REVIEWS

GEARS OF WAR: ULTIMATE EDITION

Το Gears of War της Epic Games ήταν ένα παιχνίδι που λατρεύτηκε όσο και μισήθηκε από μεγάλη μερίδα των gamers. Αφενός θεωρήθηκε υπεύθυνο για την εμπορική επιτυχία του Xbox 360, κυρίως χάρη στο δαιμονιώδες multiplayer κομμάτι του, αφετέρου ήταν η αιτία να αλλάξει σωρηδόν ο τρόπος υλοποίησης των action/shooter παιχνιδιών εξαιτίας του cover-based συστήματος μάχης που εφάρμοζε και της “dudebro” συμπεριφοράς των φουσκωτών πρωταγωνιστών του. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση και απ’ όποια πλευρά και αν το δει κανείς, το μόνο σίγουρο είναι ότι το Gears of War έφερε μια αναστάτωση στη βιομηχανία που έκανε τους πάντες να συζητούν γι’ αυτό.

Στα PC μας, η υπόθεση Gears of War δεν έχει καθόλου “ψωμί”, καθώς κυκλοφόρησε μόνο το πρώτο πίσω στο 2007 σε μια έκδοση που ήταν μεν σαφώς ανώτερη και πιο πλήρης από το Xbox 360 (αυτό έλειπε), αλλά υπέφερε από το μεγάλο βραχνά του GFWL και την έλλειψη σταθερής βάσης παικτών στο multiplayer που θα μπορούσαν να διατηρήσουν το παιχνίδι σε ένα αξιοπρεπές status. Εν ολίγοις, το παιχνίδι πέρασε και δεν ακούμπησε, ένας λόγος παραπάνω δηλαδή να εδραιωθεί η απόφαση των Microsoft/Epic Games να κρατήσουν τα επόμενα επεισόδια της σειράς (GoW 2, 3 και Judgment) αποκλειστικά στη κονσόλα της Microsoft.

GearsofWarUltimateEditionShot8Cover shooter FTW

Εν τω μεταξύ, η Microsoft, αφού απέκτησε τα πλήρη δικαιώματα του franchise από την Epic και σύστησε την “ειδικά εκπαιδευμένη ομάδα παραγωγής Gears of War” ονόματι The Coalition, αποφάσισε να παρουσιάσει μια remastered εκδοχή του παρθενικού παιχνιδιού της σειράς, αρχικά στο Xbox One (που εμφανίστηκε το περασμένο καλοκαίρι) και στη συνέχεια στα PC μας, φτιαγμένη εξ’ ολοκλήρου από τα χεράκια των προαναφερθέντων “νιούφηδων”. Αυτό που δεν μας είχε πει ήταν πως ακριβώς θα σκόπευε να το προωθήσει στα PC μας, καθώς τα σχέδια της για τη “σύμπραξη” Xbox One και PC μέσω του Windows Store των τότε πρωτοεμφανιζόμενων Windows 10, περιορίζονταν μόνο στο επίπεδο των φημών.

Ετσι λοιπόν, το Gears of War: Ultimate Edition αποτελεί το πρώτο καρπό της σύμπραξης αυτής, με το Quantum Break να ακολουθεί σε λιγότερο από ένα μήνα, το οποίο κυκλοφορεί ως app αποκλειστικά μέσω του Windows Store. Η απόφαση αυτή σηκώνει μεγάλη κουβέντα και ποικίλες αντιδράσεις, αφενός για την επιβολή του λειτουργικού Windows 10 και αφετέρου για την επιλογή του Windows Store για τη διάθεση του παιχνιδιού, ιδίως από τη στιγμή που οι PC gamers έχουν πλέον συνηθίσει σε πολύ ανώτερες πλατφόρμες ψηφιακής διανομής όπως το GOG και το Steam, ενώ είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από το καταστροφικό GFWL της Microsoft. Δεν θα επεκταθούμε όμως, καθώς σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσουμε το παιχνίδι και όχι να αναλύσουμε τις επιχειρηματικές πρακτικές της Microsoft.

GearsofWarUltimateEditionShot2Οπτικά, το παιχνίδι είναι πραγματικά όμορφο

Τα προβλήματα των παιχνιδιών στο Windows Store είναι γνωστά και αρκετά: αποκλείουν τη δυνατότητα χρήσης mod, overlay εφαρμογών, δεν υπάρχει υποστήριξη για SLI, δεν υφίσταται native fullscreen υποστήριξη και άλλα τέτοια “χαριτωμένα” που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται κατά κόρον στα σοβαρά PC games. Πριν παίξω το παιχνίδι, ομολογώ ότι είχα φοβηθεί λιγάκι για το τελικό αποτέλεσμα, τόσο για τους εν λόγω περιορισμούς του Store όσο και τις φουσκωμένες απαιτήσεις σε hardware. Εντέλει τα πράγματα δεν ήταν και τόσο τραγικά, αλλά εννοείται ότι θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα.

Η Ultimate Edition του Gears of War είναι αρκετά εντυπωσιακή και κατά τη γνώμη μου, είναι όπως θα έπρεπε να είναι κάθε remaster που σέβεται τον εαυτό του. Η Coalition δούλεψε ξανά πάνω σε κάθε επιμέρους κομμάτι του αρχικού παιχνιδιού, από τα textures, τους φωτισμούς και τα cut-scenes έως το χειρισμό και το σχεδιασμό των επιπέδων. Ιδίως στο θέμα των γραφικών, η διαφορά είναι τεράστια καθώς λίγα πράγματα προδίδουν ότι πρόκειται για τίτλο του 2006, ενώ με τις αλλαγές που έχουν προκύψει στη δομή της campaign, το remaster καλύπτει κάπως τα κενά και τις “κοιλιές” του πρωτότυπου. Βέβαια, ως γνωστόν η πλοκή του Gears of War δεν ήταν ποτέ ανάμεσα στις υποψήφιες για όσκαρ, το αντίθετο θα έλεγα, αλλά τουλάχιστον στην Ultimate Edition στέκεται κάπως καλύτερα και οφείλει πολλά στη σκοτεινή ατμόσφαιρα που το διακατέχει, που είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα και αγχωτική από την υπέρτατη “Αμερικανιά” που είδαμε στα επόμενα Gears.

GearsofWarUltimateEditionShot4Kill ’em… kill’ em all!

Στα του gameplay, το GoW: Ultimate Edition δεν χαλάει τη συνταγή, διατηρώντας το στιβαρό cover-based gunplay, με τα larger-than-life όπλα και το άφθονο gore, όπου παραδόξως δεν δίνει την αίσθηση του παρωχημένου, δείγμα του πόσο καλή δουλειά είχε κάνει η Epic – ή πόσο άσχημα αντέγραψαν το συγκεκριμένο σύστημα οι τίτλοι που ακολούθησαν. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ότι το σύστημα κάλυψης είναι ελαφρώς βελτιωμένο και πιο άμεσο από ποτέ, καθώς δανείζεται στοιχεία από εκείνο του Gears of War 3, μετατρέποντας το σε μια συνολικά πιο άρτια εμπειρία για το παίκτη. Φυσικά, δεν λείπουν κάποιες βαρετές στιγμές κατά τη διάρκεια της campaign, με το μοτίβο “προχώρα, σκότωσε, γέμισε, ξανά” να επαναλαμβάνεται περισσότερο απ’ όσο θα ‘πρεπε ή στοιχεία που προδίδουν την ηλικία του, όπως το ΑΙ τόσο των εχθρών όσο και των συντρόφων που ουκ ολίγες φορές αντιδρούν αλλοπρόσαλλα. Υπάρχουν στιγμές που οι Locust κοιμούνται όρθιοι για να τους λούσετε εύκολα με μπόλικο μολύβι, ενώ οι σύντροφοί σας, αν και συνήθως σας βοηθούν, ενίοτε παθαίνουν διαλείψεις και τα κάνουν θάλασσα. Είτε δεν καλύπτονται σωστά είτε μπλέκονται στα πόδια σας με συνέπεια να τρώνε αυτοί τις βόλες σας αντί για τους Locust είτε κάθονται σα μπάστακες μπροστά σε πόρτες/περάσματα, όπου προκειμένου να προχωρήσετε θα πρέπει να κάνετε μια μικρή βόλτα τριγύρω μέχρι να ξεκολλήσουν. Είπαμε, φτιάχνουμε μεν ολόκληρο remaster, αλλά στο πιο σύνθετο κομμάτι ενός παιχνιδιού, το AI δηλαδή, δεν του δίνουμε και τόση σημασία…

Γενικά όμως, η fun-to-play εμπειρία του Gears of War δεν πλήττεται σοβαρά από τέτοιου είδους ατασθαλίες και πρακτικά δεν θα ενοχληθείτε ιδιαίτερα από τα σφάλματά του, αν και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι “συγχωρούνται” τα όποια κατάλοιπα του παρελθόντος, λόγω του ότι η Ultimate Edition είναι ένα nostalgia act με έντονο λίφτινγκ και όχι ένας εξ’ ολοκλήρου σύγχρονος τίτλος. Προφανώς, αν βλέπαμε τέτοια πράγματα στο επερχόμενο Gears of War 4, το οποίο φημολογείται ότι θα κυκλοφορήσει κανονικά στα PC μας, σε καμία περίπτωση δεν θα υπήρχε η ίδια αντιμετώπιση.

GearsofWarUltimateEditionShot6Μαύρα σκοτάδια, πίσσα, και οι Locust παραμονεύουν…

Πάντως, θετικές εντυπώσεις προκαλεί και το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού, το οποίο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε modes και χάρτες, ενώ έχει εξίσου δεχθεί τις “ευεργετικές ιδιότητες” από το αντίστοιχο του Gears of War 3. Υπάρχουν κάμποσα modes για να σκοτωθείτε με τον υπόλοιπο κόσμο (Team Deathmatch, King of the Hill, Warzone, Execution, Assassination), υποστηρίζεται ακόμα και παιχνίδι μέσω LAN, το matchmaking λειτουργεί γρήγορα, ενώ χάρη στους dedicated servers που υπάρχουν ανά ήπειρο, το lag είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Αξιοσημείωτο είναι ότι δυσκολευόμουν να βρω συμπαίκτες όταν συνδεόμουν στον Ευρωπαϊκό server, ενώ στον Αμερικανικό τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα. Παρ’ όλες τις μικροαλλαγές και τις προσθήκες όμως, ο πυρήνας του multiplayer δεν έχει αλλάξει και παραμένει αρκετά διασκεδαστικό, αλλά καθώς το επίπεδο των παικτών είναι ήδη υψηλό, αν είστε αρχάριος θα φάτε πραγματικά πολύ ξύλο μέχρι να μπορέσετε να σταθείτε αξιοπρεπώς σε έναν αγώνα. Στα αρνητικά, σίγουρα τοποθετούμε τη μη υποστήριξη split-screen co-op, κάτι που ίσχυε και στη πρώτη έκδοση του PC, μία μάλλον μυστήρια επιμονή από πλευράς ομάδας ανάπτυξης.

Σχετικά με το άλλο μεγάλο ζήτημα της PC έκδοσης του παιχνιδιού, δηλαδή το ζητούμενο hardware για καλή απόδοση, η γεύση που αφήνει είναι γλυκόπικρη. Στο σύστημα της δοκιμής, με εγκατεστημένους τους τελευταίους drivers της nVidia, στις medium ρυθμίσεις (textures, shadows κλπ) με FXAA anti-aliasing και κλειστό το Ambient Occlusion, το παιχνίδι διατηρούσε άνετα 60fps, με ελάχιστα slowdowns σε περιοχές μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Ομως, τυχόν προσπάθεια αύξησης σε πιο υψηλές ρυθμίσεις είχε ως συνέπεια τη δημιουργία κάποιων στιγμιαίων hiccups στον ήχο, χωρίς καμία τρομακτική οπτική βελτίωση. Είναι το DX12 τόσο “πεινασμένο” για… πυρίτιο; Είναι το optimization της Coalition για κλάμματα; Δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά, αλλά τα παράπονα των παικτών, κυρίως από τους χρήστες AMD GPU’s, για optimization επιπέδου… Batman: Arkham Knight στις υψηλότερες ρυθμίσεις δεν είναι χωρίς βάση. Από την άλλη, ακόμα και με αυτούς τους συμβιβασμούς, το GoW: Ultimate Edition είναι πραγματικά όμορφο και, στη περίπτωση μου, απόλυτα playable από την αρχή έως το τέλος της περιπέτειας.

GearsofWarUltimateEditionShot5Ενα βήμα πριν από μια μαζική επίθεση των Locust…

Ως εκ τούτου, αξιολογώντας το Gears of War: Ultimate Edition σαν το remaster ενός παλιού (κλασικού για κάποιους) παιχνιδιού, το πρόσημο είναι υπέρ του δέοντος θετικό, καθώς πρόκειται για ένα από τα καλύτερα remasters που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Σαν PC game, δεν είναι η καταστροφή του κόσμου, αλλά τόσο οι περιορισμοί του Windows Store όσο και η ελλειπής δουλειά της Coalition στο τομέα της βελτιστοποίησης, μας κάνουν λιγάκι επιφυλακτικούς ως προς τη πρόταση “τυφλής” αγοράς του.

debeSpecsNew

Ευχαριστούμε τη Microsoft Hellas για τη παροχή του review code.

Pros

  • Εντυπωσιακά αναβαθμισμένα γραφικά, όπως θα έπρεπε να είναι τα HD remasters εν έτει 2016
  • Βελτιώσεις στη δομή της campaign
  • Το gameplay, παρά τα δέκα χρόνια στη πλάτη του, δεν γέρασε “άσχημα”

Cons

  • Υψηλές απαιτήσεις σε hardware και σε χώρο εγκατάστασης
  • Η ύπαρξη του μόνο στη πλατφόρμα Windows Store, με τους περιορισμούς που αυτή διαθέτει
  • Κάποιες αδύναμες στιγμές της ΑΙ
  • Ελλειψή split-screen co-op
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 79%

79%

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

3 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL