Καλοκαίρι 20XX & Πυρκαγιές

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Για τα beriev βρίσκω διάφορα στοιχεία, όχι όλα τα ίδια, οπότε και δεν μπορώ να τα παραθεσω με ασφάλεια, πάντως από αυτα που καταλαβαίνω, μια χαρά πυρόσβεση θα έκανε κι εδώ, με νερό και επιβραδυντικο στα αντίστοιχα σημεία. Σε κάθε περιπτωση, δεν μπορεί να γίνει 1:1 σύγκριση των δυο και ως εκ τούτου χώρα σαν την δικιά μας θα έπρεπε να έχει συνδυασμό αυτών των μέσων. Και φυσικά όπως λέμε κάθε χρόνο, οσα αεροπλάνα και να πάρουμε, αν δεν υπάρχουν από κάτω δασοπυροσβέστες, δεν γινεται δουλειά.
δασοκομάντα θέλουμε και να επεκτείνουν αυτό που κάνουν ελεγχόμενες πυρκαγιές για να κάψουν την χαμηλή ξηρή βλάστηση πριν γίνει μπαρουταποθήκη η κάθε έκταση.

Το δοκίμαζαν και φέτος κάπου εδώ με καταπληκτικά αποτελέσματα, στην Αυστραλία επίσης το δοκιμάζουν γιατί το έκαναν οι ιθαγενείς παλιά και δούλευε.

Δυστυχώς με τις πυρκαγιές τώρα έιναι δύσκολο να βρω το άρθρο τώρα.
 
Η παραγωγή των 415 έχει σταματήσει από το 2015. Κάποια στιγμή θα βγάλουν μια ανανεωμένη έκδοση, αλλά ακόμα τίποτα. Παρεπιπτόντως έχουμε περισσότερα 415 από ότι έχουν οι ΗΠΑ. (Τέταρτοι στην χρήση, μετά από Καναδά, Ισπανία και Ιταλία).

Μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα, με το τροχαίο υλικό που είναι πενήντα χρόνων και στηρίζεται σε εκδόσεις Steyer, που χρησιμοποιεί ακόμα ο Ε.Σ.
 
Αφού συμφέρει να έχουμε αυτά τα αεροπλάνα, με έξοδα συντήρησης, λιμενισμου και προσωπικού αλλά όχι να πάρουμε κάνα σύγχρονο, είναι απίστευτο.
Βεβαία από μία ηγεσία που απλώς εκκενώνει και στέλνει την φωτιά στη θάλασσα τι να περιμένουμε;
 
Αυτό το κίτρινο της φωτογραφίας είναι το Air Tractor AT-802. Βγαίνει σε έκδοση Fire Boss που μπορεί να προσθαλασσώνεται και χωράει 3 τόνους νερό. Οικονομικό σε κόστος απόκτησης (γύρω στα $2.5m, συγκριτικά ένα Canadair CL415 κοστίζει $35m) και χρήσης και αρκετά αποτελεσματικό αν χρησιμοποιείται σε ομάδες των 3-4.
Όχι απλώς έπρεπε να έχουμε τέτοια, έπρεπε να έχουμε ΠΟΛΛΑ τέτοια, σκορπισμένα σε όλη την Ελλάδα, και μόλις υπάρχει αναφορά για φωτιά να απογειώνονται και να επιχειρούν πριν προλάβει να πάρει διαστάσεις.
 


Απ'ότι διαβάζω στα σχόλια καθότι άσχετος, τα air tractor, εκτος απο αυτα που έγραψε ο @erevos ,κανουν και ρίψεις ακριβείας και μπορούν να χωθούν σε δυσπρόσιτα σημεία. Στα αρνητικά τους, ότι δεν μπορούν να πετάξουν από κάποια μποφωρ και πάνω.
 
Αν τα Air Tractor που έχουν έρθει εδώ είναι χωρίς τα floats τότε λογικά είναι για παρατήρηση και συντονισμό. Αν η λογική πήγε περίπατο και τα έφεραν χωρίς τα floats για πυρόσβεση, ε, τότε...
 
@erevos
Μέγας γνωστής δεν είμαι και φαίνεται να γνωρίζεις αρκετά. Εφόσον είχαμε τα pzl γιατί να πάρουμε επιπλέον αεροσκάφη χωρίς πλωτήρες; Διαβάζω ότι τα μισά είναι σταθερής πλήρωσης. Επίσης, δεν είναι πιο ασφαλές για χώρες όπως η Ελλάδα να έχουμε περισσότερα ελικόπτερα για τις πιο χειρουργικές επεμβάσεις, μιας που ο αέρας μας τιμάει κάθε καλοκαίρι.
 
Εγώ δεν έχω καμία ιδέα ούτε από πυρκαγιές ούτε από πυροσβεστικά μέσα, το μόνο που ζητάω είναι να προσληφθούν και άλλοι παπάδες

Επειδή δουλεύω Μάνδρα, δεν έχω δει air tractor, παίζουν μεγάλα αεροπλάνα, ελικόπτερα με δυο έλικες σαν στρατιωτικά και πάρα πολύ το αποκάτω

IMG_20230721_133802.jpg
 
Δυστυχώς τα Canadair είναι εκτός παραγωγής, τώρα ετοιμάζεται η επανέναρξη της παραγωγής τους. Οπότε, αν ψάχνουμε για αεροπλάνα με δυνατότητα προσθαλάσσωσης, τότε οι διαθέσιμες επιλογές είναι το Air Tractor και το Ιαπωνικό ShinMaywa US-2 (επιλογές από Ρωσία και Κίνα λόγω γεωπολιτικού κλίματος και συντήρησης ούτε καν τις συζητάμε). Το πρώτο είναι δοκιμασμένο, το δεύτερο όχι.

Δεν γνωρίζω λεπτομερώς τα πλεονεκτήματα των ελικοπτέρων vs αεροπλάνων (πέρα από την δυνατότητα των ελικοπτέρων να γεμίζουν από πισίνες, δεξαμενές και ποτάμια). Ειδικά για την δυνατότητα πτήσης των ελικοπτέρων σε δυνατούς ανέμους δεν έχω ιδέα. Πάντως σίγουρα φτηνά δεν είναι, ειδικά σε σύγκριση με το Air Tractor.

Τα σταθερής πλήρωσης αεροσκάφη έχουν πολύ μεγάλο χρόνο μεταξύ ρίψεων, οπότε είναι ουσιαστικά πολύ μικρής χρησιμότητας. Τα Air Tractor νομίζω τα ενοικιάζουμε. Αν ενοικίασαν σταθερής πλήρωσης χωρίς πλωτήρες, τότε μόνο για να φουσκώνουν τους αριθμούς το κάνανε.

Η άποψή μου για την αεροπυρόσβεση είναι ότι πρέπει να έχουμε σχήμα πυραμίδας:
Στην κορυφή λίγα και ακριβά "heavy-hitters" όπως τα Canadair και τα Skycranes.
Στη μέση περισσότερα και φτηνότερα ελικόπτερα με μικρότερη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου.
Στη βάση πλήθος μικρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων που να είναι απλωμένα σε όλη την επικράτεια και να μπορούν να δράσουν ως first responders και να μπορούν να ανακατευθυνθούν άμεσα όπου χρειάζεται.
 
Last edited:
Πάνω από όλα χρειάζεται εκπαιδευμένο προσωπικό στελέχωσης και όχι να επαφύεται το κάθε Κράτος στην απλήρωτη εργασία-εθελοντισμό ορισμένων καλοθελητών (οι οποίοι ξεκινάνε από εντελώς διαφορετική βάση/λογική), όσο οι επίσημες δομές υπεξαιρούν ζεστό cashέρι από τα ΕΣΠΑ.
 
Θα ελεγα αρχικα να δουμε το ποιος επωφελειται, εαν αυτος συνεργαζεται με το κρατος και εαν το κρατος συμφωνει/επιδοτει τη μπιζνα του.

Πχ οταν στις καμενες εκτασεις φυτρωνουν ΑΠΕ τις οποιες μπορουσες να δεις στο site της ΡΑΕ πολλα χρονια πριν, δεν ξερω ποιο το νοημα της κουβεντας.

Ειναι καπως παραλογο να περιμενεις μεριμνα απο το κρατος το οποιο υπογραφει το ενα αντιπεριβαλοντικο νομοσχεδιο μετα το αλλο.
 
Last edited:
Αν είναι να πιάσουμε τα βασικά για την έννοια Κράτους και το ρόλο που επιτελεί στο "σύστημα" τότε αυτό που γράφεις δεν είναι παρά μία από τις πολλές εφαρμογές του ρόλου που επιτελεί. ;)
 
Θα ελεγα αρχικα να δουμε το ποιος επωφελειται, εαν αυτος συνεργαζεται με το κρατος και εαν το κρατος συμφωνει/επιδοτει τη μπιζνα του.

Πχ οταν στις καμενες εκτασεις φυτρωνουν ΑΠΕ τι οποιες μπορουσες να δεις στο site της ΡΑΕ πολλα χρονια πριν, δεν ξερω ποιο το νοημα της κουβεντας.

Ειναι καπως παραλογο να περιμενεις μεριμνα απο το κρατος το οποιο υπογραφει το ενα αντιπεριβαλοντικο νομοσχεδιο μετα το αλλο.
Άλλο πράγμα και αυτό με τις ΑΠΕ... αντί να λέει ο κοσμάκης που σκατά είναι τα λεφτά για την πυροσβεστική και γιατί δεν έχουμε αεροπλάνα, λένε ότι καίνε τα δάση για να μπουν ανεμογεννήτριες. Δεν μπορεί ο Μητσοτάκης τα διαδίδει αυτά μόνος του για να κοιτάνε το δάκτυλο τα πρόβατα και όχι το φεγγάρι.

Εν το μεταξύ αν καεί το δάσος και δεν έχεις πάρει άδεια για ανεμογεννήτρια, τώρα είναι που δεν θα πάρεις για τα επόμενα 40 χρόνια ξέρω εγώ.
 


Εδω και δεκαετιες επιλεγει ο κοσμος με τη ψηφο του και διαιωνιζει την κατασταση. Καποτε μετα τα καμμενα ειχαμε "απλα" βιλες, τωρα εμφανιζονται και ανεμογεννητριες παρεα. Να ναι καλα οι "αναδασωσεις" με κωνοφορα, οπως τα πευκα και τις κουκουναριες Ειναι πολλα τα λεφτα αλλωστε.

Επιλογες υπαρχουν, παρα πολλες, και τις ξερουν επισης. Δεν τις θελουν αρα και δεν θα γινουν ποτε.


 

Τι κάνει μια κανονική χώρα
είχα φρικάρει τότε από τους ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν με τα αμάξια τους και κάηκαν ζωντανοί... που να φανταζόμουν ότι θα γινόταν τα ίδια και χειρότερα ένα χρόνο μετά στη χώρα μας...

Επίσης αυτό που έλεγα ότι δοκίμαζαν στην Αυστραλία και εδώ φέτος με το κάψιμο χαμηλής βλάστησης για να μειωθεί η καύσιμη ύλη:
In forests, prescribed burns reduce fuel loads. The mapping system identifies areas that should be burned and, in real time, supports firefighters in keeping each burn under control.
 
Επίσης αυτό που έλεγα ότι δοκίμαζαν στην Αυστραλία και εδώ φέτος με το κάψιμο χαμηλής βλάστησης για να μειωθεί η καύσιμη ύλη:
Υπαρχει και αλλη επιλογη, χρησιμοποιουν κατσικες.

Φυσικα αυτο ειναι εφικτο και με πολλα ακομα ειδη, απο ελαφια, αγριοκατσικα, λαμα, παρα πολλα.
Δυστηχως ομως για πολλους λογους αυτες οι πρακτικες δεν ειναι εφικτες στην Ελλαδα. Οχι διχως πολυ δραστικα μετρα. Η λαθροθηρια αλλωστε ειναι η κανονικοτητα.
 
Ζούμε σε μια χώρα που κάνουν διαγωνισμό για εκμίσθωση μέσων πυροπροστασιας τον Ιούλιο, για εκχιονιστικά τον Μάρτιο, που καθαρίζουν τους υπονόμους μετά τις βροχές

Μόνο σήμερα, ένας ντιλιβερας πέθανε από την ζέστη, ένας 88χρονος σκότωσε την γυναίκα του γιατί δεν την άντεχε, ο μοναδικός υπάλληλος του αεροδρομίου της Σύρου πήρε αναρρωτική κ έτσι απλά έκλεισε το αεροδρόμιο

Μία χώρα / πολιτική ηγεσία / κοινωνία εντελώς μπάχαλο από άκρη σε άκρη
 
Back
Top