RQ PODCAST: BALDUR’S GATE 3 IMPRESSIONS

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Northlander

Tarrasque
Staff member
Approval of the Admiral PCMaster Veteran RQ Elite Beta Tester
Joined
Nov 26, 2012
Messages
19,187
Καθίσαμε με τον Παναγιώτη Μητράκη αμέσως μετά το πρώτου gameplay demo του Baldur’s Gate 3 στην PAX East και προσπαθούμε να βάλουμε τις σκέψεις μας σε μία σειρά! Εξετάζουμε λίγο την ιστορία της σειράς από πλευράς lore, τι σημαίνει το Baldur’s Gate για εμάς, αλλά και τι (δεν) μας άρεσε στην παρουσίαση.



Το βίντεο είναι στη θέση του banner στην κορυφή του άρθρου, για όποιον δεν το πήρε χαμπάρι. Παρακάτω σας παραθέτουμε και το gameplay demo, μαζί με το Q&A session στην PAX East. Περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Continue reading...
 
Last edited by a moderator:
Εκ των υστέρων, συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν αρκετά λαθάκια πάνω στο Forgoteen Realms (pun intended) lore. Αφήνουμε τα λαγωνικά να τα βρουν. :D
 
Χμμμ...που θα βρω το Podcast ρε σεις;

facepalm...nvm

edit: ωραιο κουβεντακι ρε σεις, well done! Οπως ειπα και στο discord εκει που σχολιαζετε τους διαλογους και τη διαφορα με το pillars και τα wall of text του και εχετε το dialog που απλα εχει εξτρα το [ELF] ειναι χαρακτηριστικοτατο :)


Btw οταν κλεινετε το podcast βαλτε καμια χαλαρη μουσικουλα, μου φανηκε καπως το ντουκ του διακοπτη xD
 
Last edited:
@tinapeis Έχει investigation dc τουλάχιστον 15 για να το εντοπίσεις (10 base + 5 επειδή φοράει T-shirt D:OS) xD
 
Τα κατάφερα και το άκουσα, με αρκετά διαλείμματα δυστυχώς.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι το ιδιαίτερο, συμφωνούμε σχεδόν σε όλα.
Αλλά όχι και χαζοχαρούμενο το Aerieάκι. Για paladin run, αυτό το γλυκανάλατο τέλος που έχει, δένει ιδανικά με τους 2 χαρακτήρες. ( Paladin + Aerie = L.F.E.). Προφανώς ο chaotic evil θα προτιμήσει το σκληρό ροκ με τη Viconia, αλλά η Aerie έχει πάντα θέση στην καρδιά τού paladin μου.
Ωραίος τύπος αυτός ο Άρης, αν και λίγο παλαιολιθικός αν κατάλαβα καλά.
 
Το παλεύει όποτε μπορεί.

Προσωπικά η Aerie ήταν το πρώτο romance option που έκανα (για τον paladin μου, ομοίως). Ωραίο το τέλος με αυτά που προσέφερε, αλλά η Viconia είχε πολύ καλύτερη δομή. Όταν μιλάμε για το τέλος εννοούμε και τη συνέχεια μέχρι ΚΑΙ το ToB.

Προσφέρουμε και sessions ύπνου, για όσους θέλουν να κοιμηθούν γλυκά και γρήγορα το βράδυ. @Mogrey665
 
Προσφέρουμε και sessions ύπνου, για όσους θέλουν να κοιμηθούν γλυκά και γρήγορα το βράδυ
έχεις soothing φωνή δεν φταίω εγω :3 μου άρεσε πάντως το podcast και πρέπει να κάνετε πιο συχνά. ρε και streaming podcast άμα πείτε κάθε φορά θα είμαι εκεί.
 
Αναφορικά με το The Black Hound που αναφέρθηκε και στο Podcast, να προσθέσω πως εντελώς τυχαία έκανε μόλις χθες ο Sawyer ποστ στο forum του Something Awful και επιβεβαίωσε κάτι που λίγο-πολύ ήδη ψιλολέγαμε μεταξύ μας εδώ και χρόνια, πως το Black Hound ουσιαστικά δεν προοριζόταν ως "Baldur's Gate 3" κατά τη σύλληψη και τη δημιουργία του. Είχε ξεκινήσει ως ξεχωριστό DnD adventure, πέρασε από πολλά και διάφορα working titles πριν καταλήξει στο Black Hound, και μια ωραία πρωία ήρθε η Interplay και τους είπε "οκ, κολλήστε του και 'Baldur's Gate 3' στον τίτλο", προφανώς για λόγους brand recognition.


sfoRJew.png


Μιας και είμαι στο θέμα, ας παραθέσω και το μοναδικό γνωστό "screenshot" που έχει διαρρεύσει από το πρότζεκτ αυτό:

112.jpeg
 
**opens youtube for appropriate music**

Για μένα μιας και μιλάμε για εντύπωση είναι καθαρά συναισθηματικό το θέμα. Δεν έχω τις τρελές γνώσεις dnd lore ή καμία απολύτως εμπειρία dnd tabletop ούτε και τρέφω συμπάθεια-αντιπάθεια για τους εκάστοτε devs. Αλλά έχω και ένα πρακτικό ζήτημα..

Έπαιξα το πρώτο Baldur's Gate με το που ήμουν ικανός να καταλάβω το 10% των αγγλικών και το BGII είχα κάνει τότενες multiple runs π.χ. με βγαλμένο το lvl cap και one man party, με import τερματισμένο χαρακτήρα (sorcerer ftw) ή και mp με φίλους σε εκείνο το mod με το bladesinger class (δεν θυμάμαι το όνομα). Και ναι για μένα ένα από τα κύρια core χαρακτηριστικά ήταν το σύστημα μάχης.

Μιας και το σύστημα μάχης ΤΒ με ξένιζε από μικρό και ήταν και ο λόγος που προσπάθησα για πρώτη φορά να παίξω τα fallout (1,2) ή και το ΤοΕΕ στο πανεπιστημιο, ανεπιτυχώς. Με ακρίβεια 100%(RPG-wise) τα βαριέμαι και τα παρατάω κάποια στιγμή. Το ίδιο έπαθα και στο original sin 2, 8 ώρες άντεξα (σύμφωνα με το steam)
Εκτός των (νέων) XCOM που τα καταευχαριστήθηκα και είναι τα μοναδικά games TB που έχω τερματήσει (αν θυμάμαι καλά).

Συζητούσα και με τον αδερφό μου σήμερα που έχουμε την ίδια, πάνω-κάτω γκέιμινγκ γαλουχία αν και αυτός έπαιζε ΤΒ RPGs και tabletop. Δεν είπα εγώ κάτι, μην επηρεάσω την αγνή του αντίδραση. Πέθανα στα γέλια από την δικαίωση...

Θυμάμαι από μικρά συμφωνούμε, ότι το TB ήταν ένας συμβιβασμός γιατί τεχνολογικά δεν ήταν ικανοί για κάτι καλύτερο. It rucks realism. Λες και πρέπει να κινηθεί όλος ο στρατός τους αντιπάλου για να ρίξεις το δεύτερο βέλος σου.. it feels frakin asynchronous. Anyway ίσως αυτή είναι μια κουβέντα για άλλο thread.

Όποτε προσωπικά δεν χρειάστηκε να δω καν το gameplay για να ξενερώσω... :cry:

Αν προσπαθήσω να ξεπεράσω το παραπάνω γεγονός, Τα γραφικά μου φάνηκαν όμορφα (ΓΡΑΦΙΚΑΡΕΣ).. Μπορεί να έχει καταπληκτικό role play (θα δείξει, ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ALIGNEMENTS?!ELEVEN??ΟΝΕ!) και προσωπικά αν μου περνάει την πληροφορία οπτικοακουστικά δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητα τα wall of text(γιατί και αυτό το εκλαμβανω ως συμβιβασμό λόγω τεχνολογικής ικανότητας ή και πολύ μεγάλου κόστους για να κάνεις ένα pre-rendered scene ή να κάνεις voice-over ή να είναι όλα animated μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια).

Ειμαι heretic αναμφίβολα 😊 αλλά π.χ. θα έσκιζα τα βρακιά μου για μια witcher 3 style, Baldur's gate experience. Και όχι αυτό το τραγικό πισωγύρισμα. Όταν μπαίνουμε στο memory lane (όπου προσωπικά έχω περάσει πολύ όμορφα σε κάποιες περιπτώσεις), τουλαχιστον να το κάνουμε σωστά..

Πριν βγάλετε τις τσουγκράνες και τους δαυλούς η προσέγγιση μου είναι: Ποια είναι τα στοιχεία που θα συνθέσουν την πιο όμορφη εμπειρία, βάσει υποκειμενικού γούστου;;

Δηλαδή εγώ ή θα ήθελα να δω κάτι πραγματικά σύγχρονο και καινοτόμο ή ένα όμορφο αυθεντικό BG απόγωνο τύπου Pillars και τα στοιχεία δεν είναι ενθαρρυντικά προς καμία από τις 2 κατευθύνσεις.

Θανξ για το ποντκαστ.

Επόμενο θέμα προτείνω: "Ποιοι είναι οι 1500 βασικότεροι λόγοι που το turned base πρέπει να σταματήσει να υπάρχει." :nottrollface:

#freeBaldursGatefromtherapists

Εντιτς μέιντ φορ ρίζονς
 
Last edited:
Θυμάμαι από μικρά συμφωνούμε, ότι το TB ήταν ένας συμβιβασμός γιατί τεχνολογικά δεν ήταν ικανοί για κάτι καλύτερο. It rucks realism. Λες και πρέπει να κινηθεί όλος ο στρατός τους αντιπάλου για να ρίξεις το δεύτερο βέλος σου.. it feels frakin asynchronous. Anyway ίσως αυτή είναι μια κουβέντα για άλλο thread.

Το επιδιωκόμενο σε ένα παιχνίδι με turn-based μάχη δεν είναι ο ρεαλισμός αλλά η επίλυση ενός προβλήματος ή η επίτευξη ενός στόχου μέσω της τακτικής και της εξέτασης όλων των δυνατών επιλογών, όπως στο σκάκι. Είναι άλλου είδους gameplay σε σχέση με το real time, γι' αυτό και είναι ακόμα και σήμερα δημοφιλές που δεν υπάρχουν τεχνολογικοί περιορισμοί.
 
Μπράβο σας για το podcast, εξαιρετικό, να το ξανακάνετε, και χωράνε και πολλές βελτιώσεις.

Για το σημείο εκείνο που λέτε για τα ζάρια και ότι δεν σε πληροφορεί για τα dice rolls, στο 6:25 του παρακάτω βίντεο φαίνεται ότι το αντίθετο συμβαίνει.

 
Έχεις δίκιο, τραβήξαμε το βίντεο δέκα λεπτά μετά τη λήξη της ομιλίας όπου ο Sven δεν ήταν ιδιαίτερα σαφής σε αυτό το ζήτημα (είχε πει ότι κρύβουμε τα αποτελέσματα). Όπως και να έχει αυτό είναι το ελάχιστο σε σύγκριση με άλλα ζητήματα που θεωρούμε ότι οφείλει να έχει το παιχνίδι.

Η narrative προσέγγιση μέσω των διαλόγων δεν υφίσταται πλέον. Αυτό έχω καταλήξει ότι με ενοχλεί περισσότερο.
 
Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση, τόσο στην αρχή με τις αναφορές στο lore του Baldur's Gate αλλά ιδιαίτερα μετά τα σαράντα λεπτά που εμβαθύνατε σε διάφορες λεπτομέρειες.
 
Ομολογω οτι οποιο hype ειχε χτιστει για μενα επεσε κατα το ήμισυ...

Αυτα που με χαλασαν ειναι το συστημα διαλόγων όπως εγραψε κι ο Παβελ και η ολη αισθητική των χαρακτηρων στα cutscenes που βρωμαγε Dragon Age.
Επισης ειμαι κι εγω ενας απο αυτους που δεν πεταξα τη σκουφια μου με τη χρωματικη παλετα. Δε μου βγαζει το "σκοτεινο" που θα ηθελα.
Για το turn based, ενταξει ειμαι φαν και το προτιμω απο το Rtwp. Ολοκληρωσα το Pillars 2 εξολοκληρου TB και το ευχαριστηθηκα περισσοτερο απο ενα αρχικο run με Rtwp. Πιστευω κι εγω οτι με TB εχεις τον απολυτο στρατηγικο ελεγχο και εμβαθυνεις ακομα περισσοτερο στα καθε abilities των χαρακτήρων...
Τωρα, οτι θα ειναι ενα καλο παιχνιδι story-wise το θεωρώ σιγουρο.
Οτι θα ειναι αξιομνημονευτο για χρονια μαλλον οχι, κυριως για εμας τους γεροντες οπου το nostalgia factor και ο "κορεσμος" δυσκολα θα μας κανει να ικανοποιηθουμε στο φουλ, οποια κι αν ηταν η προσπαθεια.

Δεν εχω παιξει τα Original Sin (i know Bathory, i know...) αλλα ολοι εχουν να λενε για το υπεροχο και ευελικτο σύστημα μαχης.
Ευελπιστώ λοιπον οτι overall θα ειναι μια όμορφη εμπειρία.

P.s. Παυλο η φωνη σου ειναι τοσο soothing που θα απομονωσω αποσπασματα για να κοιμηζω τις μικρες 😁
 
Για τους διαλόγους κάπου διάβασα ότι η διατύπωση σκοπεύει να μιμηθεί αυτήν ενός tabletop D&D session.
 
Για τους διαλόγους κάπου διάβασα ότι η διατύπωση σκοπεύει να μιμηθεί αυτήν ενός tabletop D&D session.

Χθες πάντως στο session μου όταν με ρωτούσε κάτι κάποιος npc του dm δεν του απαντούσα σε τρίτο ενικό για την πάρτυ μου.

npc: Καλημέρα, ωραίος καιρός σήμερα.
εγώ: Tου απάντησα "μπα, παίζει και να βρέξει"
 
*Τους είπα ότι σκέφτομαι να ποστάρω γενικά έτσι από εδώ και πέρα*

*Δήλωσα πως μου φάνηκε πολύ πιασάρικος τρόπος ομιλίας*

*Πάτησα το κουμπί 'post repy'*
 
Χθες πάντως στο session μου όταν με ρωτούσε κάτι κάποιος npc του dm δεν του απαντούσα σε τρίτο ενικό για την πάρτυ μου.

npc: Καλημέρα, ωραίος καιρός σήμερα.
εγώ: Tου απάντησα "μπα, παίζει και να βρέξει"

Όταν λες τρίτο ενικό τι εννοείς; Το παράδειγμά σου μου φαίνεται ίδιο με τον διάλογο στο BG3.

PM2ysZc.jpg
 
Το παράδειγμά σου μου φαίνεται ίδιο με τον διάλογο στο BG3.

Ναι, το παράδειγμά μου είναι κάτι που ποτέ δεν γίνεται.
 
Back
Top