Κριτήρια για τις λίστες των Top-X παιχνιδιών of all time

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #514318
    NorthlanderNorthlander
    • Υπουργός Ανάπτυξης
    • Posts: 13520
    Offline
    Replies: 13520
    Been thanked: 631 times

    Κατά καιρούς έχουμε δει πολλές λίστες με τα “Top-100 παιχνίδια” ή “Top-100 RPGs που πρέπει να παίξει κάνεις προτού αρχίσει να τα μοντάρει” κ.ό.κ. Πιθανότατα ο κοινότερος συντελεστής σε όλες αυτές τις λίστες είναι ο υποκειμενικός παράγοντας, αποτελέσμα του οποίου είναι συνήθως ο αναγνώστης να λέει “κοίτα το βαζεβιζούκο, ξέχασε το αγαπημένο μου RPG”.

    Στην προσπάθειά μας να εγκαθιδρύσουμε μία επιστημονική μεθοδολογία η οποία θα είναι α) επαναλήψιμη, β) ανεπηρέαστη από τον υποκειμενικό παράγοντα, ώστε να κατασκευάσουμε και εμείς μία τέτοια δική μας λίστα, ζητούμε από εσάς την αγαπητή και αγαπημένη κοινότητα το εξής: να μας πείτε ποια είναι για εσάς τα κριτήρια που πρέπει, ως επί το πλείστον, να πληρεί ένα παιχνίδι για να ανήκει σε μία Top-X λίστα. Τα κριτήρια αυτά πρέπει να είναι αποκομμένα από προσωπικούς συναισθηματισμούς. Για παράδειγμα:

    Αποδεκτό κριτήριο: Θεωρώ ότι πρέπει ο Χ τίτλος, την εποχή που βγήκε να καθόρισε/επαναπροσδιόρισε το status quo από πλευράς μηχανισμών, καινοτομίας γραφής κτλ. Να επανεξέτασε η βιομηχανία πώς με τέτοιους πόρους μπορείς να επιτύχεις κάτι διαφορετικό. Πχ. Baldur’s Gate.

    Αποδεκτό κριτήριο: Καλλιτεχνικό ή και μηχανικό επίτευγμα από πλευράς απεικόνισης. Π.χ. το Quake 2 έφερε τα πάνω κάτω.

    Μη αποδεκτό κριτήριο: Πιστεύω ότι το Baldur’s Gate 2 είναι καινοτόμο διότι το romance με την Aerie μου θύμισε τη μικρή Αννούλα στο γυμνάσιο.

    Μη αποδεκτό κριτήριο: Ό,τι έχει βγάλει η Blizzard μέχρι και το 2000.

    Θα συγκεντρώσουμε τα κοινά κριτήρια, και θα συντάξουμε μία λίστα ανά δεκαετία (ή και εικοσαετία) αγνοώντας ενδεχομένως του τίτλους των τελευταίων π.χ. 5 ετών, για να κρίνουμε και παιχνίδια που έχουν επηρεάσει τη βιομηχανία σε βάθος χρόνου με εμφανή αποτελέσματα.

    Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις προτάσεις σας!

    #514319
    PainPain
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 3148
    Offline
    Replies: 3148
    Been thanked: 85 times

    Ένα από τα σημαντικότερα και ίσως από τα λίγα πραγματικά “μετρήσιμα” κριτήρια:  Τεχνικός τομέας: To να είναι ένα παιχνίδι κατά την κυκλοφορία του (και όχι μετά από 2,127 patches) άρτιο τεχνικά, να μην έχει gamebreaking bugs κ.ο.κ. Γενικώς, να “παίζει” as intended, για την εποχή κυκλοφορίας του (το διευκρινίζω γιατί π.χ. δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το netcode σύχρονου game με αυτό τίτλου 15ετίας).

    2 users thanked author for this post.
    #514320
    Στέφανος ΚουτσούκοςΣτέφανος Κουτσούκος
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 10579
    Offline
    Replies: 10579
    Been thanked: 814 times

    -Παράγοντας ‘εθισμός’. Να παρείχε το παιχνίδι, κατά τον καιρό της κυκλοφορίας του πάντα, μια μεγάλη ‘παικτική’ ικανοποίηση, να σε έκανε να θέλεις να ασχολείσαι μαζί του διαρκώς. Π.χ. Doom.

    -Να ξεχώρισε από όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια της κατηγορίας του κατά την χρονιά της κυκλοφορίας, ως εκείνο που έκανε την μεγαλύτερη αίσθηση. Για οποιονδήποτε από τους λόγους που ανέφερες πιο πριν.

    -Όλα τα Γουίτσερ, αφού.

    3 users thanked author for this post.
    #514330
    Παναγιώτης ΜητράκηςΠαναγιώτης Μητράκης
    • Υφυπουργός Πολιτισμού
    • Posts: 8550
    Offline
    Replies: 8550
    Been thanked: 635 times

    -Ποικιλία στο gameplay π.χ. ο σημαντικότερος λόγος που ξεχώριζαν τα Batman Arkham από την πλειοψηφία των AAA παιχνιδιών, stealth, ξύλο, εξερεύνηση, σκάναρισμα για στοιχεία, είχε σχεδόν όλο το πακέτο, κι ήταν δύσκολο να βαρεθείς.

    -Να μην έχει υπερβολική καθοδήγηση και στεγανά π.χ. όπως στο Remember Me. Πολύ ωραίο setting κι ενδιαφέρουσα ιστορία αλλά άσε με ρε γαμώτο να χαθώ λίγο, κατευθυνόμενο platforming κι εξερεύνηση μέχρι τελικής πτώσης. Δηλ. εντάξει και το Metro 2033 ήταν Α->Β->Γ αλλά δε σε προστάτευε έτσι.

    -Αν μιλάμε για genre specifics, προφανώς ένα χιουμοριστικό adventure να έχει σπιρτόζους διαλόγους να γελάς, ένα horror ασήκωτη ατμόσφαιρα, ένα rpg επιλογές στο τι μπορείς να κάνεις κοκ.

    Wind and stone, I search my heart and find...

    2 users thanked author for this post.
    #514337
    Captain KalCaptain Kal
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 931
    Offline
    Replies: 931
    Been thanked: 186 times

    Να αρέσει στον Σρεδερίνο!!!! 😛 😯

    3 users thanked author for this post.
    #514341
    Avatarjimmy213
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 3525
    Offline
    Replies: 3525
    Been thanked: 250 times

    Αντοχή στον χρόνο: Κατά πόσο δηλαδή ένα game εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου με νέο περιεχόμενο (δεν εννοώ cosmetics, new heroes, κλπ) ή κατά πόσο ένα game του τότε μένει ζωντανό ακόμα και σήμερα είτε στην original μορφή του είτε με mods/community patches/κλπ.

    Be active users, not passive...
    XSubs
    Give a man a fish, and you can feed him for a day. But give a fish a man, and you can feed it for a month.

    2 users thanked author for this post.
    #514351
    AvatarRaz
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1452
    Offline
    Replies: 1452
    Been thanked: 97 times

    -Να είναι πραγματική εμπειρία, δηλαδή better than the sum of its parts (παραδείγματα: The Last Express, Alpha Protocol).

    -Να έχει άρτια mechanics και ποικιλία στο gameplay (παράδειγμα: GTA: San Andreas)

    -Ατμόσφαιρα (παραδείγματα VtM: Bloodlines, Max Payne)

    1 user thanked author for this post.
    #514361
    chek2firechek2fire
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1199
    Offline
    Replies: 1199
    Been thanked: 114 times

    To μόνο κριτήριο είναι να το θυμάσαι έντονα μετά από 5 χρόνια. Ετσι και αλλιώς καταλαβαίνεις ποιος είναι ο τίτλος όλων των εποχών με το ποίξεις.
    Εχει κάτι που απλά δεν το εχει ο σορός

    2 users thanked author for this post.
    #514362
    Κώστας ΚαλλιανιώτηςΚώστας Καλλιανιώτης
    • Υπουργός Ανάπτυξης
    • Posts: 8349
    Offline
    Replies: 8349
    Been thanked: 1310 times

    Σκέφτομαι πως μοναδικό “αντικειμενικό” κριτήριο που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα games ανεξαιρέτως όταν μιλάμε για μια λίστα με τα all-time classics είναι μάλλον το αν κατάφερε το ‘Χ’ game να πάει “το μέσο” συνολικά ένα βήμα παραπέρα. Να μνημονεύεται δηλαδή ως σταθμός στην εξελικτική πορεία του εκάστοτε genre ή των games γενικότερα, από άποψης gameplay, γραφής, ευρύτερης πρωτοτυπίας ως σύλληψη και εκτέλεση, και/ή τεχνικού τομέα, να αποτέλεσε παράδειγμα προς μίμηση για μεταγενέστερες απόπειρες στον τομέα, και αναπόφευκτα να καταλήγει μέτρο σύγκρισης για όλους όσους έρχονται μετά από αυτό.

    Αυτό βέβαια μπορεί να καταλήγει αρκετά γενικόλογο, και ενδεχομένως να μην είναι αρκετό να “καλύψει” και παιχνίδια που ήταν εξαιρετικά χωρίς να πρωτοτυπούν ιδιαίτερα ή να αποτελούν την κόψη της εξέλιξης του είδους τους.

    Ίσως επανέλθω αργότερα με πιο εξειδικευμένα κριτήρια, αν και τα περισσότερα βλέπω πως έχουν αναφερθεί ήδη λίγο-πολύ.

    #514364
    Chosen UndeadChosen Undead
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 2420
    Offline
    Replies: 2420
    Been thanked: 207 times
    • Να έχει NG+ που να σε κάνει να θες να παίξεις και 2ο και 3ο playthrough
    • Nα σε κάνει να θέλεις να βγάλεις όλα τα achievements χωρίς να είσαι achievement hunter
    • Nα μην σε κουράζει με επαλαμβανόμενο gameplay και σάπια quests/missions
    • Nα έχει κάτι να σου δώσει σαν μάθημα ζωής και να μην είναι απλά ένα παιχνίδι εν τέλει
    • Να έχει αριστουργηματικό soundtrack με κομμάτια που δεν τα ξεχνάς ποτέ
    • Να σε κάνει να το αγοράσεις ξανά στο μέλλον σε όσες εκδόσεις και πλατφόρμες βγει
    • Να έχει DLC ποιοτικά
    • Να έχει δυσκολία δίκαιη

    2 users thanked author for this post.
    #514380
    elricelric
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 859
    Offline
    Replies: 859
    Been thanked: 112 times
    • Nα έχει κάτι να σου δώσει σαν μάθημα ζωής και να μην είναι απλά ένα παιχνίδι εν τέλει

    Αυτό.

    Εντελώς μη αποδεκτό κριτήριο βέβαια…

    “Έχω δει το Νονό, έχω διαβάσει το Έγκλημα και Τιμωρία και έχω τερματίσει τον Γουιτσορα τον Τρίτο τον Ανδροπρεπή.”

    2 users thanked author for this post.
    #514381
    BathoryBathory
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 4544
    Offline
    Replies: 4544
    Been thanked: 372 times
    • Να έχει NG+ που να σε κάνει να θες να παίξεις και 2ο και 3ο playthrough
    • Nα σε κάνει να θέλεις να βγάλεις όλα τα achievements χωρίς να είσαι achievement hunter
    • Nα μην σε κουράζει με επαλαμβανόμενο gameplay και σάπια quests/missions
    • Nα έχει κάτι να σου δώσει σαν μάθημα ζωής και να μην είναι απλά ένα παιχνίδι εν τέλει
    • Να έχει αριστουργηματικό soundtrack με κομμάτια που δεν τα ξεχνάς ποτέ
    • Να σε κάνει να το αγοράσεις ξανά στο μέλλον σε όσες εκδόσεις και πλατφόρμες βγει
    • Να έχει DLC ποιοτικά
    • Να έχει δυσκολία δίκαιη

    Δεν πιστεύω να φωτογραφίζεις κάποιο, ε;

    1 user thanked author for this post.
    #514400
    Steel_HavocSteel_Havoc
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 3876
    Offline
    Replies: 3876
    Been thanked: 136 times

    Αυτό που λέει ο Μποράτσος για  εθισμό είναι και αυτό που σκέφτομαι, να σε κάνει δηλαδή να θες να επιστρέψεις στο παιχνίδι όταν είσαι μακριά από αυτό, στην δουλειά η έξω π.χ. να είναι αυτό που έχεις στο νου σου. Οι βασικοί λόγοι που θα κάνουν ενα παιχνίδι εθισμό  είναι πιστεύω το στιβαρό-ευχάριστο gameplay και η ιστορία που θα θες να παρακολουθήσεις ως το τέλος, τα ωραία γραφικά και ήχος είναι ποιο δευτερεύοντα νομίζω αλλά είναι και αυτά που θα ανεβάσουν ακόμα περισσότερο την απόλαυση.

    #514405
    NorthlanderNorthlander
    • Υπουργός Ανάπτυξης
    • Posts: 13520
    Offline
    Replies: 13520
    Been thanked: 631 times

    Προσωπικά, θεωρώ ότι ο παράγοντας εθισμός εναπόκειται τελικά στο κριτήριο του εκάστοτε αποδέκτη. Ένας τρίτος θα γελούσε με τις ώρες που έχω αφιερώσει στο Binding of Isaac, για παράδειγμα, το αντίστοιχο μπορεί να ειπωθεί για τα FIFA σε κάποιον άλλον. Παραμένει δηλαδή κάτι υποκειμενικό.

    4 users thanked author for this post.
    #514406
    MyrmidonasMyrmidonas
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1264
    Offline
    Replies: 1264
    Been thanked: 47 times

    Ακριβώς αλλιώς το fortnite, candy crush κτλ θα ήταν all time classic

    3 users thanked author for this post.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Back to top button
Follow on Feedly

Close
Close