Vulkan

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #253692
    lucinoslucinos
    Member
    • Posts: 607

    Είχα κάνει κάτι σχετικές αναρτήσεις τον Αύγουστο κυρίως. Τις φέρνω και εδώ (με μια μικρή προσθήκη):

    Ένα ακόμα βιντεάκι που δείχνει την δύναμη τού Vulkan

    https://www.youtube.com/watch?t=62&v=P_I8an8jXuM
    http://blog.imgtec.com/powervr/gnomes-per-second-in-vulkan-and-opengl-es

    Με τον Vulkan η κίνηση είναι πολύ ομαλότερη, τα FPS κρατούνται ψηλά συνεχώς, η cpu είναι απίστευτα χαμηλωμένη και χρησιμοποιούνται όλοι οι πυρήνες.

    Άλλα θαυμαστά που κάνει ο Vulkan είναι ότι θα μπορούν να συνδυαστούν πολύ αποτελεσματικότερα περισσότερες gpu και επιπλέον θα μπορούν να συνδυαστούν διαφορετικές gpu (nvidia, amd, intel μεταξύ τους). Οι σημερινοί τρόποι επιβάλλουν οι gpu να είναι ίδιες αλλά επίσης έχουν και πολλούς περιορισμούς, για παράδειγμα αν έχεις δυο gpu με 2GB μνήμη κάθε μία συνολικά έχεις 2GB γιατί η μνήμη γίνεται mirror ενώ με τον vulkan θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και τα 4GB.

    Σημειώση για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το OpenGL αλλά αναγνωρίζουν το DirectX. Η τεχνολογική αντιστοιχία είναι στο περίπου:
    OpenGL 1 ~ Direct3D 8
    OpenGL 2 ~ Direct3D 9
    OpenGL 3 ~ Direct3D 10
    OpenGL 4 ~ Direct3D 11
    OpenGL ES 3 ~ OpenGL 4 χωρίς την προς τα πίσω συμβατότητα (στο android έχουμε OpenGL ES)
    Vulkan ~ Direct3D 12

    Αλλά το Vulkan θα παίζει σε όλες τις πλατφόρμες (windows 7, 8, 10, Linux) ενώ το DX12 θα είναι μόνο για τα windows 10 χωρίς κανένα πλεονέκτημα.

    vulkan-api-3-100571146-orig.png

    κοιτούσα τα νεώτερα σχετικά με το vulkan. Φαίνεται ότι η apple δεν είναι πια μέσα στην προσπάθεια (συνεχίζουν όμως όλοι οι άλλοι και έχει προστεθεί και η google)

    VulkanStatus.jpg

    VulkanPlatforms_575px.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=quNsdYfWXfM

    http://blog.imgtec.com/powervr/vulkan-one-api-for-all-platforms

    Τον Vulkan λέγανε ότι θα τον βγάλουν ως το τέλος τού 2015. Τελικά δεν έχει βγει ακόμα αλλά λένε ότι είναι έτοιμος και κάνουν νομικό έλεγχο. (προσωπικά περιμένω να βγει τουλάχιστον στην gdc τον Μάρτη). Το Talos Principle έχει ανακοινώσει ότι θα υποστηρίξει άμεσα τον Vulkan και τότε θα έχω την ευκαιρία να πάρω μια πρώτη γεύση. (Σε intel HD 4400 με λίνουξ έχω πολλά FPS αλλά η κίνηση κάνει σπασίματα οπότε το άφησα προς το παρόν.)

    Έχουν γίνει και άλλες παρουσιάσεις με πιο πρόσφατη: https://fosdem.org/2016/schedule/event/vulkan_graphics/attachments/slides/1007/export/events/attachments/vulkan_graphics/slides/1007/vulkan_fosdem_2016.pdf

    #451999
    lucinoslucinos
    Member
    • Posts: 607

    έχουμε και βιντεάκι από την παρουσίαση στην fosdem

    https://fosdem.org/2016/schedule/event/vulkan_graphics/
    http://mirror.as35701.net/video.fosdem.org/2016/k1105/vulkan-in-open-source.mp4

    #452000
    Epitaph
    Member
    • Posts: 3517
    #452001
    lucinoslucinos
    Member
    • Posts: 607

    Σημαντικό για τα benchmarks είναι

    α) δεν ξέρουμε την πηγή (τα είδα αμέσως να «κυκλοφορούν» αλλά χωρίς πηγή είναι απλά ράδιο αρβύλα οπότε δεν έδειξα σε αυτά)

    β) τα νέας γενιάς API δεν αφορούν την ισχύ τής κάρτας γραφικών, αλλά περισσότερο πώς μπορείς να την ελέγξεις. Δηλαδή τα πλεονεκτήματα περισσότερο είναι στο τι κάνει σε σχέση με την CPU. Δηλαδή μπορείς να μοιράσεις την δουλειά σε περισσότερα threads, επιπλέον η GPU πλέον δεν θα περιμένει την CPU για να πάρει δουλειά αλλά οι δουλειές θα γίνονται ταυτόχρονα το οποίο σημαίνει αφενός μεγαλύτερη ισχύ αφού δεν χάνεις χρόνο αλλά πολύ περισσότερο ομαλή κίνηση. Και το γεγονός ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις περισσότερα threads σημαίνει πχ ότι μπορείς να βάλεις περισσότερα πράγματα να γίνονται χωρίς να σκοτώνεις την CPU. Δηλαδή τα FPS δεν είναι το κατάλληλο μέτρο για να δει κάποιος τα πλεονεκτήματα τών API νέας γενιάς. (αν απλώς το ζήτημα είναι να δώσουμε δουλειά στην GPU και να μάς βγάλει όσο γίνεται περισσότερη δουλειά σε λιγότερο χρόνο τότε αυτό μια χαρά θα γινόταν και με τα προηγούμενα API)

    γ) μόλις βγήκε και το μετέφεραν αφελώς σε ένα παιχνίδι. Τυπικά τέτοιου είδους μεταφορές χειροτερεύουν τις επιδόσεις από dx11 σε dx12. Αν ο Vulkan έτσι απλά κερδίζει επιδόσεις σε σχέση και μόνο με την OpenGL σε τόσο πρώϊμη φάση, τότε αυτό είναι μια τεράστια νίκη για τον Vulkan (ή μια τεράστια ήττα για την OGL, αναλόγως πώς το βλέπει κανείς)

    Με την ευκαιρία έγραψα πρόχειρα ένα αρθράκι για το ιστορικό τών API κάτι που γενικά δεν έχω δει να κάνει άλλος.
    http://www.gameworld.gr/community/blogs/entry/v-for-vulkan

    Τώρα για έναν απολογισμός σε σχέση με την ανακοίνωση
    –Είναι αρκετά επιτυχημένο από την άποψη ότι βγήκαν όλες μαζί οι εταιρείες και ανακοίνωσαν. Αυτό από μόνο του είναι τεράστια επιτυχία τής Khronos.
    –Θα ήθελα όμως κάτι πιο εντυπωσιακό να έχουν άμεσα να δείξουν ώστε να αφήσουν με ανοικτό το στόμα τον κόσμο
    –Η AMD ανακοίνωσε πρώτη ωστόσο και παρά ότι ήταν η εταιρεία από την οποία βασίστηκαν τα νέας γενιάς API, φαίνεται ότι υστερεί περισσότερο και στην πραγματικότητα ακολουθεί ασθμαίνοντας
    –H nvidia για άλλη μια φορά είναι μπροστά στην υποστήριξη τού Vulkan παντού. Είναι η πιο έτοιμη από όλους να δείξει κάτι και μάλιστα και στα windows, και στο λίνουξ, και στα κινητά. Δυστυχώς, όπως πάντα οι οδηγοί της είναι κλειστοί.
    –Η intel έχει τεράστια επιτυχία στο λίνουξ και αυτό είναι διπλά σημαντικό γιατί πρόκειται για ανοικτούς οδηγούς. Υποστηρίζει όμως προς το παρόν μόνο skylake και broadwell και μονάχα λίνουξ (όχι windows). Για μένα που το λάπτοπ είναι haswell, κάθομαι σε αναμμένα κάρβουνα.  :'(  :pope:

    #452002
    vtheofilisvtheofilis
    Member
    • Posts: 3651

    Εμ, που ακριβώς ασθμαίνει η AMD στο Vulkan; Τα αποτελέσματα την δείχνουν στο ίδιο επίπεδο με την Nvidia. Όσον αφορά τα FPS στο OpenGL, αν η Croteam χρησιμοποιεί τις προσθήκες/επεκτάσεις της Nvidia, αναμενόμενο να υπερέχουν οι κάρτες της Nvidia.

    Πάντως συμφωνώ ότι είναι νωρίς ακόμα για ασφαλή συμπεράσματα, αν και τα αποτελέσματα, για κάτι που μόλις βγήκε, και σε παιχνίδι από μικρό developer, είναι άκρως ενθαρρυντικά. Με βλέπω με Sabayon να τρέχω το πολύ πολύ σε VM ότι θέλει Windows. :P.

    #452003
    NorthlanderNorthlander
    Admin
    • Posts: 12985

    Με την ευκαιρία έγραψα πρόχειρα ένα αρθράκι για το ιστορικό τών API κάτι που γενικά δεν έχω δει να κάνει άλλος.
    http://www.gameworld.gr/community/blogs/entry/v-for-vulkan

    Καμμένος linux-ας γράφει στο εν λόγω site, μηδέν comments από κάτω. Χαραμίζεσαι. :/ Interesting read, αν και για το μέσο 16χρονο, που διαβάζει εκεί, το API δεν λέει τίποτα. Ρίξε και κανέναν ορισμό ρε άνθρωπα! :D

    Btw, απλώς αναφέρω ότι αν έμπαινε κάποιο αντίστοιχο link στο forum του εν λόγω site που να παρέπεμπε στο RQ, θα έτρωγε άμεσα delete και ο χρήστης πιθανότατα ban. Απλώς παραθέτω ένα συγκριτικό. :)

    #452004
    Great0ldOneGreat0ldOne
    Member
    • Posts: 3790

    Είναι τιμή και καμάρι για το ψοφοδεές rq να φιλοξενεί link προς το ρωμαλέο gw. Το αντίστροφο προφανώς δεν ισχύει, απορώ που το έκανες και θέμα δηλαδή.

    #452005
    NorthlanderNorthlander
    Admin
    • Posts: 12985

    arrested-development-charlie-o.gif

    #452006
    lucinoslucinos
    Member
    • Posts: 607

    Με την ευκαιρία έγραψα πρόχειρα ένα αρθράκι για το ιστορικό τών API κάτι που γενικά δεν έχω δει να κάνει άλλος.
    http://www.gameworld.gr/community/blogs/entry/v-for-vulkan

    Καμμένος linux-ας γράφει στο εν λόγω site, μηδέν comments από κάτω. Χαραμίζεσαι. :/ Interesting read, αν και για το μέσο 16χρονο, που διαβάζει εκεί, το API δεν λέει τίποτα. Ρίξε και κανέναν ορισμό ρε άνθρωπα! :D

    Btw, απλώς αναφέρω ότι αν έμπαινε κάποιο αντίστοιχο link στο forum του εν λόγω site που να παρέπεμπε στο RQ, θα έτρωγε άμεσα delete και ο χρήστης πιθανότατα ban. Απλώς παραθέτω ένα συγκριτικό. :)

    Νομίζω ότι θα ήταν περιττό να πω ότι η γνώμη μου για τον εν λόγω ιστότοπο (gw) δεν είναι η καλύτερη… (για τον ιστότοπο γενικά λέω, τα άτομα φυσικά ποικίλουν)

    Επίσης περισσότερο σαν άσκηση γράφω, δεν ελπίζω τίποτα (δεν φοβούμε τίποτα κλπ). Είχα γραφτεί εκεί το 2013 όταν άρχισα να παίζω παιχνιδάκια στο steam και απλώς το βρίσκω βολικό να τούς πιάνω τον χώρο  :P

    #452007
    NorthlanderNorthlander
    Admin
    • Posts: 12985

    δεν ελπίζω τίποτα (δεν φοβούμε τίποτα κλπ).

    Το ζήτημα δεν είναι η ελπίδα/προσδοκία σε κάτι, αλλά να έχει ανταπόκριση σε κανέναν αυτό που δίνεις. Έχεις σκεφτεί να βάλεις καμμία εικόνα με double-Ds κάπου? Όλο και κάποιος θα απαντήσει. Το clickbait κανείς δεν εμίσησε. :silly:

    #452008
    Epitaph
    Member
    • Posts: 3517

    http://www.overclock3d.net/reviews/software/vulkan_api_performance_review_-_the_talos_principle/3

    τελικά όντως επιβεβαιώνονται τα νούμερα για το Talos Prinσιπολ :/

    Κλάρενς άουτ.

    #452009
    lucinoslucinos
    Member
    • Posts: 607

    έχει ένα webinar για το vulkan
    https://www.youtube.com/watch?v=nGkpPp2tGSs

    Εμ, που ακριβώς ασθμαίνει η AMD στο Vulkan;

    Η AMD και θεωρητικά έχει πολύ να ωφεληθεί από τα API νέας γενιάς. Και να ξεκαθαρίσω καθόλου δεν είμαι υπέρ τής nvidia και κατά τής AMD. Δυστυχώς έχουμε ένα ολιγοπώλιο και οπωσδήποτε θέλουμε περισσότερους να μπουν στο παιχνίδι, όχι να μένουν πίσω και αυτοί που θεωρητικά είναι στο παιχνίδι. Για το τι εννοώ όμως απλά δες την εικόνα στο βιντεάκι στο 26:12

    #452010
    vtheofilisvtheofilis
    Member
    • Posts: 3651

    Σοβαρά, το ότι οι drivers είναι σε beta, το θέτεις ότι η AMD ασθμαίνει όσον αφορά το Vulkan;

    AMD has been participating in Vulkan’s development since its inception and providing builds of our Vulkan-enabled driver to game developers for many months. As we transition into the public phase, our initial driver release enables Vulkan support for select Radeon™ GPUs on Windows® 7, Windows® 8.1, and Windows® 10. An upcoming release of the amdgpu Linux driver will also feature Vulkan support.

    Απ' ότι λέει ο Hallock εδώ, θα υποστηριχθεί και στο Linux από την επόμενη έκδοση του Linux Driver.

    Η Nvidia πάντως δεν θέλει να αφήσει το OpenGL, καθώς χάρη στα κλειστά της extension “κυριαρχεί”:

    Vulkan is currently in its final stage of development and we want to share with you what makes it a great graphics API and what some of the differences to OpenGL are. NVIDIA believes strongly that Vulkan supplements OpenGL, and that both APIs have their own strengths.
    Vulkan’s strengths lie in the explicit control and multi-threading capabilities that by design allow us to push more commands to the GPU in less CPU time and have finer-grained cost control. OpenGL, however, continues to provide easier to use access to the hardware. This is especially important for applications that are not CPU-limited. Current NVIDIA technologies such as “bindless”, NV_command_list, and the “AZDO” techniques for core OpenGL, can achieve excellent single-thread performance.

    Περισσότερα εδώ

    Εγώ πιστεύω ότι η πράσινη όχι μόνο μακροπρόθεσμα θα έχει θέμα, αλλά θα προσπαθήσει να βάλει και στο Vulkan δικές της προσθήκες, προς δικό της όφελος, με τον ίδιο τρόπο που το έκανε στο OpenGL. Ελπίζω να πατήσουν πόδι οι υπόλοιποι, και να μην πιαστούν πάλι στην πράσινη φάκα οι developers.

    #452011
    Kuivamaa
    Admin
    • Posts: 3053

    Η nvidia θα ειναι ελαφρως hush hush αναφορικα με το Vulkan και το DX12 μεχρι να βγουν οι volta  καρτες που θα ειναι σχεδιασμένες για τα νεα ΑΡΙ. Βλέπετε και τα δύο ειναι βασισμένα στο  Μantle και γενικά πιο συμβατά με την κόκκινη αρχιτεκτονική. Η καθυστέρηση του DX12 στο Rise of the Tomb Raider οταν το ΧΒΟΝΕ ήδη χρησιμοποιει  DX12 χαρακτηριστικα οπως async compute και volumetric lighting μάλλον εξηγεί και την πρεμούρα της nvidia να δώσει ζεστό χρημα χορηγιας στην square enix για να αποσπάσει τον τίτλο από το gaming evolved πρόγραμμα. Τα μάτια ειναι στραμμένα τώρα στο hitman αν και το async compute θα προσφέρει ανώτερο Image Quality ΄και όχι επιδόσεις.

    #452012
    lucinoslucinos
    Member
    • Posts: 607

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
 
We are LIVE! Click to view!
Currently offline :(
Close
Close