SPECIALS

DOOM – Preview

Πείτε την αλήθεια, δεν σας τρέξανε τα σάλια όταν βγήκε το πρώτο βίντεο για το νέο DOOM; Τα στοιχεία δράσης και καφρίλας α λα Duke Nukem, παρέα με τα τερατώδη δημιουργήματα της Κολάσεως, με άφησαν με ανοιχτό το στόμα.

Όπως ήταν φυσικό, μόλις λάβαμε την πρόσκληση από τον εγχώριο αντιπρόσωπο IGE Group για τη Closed Beta, που έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, δωροδόκησα τη γερουσία του Ragequit με ελιξήρια μακροζωίας (τα οποία να πω την αλήθεια, ήταν απλά λοσιόν κατά της τριχόπτωσης), για να μου παραχωρήσουν τον μαγικό κωδικό που θα μου έδινε μια γεύση από το multiplayer mode του.

Όσο κοιτούσα την downloads μπάρα του Steam να γεμίζει, αναρωτιόμουν με ποιον τρόπο θα μπορούσε η id να εξελίξει το multiplayer του Quake 3 Arena, που αποτελεί ορισμό των Arena Shooters (μαζί με το Unreal Tournament) και να το προσαρμόσει στα σημερινά δεδομένα. 

DOOM BETA 1

Πριν από το μάτς έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 3 έτοιμες κλάσεις, Assault, Sniper και Ambusher, ενώ υπάρχουν και δύο θέσεις για custom loadouts, που τις ξεκλειδώνουμε αργότερα. Επιπλέον, έχουμε να επιλέξουμε και το είδος δαίμονα στον οποίο μπορούμε να μεταμορφωθούμε συλλέγοντας τη Demon Rune που κάνει spawn σε ορισμένο σημείο του χάρτη. Πέραν των “κλάσεων”, έχουμε άλλον έναν νεωτερισμό που ξενίζει, το όριο των δύο όπλων, χωρίς τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε ή να σηκώσουμε επιπλέον κατά τη διάρκεια του ματς. 

Αν και μου φάνηκαν εκτός τόπου τα προηγούμενα στοιχεία, ήμουν διατεθειμένος να τα προσπεράσω για χάρη του γρήγορου και twitchy gameplay που με περίμενε μετά το loading. Σε σχέση με το Quake 3 Arena, η ταχύτητα του DOOM είναι, δυστυχώς, αισθητά πιο αργή. Δεν ξέρω αν αποτελεί κατάλοιπο από τη πιθανή μεταφορά του από τις κονσόλες, αλλά μαζί με την απουσία του strafe jumping, είναι τα δύο μεγαλύτερα φάουλ που θα μπορούσε να κάνει η id για το PC κοινό που αποθέωσε το skill based gameplay των Arena Shooters. Επιπλέον, υπάρχει η προσθήκη του double jump το οποίο μας βοηθάει να φτάσουμε ψηλά σημεία του χάρτη ή να κάνουμε άλματα γύρω από τους αντιπάλους ώστε να μην μπορούν να μας στοχεύσουν.

DOOM BETA 2

Η αίσθηση των όπλων δεν με ικανοποίησε, με τα περισσότερα να μην έχουν την κατάλληλη αίσθηση της δύναμής τους. Ευτυχώς το διπλό insta-gib Rocket Launcher του Revenant, του δαίμονα στον οποίο έχουμε τη δυνατότητα να μεταλλαχθούμε, ήταν άκρως απολαυστικό αλλά υπάρχει χρονικό όριο που μας περιορίζει να τον ελέγχουμε για μερικά δευτερόλεπτα, πριν γυρίσουμε στη κανονική μας μορφή.

Ένα ακόμη κομμάτι του loadout αποτελούν και τα Hack modules, προσωρινά powerups που ενεργοποιούνται αφού πεθάνουμε και μπορούν να μας δώσουν, ανάλογα με το πιο θα επιλέξουμε, προσωρινή ασπίδα, την τοποθεσία του αντιπάλου που μας σκότωσε, να βλέπουμε το health bar των αντιπάλων κλπ.

Τα περισσότερα από τα παραπάνω στοιχεία, μαζί με taunts, χρώματα και σχέδια για την εμφάνιση του χαρακτήρα μας, μπορούν να ξεκλειδωθούν ανεβάζοντας level με το απλό και γραμμικό leveling σύστημά του.

DOOM BETA 3

Οι δύο χάρτες που ήταν διαθέσιμοι είχαν ωραία δομή με αρκετά σημεία για 1v1 ή ομαδικό σφάξιμο και η αίσθησή τους ήταν πολύ κοντά στο level design που έχουμε συνηθίσει σε DOOM τίτλους. Το optimization ευτυχώς ήταν πολύ καλό στις προκαθορισμένες ρυθμίσεις που έτρεχε η beta και δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με frame rates σε κανένα ματς. Ο ήχος μόνο είχε κάποια προβλήματα, αλλά είμαι βέβαιος πως όλα θα διορθωθούν πριν την επίσημη κυκλοφορία.

Όλα τα νέα στοιχεία που ανέφερα παραπάνω αποτελούν το νέο όραμα που έχει η id για τα Arena Shooters που η ίδια δημιούργησε. Το μεγαλύτερο παράπονό μου είναι ότι δεν γίνεται να έχουμε arena shooter από την id και να μην έχουμε τα δύο σήματα κατατεθέν ενσωματωμένα εξαρχής. Θα μου πείτε βέβαια “Closed beta είναι, ίσως αλλάξουν τα πράγματα μέχρι την κυκλοφορία Zombovic, μην στραβώνεις” και ελπίζω να έχετε δίκιο. Μπορεί στην αρχή να ανέφερα πως είχα απορία για το πως θα προσαρμόσει το είδος στα σημερινά δεδομένα, αλλά κατά βάθος αυτό που προσωπικά επιθυμούσα ήταν το ίδιο gameplay του Q3A, με ανανεωμένα γραφικά.

Λόγω του ότι οι καιροί αλλάζουν και όσοι από εμάς μεγαλώσαμε με Q3A και UT μάλλον αποτελούμε είδος προς εξαφάνιση, αναγκάζομαι να κρατήσω πιο ανοιχτή στάση και αναμένω το τελικό αποτέλεσμα. 

Αναμονή μέχρι τις 13 Μαΐου για να αποκτήσουμε πλήρη εικόνα για το αν το DOOM θα είναι ο νέος διάδοχος των Arena Shooters.

{youtube}UGXzSsx_9b0{/youtube}

Απέθαντος Γελαδάρης

Στέφανος Βίσκοβιτς Ο Στέφανος Βίσκοβιτς αρνείται να γράψει πάνω από 150 χαρακτήρες για το βιογραφικό του. Υποστηρίζει ακράδαντα πως η γενιά του δεν έχει καταστραφεί ολοσχερώς από το Τουίτερ του Διαβόλου.

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL