REVIEWS

AGE OF WONDERS 3

Εννέα ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από το Age of Wonders: Shadow Magic μέχρι να έχουμε την ευκαιρία να γευτούμε ξανά τη χάρη του. Η Triumph Studios μπορεί να άργησε λιγάκι αλλά όπως λέει και ο σοφός λαός, το καλό πράγμα αργεί να γίνει. Για να ξαναδούμε λοιπόν Age of Wonders, εκτός από την υπομονή μας, χρειάστηκαν και οι παράδες του γνωστού μας Notch (ήτοι ο δημιουργός του Minecraft) ο οποίος διέθεσε κεφάλαιο για τη δημιουργία του, όντας λάτρης της σειράς.

aow 2

MEN, WHO ABOVE ALL ELSE, DESIRE POWER  

 Η φράση του Τόλκιν ταιριάζει γάντι στο σενάριο των δύο campaign του Age of Wonders III. Wood Elves και Dark Elves έχουν σταματήσει να αλληλο-σφάζονται και έχουν γίνει ένα faction ως High Elves, τη στιγμή που Humans και οι υπόλοιπες φυλές έχουν δημιουργήσει τη δική τους συμμαχία με το όνομα Commonwealth Empire. Φυσικά οι άνθρωποι δε θα αργήσουν να δείξουν τον εγωισμό τους και τον «λίγο» χαρακτήρα τους. Θα χαλάσουν τη συμμαχία και θα επιχειρήσουν να στραφούν απέναντι σε όλους. Τα ξωτικά όμως είναι εκεί για να σταθούν εμπόδιο στην αλαζονεία της φυλής των ανθρώπων και μαζί με τα υπόλοιπα races θα προσπαθήσουν να αποκρούσουν τις επιθέσεις των Humans.

Έτσι οι campaigns χωρίζονται σε δύο. Στο ένα έχουμε στον έλεγχο μας τα High Elves μαζί με τους υπόλοιπους «νέους» συμμάχους τους και στο δεύτερο χειριζόμαστε τους ανθρώπους στα επεκτατικά τους πλάνα. Ανάμεσα σε κάθε αποστολή κάνουν την εμφάνιση τους κείμενα που μας δίνουν μια ιδέα του τι πρόκειται να ακολουθήσει. Τα κείμενα είναι μεν όμορφα και καλογραμμένα αλλά από κάποιο σημείο και έπειτα κουράζουν λόγω του όγκου τους. Πριν ξεπεράσω τα campaigns και scenarios, καθώς σε τέτοιου είδους παιχνίδια το απόλυτο mode για μένα είναι το Random Map, να τονίσω ότι τα παραπάνω έχουν αρκετά ικανοποιητική διάρκεια και είναι όσο επιμορφωτικά πρέπει να είναι ώστε να λιώσετε άνετοι στους δικούς σας χάρτες.

aow 3

FANTASY CIVILIZATION

Αυτό που μου αρέσει στο AoW είναι φυσικά το ότι προσφέρει ένα Civilization άψογα δεμένο με το fantasy στοιχείο. Φτιάχνοντας το χάρτη στον οποίο θα παίξουμε μπορούμε να τροποποιήσουμε τη μορφολογία του εδάφους του, τους αντίπαλους μας, τους ουδέτερους, τις πρώτες ύλες, το αν θα υπάρχει υπέδαφος κ.α. Γενικά οι χάρτες του παιχνιδιού είναι το κάτι άλλο. Πανέμορφοι, γεμάτοι όσο θα έπρεπε να είναι, κάνουν την εξερεύνηση τους απλά απολαυστική. Θα συναντήσετε πολλά ουδέτερα χωριά, dungeons, θησαυρούς, πηγές mana, watchtowers, Cartographer tents κλπ. τα οποία θα σας ωθήσουν να ρουφήξετε κάθε σπιθαμή του map. Αρχικά θα κληθείτε να χτίσετε τη πόλη-πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας σας, η οποία μπορεί να αλλάξει αργότερα, και σιγά-σιγά να αρχίσετε να αναπτύσσεστε. Φυσικά η επιλογή της σωστής τοποθεσίας για το χτίσιμο της πόλης παίζει πολύ μεγάλο ρόλο καθώς gold mines κλπ στη περιοχή της επικρατείας σας δίνουν μπόνους στη παραγωγή και στην ευτυχία των πολιτών σας. Όσο χτίζετε νέα κτίρια και αυξάνει ο πληθυσμός της εκάστοτε πόλης τόσο θα αυξάνει και το range της, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα resources points να τίθενται υπό τη κατοχή σας.

Παράλληλα με την ανάπτυξη των πόλεων σας, πρέπει να δώσετε μεγάλη βάση και στην ανάπτυξη του στρατού σας καθώς ο εχθρός καραδοκεί και αν βρει κάποια πόλη σας αφύλαχτη δε θα αργήσει να της επιτεθεί. Σε περίπτωση όμως που έχετε διαφυλάξει τις πόλεις σας θα βρεθείτε ελάχιστες φορές σε θέση αμυνόμενου αφού οι αντίπαλοι κατά ένα περίεργο λόγο (ακόμα και οι evil alignment) συμπεριφέρονται πολύ αμυντικά. Αυτό δε σημαίνει φυσικά πως θα τα βρείτε όλα στρωμένα με ροδοπέταλα. Ο στρατός των αντιπάλων είναι συνήθως αρκετά ισχυρός ώστε να δώσει το απαιτούμενο challenge στο παίκτη. Οι turn-based μάχες είναι ένα ακόμα κομμάτι του παιχνιδιού το οποίο ξεχωρίζει. Η ΑΙ των αντιπάλων είναι από τις πιο ικανοποιητικές και σωστές που έχω δει σε παιχνίδια του είδους. Δε θα κάνουν άσκοπες κινήσεις, δε θα αφήσουν απροστάτευτα units, θα επιτεθούν εκεί που πρέπει και όταν πρέπει. Σίγουρα θα τις ευχαριστηθείτε και δύσκολα θα τις βαρεθείτε. Και αυτό το γράφω εγώ που δεν ήμουν ποτέ λάτρης των μαχών στα συγκεκριμένα παιχνίδια αλλά προτιμούσα άλλου είδους στρατηγικές.

aow 4

HEROES, CLASSES AND DIPLOMACY

Ξεκινώντας κάθε νέο map έχουμε την ευκαιρία να επιλέξουμε και τον αρχικό μας Ήρωα. Αφού επιλέξουμε το race που θέλουμε, διαλέγουμε το class του. Ta διαθέσιμα classes είναι έξι: Rogue, Arch Druid, Sorcerer, Theocrat, Warlord και Dreadnought. Το class του αρχικού μας ήρωα είναι πολύ σημαντικό και παίζει πρωτεύοντα ρόλο στο gameplay. Κάθε class έχει τα δικά της skills, τα δικά της spells, τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Έτσι ο ήρωας μας κάθε φορά που θα ανεβαίνει level (max level: 20) θα έχει τη δυνατότητα για ορισμένα upgrades που θα τον κάνουν ισχυρότερο (π.χ. κάποια μπόνους σε κάποια ειδική μορφολογία του εδάφους). Έμφαση θα πρέπει να δώσετε και στα spells του κάθε ήρωα. Αυτά απαιτούν κάποιους γύρους για να ετοιμαστούν και μόλις είναι έτοιμα μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε. Προσωπικά βρήκα πολύ χρήσιμα τα summons spells αφού από κάποιο σημείο και μετά μπορούν να προσφέρουν units στο στρατό σας ιδιαίτερα δυνατά.

Ο κάθε Hero έχει το δικό του inventory με αντικείμενα που είτε τα φοράει (armors, weapons, rings κλπ) αποκτώντας τα μπόνους που δίνουν αυτά είτε απλά τα κουβαλάει μαζί του (σε αυτή τη περίπτωση δε παίρνουμε τα μπόνους). Τέτοια αντικείμενα θα βρείτε διάσπαρτα στο χάρτη νικώντας μάχες (κυρίως σε dungeons). Items μπορείτε από ένα σημείο και μετά να δημιουργήσετε και εσείς στις πόλεις σας, εφόσον χτίσετε το απαιτούμενο κτίριο. Τέλος να πω πως παρόλο που ξεκινάτε με έναν ήρωα με συγκεκριμένο race και class, μπορείτε στη πορεία να εντάξετε και άλλους ήρωες στη δύναμη σας. Αυτοί οι ήρωες αν πεθάνουν στη μάχη τότε χάνονται από το στρατό σας, ενώ ο αρχικός σας θα κάνει ξανά κάνει την εμφάνιση του μετά το πέρας κάποιων γύρων.

aow 5

Στο χάρτη θα συναντήσετε πάρα πολλά είδη χαρακτήρων και τεράτων και πολλά από αυτά θα έχετε τη δυνατότητα να τα εντάξετε στο στρατό σας είτε αγοράζοντας τα, είτε υποδουλώνοντας τα. Θεωρώ πως ένας πολυφυλετικός στρατός είναι καλύτερος από έναν στρατό αποτελούμενο από units του race σας καθώς δίνει πολλές εναλλακτικές στρατηγικές στις μάχες. Να σημειώσω εδώ πως κάθε τετράγωνο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 6 μονάδες πράγμα που σημαίνει πως αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα units σε μια μάχη θα πρέπει να έχετε στρατό και στο γειτονικό κουτάκι. Με μάξιμουμ τα 6 κουτάκια μπορείτε να μπείτε σε μάχη με 6Χ6=36 units! Για όσους αρέσκονται σε πιο ειρηνικές μεθόδους (και για τους πιο πολεμοχαρείς φυσικά) υπάρχει ένα σύστημα διπλωματίας με το οποίο μπορείτε να κανονίσετε φιλίες, συμμαχίες, να ανοίξετε σύνορα ή να κηρύξετε πόλεμο και φυσικά να κάνετε trade χρυσό, mana, ακόμα και ολόκληρες πόλεις.  

aow 6

ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ…

Η κλασική ατάκα «ένα γύρo ακόμα» θα αιωρείται συνέχεια πάνω από το κεφάλι σας και θα σας κρατήσει άυπνους πολλά βράδια, ειδικά αν ανήκετε στους φαν του είδους. To Age of Wonders III είναι άλλη μία πολύ καλή επιλογή για τους λάτρεις των turn-based strategy και σίγουρα είναι άξιος συνεχιστής της σειράς. Θα σας προσφέρει πολλές ώρες καψίματος ειδικά αν θέλετε να ρουφήξετε κάθε λεπτομέρεια του καθώς έχει μεγάλο βάθος (μια ματιά στο Tome of Wonders θα σας πείσει γι’ αυτό). Σίγουρα θα χρειαζόταν κάποιες προσθήκες που θα ανάγκαζαν το παίκτη να σκεφτεί πιο σοβαρά τις στρατηγικές του αλλά και πάλι δε παύει να είναι ένα καταπληκτικό παιχνίδι.

Pros

  • Εξαιρετικοί, πανέμορφοι, καταπληκτικοί χάρτες.
  • Το σύστημα μάχης.
  • Πολύ καλός ηχητικός τομέας.
  • Μεγάλο βάθος που απαιτεί και προσφέρει πολλές ώρες παιξίματος.

Cons

  • Κείμενα μεγάλου όγκου που κουράζουν.
  • Οι διαφορές ανάμεσα στα races θα μπορούσαν να είναι πιο μεγάλες.
  • Ορισμένα Frame Drops σε μεγάλους χάρτες και αφού έχουν αναπτυχθεί πολύ οι λαοί.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 84%

84%

Νίκος Τσοκτουρίδης

Ο Νίκος, καπετάνιος στο επάγγελμα, δαμάζει τα κύματα παίζοντας games. Έχει ένα μεγάλο όνειρο: Να μεταδώσει στον Τσοκ Τζούνιορ την αγάπη του για το PC Gaming, τον ΠΑΟΚ και το Ragequit. Email: [email protected] - Steam | Facebook  

5 Comments

  1. Θαύμα, θαύμα!!! Από αλλού το περιμέναμε κι απ΄αλλού μας ήρθε! Thanks για την παρουσίαση, το παίγνιο φαίνεται κορυφαίο. Μια διαφωνία σχετικά με τα μεγάλα κείμενα… αν είναι καλογραμμένα δε γίνονται ποτέ κουραστικά εκτός κι αν δεν είσαι μαθημένος… 😉

  2. Εξαρτάται πάντα από την ποιότητα του κειμένου. Αν είναι ατμοσφαιρικό και καλογραμμένο (βλέπε Banner Saga) φέρε ένα τόμο. Μέτριο/ντεμέκ κείμενο, όντως κουράζει. Ωραίο ρηβιού, δείχνει καλή πρόταση για τους φίλους του χειμαιρικού -πλέον- είδους των strategy games!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL