REVIEWS
Trending

TOM CLANCY’S GHOST RECON: BREAKPOINT IMMERSIVE MODE

Πριν από περίπου ένα εξάμηνο η Ubisoft κυκλοφόρησε τον διάδοχο του WildlandsBreakpoint. Παρότι ήταν ένα αρκετά φιλόδοξο εγχείρημα, μιας που η ίδια κυριαρχεί στην συγκεκριμένη αγορά με αρκετούς τίτλους να “παίζουν” εκεί έξω, εν τέλει αυτό που στην αρχή φαινόταν ως μία D-DAY (ελέω της απόβασης μας στη νήσο Auroa), εν τέλει κατέληξε ως ένα ακόμη Black Hawk Down.  Κάτι το gear score που οδηγούσε σε ένα αέναο looting, κάτι η ΑΙ η οποία μόνο σε tactical shooter δεν ταίριαζε και κάτι η έλλειψη αληθοφάνειας, έκαναν πολλούς φίλους της σειράς να απογοητευτούν οικτρά. Η ίδια η Ubisoft μέσα από διάφορες ανακοινώσεις άρχισε να τάζει αλλαγές, σαν άλλος Ανδρέας για να εξευμενίσει λίγο τα πνεύματα.

Πρώτη εξ αυτών ήταν η προσθήκη των NPC συνοδοιπόρων μας στην μάχη κατά των έκπτωτων Ghosts. Η συγκεκριμένη προσθήκη βέβαια κάπου χάθηκε στην σκόνη και έκτοτε αγνοείται η τύχη της. Δεύτερο πολύ σημαντικό, ήταν η δυνατότητα να μπορεί κάποιος να ζήσει την Ghost εμπειρία χωρίς παρεμβολές σχετικά με τον οπλισμό, το βαρυφορτωμένο user interface καθώς και μία μεγαλύτερη δόση ρεαλιστικότητας σε ότι αφορά το κομμάτι της ένοπλης σύρραξης. Τις συγκεκριμένες αλλαγές η Ubi της παρουσίασε στην αρχή ως ένα μεγάλο update το οποίο θα θύμιζε expansion. Στην συνέχεια κάπου άρχισε να το μαζεύει και μετά τήρησε σιγή ιχθύος για ένα διάστημα περίπου δύο μηνών κατά το ποίο κανείς δεν ήξερε τι θα συμβεί. Εν τέλει κάποια στιγμή μέσα στον Φεβρουάριο μας ανακοίνωσε ότι μπαίνοντας ο Μάρτης θα μπορέσουμε να μπούμε κι εμείς ξανά στις ψηφιακές αρβύλες του Nomad. Φευ…Η καθυστέρηση ήτο αναμενόμενη και έτσι φτάσαμε να περιμένουμε την 5η του Μάρτη για να πάρουμε απλώς μία ανακοίνωση. Η ανακοίνωση έκανε λόγο για κυκλοφορία στις 24 του ιδίου μηνός, παραμονές δηλαδή των εθνικών μας εορτασμών… Κάναμε την καρδιά μας πέτρα, εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι θα ακυρωνόντουσαν οι παρελάσεις, δοκιμάσαμε τις όποιες νέες αλλαγές και πάμε να τις δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Το κεντρικό μενού των διαθέσιμων επιλογών

Όπως προείπαμε πρώτη και σημαντικότερη αλλαγή ήταν ο αποκλεισμός του gear score. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός έφερνε πολύ σε αυτόν που συναντήσαμε στα Division και φυσικά σε ένα παιχνίδι όπου υποτίθεται πως υποδύεσαι έναν συγκεκριμένο ρόλο και δη αυτόν του φυγά, το να κυνηγάς συνεχώς το επόμενο τυφέκιο και το καπελάκι για να μπορέσεις να προχωρήσεις ήταν τουλάχιστον αστείο. Πλέον τα πράγματα είναι πολύ πιο άμεσα. Ζωνόμαστε το όπλο μας, πολλά φυσίγγια και ομπρός για την δόξα. Αυτό δεν σημαίνει ότι το σενάριο αποκτά κάποιο ενδιαφέρον, απλώς τώρα νιώθουμε λίγο περισσότερο ως απελευθερωτές της νήσου Auroa και μπορούμε να επικεντρωθούμε στις μάχες και όχι στο κυνήγι του θησαυρού.

Άλλαξε ο Μανωλιός και… σημάδεψε αλλιώς

Ο ρεαλισμός για τον όποια μιλήσαμε στη αρχή έρχεται μέσω δύο κεντρικών αξόνων. Ο πρώτος είναι ο τρόπος με τον οποίο πορευθήκαμε τόσους μήνες και διατηρεί τις μάχες σε ένα επίπεδο πλήρως φιλικό για τον χρήστη. Ήτοι μπορούμε να σημειώσουμε τους εχθρούς μας με το πατροπαράδοτο drone,  να λαμβάνουμε προειδοποίηση για κάθε γεγονός στον χάρτη και οι όποιες τακτικές επιλογές μας να έχουν ελαφρύτερες συνέπειες, μιας που η ζημιά που δεχόμαστε είναι κατά πολύ περιορισμένη. Αυτό σημαίνει εν μέρη περίπατο στο δάσος και μία εμπειρία που ναι μεν είναι διασκεδαστική, αλλά μπορεί να αποδειχθεί και εξίσου μονότονη. Run, tag, shoot, kill, repeat…

Ρεαλισμό δεν ήθελες; Βγάλτα πέρα τώρα…

Στον αντίποδα η  Ubisoft μας φέρνει την πολυδιαφημιζόμενη πλέον Ghost Experience. Είτε μέσω προκαθορισμένων ρυθμίσεων είτε με τις δικές μας πλήρως εξατομικευμένες επιλογές κόβουμε και ράβουμε το παιχνίδι στα μέτρα μας. Μα θέλετε από την εμφάνιση του minimap, τoν τρόπο εντοπισμού των εχθρών μας, την ζημιά που δεχόμαστε και προκαλούμε, τα αναλώσιμα υλικά. Όλα μπορούν να παραμετροποιηθούν έτσι ώστε ο καθένας να δημιουργήσει μία εμπειρία που θα είναι γι αυτόν διασκεδαστική. Και η αλήθεια είναι ότι όντως βελτιώθηκε κατά πολύ η συνολική εμπειρία που αποκομίζει κανείς από το Breakpoint.

Μπορεί να μην είναι ο ορισμός του tactical shooter simulation, αλλά με το ξεσκαρτάρισμα του User Interface και τον περιορισμό των βοηθημάτων που παρείχε, νιώθεις περισσότερο από ποτέ κυνηγημένος. Νιώθεις τον κίνδυνο να παραμονεύει σε κάθε θάμνο, τα “τακτικά γιουρούσια” που πριν απέδιδαν πλέον ισοδυναμούν με αυτοκτονία. Πολύ σημαντική προσθήκη κατ εμέ και η δυνατότητα να χάνεις τις εναπομείνασες σε έναν γεμιστήρα σφαίρες όταν τον αλλάζεις, όπως και ο περιορισμός σε υλικά πρώτων βοηθειών. Κι αυτό διότι όπως και να το κάνουμε ένας ρακοσυλλέκτης αντάρτης και φυγάς θα πρέπει να είναι εξαρτώμενος από τα υλικά που βρίσκει στο διάβα του. Kαι μην σκέφτεστε ότι έχουμε drones, είναι οξύμωρο σαν τα γυαλιά του Sam Fisher τα οποία λάμπουν στο σκοτάδι…

Εκβιάζοντας τον CEO της Ubisoft να διορθώσει την κατάσταση

… και μιλώντας για τον Fisher,  κάπου εκεί στην άκρη αχνοφαίνεται και η νέα ιστορία που πρόσθεσαν οι δημιουργοί του παιχνιδιού με τον γνωστό στους παλαιότερους εξ υμών πρωταγωνιστή των Splinter Cell. Η συγκεκριμένη προσθήκη όμως μάλλον αποσκοπεί περισσότερο στο να προσδώσει πόντους στο τελικό προϊόν μέσω της νοσταλγίας παρά να προσπαθήσει για κάτι πραγματικά ουσιαστικό. Έτσι κάτι που θα μπορούσε όντως να αποτελέσει μία στιγμή ανθρωποκυνηγητού στα σκοτεινά και να παντρέψει την Ghost Experience με αυτή των Splinter Cell, κατέληξε ως μία ακόμη αδιάφορη στιγμή όπου απλά ο Nomad ταξιδεύει πέρα δώθε πυροβολώντας πράγματα. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται όλες οι σεναριακές προσθήκες που ήρθαν μαζί με το update, οι οποίες είναι λίγο χειρότερες από τις αντίστοιχες του Skyrim.

Ο ορισμός του, για καλό μας ήρθες;

Ζυγίζοντας λοιπόν το πριν και το μετά, μπορεί το παιχνίδι σε ότι αφορά το σενάριο του και τον κόσμο του να παρέμεινε τo ίδιο, αλλά μέσω αυτών των μικρορυθμίσεων καταφέρνει να μεταφέρει λίγη από την αίγλη της σειράς Ghost Recon στην οθόνη μας. Ναι μεν το μοτίβο παραμένει το ίδιο, αλλά εμπλουτίστηκε από στιγμές που μπορεί να κάνουν την ζωή μας δύσκολη, ομορφαίνουν όμως το τελικό αποτέλεσμα. Και ειδικά σε ότι αφορά τους παίκτες που αρέσκονται στο να παίζουν μόνοι τους, ο αγώνας για επιβίωση αν μη τι άλλο μπορεί να προσφέρει αρκετή αδρεναλίνη, έστω και νερόβραστη! Παρόλα αυτά, οι όποιες προσθήκες σίγουρα δεν επαρκούν για να υπερκεράσουν τις προσδοκίες που για ακόμη μία φορά δημιούργησε η Ubisoft.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 75%

75%

Περισσότερη μάχη, λιγότερες παρεμβολές

Μία ενδιαφέρουσα προσθήση στον κόσμο του Breakpoint η οποία προσπαθεί να μπαλώσει τις τρύπες του παρελθόντος.

Ηλίας Ιακωβόπουλος

Μεγαλωμένος στην ελληνική επαρχία, μαγεύτηκε γρήγορα από τα φώτα της πρώτης CRT οθόνης του. Σαν περίεργος και παράξενος μπήκε στα βαθιά από νωρίς, όχι πάντοτε με επιτυχία. Επιστρέφοντας στα πάτρια εδάφη αποφάσισε να ασχοληθεί με την συγγραφή, οπότε και μπλέχτηκε με τις κριτικές σατανικών βιντεοπαιχνιδιών. Δηλωμένος μεσαιωλάγνος, κρίνει τα πάντα με κριτήριο το πόσα σπαθιά θα βρει στο διάβα του, ενώ στο προσκεφάλι του έχει μια Voodoo 2 να τον φυλάγει.

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL