Πολιτική ορθότητα και δικαιώματα κοινωνικών ομάδων

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #518042
    AvatarRaz
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1452
    Offline
    Replies: 1452
    Been thanked: 97 times

    Για να κάνω και τον δικηγόρο του διαόλου, και από “την άλλη πλευρά” έχουμε πολλά παρατράγουδα, που εκμεταλλευόμενη την συνολική υπερβολή και υποκρισία του “political correctness” καταλήγει σε συμπεράσματα ότι δεν υπάρχουν προβλήματα ισότητας (από σεξισμό μέχρι ρατσισμό), ενώ ας μην γελιόμαστε, υπάρχουν και μεγάλα μάλιστα. Γενικά υπάρχει μία υπερβολή και μεγάλη δόση υποκρισίας και από τις δύο μεριές (όσον αφορά τον δημόσιο λόγο, όχι σε ένα ράντομ gaming forum) και αρκετές φορές γίνετε θέμα χωρίς κανέναν απολύτως λόγο (εκατέρωθεν). Κατά τα άλλα τεράστια κουβέντα, που δεν νομίζω πως χωράει γενικά σαν ενιαίο θέμα αλλά αφορά πολλές παραμέτρους (κοινωνίας, οικονομίας πολιτικής, παραδόσεων κτλ. και εξέλιξης όλων αυτών)

    Υπάρχουν όμως όντως σοβαρά θέματα ισότητας σε σύγχρονες δυτικές κοινωνίες; Ας αφήσουμε προς το παρόν χώρες στις οποίες οι διακρίσεις είναι κομμάτι της κουλτούρας τους, καθώς εκεί τα προβλήματα είναι πολύ βαθύτερα και απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας, κάτι που αρκετοί λαοί δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν, και καλώς ή κακώς εκσυγχρονισμός (ή ότι εκλαμβάνει ένας δυτικός ως εκσυγχρονισμό) με το ζόρι δε γίνεται.

    Προσοχή, μιλάμε για συστημικό ρατσισμό (το λεγόμενο institutional ή systemic racism) και διακρίσεις. Όχι για το αν εκφράζονται ρατσιστικές απόψεις ή απόψεις που υποστηρίζουν τις διακρίσεις στο δημόσιο διάλογο. Αυτό δεν πρόκειται ποτέ να εκλείψει. Αλλά κατά τη γνώμη μου δεν έχει σημασία στην τελική αν ο Raz ή ο Savatar είναι ρατσιστές, εφόσον δεν εγκληματούν εις βάρος ή παραβιάζουν την ιδιωτική σφαίρα ατόμων κάποιας ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας, σημασία έχει να μην είναι θεσμικό το ζήτημα. Και πιστεύω ότι έχουν γίνει πολύ μεγάλα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Ακόμη και στις ΗΠΑ, όπου η παρουσία και οι πολιτικές του Τραμπ δε βοηθούν καθόλου μα καθόλου (still, δημοκρατικά εκλεγμένος πρόεδρος, οπότε το καταπίνεις…) και συχνά πυκνά παρουσιάζονται φαινόμενα συστημικής βίας εναντίον μειονοτικών ομάδων (κυρίως εναντίον της μαύρης κοινότητας), δίνεται η αίσθηση ότι τα φαινόμενα είναι απομονωμένα. Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι στις ΗΠΑ η αστυνομία δεν είναι γενικά η πιο φιλική κυβερνητική υπηρεσία. Δε νομίζω ότι οι λευκοί που συλλαμβάνονται περνάνε πολύ καλύτερα.

    #518043
    SavatarSavatar
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1208
    Offline
    Replies: 1208
    Been thanked: 121 times

    Έχει τεράστια σημασία αν ο Savatar ή o Raz είναι ότι είναι, περισσότερο και από τον θεσμικό παράγοντα (στην τελική αν θεσμικά έχεις κάτι που η πλειοψηφική νοοτροπία δεν εγκρίνει θα καταρρεύσει,). Η κουλτούρα δεν είναι κάτι το σταθερό, αλλάζει με την πάροδο των γενεών και μάλιστα ραγδαία. Ο δημοκρατικά εκλεγμένος Τραμπ (και ο κάθε Τραμπ) είναι μία (από τις πολλές) απόδειξη ότι υπάρχει μεγάλο θέμα και στις “Δυτικές κοινωνίες”. Σίγουρα ξεπεράσαμε τις εποχές των παππούδων μας (όχι και τόσο μακριά αν το καλοσκεφτείς), αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα.  Τέσπα, πολύ σύνθετα θέματα για ανάλυση σε φόρουμ κατά την γνώμη μου 😉

    1 user thanked author for this post.
    #518044
    AvatarRaz
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1452
    Offline
    Replies: 1452
    Been thanked: 97 times

    Έχει τεράστια σημασία αν ο Savatar ή o Raz είναι ότι είναι, περισσότερο και από τον θεσμικό παράγοντα (στην τελική αν θεσμικά έχεις κάτι που η πλειοψηφική νοοτροπία δεν εγκρίνει θα καταρρεύσει,). Η κουλτούρα δεν είναι κάτι το σταθερό, αλλάζει με την πάροδο των γενεών και μάλιστα ραγδαία. Ο δημοκρατικά εκλεγμένος Τραμπ (και ο κάθε Τραμπ) είναι μία (από τις πολλές) απόδειξη ότι υπάρχει μεγάλο θέμα και στις “Δυτικές κοινωνίες”. Σίγουρα ξεπεράσαμε τις εποχές των παππούδων μας (όχι και τόσο μακριά αν το καλοσκεφτείς), αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Τέσπα, πολύ σύνθετα θέματα για ανάλυση σε φόρουμ κατά την γνώμη μου 😉

    Ισχύει ότι είναι πολύ δύσκολα θέματα προς ανάλυση “στο πόδι”.

    Αυτό που εννοώ είναι ότι δε γίνεται να εξαλειφθούν εντελώς ιδέες και νοοτροπίες ότι και να κάνουμε, όπως έγραψα και στο αρχικό μου post. Δε γίνεται να εξαφανίσουμε τους ρατσιστές από προσώπου Γης, ούτε να φυλακίσουμε τον κάθε Savatar και Raz επειδή έχουν ακραίες απόψεις (και μόνον αυτό). Αν κάτι είναι να αποβληθεί, θα αποβληθεί οργανικά ή θα περιοριστεί (όπως κι έχει γίνει κατά τη γνώμη μου) σε μία μικρή μειοψηφία, η οποία θα χάνει συνεχώς έδαφος μέσω της κοινωνικής αποδοκιμασίας.

    Το ίδιο ισχύει και για τους θεσμούς. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι θεσμοί πλέον δεν μπορούν να εμποδίσουν τον Ομπάμα να εκλεγεί πρόεδρος, κάτι αδιανόητο ακόμη και πολύ πρόσφατα. Αυτό αποτελεί αν θες και τον “αντίλογο” στον Τραμπ. Μία χώρα που προερχόταν από δύο τετραετίες προεδρίας του Ομπάμα δεν μπορεί ξαφνικά να έγινε ρατσιστική σε τόσο μεγάλο βαθμό (χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμη τμήματα του πληθυσμού των ΗΠΑ που διατηρούν ρατσιστικές αντιλήψεις), δεν μπορεί να ήταν μόνο αυτό το κομμάτι της ατζέντας του Τραμπ που τράβηξε τους ψηφοφόρους (εγώ θα κοίταγα και προς την ακαταλληλότητα των αντιπάλων του). Αυτό που κρατάω με λίγα λόγια από τις σημερινές κοινωνίες είναι ότι δε σου απαγορεύει κανείς διά νόμου να διεκδικήσεις οτιδήποτε βάσει του φύλου, της φυλής, της σεξουαλικότητάς σου κτλ. και αυτό είναι το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου.

    Α, και για την κουλτούρα συμφωνώ, αν και όσο τα ισλαμικά κράτη (που αποτελούν και πολύ μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού) θα παραμένουν τόσο προσκολλημένα στη θρησκεία δεν τρέφω πολλές ελπίδες για εκσυγχρονισμό τους. Η αποσύνδεση των θρησκευτικών δρώμενων από τα εγκόσμια είναι βασικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό μίας κοινωνίας και νομίζω έχει φανεί ανά τους αιώνες. Εννοείται ότι δεν έχω πρόβλημα με καμία θρησκεία και ο κάθε ένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, αλλά καλώς ή κακώς όταν βασίζεις μεγάλο μέρος του τρόπου ζωής σου σε ένα θρησκευτικό κείμενο που γράφτηκε χιλιετίες πριν, είναι πολύ δύσκολο να συμβαδίσεις αξιακά με τον υπόλοιπο κόσμο. Δε λέω ότι αυτό είναι απαραίτητα κακό, όμως από τις αντιλήψεις αυτές πηγάζει μεγάλο μέρος των διακρίσεων που υφίστανται διάφορες κοινωνικές ομάδες σε πολλά ισλαμικά κράτη.

    Δε νομίζω ότι διαφωνούμε σε κάτι επί της ουσίας, απλώς προσεγγίζουμε το θέμα λίγο διαφορετικά.

    #518079
    mits@kos[email protected]
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1246
    Offline
    Replies: 1246
    Been thanked: 116 times

    Το σκέλος της πολιτικής ορθότητας με ξεπερνάει γενικά, το παραπάνω ηχητικό με εκφράζει 100%.

    Το θέμα της καταπίεσης μειονοτήτων ωστόσο, είναι παντελώς διαφορετική ιστορία. Είναι αδύνατο ένας λευκός δυτικός άνδρας να αντιληφθεί ποτέ τη ζωή ενός γκέι στο Πακιστάν ή μιας σεξεργάτριας γυναίκας στην Ταϋλάνδη, όσο και να θέλει ή να προσπαθεί. Να καταφέρει να δει τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου που κινδυνεύει σωματικά, επειδή οι σεξουαλικές του προτιμήσεις θεωρούνται έργο δαιμόνων στο κυρίαρχο θρησκευτικό δόγμα της περιοχής στην οποία συμπωματικά γενήθηκε ή ζει. Ή επειδή το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται είναι τόσο υπανάπτυκτο, που δημόσιος διάλογος για τέτοια ζητήματα θεωρείται επιστημονική φαντασία.

    Δε συμφωνώ με τη λογική “όλοι άνθρωποι είμαστε, ας προσδιορίζονται τα δικαιώματα με ενιαίο τρόπο”. Όχι γιατί δεν ισχύει, αλλά γιατί παραβλέπει αιώνες-χιλιετίες κοινωνικής αδικίας και φυσικής εξόντωσης όσων δεν ενέπιπταν-εμπίπτουν στη δημογραφικά κυρίαρχη ομάδα. Μια γκέι παρέλαση στη Δύση μπορεί να φαντάζει απλά κιτς, ωστόσο σηματοδοτεί την ελευθερία αυτής της κοινότητας να εκφράζεται χωρίς φόβο και να γιορτάζει τη σεξουαλικότητά της κατά το δοκούν, λειτουργεί σαν πηγή θάρρους και μοχλό πίεσης για όσους ξυπνάνε και κοιμούνται με το φόβο του πογκρόμ.

    Πώς μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι οι γυναίκες απέκτησαν στη Δύση δικαίωμα συμμετοχής στην ιδιωτική οικονομία και δικαίωμα ψήφου εντός των τελευταίων 120 ετών; Ότι στη χώρα που ζούμε, ένα κυβερνητικό σχήμα 51 ατόμων περιλαμβάνει μόλις 5 γυναίκες; Είναι στατιστικά πιθανό αυτό άραγε; Κι αν ναι, αυτό από μόνο του δεν είναι διαπιστευτήριο για το ρόλο και τη θέση της γυναίκας σε μια, θεωρητικά, προηγμένη κοινωνία το 2019; Εν πολλοίς, η γυναίκα βάλλεται ακόμα και σήμερα καθημερινά στο χώρο εργασίας, στα ΜΜΜ, στο δρόμο, στο κέντρο διασκέδασης. Δεν είναι η μόνη, αλλά αυτό δε λέει και πολλά. Κι αν εδώ απλά αναφερόμαστε σε σεξισμό και προνομιακή αντιμετώπιση σε βάρος τους, το φεμινιστικό κίνημα (ΟΧΙ το φεμιναζιστικό) δεν παλεύει μόνο για την εξάλειψη των αδικιών του “πολιτισμένου κόσμου”, παλεύει για να απελευθερώσει τις γυναίκες που εκτελούνται επειδή βιάστηκαν σε κάποια ξεχασμένη γωνία της Γης.

    Για μένα η πολιτική ορθότητα και ο διάλογος για τα ανθρώπινα δικαιώματα έχουν εσφαλμένα μπει στο ίδιο τσουβάλι.

    "Zelda looked at the chimney sweep... Her father, the vicar, wouldn't be home for hours."

    3 users thanked author for this post.
    #518083
    Avatarjimmy213
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 3525
    Offline
    Replies: 3525
    Been thanked: 250 times

    Το θέμα της καταπίεσης μειονοτήτων ωστόσο, είναι παντελώς διαφορετική ιστορία. Είναι αδύνατο ένας λευκός δυτικός άνδρας να αντιληφθεί ποτέ τη ζωή ενός γκέι στο Πακιστάν ή μιας σεξεργάτριας γυναίκας στην Ταϋλάνδη, όσο και να θέλει ή να προσπαθεί. Να καταφέρει να δει τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου που κινδυνεύει σωματικά, επειδή οι σεξουαλικές του προτιμήσεις θεωρούνται έργο δαιμόνων στο κυρίαρχο θρησκευτικό δόγμα της περιοχής στην οποία συμπωματικά γενήθηκε ή ζει. Ή επειδή το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται είναι τόσο υπανάπτυκτο, που δημόσιος διάλογος για τέτοια ζητήματα θεωρείται επιστημονική φαντασία.

    Θα συμφωνήσω ότι πρέπει να έχεις ζήσει αντίστοιχες καταστάσεις για να πεις «σε καταλαβαίνω», αλλά και ένας λευκός δυτικός γκέι άνδρας στην Ελλάδα του ’60 πχ, δεν έκοβε βόλτες με τον σύντροφό του. Σίγουρα βέβαια, ο αντίστοιχος άνθρωπος στο Πακιστάν περνούσε/περνά χειρότερα.

    Δε συμφωνώ με τη λογική “όλοι άνθρωποι είμαστε, ας προσδιορίζονται τα δικαιώματα με ενιαίο τρόπο”. Όχι γιατί δεν ισχύει, αλλά γιατί παραβλέπει αιώνες-χιλιετίες κοινωνικής αδικίας και φυσικής εξόντωσης όσων δεν ενέπιπταν-εμπίπτουν στη δημογραφικά κυρίαρχη ομάδα. Μια γκέι παρέλαση στη Δύση μπορεί να φαντάζει απλά κιτς, ωστόσο σηματοδοτεί την ελευθερία αυτής της κοινότητας να εκφράζεται χωρίς φόβο και να γιορτάζει τη σεξουαλικότητά της κατά το δοκούν, λειτουργεί σαν πηγή θάρρους και μοχλό πίεσης για όσους ξυπνάνε και κοιμούνται με το φόβο του πογκρόμ.

    Προσωπικά διαφωνώ στο παραπάνω. Η ιστορία υπάρχει για να μας θυμίζει τι πρέπει να αποφύγουμε στο μέλλον (μεταξύ άλλων). Δεν το βρίσκω λογικό να κατηγορούμαι για ηλιθιότητες που έκαναν οι πρόγονοί μου. Κάπου, κάποτε, ενώθηκαν κάποια κύτταρα και γεννήθηκα λευκός και άντρας. Γιατί πρέπει να ντρέπομαι γι’ αυτό; Δεν είμαι οι πρόγονοί μου.

    Επίσης, δεν είμαι υπέρ του Pride (θεωρώ ότι βγάζει μια λάθος εικόνα γι’ αυτούς τους ανθρώπους), αλλά κατανοώ τα λεγόμενά σου.

    Πώς μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι οι γυναίκες απέκτησαν στη Δύση δικαίωμα συμμετοχής στην ιδιωτική οικονομία και δικαίωμα ψήφου εντός των τελευταίων 120 ετών; Ότι στη χώρα που ζούμε, ένα κυβερνητικό σχήμα 51 ατόμων περιλαμβάνει μόλις 5 γυναίκες; Είναι στατιστικά πιθανό αυτό άραγε; Κι αν ναι, αυτό από μόνο του δεν είναι διαπιστευτήριο για το ρόλο και τη θέση της γυναίκας σε μια, θεωρητικά, προηγμένη κοινωνία το 2019; Εν πολλοίς, η γυναίκα βάλλεται ακόμα και σήμερα καθημερινά στο χώρο εργασίας, στα ΜΜΜ, στο δρόμο, στο κέντρο διασκέδασης. Δεν είναι η μόνη, αλλά αυτό δε λέει και πολλά. Κι αν εδώ απλά αναφερόμαστε σε σεξισμό και προνομιακή αντιμετώπιση σε βάρος τους, το φεμινιστικό κίνημα (ΟΧΙ το φεμιναζιστικό) δεν παλεύει μόνο για την εξάλειψη των αδικιών του “πολιτισμένου κόσμου”, παλεύει για να απελευθερώσει τις γυναίκες που εκτελούνται επειδή βιάστηκαν σε κάποια ξεχασμένη γωνία της Γης.

    Σε ένα κόμμα επικρατούν καθαρά υποκειμενικά κριτήρια. Οπότε το ότι έχει 5 γυναίκες το κυβερνητικό σχήμα, λέει (πρωτίστως) κάτι για το κυβερνών κόμμα.

    Για μένα, δεν θα έπρεπε να απαιτούμε ποσοστώσεις, αλλά αντικειμενική αξιολόγηση. Δεν είναι όλα τα επαγγέλματα το ίδιο ούτε η ζήτηση/προτίμηση η ίδια μεταξύ αντρών και γυναικών. Αν υπάρχει αντικειμενική αξιολόγηση των προσόντων, δεν θα αδικηθεί μια γυναίκα που ψάχνει δουλειά.

    Be active users, not passive...
    XSubs
    Give a man a fish, and you can feed him for a day. But give a fish a man, and you can feed it for a month.

    1 user thanked author for this post.
    #518084
    Κώστας ΚαλλιανιώτηςΚώστας Καλλιανιώτης
    • Υπουργός Ανάπτυξης
    • Posts: 8349
    Offline
    Replies: 8349
    Been thanked: 1310 times

    Είναι και λίγο θέμα οπτικής γωνίας και προσωπικού “βολέμματος” του καθενός στον μικρόκοσμό του. Πχ όπως προειπώθηκε είναι τεράστιο θέμα οι συνθήκες ζωής των γυναικών, των ομοφυλόφιλων και των sex workers παγκοσμίως, αλλά για τους βολεμμένους λευκούς 18χρονους μεγαλοαστούς με σπίτι στο Μπέβερλι Χιλς που δεν έχουν με τι να ασχοληθούν “κοινωνική δικαιοσύνη” και “αγώνας για ίσα δικαιώματα” σημαίνει πόλεμος στο manspreading στο μετρό ή μποϋκοτάζ σε εταιρίες επειδή δεν προβάλουν αρκετούς τρανς χαρακτήρες στα παιχνίδια/ταινίες τους και άλλα τέτοια αστεία.

    Ευτυχώς δεν έχει λάβει ακόμα διαστάσεις αυτό το κίνημα στην Ελλάδα πέρα από διάφορα γραφικά γκρουπ στο φβ.

    1 user thanked author for this post.
    #518095
    AvatarAdmiral
    • Υπουργός Ανάπτυξης
    • Posts: 3448
    Offline
    Replies: 3448
    Been thanked: 219 times

    Για μένα η πολιτική ορθότητα και ο διάλογος για τα ανθρώπινα δικαιώματα έχουν εσφαλμένα μπει στο ίδιο τσουβάλι.

    Συμφωνώ απολύτως.

    #518096
    AvatarRaz
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1452
    Offline
    Replies: 1452
    Been thanked: 97 times

    Όσον αφορά τα περί πολιτισμικού σχετικισμού που αναφέρει ο [email protected], εννοείται ότι είναι σωστά, όμως επέλεξα να μην τα θίξω στο αρχικό post επειδή τα θεωρούσα αυτονόητα. Ο αρχικός σκοπός του νήματος ήταν να συζητηθεί το ζήτημα των κοινωνικών δικαιωμάτων στις κοινωνίες οι οποίες αρχικά αναγνωρίζουν την ύπαρξή τους και αν μεγάλο μέρος αυτών των κοινωνιών αντιλαμβάνεται την πραγματική διάσταση του όρου “δικαίωμα”, αλλά και πότε στην ουσία ξεφεύγουμε από τον αρχικό στόχο και φτάνουμε στην υπερβολή, υποστηρίζοντας θέσεις απλώς για να φανούμε “πολιτικά ορθοί”.

    Όλοι αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που υφίστανται σε κοινωνίες με διαφορετικούς πολιτισμικούς και ηθικούς κώδικες από τους δικούς μας (υποθέτοντας ότι οι δικοί μας αξιακοί κώδικες στα συγκεκριμένα ζητήματα είναι ορθοί, κάτι που κατά τη γνώμη μου ισχύει). Όμως αν το αρχικό topic δεν μπορεί να συζητηθεί εκτενώς σε ένα forum μία φορά, τότε το πρόβλημα του πολιτισμικού σχετικισμού δεν μπορεί να συζητηθεί δέκα, κυρίως επειδή δεν υφίσταται, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, λύση. Προφανώς απορρίπτεται εξ αρχής το ενδεχόμενο βίαιης επιβολής ενός πολιτισμικού και ηθικού κώδικα αντίστοιχου του δυτικού σε κοινωνίες με εντελώς διαφορετικές κοσμοθεωρίες (ούτως ή άλλως αν η κοινωνία δεν είναι έτοιμη να αποδεχτεί το νέο σύστημα, αυτό θα απορριφθεί στην πράξη, όπως είπε και νωρίτερα ο Savatar). Αλλά για να επέλθει πολιτισμική αλλαγή απαιτείται χρόνος και κυρίως δεκτικότητα και το δεύτερο είναι το κύριο πρόβλημα αυτήν τη στιγμή.

    Όσο για τις χιλιετίες κοινωνικής αδικίας, προσωπικά δε βλέπω τι μπορεί να γίνει το 2020 για να αντισταθμίσει κάτι που έγινε στο Μεσαίωνα. Συμφωνώ με τον Jimmy εδώ. Αναγνωρίζεις τα λάθη σου ως ανθρωπότητα, μαθαίνεις από την ιστορία ώστε να μην τα επαναλάβεις και προσπαθείς να προοδεύσεις χωρίς να διαιωνίζεις έριδες και έχθρες του παρελθόντος, βάζοντας έτσι την κοινωνία σε ένα φαύλο κύκλο και ατέρμονο διχασμό.

    1 user thanked author for this post.
    #518101
    elricelric
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 859
    Offline
    Replies: 859
    Been thanked: 112 times

    Όλοι αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που υφίστανται σε κοινωνίες με διαφορετικούς πολιτισμικούς και ηθικούς κώδικες από τους δικούς μας (υποθέτοντας ότι οι δικοί μας αξιακοί κώδικες στα συγκεκριμένα ζητήματα είναι ορθοί, κάτι που κατά τη γνώμη μου ισχύει).

     

    Ελάχιστοι όμως αντιλαμβάνονται οτι οι δικές μας οι κοινωνίες έστω και αν έχουν “ορθούς αξιακούς κώδικες” (εδώ γελάνε) αποτελούν απο μόνες τους ένα πρόβλημα.

    Κοινώς συζητάμε αν κάτι μυρίζει άσχημα (πολιτική ορθότητα) τη στιγμή που κολυμπάμε στα σκατά (ευρύτερη κοινωνική λειτουργία)

    1 user thanked author for this post.
    #518103
    lelos kouneloslelos kounelos
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 6852
    Offline
    Replies: 6852
    Been thanked: 372 times

    θελουμε να εξαφανισουμε “τροπους σκεψης” χιλιαδων ετων μεσα σε ελαχιστο χρονο και φορωντας το επισημο ενδυμα της ιερας εξετασης. αυτο δεν δουλευει μαναμου.
    Οι κοινωνιες μας ειναι εγκλωβισμενες σε ενα φαυλο κυκλο με αλλεργιες ως προς το διαφορετικο και την ιδια στιγμη ολοι βαδιζουν με την ιδια ερωμενη, την ακρη. ολα υιοθετουν ακραιες αποψεις. ουτε αυτο δουλευει μαναμου.
    αυτο που δουλευει ειναι η υποκρισια.
    Να σας δωσω ενα παραδειγμα υποκρισιας; Η Αμερικη μπηκε στον δευτερο παγκοσμιο πολεμο για να εγγυηθει την ελευθερια. εχετε ριξει μια ματια για τα δικαιωματα των μαυρων της αμερικης εκεινη την περιοδο; Το ιδιο συμβαινει και σημερα.

    προσωπικα τις σεξεργατριες στην ταυλανδη τις καταλαβαινω υπερβολικα καλα και  οχι επειδη ημουν πελατης αλλα μεσα απο σχεση σεβασμου και κοινωνικων σχεσεων.
    οι ταυλανδεζες σεξεργατριες ειναι αυτες που δεν καταλαβαινουν τι δουλεια εχουν εκει οι συναδελφισες τους απο το πρωην ανατολικο μπλοκ.
    Αυτο ειναι ενα θεμα το οποιο δεν μπορω να το εξηγησω, επειδη παιζουν οι παρωπιδες της καθε κοινωνιας.
    Μπορεις να κοιμηθεις με αυτες τις γυναικες, χωρις να πληρωσεις. Το μονο που εχεις να κανεις ειναι να εισαι ανθρωπος, γιατι εκτος απο το χρημα, αυτες οι γυναικες ψαχνουν τον σεβασμο και την αναγκη να μην ειναι κρεας.
    Στο κατω κατω, παρε αυτα τα λεφτα και ξαπλωσε, ειναι βιασμος.

    Οι κοινωνιες μας ειναι σαπισμενες και εγκλωβισμενες σε εναν μεσαιωνα που δεν τελειωσε ποτε. καποιες στιγμες κατω απο την γυαλιστερη επιδερμιδα, υποδορια, βρισκεται η σαπισμενη σαρκα της κοινωνιας και απο εκει ξεπεταγονται σκουλικια. καποιοι τρεχουν να τα κοψουν στα δυο επειδη ειναι βρωμερα και καποιοι τρεχουν να το σωσουν επειδη ειναι ειδος προς εξαφανιση.
    επειδη παρακολουθω την φαση με την δολοφονια της αμερικανιδας βιολογου στην κρητη. Δεν το συνηθιζω αλλα ετυχε να διαβασω και το σχολιο της Ακριτα για το θεμα. Νομιζω οτι δινει πολλες απαντησεις και την βρηκα ολοσωστη, γιατι περιγραφει και την σωτηρια του σκουλικιου.

    Ακομα και η φαση που εγραψα για την νοτιοαφρικανα,εξηγει τον τροπο σκεψης των πολλων.
    ο παντρεμενος εμαθε οτι η παντρεμενη που πινει το ποτο της στο μπαρ δεν ειναι με τον αντρα της αλλα με αλλον αντρα, αυτο σημαινει οτι ειναι ευκολη. εφαγε μεγαλο ξενερωμα που δεν του εκανε τα γλυκα ματια. Πολυ κοντα στους ισλαμικους νομους για τις γυναικες που δεν κυκλοφορουν με συγγενικο τους προσωπο.
    αυτος δεν ειναι ευκολος, η γυναικα ειναι ευκολη. πολυ μεγαλο θεμα και αυτη η ιστορια.

    Το Gaming είναι μια σωματονοητική κατάσταση και όχι μια χρονοχωρική διαδικασία.

    2 users thanked author for this post.
    #518104
    AvatarRaz
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1452
    Offline
    Replies: 1452
    Been thanked: 97 times

    Όλοι αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που υφίστανται σε κοινωνίες με διαφορετικούς πολιτισμικούς και ηθικούς κώδικες από τους δικούς μας (υποθέτοντας ότι οι δικοί μας αξιακοί κώδικες στα συγκεκριμένα ζητήματα είναι ορθοί, κάτι που κατά τη γνώμη μου ισχύει).

    Ελάχιστοι όμως αντιλαμβάνονται οτι οι δικές μας οι κοινωνίες έστω και αν έχουν “ορθούς αξιακούς κώδικες” (εδώ γελάνε) αποτελούν απο μόνες τους ένα πρόβλημα.

    Κοινώς συζητάμε αν κάτι μυρίζει άσχημα (πολιτική ορθότητα) τη στιγμή που κολυμπάμε στα σκατά (ευρύτερη κοινωνική λειτουργία)

    Αυτή είναι πολύ μεγάλη συζήτηση. Καμία κοινωνία δεν είναι τέλεια προφανώς κι ούτε θα υπάρξει ποτέ μία ουτοπία όπου όλοι θα ζούμε ευτυχισμένοι (κυρίως επειδή δεν υπάρχει ένα κοινό όραμα για αυτή την κοινωνία για μία σειρά από λόγους).

    Όταν μιλάω για ορθό αξιακό κώδικα μιλάω πάντα για τα συγκεκριμένα ζητήματα.  Π.χ. δεν μπορώ να δεχτώ να πετροβολείται μία γυναίκα επειδή βιάστηκε (νομίζω αναφέρθηκε νωρίτερα) ή επειδή είναι ομοφυλόφιλη.

    1 user thanked author for this post.
    #518105
    mits@kos[email protected]
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1246
    Offline
    Replies: 1246
    Been thanked: 116 times

    @Jimmy προφανώς είμαι 150% μαζί σου στα περί ποσοστόσεων. Γι’ αυτό και αναφέρομαι σε κάτι που διαφαίνεται να είναι ξεκάθαρα ποσόστωση σε βάρος των γυναικών στο κυβερνητικό σχήμα. Λέω πως είναι πρακτικά απίθανο να μην υπήρχαν περισσότερες “αντάξιες των προσδοκιών”, ώστε εν τέλει να συμπεριληφθούν μόνο 5. Απλά υπόκεινται σε σεξιστική αντιμετώπιση. Και δυστυχώς αυτή δεν περιορίζεται σε ένα κόμμα, το εκάστοτε κόμμα τμήμα της κοινωνίας εκφράζει και αντανακλά.

    @Raz αυτό που εννοώ μιλώντας περί ανθρώπων και οικουμενικών-πανανθρώπινων δικαιωμάτων, είναι αυτό που λέει και ο Λέλος: δε γίνεται να αναμένεις οι καταπιεσμένοι να δώσουν έτσι απλά τόπο στην οργή για τη μεγάλη εικόνα. Αν συμβεί ποτέ αυτό, θα είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικά μακρόχρονης διεργασίας, και με την προϋπόθεση ότι δεν ανακύπτουν νέες μορφές καταπίεσης-εκμετάλλευσης-εξόντωσης πληθυσμών. Συνεπώς, για να συμβεί κάτι τέτοιο, οι καταπιεστές πρέπει να υπομείνουν τη δίκαιη οργή των καταπιεσμένων, να την αφήσουν να εκτονωθεί. Αυτοί κατέχουν το ρόλο-κλειδί. Συνεπώς, δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.

    "Zelda looked at the chimney sweep... Her father, the vicar, wouldn't be home for hours."

    1 user thanked author for this post.
    #518109
    AvatarRaz
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 1452
    Offline
    Replies: 1452
    Been thanked: 97 times

    @Raz αυτό που εννοώ μιλώντας περί ανθρώπων και οικουμενικών-πανανθρώπινων δικαιωμάτων, είναι αυτό που λέει και ο Λέλος: δε γίνεται να αναμένεις οι καταπιεσμένοι να δώσουν έτσι απλά τόπο στην οργή για τη μεγάλη εικόνα. Αν συμβεί ποτέ αυτό, θα είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικά μακρόχρονης διεργασίας, και με την προϋπόθεση ότι δεν ανακύπτουν νέες μορφές καταπίεσης-εκμετάλλευσης-εξόντωσης πληθυσμών. Συνεπώς, για να συμβεί κάτι τέτοιο, οι καταπιεστές πρέπει να υπομείνουν τη δίκαιη οργή των καταπιεσμένων, να την αφήσουν να εκτονωθεί. Αυτοί κατέχουν το ρόλο-κλειδί. Συνεπώς, δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.

    Καταλαβαίνω τη λογική σου, και τη σέβομαι. Απλά δυσκολεύομαι να αποδεχθώ, και να “νομιμοποιήσω” αν θες, στο μυαλό μου τη βία από τον οποιονδήποτε και για οποιοδήποτε λόγο. Φοβάμαι ότι ένα τέτοιο κύμα εκδίκησης θα φέρει περισσότερη βία.

    #518126
    lelos kouneloslelos kounelos
    • Οργανωμένος Νεολαίος
    • Posts: 6852
    Offline
    Replies: 6852
    Been thanked: 372 times

    Για να βοηθησω την συζητηση, ισοτητα και ισα δικαιωματα δεν θα δουμε ποτε. Αυτο που θα δουμε και βλεπουμε ειναι χαμενα δικαιωματα.
    Για οτι θεωρουμε δεδομενο πρεπει να πεθανουν φουκαραδες και για καθε επιτυχια ενα καινουργιο προβλημα.
    Ο σημερινος επαναστατης ειναι ο αυριανος δικτατορας, δεν διαβαζεται τους τοιχους;
    δεν εχετε παρατηρησει την ιστορια των δικαιωματων; την διαστροφη που βγαζει αυτη η ιστορια και το παραλογο;

    οι μαυροι της Αμερικης, θεωρητικα, απεκτησαν δικαιωμα ψηφου, που ειναι βασικο ανθρωπινο δικαιωμα, μετα τον αμερικανικο εμφυλιο.  Το χολυγουντ εχει δωσει την εντυπωση οτι αυτος ο εμφυλιος εγινε για τα δικαιωματα των μαυρων ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑ.
    Στην ουσια οι μαυροι της Αμερικης καταφεραν να ψηφισουν κανονικα, την δεκαετια του 60. Οι γυναικες καταφεραν να ψηφισουν την δεκαετια του 20. Στην Ελλαδα την δεκαετια του 30; και υπο ορους. Ισα δικαιωματα υπο ορους, αυτο ναι, το καλυτερο που μπορει να γινει.
    Δεν μπορει να υπαρξει δυναμη χωρις κακομοιρους, πλουσιοι χωρις φτωχους και ευτηχως ειμαι ετσι και οι γιουβετσι. Οπως ελεγε και ενας φιλος
    και φταις κεφτες. ο καθενας παιρνει τα πραγματα οπως τους αρεσει γιατι ο τυπος που κατεβαζει το παραθυρο του αυτοκινητου και φωναζει, μουναααρααααα σε οποιαδηποτε δει στον δρομο, πιτσιρικα εως κουγκαρ, ειναι αυτος που θα γραψει στο fb, για τις pride φασεις, τι μας νοιαζει τι κανετε στο κρεβατι σας.

    Η νεα γενια εχει καταγραψει και προβαλει την ουσια της προηγουμενης γενιας. Οι γονεις μου δεν εδιωξαν κανενα απο την εξωπορτα του σπιτιου τους, πλην μιας φορας που εδιωξαν μια επιτροπη Ιεχωβαδων. πρωην βαρυποινιτες εχουν πιει καφε και εχουν αστειευτει με τους γονεις μου.
    ναι, εχω παιξει παρτιδες νταμας με ανθρωπο που καταδικαστηκε για ανθρωποκτονια και με αφηνε να κερδιζω. μετα απο τοσα χρονια καταλαβα οτι αυτες οι στιγμες ηταν σημαντικες για αυτον τον ανθρωπο και οχι μονο για αυτον. κανενας δεν μας ενοχλησε με το παρελθον του.
    πολλοι εντιμοι μας ενοχλησαν, πραγμα ανεντιμο αλλα για την κοινωνια ειναι εντιμοι επειδη δεν ειναι διαφορετικοι.

    Με αφηνε να κερδιζω και μετα απο πολλα χρονια καταλαβα οτι και θυμαμαι πιτσιρικας, ο πατερας μου εφερε εναν φουκαρα πακιστανο να κανει πασχα μαζι μας, να λαδωσει λιγο το αντερακι του. αυτο πριν η μεταναστευση γινει προβλημα μεγαλο.
    θυμαμαι μια οικογενειακη φιλη που τα πηρε στο κρανιο με την παρουσια του και ως πιτσιρικας δεν καταλαβαινα το γιατι. ακομα δεν ειχα μαθει οτι το απο που ερχεσαι ειναι προβλημα. Αυτα δεν μου τα εμαθαν οι γονεις μου.
    αυτο σημαινει οτι δεν ειχαμε επισκεπτες να μας πουν οτι ολα ηταν καλα επι χουντας. επειδη οι γονεις μου δεν ειχαν θεμα με κανεναν, δεν τους αρεσε η παρεα τους.  Σημερα, την χρυση εποχης της χουντας την σχολιαζουν ατομα που δεν εζησαν εκεινη την εποχη. Να πω οτι δεν διδασκουν στα σχολεια την μαυρη περιοδο της χουντας; Οι πρωτοι δασκαλοι ειναι οι γονεις.

    Αφου βρωμαει η κοινωνια, πως θα γινουν τα αυτονοητα; Ε;

    Το Gaming είναι μια σωματονοητική κατάσταση και όχι μια χρονοχωρική διαδικασία.

    4 users thanked author for this post.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Back to top button
Follow on Feedly

Close
Close