Ωραία σφαλιάρα, με το γάντι.
Ένας developer με προϋπηρεσία σε μεγάλα studios αφαίρεσε το γάντι και έκανε τον Τζοφ φέτες επειδή ανέβασε μια διαφήμιση την ώρα που ανακοινώνονταν οι απολύσεις και γενικά έκανε μούγκα για το θέμα. Λίγο αργότερα έσβησε την ανάρτησή του αλλά έμειναν οι σχετικές screenshots:
γενικό μπουρλότο, κάπου είδα ακυρώνει και κάποιο starwars fps που ετοίμαζε μετά τις απολύσεις;
Υπάρχει άραγε κάπου κάποια ανάλυση για το λόγο των απολύσεων στην βιομηχανία; φρέναραν οι πωλήσεις; το επόμενο quarter θα είναι για όλους αρνητικό ή οριακό; σταμάτησε ο κόσμος να αγοράζει τα 70€ παιχνίδια; δε γουστάρει ο κόσμος GasS? Κάποιος λόγος θα υπάρχει, δεν τον έχει βρει κανείς εκτός από τους χαρτογιακάδες;
Ναι, ακυρώθηκε το Mandalorian FPS. Μερικές από τις αναλύσεις που έχω διαβάσει αναφέρουν κάποια αίτια για το κύμα απολύσεων:
- Η φρενίτιδα του covid, όταν τα έσοδα εκτοξεύτηκαν επειδή ο κόσμος ήταν συνέχεια σπίτι, οδήγησε πολλές εταιρίες σε πολλές προσλήψεις και άνοιγμα studios γιατί πίστευαν (βλακωδώς) ότι το πάρτι θα κρατούσε για πάντα.
- Τα επιτόκια δανεισμού ήταν πολύ χαμηλά γα προηγούμενα χρόνια, υπήρχε πολύ και φθηνό χρήμα ενώ τώρα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
- Πολλοί επενδυτές που ήταν άσχετοι με τον χώρο είχαν μπει στο gaming γιατί θεωρούταν βιομηχανία με μεγάλη ανάπτυξη και έδιναν μπόλικο χρήμα σε νέα projects. Όλοι αυτοί μετά από κάποιες ηχηρές αποτυχίες και ορισμένες νέες τάσεις ( π.χ. ΑΙ) πήραν τα πορτοφόλια τους και την κοπάνησαν.
- Ένα μεγάλο μέρος της προσοχής του κοινού έχει επικεντρωθεί στα λεγόμενα "black hole games" όπως τα χαρακτήρισε ο Mat Piscatella. Τεράστια GaaS δηλαδή όπως Fortnite, COD, Roblox, Genshin Impact κλπ τα οποία τρώνε όλο τον χρόνο και το χρήμα των gamers με αποτέλεσμα να μένει ένα μικρό μέρος της πίτας για όλους τους άλλους.
- Η ανάπτυξη του console gaming ειδικά έχει τραβήξει χειρόφρενο. Όσες κονσόλες πωλούνταν 30 χρόνια πριν, τόσες πωλούνται και τώρα. Παράλληλα το κόστος ανάπτυξης παιχνιδιών έχει δεκαπλασιαστεί από τα 90s, όπως είπε πρόσφατα ο δημιουργός του Tekken.