LATEST NEWS

Η Activision αφαιρεί πλάνα της Πλατείας Τιενανμέν από το trailer του CoD: Black Ops – Cold War

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Activision είχε ανεβάσει το πρώτο trailer του Call of Duty: Black Ops – Cold War. Το trailer αυτό αποτελείται από μια υπαρκτή συνέντευξη του Σοβιετικού λιποτάκτη στις ΗΠΑ, Yuri Bezmenov, ο οποίος περιγράφει τα 4 βήματα με τα οποία η ΕΣΣΔ θα τερμάτιζε την παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ. Πριν λίγες ημέρες, λοιπόν, το trailer αυτό κατέβηκε και αντικαταστάθηκε από ένα άλλο, σαφώς μικρότερης διάρκειας (κάτω από το μισό!). Και, σύμφωνα με την South China Morning Post, αυτό συνέβη μετά από διαμαρτυρίες της Κίνας επειδή το αρχικό περιείχε σκηνές από τις διαδηλώσεις στην Πλατεία Τιενανμέν το 1989.

Το Hong Kong Daily ισχυρίζεται πως πρώτοι τοποθετήθηκαν για το trailer Κινέζοι χρήστες, οι οποίοι κατηγόρησαν την Activision πως “μπλέκει τα games με την πολιτική” (γιατί να περιμένει κανείς “πολιτική”, άλλωστε, από ένα game που έχει στον τίτλο του τον Ψυχρό Πόλεμο…). Στη συνέχεια το επίσημο trailer αντικαταστάθηκε από ένα άλλο στο οποίο… έπεφτε μαύρη οθόνη πάνω από τα πλάνα των διαδηλώσεων, πριν αντικατασταθεί πλήρως από το παραπάνω σύντομο trailer.

Tα γεγονότα της Πλατείας Τιενανμέν είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα για την Κίνα, η οποία βιώνει τους τελευταίους μήνες έντονες διαδηλώσεις υπέρ της δημοκρατίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε και τις προηγούμενες περιπέτειες της Activision/Blizzard με την Κίνα τον περασμένο Νοέμβρη, όταν ο νικητής του επίσημου τουρνουά Hearthstone banαρίστηκε επειδή έκανε δηλώσεις υπέρ των διαδηλωτών του Χονγκ Κονγκ.

Το αρχικό trailer είναι ακόμα διαθέσιμο σε κανάλια του youtube, οπότε μπορείτε να το συγκρίνετε και μόνοι σας με το νέο trailer παραπάνω και να εντοπίσετε τις διαφορές. Όπως και να έχει, δεν μπορεί κάποιος παρά να γελάει με το γεγονός πως, μετά τα παραπάνω, ο τίτλος του επίσημου trailer για το παιχνίδι είναι “Know Your History”.

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

12 Comments

  1. Notice: Η συνάρτηση WP_Object_Cache::add κλήθηκε εσφαλμένα. Το κλειδί της προσωρινής μνήμης δεν πρέπει να είναι κενή συμβολοσειρά. Παρακαλώ δείτε τη σελίδα Debugging in WordPress για περισσότερες πληροφορίες. (Το μήνυμα αυτό προστέθηκε στην έκδ. 6.1.0.) in /home/admin/web/ragequit.gr/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
    class="comment byuser comment-author-104373 even thread-even depth-1 has-avatar">

    τι δεν εχετε καταλαβει φιλτατοι?
    απ τη στιγμη που ξεκινησε το θεμα με το κομαντο ρημαστε, (τοτε που εσχιζε τον χιτωνα του ο ιπποκρατης με πυρινα αρθρα) και ουσιαστικα δεν κουνηθηκε φυλλο περα απο κατι φωνες στα ρηβιους του στημ, δεν ηταν λογικο οτι το φαινομενο θα εξαπλωθει??
    για τον γκεημινγκ μικροκοσμο μιλαω. δυστυχως στην ρηαλ λαιφ, η επανασυγγραφη της Ιστοριας οπως αρεσει στον καθενα (τελος παντων σε συγκεκριμενους κυκλους), ειναι πλεον γεγονος.

  2. [QUOTE=”Χειρομαλάχτης, post: 545261, member: 104201″]
    τι δεν εχετε καταλαβει φιλτατοι?
    απ τη στιγμη που ξεκινησε το θεμα με το κομαντο ρημαστε, (τοτε που εσχιζε τον χιτωνα του ο ιπποκρατης με πυρινα αρθρα) και ουσιαστικα δεν κουνηθηκε φυλλο περα απο κατι φωνες στα ρηβιους του στημ, δεν ηταν λογικο οτι το φαινομενο θα εξαπλωθει??
    για τον γκεημινγκ μικροκοσμο μιλαω. δυστυχως στην ρηαλ λαιφ, η επανασυγγραφη της Ιστοριας οπως αρεσει στον καθενα (τελος παντων σε συγκεκριμενους κυκλους), ειναι πλεον γεγονος.
    [/QUOTE]

    Για τις εταιρίες το “δίλημμα” είναι συγκεκριμένο. Κάνε το ηθικά σωστό ή βγάλε πολλά λεφτά. Δεν κάνουν ποτέ το πρώτο.

  3. [QUOTE=”Admiral, “]
    Για τις εταιρίες το “δίλημμα” είναι συγκεκριμένο. Κάνε το ηθικά σωστό ή βγάλε πολλά λεφτά. Δεν κάνουν ποτέ το πρώτο.
    [/QUOTE]

    μα δεν προκειται καν γι αυτο. και στο κομαντος ρημαστερ και σε τουτο δω, οι εταιριες προφανως θα χασουν καποια χρηματα, δε θα κερδισουν. αλλά δεν τις ενδιαφερει. εχει μεγαλυτερη αξια γι αυτες η για οσους κρυβονται απο πισω, να δουν τους μηχανισμους και τον βαθμο της επιδρασης που μπορουν να εχουν σε συγκεκριμενους τομεις και να μετρησουν πιθανες αντιδρασεις.
    και πρεπει να μας προβληματιζει και να μας αγχωνει αυτο. ως πολιτες εννοω, οχι ως γκειμερς.

  4. Παρόλα αυτά να μην ξεχνάμε ότι, και στο gaming αλλά και γενικώς, έχουμε δεδομένη την συγγραφή της ιστορίας αποκλειστικά από την μία πλευρά με παρουσίαση γεγονότων όπως την βολεύει και πολλές φορές παραχάραξη της ιστορίας, με εφαρμογή του δόγματος περί τέλους της ιστορίας.

    Όποιος αντιδρά στην παρουσίαση των ιστορικών γεγονότων μέσω της συγκεκριμένης οπτικής γωνίας στην καλύτερη αντιμετωπίζεται ως γραφικός.

    Οι δε δύο χώρες που αντιδρούν (χωρίς να θέλω να δικαιολογήσω) αποτελούν πλέον το στερεότυπο του κακού, του αμόρφωτου, του δογματικού σε συνδυασμό με την προσωποποίηση του κράτους-επιτηρητή και της αστυνομοκρατίας σε αντίθεση με τις ΗΠΑ που θέτουν πλέον τον δικό τους ορισμό περί ελεύθερου κράτους.

  5. Από τη στιγμή που τα games πραγματεύονται και διηγούνται συγκεκριμένα σεναριακά νήματα, είναι από δύσκολο έως αδύνατο να αντιμετωπίσουν σφαιρικά ένα υπαρκτό ιστορικό ζήτημα. Όχι βέβαια πως οποιοσδήποτε σοβαρός θα περίμενε να μάθει από ένα game ιστορία – τα games μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικό έναυσμα για να ψάξει κάποιος μόνος του και να μελετήσει τι και πως συνέβη, αλλά ως εκεί.

    Πέραν τούτου, η Κίνα ειδικά κάνει από μόνη της τα πάντα για να αντιμετωπίζεται ως “στερεοτυπικά evol κράτος”, δεν της φταίει και κανένας. Αν, ομοίως, ειδικά στις ΗΠΑ και ειδικά στην τρέχουσα ιστορική συγκυρία, ένα game πρόβαλε πχ τις τρέχουσες διαδηλώσεις ή τις εξεγέρσεις για τον Rodney King στα έρλη 90ς, πιθανότερο είναι οι ίδιοι οι Αμερικάνοι να το αντιμετώπιζαν αποθεωτικά ως καυστικό και δεικτικό, παρά να έστελναν μηνύματα στον δημιουργό του game ότι “μπλέκει την πολιτική με τα games”.

    (εξαιρούνται προφανώς οι αλτ-ραητ πόστερς του 4τσαν, που θα ζητωκραύγαζαν υπέρ της βίας ακόμα κι αν έτρωγε ξύλο η μάνα τους)

  6. Αρχικά να εκφράσω μια διαφωνία σχετικά με το αν μπορείς να περιμένεις να μάθεις ιστορία από ένα game, έστω και σαν έναυσμα. [URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/valiant-hearts-the-great-war-pc-review/’]Valiant Hearts.[/URL]

    Το γεγονός ότι κάποιος σοβαρός δεν περιμένει να μάθει ιστορία από ένα game, δεν αναιρεί το ότι αυτά χρησιμοποιούνται σαν εργαλείο προπαγάνδας (οποιασδήποτε πλευράς). Ο κόσμος εκεί έξω δεν είναι γεμάτος από “σοβαρούς” και με διαμορφωμένη άποψη ανθρώπους. Και φυσικά εξακολουθεί να ισχύει το “Λέγε, λέγε κάτι θα μείνει”.

    Τέλος επειδή σε διαφορετικού “τύπου” γεγονότα υπάρχει και διαφορετική ανοχή, θα ήθελα πραγματικά να δω πόσο καυστικό και δεικτικό θα βρίσκανε οι Αμερικάνοι ένα Action-RPG με stealth κομμάτι, γύρω από την σφαγή στο Ludlow ας πούμε. Το παιχνίδι σεναριακά θα είχε πολύ πράμα. Κλειστές πόλεις, δημιουργημένες απο εταιρία, με ξεχωριστό νόμισμα, ανθρώπους ιδιοκτησία και θα κατέληγε σε μια μεγάλη και έντονη συναισθηματικά μάχη.

    Ή αν οποιοδήποτε game, ταινία, σειρά έβγαινε τους αποτύπωνε ως χαζούς, κακούς, αδίστακτους.

  7. [QUOTE=”Hank Chinnaski, post: 545303, member: 104381″]
    Το γεγονός ότι κάποιος σοβαρός δεν περιμένει να μάθει ιστορία από ένα game, δεν αναιρεί το ότι αυτά χρησιμοποιούνται σαν εργαλείο προπαγάνδας (οποιασδήποτε πλευράς). Ο κόσμος εκεί έξω δεν είναι γεμάτος από “σοβαρούς” και με διαμορφωμένη άποψη ανθρώπους. Και φυσικά εξακολουθεί να ισχύει το “Λέγε, λέγε κάτι θα μείνει”.
    [/QUOTE]

    Απόλυτα σωστό. Για πολλά παιδιά το Call of Duty θα είναι ιστορία. Σε αυτό τον κόσμο ζούμε.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL