσο είναι το κυριότερο και όχι η ταμπέλα. Υπάρχουν πάντα οι εξαιρέσεις φυσικά...

4 comments

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL