REVIEWS

SHADOWS: HERETIC KINGDOMS

Οκτώβρη του 2004, στη δύση των ισομετρικών παιχνιδιών ρόλων, μια μικρή ομάδα δημιουργών από τη Σλοβακία (3D People) κυκλοφορεί το Kult: Heretic Kingdoms. Με ελάχιστη προώθηση και παρουσίαση από τα μέσα της εποχής, η εξέλιξη ήταν μάλλον αναμενόμενη: ένας niche τίτλος που λίγοι φίλοι του είδους ανακάλυψαν. Φυσικό επακόλουθο το παιχνίδι να ξεχαστεί στο πέρασμα του χρόνου με λίγες αναφορές σε μερικές γωνιές του internet να καταγράφουν την ύπαρξη του κάποτε.

Υπήρχαν διάφοροι παράμετροι  που το έκαναν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της κατηγορίας, η σημαντικότερη εξ αυτών το μοναδικό attunement system που επέτρεπε αναλόγως των αντικειμένων που χρησιμοποιούσαμε και τις attunements που εμπεριέκλειαν, να μπορούμε να μεταβούμε ανά πάσα  στιγμή μεταξύ διαφορετικών ικανοτήτων και χαρακτηριστικών. Αυτό το σύστημα επέτρεπε κυριολεκτικά άπειρους συνδυασμούς από character builds που από κάποιο σημείο και μετά έβαζε τον παίκτη στην διαδικασία να πειραματίζεται με διαφορετικούς συνδυασμούς ενεργών attunements ώστε να έχει πάντα την καλύτερη δυνατή απάντηση σε κάθε πρόκληση που θα συναντούσε.

SHK 01
Με γρίφους μιλάς γέροντα…

Μετά από μια ακυρωθείσα συνέχεια (Reluctant Hero) λίγα χρόνια αργότερα, φάνταζε ως ακόμη ένα πολύ αξιόλογο παιχνίδι που είχε αδικηθεί και καταχωνιαστεί στο πίσω μέρος του χρονοντούλαπου. Και έτσι φτάνουμε στο 2014 όπου αναπάντεχα έρχεται η ανακοίνωση για το Shadows: Heretic Kingdoms (S:HK για συντομία) με δημιουργό τη εταιρία του αρχικού παιχνιδιού, γνωστή πλέον ως Games Farm. Πριν προχωρήσω στην ουσία του παιχνιδιού, ειδική μνεία αξίζει να γίνει στο πόσο επικοινωνιακοί και ανοικτοί σε ιδέες και βελτιώσεις είναι οι δημιουργοί του παιχνιδιού. Είναι απαραίτητο να τονισθεί ότι το παρόν κείμενο αφορά στο πρώτο μισό του Shadows που ονομάζεται The Devourer of Souls. Το δεύτερο μισό (Age of Demons) θα διατεθεί ως δωρεάν update σε όλους τους κατόχους του παιχνιδιού μέσα στο Φεβρουάριο του ερχόμενου χρόνου.

“Religion is death and death to religion”!

Το σύμπαν του παιχνιδιού, τα Αιρετικά Βασίλεια είναι από τα ιδιάζοντα και μοναδικά που έχω συναντήσει σε rpg. Ξεχάστε ξωτικονανούδια και λοιπές Tolkien-ικές κοινοτυπίες που συχνά πυκνά αποτελούν την εύκολη λύση στην αδυναμία σύλληψης  ενός πρωτότυπου κόσμου. Εδώ, μεταξύ άλλων θα συναντήσετε ανατολίτικους λαούς και πολιτισμούς εμπνευσμένους από τη Μεσοποταμία και την Αίγυπτο, καθώς και παγανιστικές φυλές και σαμάνους που παραπέμπουν στους ιθαγενείς της B. Αμερικής. Φυσικά δεν λείπει και το μεσαιωνικό ευρωπαϊκό στοιχείο, χωρίς να υπερκαλύπτει τις υπόλοιπες επιρροές. Μερικές από τις κυριότερες φυλές που κατοικούν στον κόσμο του παιχνιδιού είναι οι ερπετόμορφοι Sebekans, οι λυκόμορφοι Taymurians, οι γίγαντες Sura και φυσικά οι άνθρωποι.

Η ιστορία του S: HK διαδραματίζεται μερικά χρόνια μετά τα γεγονότα του Kult και δεν φαίνεται να υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ των 2 εκτός από κάποιες αναφορές και την επανεμφάνιση μερικών σημαντικών χαρακτήρων.  Μετά την ήττα των συνωμοτών που ήθελαν να επαναφέρουν το νεκρό Θεό και να εγκαθιδρύσουν μια θεοκρατική τυραννία, από τη μυστική κοινωνία της Penta Nera, διαφαίνεται μια ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ των λαών. Χωρίς κάποια κοινή απειλή όμως, μέλη της Penta Nera αρχίζουν να διψούν για δύναμη, διαμάχες ξεσπούν μεταξύ λαών για εδαφική υπεροχή  και ο Κόσμος των Ονείρων αποκόπτεται από τους σοφούς και τους χαρισματικούς που μπορούν να ταξιδέψουν στα όνειρα και μετατρέπεται σε σκιώδες ορμητήριο δαιμόνων και εκδικητικών πνευμάτων.

SHK 02
Welcome to my Nightmare

Στην αρχή του παιχνιδιού γινόμαστε μάρτυρες της επίκλησης του Devourer, δαίμονα που τρέφεται από την Essence που αφήνουν πίσω τους οι ψυχές κατά το πέρασμα στο τελικό προορισμό τους. Ο μυστήριος γέροντας που τον καλεί, δεν συνάπτει κάποια συμφωνία μαζί του και τον αφήνει ελεύθερο να πράξει όπως θέλει, ιντριγκάροντας τον με τις παροτρύνσεις και τα αινιγματικά λόγια του. Είναι αδύνατο να επεκταθώ περισσότερο χωρίς να προβώ σε spoilers. Το δε lore του κόσμου, εμπλουτίζεται συνεχώς μέσω των βιβλίων που ανακαλύπτουμε και των καλογραμμένων διαλόγων με τους npcs. Γενικά έχει γίνει αξιέπαινη προσπάθεια από μεριάς δημιουργών ώστε, όπως και στο πρώτο παιχνίδι, να μην αποτελεί η ιστορία διαδρομή μέχρι το επόμενο mob που θα εξολοθρεύσουμε.

“Your life burns faster…”

Αμέσως μετά τον πρόλογο μας δίνεται η δυνατότητα να απορροφήσουμε την πρώτη μας ψυχή ως Devourer όπου και μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 3 ηρώων: του Kalig (πολεμιστής που χρησιμοποιεί two-handed όπλα), του Jasper (τοξότης) και της Evia (μάγισσα με έμφαση στο στοιχείο της φωτιάς). Πέρα από τη διαφορετική προσέγγιση στη μάχη, οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες έχουν διαφορετικές ιστορίες, διαφορετικούς διαλόγους και προσωπικά quest. Στην πορεία του παιχνιδιού θα μας δοθεί η ευκαιρία να αφομοιώσουμε και άλλους χαρακτήρες (puppets με την ορολογία του παιχνιδιού), μερικοί από τους οποίους μάλιστα είναι αρκετά πρωτότυποι. Φυσικά μας παρέχεται η δυνατότητα να αλλάζουμε κατά βούληση από ένα χαρακτήρα στον άλλο, από ένα σύνολο τριών που θα έχουμε μαζί μας (4 μαζί με το Devourer). Η πρώτη puppet που αποκτάτε αποτελεί τον party leader τρόπο τινά και είναι υποχρεωτικό να την έχετε πάντα μαζί σας. Οι υπόλοιπες 2 θέσεις είναι ανοικτές για όλες τις υπόλοιπες puppets, τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε απ΄όσες έχετε βρει μετά από επίσκεψη στο Realm of Souls (περισσότερα γι’ αυτό στη συνέχεια).

SHK 03
Στην πάνω αριστερή γωνία διακρίνεται η σύσταση της “ομάδας” μας.

Γίνεται λοιπόν αντιληπτό το γεγονός ότι μολονότι χειριζόμαστε ένα χαρακτήρα, έχουμε αρκετά διαθέσιμα builds σε κάθε χρονική στιγμή, το καθένα με τα δικά του στατιστικά και skills και ακόμα και μεταξύ π.χ. 2 μάγων υπάρχουν τεράστιες διαφορές. Ο χειρισμός των χαρακτήρων πραγματοποιείται ως είθισται με το ποντίκι και το πληκτρολόγιο, είναι παραμετροποιήσιμος και ανταποκρίνεται άψογα.

Όπως θα έχετε διαπιστώσει ήδη κι από τις εικόνες, το S:HK ανήκει στην κατηγορία των ισομετρικών action-rpg. Η πρόοδος των χαρακτήρων αποτελεί μια απλοποιημένη διαδικασία. Οι χαρακτήρες ενδυναμώνονται με την σταδιακή ή πλήρη ολοκλήρωση quests, την επίλυση γρίφων και φυσικά την εξόντωση εχθρών. Με την απόκτηση κάθε νέου level μας δίνονται skills points όπου μπορούμε να διαμοιράσουμε στις διάφορες activated ή passive abilities. Ενώ η καρτέλα των χαρακτήρων υπερχειλίζει από πρωτεύοντα (Strength, Willpower κλπ.) και δευτερεύοντα στατιστικά (speed, critical chance, critical multiplier, resistances κλπ.) δεν έχουμε άμεσο έλεγχο πάνω σε αυτά. Έτσι, τα συγκεκριμένα μεταβάλλονται αυτόματα με την απόκτηση κάθε νέου επιπέδου εμπειρίας αλλά και μέσω του εξοπλισμού. Η ποσότητα της πολυπόθητης λείας είναι ικανοποιητική χωρίς να φτάνει όμως στα επίπεδα άλλων τίτλων.

SHK 04
Η οθόνη των χαρακτήρων μας, χαμός από αριθμούς!

Crafting όπως και στα περισσότερα rpg, υπάρχει κι εδώ και δεν διαφοροποιείται από τα συνηθισμένα. Βρίσκετε συνταγές είτε από την πραμάτεια των εμπόρων είτε από ηττημένους εχθρούς και από τη σχετική λίστα μπορείτε να δείτε όσες έχετε, τα υλικά και την ποσότητα που απαιτούν από το καθένα. Πολύ βολική προσθήκη είναι το πλήκτρο που τοποθετεί αυτόματα τα απαραίτητα υλικά για κάθε recipe, το οποίο μας γλυτώνει από αρκετό χρόνο οργώματος του inventory.

Κάπου εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Shadows, όπως και ο προκάτοχος του, χαρακτηρίζονται από υψηλή δυσκολία οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο στη διάθεση σας για να μην γνωρίσετε συντριβή, ειδικά από τους διάφορους elite και bosses εχθρούς. Θα αναρωτηθεί κανείς αν αυτό μπορεί να υπερκεραστεί από grinding. Θεωρητικά ναι, αλλά στην πράξη δε λειτουργεί ως πανάκεια, όπως συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία παιχνιδιών. Ναι μεν, υπάρχει (μερικό) respawning αλλά αυτό γίνεται μετά το φόρτωμα μιας περιοχής και όχι κάθε λίγα μέτρα (βλέπε Sacred). Συνδυάστε το παραπάνω στοιχείο με το γεγονός ότι απαιτούνται αρκετά xp για άνοδο από το κάθε level στο επόμενο και καταλαβαίνετε ότι η ικανότητα, η τακτική και ο εξοπλισμός παίζουν πρωταρχικό ρόλο ώστε να θριαμβεύσετε, στις υποχρεωτικές μάχες τουλάχιστον. Κατ’ επέκταση είναι σημαντικό να διαχειριζόμαστε σωστά το Essence που αποκτούμε ώστε να μην ξεμείνουμε σε περίπτωση που χρειαστεί να θεραπεύσουμε ή αναστήσουμε κάποιο χαρακτήρα. Υπάρχει η προοπτική να υποχωρήσουμε με τον Devourer στις Σκιές για ανασύνταξη και ανασχεδιασμό της τακτικής αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί καθώς πέρα από τους εγγενείς κινδύνους που ελλοχεύουν, κάποια πλάσματα μπορούν να μας ακολουθήσουν και εκεί!

SHK 05
Κάθε κατάσταση αντιμετωπίζεται πιο εύκολα με την κατάλληλη Puppet.

Ο κόσμος του S:HK απαρτίζεται από διακριτές περιοχές, με τη καθεμιά να διαφέρει σε γεωγραφία και έκταση από τις υπόλοιπες. Οι περισσότερες από αυτές είναι αρκετά μεγάλες ενώ δε λείπουν φυσικά τα διάφορα dungeons/εσωτερικές περιοχές. Εδώ οι δημιουργοί υπερέβαλαν εαυτό και μας χαρίζουν μερικά από τα καλύτερα level designs που έχουμε συναντήσει ποτέ σε παιχνίδι του είδους. Δεν αναφέρομαι μόνο στον απόλυτα ρεαλιστικό σχεδιασμό χωρίς δομές που δεν έχουν λόγο ύπαρξης, αλλά και στην μεγάλη ποικιλία που προκύπτει από τη εξερεύνηση, τους γρίφους και την ανακάλυψη μυστικών. Σχεδόν κάθε περιοχή έχει πληθώρα από ενδιαφέροντα πράγματα να ανακαλύψετε, όρεξη για ψάξιμο να υπάρχει! Συνετό είναι να γίνεται συχνή μετάβαση στις Σκιές, είναι πιθανό η λύση για κάποια πρόκληση να βρίσκεται εκεί…

Η εξέλιξη της ιστορίας ακολουθεί γραμμική πορεία, με αρκετές προαιρετικές περιοχές να μας βγάζουν εκτός προδιαγεγραμμένης ρότας. Ευτυχώς φαινόμενα backtracking απουσιάζουν και αυτό οφείλεται στην ύπαρξη καίρια τοποθετημένων portals (Cenotaphs). Σε αυτές πέρα από άλλες περιοχές, μπορούμε να επισκεφτούμε και το Realm of Souls, όπου μπορούμε να επιλέξουμε τους χαρακτήρες που θα έχουμε μαζί μας καθώς και να πραγματοποιήσουμε αγοραπωλησίες αντικειμένων που σχετίζονται αποκλειστικά με τον Devourer.

SHK 06
Οδεύοντας προς μια μυστική περιοχή

Entering the Dreamworld

Το παιχνίδι τρέχει στη μηχανή OGRE που έχει χρησιμοποιηθεί κι από άλλους γνωστούς τίτλους όπως τα Torchlight και το Book of Unwritten Tales. Στο σύστημα της δοκιμής του S:HK, τα frames κυμαινόντουσαν στα 30-38 στους εξωτερικούς χώρους και 40-50 στους εσωτερικούς. Ασφαλή συμπεράσματα για το optimization δεν μπορούν να εξαχθούν καθώς πληρούσα τις ελάχιστες, και μερικές από τις προτεινόμενες απαιτήσεις οπότε η παραπάνω απόδοση ήταν αναμενόμενη. Με μια αναζήτηση στα fora του Steam προκύπτει ότι και σε setups με δυνατότερες κάρτες γραφικών δεν μεγιστοποιούνταν τα καρέ, γεγονός που δείχνει ότι το παιχνίδι είναι περισσότερο CPU intensive. Φροντίστε λοιπόν για μέγιστη απόδοση να διαθέτετε ένα τετραπύρηνο επεξεργαστή τουλάχιστον στα 3-3.2GHz.

Ο οπτικός τομέας θα σας αφήσει ικανοποιημένους, με αρκετή λεπτομέρεια στα περιβάλλοντα και πανδαισία χρωμάτων. Στον αντίποδα, τα μοντέλα των διαφόρων χαρακτήρων και τεράτων κρίνονται απλώς ικανοποιητικά χωρίς να εντυπωσιάζουν. Από τις επιλογές που υπάρχουν για τα γραφικά η σημαντικότερη είναι αυτή για την ποιότητα φωτισμού, κυριολεκτικά διαφορετικό αποτέλεσμα στο high.  Το συνολικό art direction δένει όμορφα με το ύφος του τίτλου και δίνει ώθηση στην ατμόσφαιρα.

SHK 07
To Shadows χαρακτηρίζεται από ποικιλία σε περιβάλλοντα!

Στη ηχητική επένδυση το Shadows δίνει ρέστα. Οι μουσικές που θα σας συνοδεύσουν κατά τις εξορμήσεις σας είναι ανατριχιαστικές. Αν σας άρεσαν παραδείγματος χάρη, οι μουσικές από τα Gothic εδώ θα ευφρανθεί η ψυχή σας. Οι διάλογοι αποδίδονται απολύτως πειστικά χάρη στα εξαιρετικά voice over των χαρακτήρων. Ειδικά η ερμηνεία του Tom Baker (είχε δανείσει τη φωνή του και στο Kult) είναι φανταστική, χωρίς το υπόλοιπο cast να υπολείπεται σημαντικά.

Κλείνοντας, αυτό που μένει από το παιχνίδι είναι πως πρόκειται για μία καλή πρόταση για τους θιασώτες των action-rpg. Στοιχεία όπως η έλλειψη κάποιων crafting materials, η αδυναμία ολοκλήρωσης κάποιων αποστολών κ.α. καταδεικνύουν πως το παιχνίδι αποτελεί το πρώτο μισό της συνολικής περιπέτειας, οπότε δεν πρέπει να συγχέεται με περιπτώσεις επεισοδιακών παιχνιδιών. To φινάλε είναι ωραίο αλλά αναμενόμενα δεν προσφέρει ολοκλήρωση στην ιστορία και σας αφήνει με υποσχέσεις για μεγάλες εξελίξεις στο 2ο μέρος. Αν ψάχνετε ένα συνηθισμένο action rpg στα πρότυπα του Diablo μάλλον θα απογοητευθείτε. Αν όμως θέλετε ένα παιχνίδι με άρτια σχεδιαστική λογική στις περιοχές, ενδιαφέρουσα ιστορία, ποικιλία στο gameplay και πρωτότυπες ιδέες, δεν έχετε παρά να επενδύσετε στο Shadows: Heretic Kingdoms.

 Review system: CPU: Intel i5-750 (quadcore, 2.7GHz)/ RAM: 4GB DDR3 1333Mhz/ GPU: ASUS HD 5850/ OS: Windows 7 64 bit

Pros

  • Ενδιαφέρουσα ιστορία
  • Ποιοτικοί διάλογοι
  • Μουσική που θα σας πλημμυρίσει συναισθήματα
  • Εξαίσιος σχεδιασμός των dungeons
  • Πρωτότυποι μηχανισμοί που προσφέρουν ποικιλία σε ένα σχετικά κορεσμένο είδος
  • Υψηλή πρόκληση…

Cons

  • …που πιθανόν να αποθαρρύνει μερικούς
  • Ελαφρώς τσιμπημένες απαιτήσεις σε RAM και επεξεργαστή
  • Γραμμική εξέλιξη της ιστορίας
  • Η αναμονή για το δεύτερο μισό
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 85%

85%

Παναγιώτης Μητράκης

Τέκνο των 80's, ξεκίνησε τη gaming πορεία του με coin-ops και το κλασικό Game Boy. Ξαπόστασε στο αγαπημένο του SNES και ήρθε σε επαφή με το PC gaming το 1998, με παιχνίδια-σταθμούς όπως Half-Life και Baldur's Gate. Δε λέει όχι σε (σχεδόν) κανένα είδος αλλά έχει μια προτίμηση σε RPG και survival horror και προσπαθεί να μυήσει κι άλλους στα Silent Hill, τα S.T.A.L.K.E.R. και τις δημιουργίες της Looking Glass και της Obsidian.

6 Comments

  1. Δεν είναι ακριβώς σαν του Van Helsing (τα οποία παρεπιπτόντως τα θεωρώ κορυφή στο είδος). Εδώ είναι ελαφρώς καρτουνίστικα με πιο έντονους φωτισμούς χωρίς να πηγαίνουν προς το παστέλ όπως τα Torchlight.
    Αυτό που έχει κοινό με τα Van Helsing είναι η δομή του κόσμου (μόνο που στο Shadows υπάρχουν λόγοι να ξαναεπισκεφθείτε προηγούμενες περιοχές).

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL