Τέλος το Final Fantasy I
Αρκετά νωρίτερα από ότι περίμενα για να πω την αλήθεια, αφού μου πήρε γύρω στις 30 ώρες. Έπαιξα την έκδοση Origins μέσω emulator για PlayStation και η οποία περιλαμβάνει τα FF I & II με κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με την αρχική. Ξεκινώντας το παιχνίδι σε ρωτάει αν θες να παίξεις στην κλασική δυσκολία του αρχικού παιχνιδιού ή στο easy mode. Επέλεξα την κλασική δυσκολία, ή το normal mode όπως το ονομάζει. Μέχρι και την τελευταία περιοχή του παιχνιδιού, δεν αντιμετώπισα κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα (ζήτημα αν είδα την οθόνη του Game Over 3-4 φορές). Από εκεί και πέρα όμως για κάποιον λόγο η δυσκολία αυξάνεται κατακόρυφα. Το τελευταίο dungeon και το τελευταίο boss χρειάστηκαν αρκετές προσπάθειες για να βγουν (πρέπει να έπαιξα την τελευταία μάχη 25-30 φορές).
Στην αυξημένη δυσκολία συντελεί και το γεγονός ότι δεν υπάρχει δυνατότητα save παρά μόνο σε Inns ή στο World Map, και το τελευταίο dungeon έχει ούτε λίγο ούτε πολύ, 8 επίπεδα. Κάτι άλλο που μου φάνηκε αρκετά περίεργο είναι τα healings items, Στην ουσία τα potions που αγοράζεις στην πρώτη πόλη του παιχνιδιού είναι ακριβώς ίδια με αυτά που βρίσκεις στο τέλος. Κάνουν heal 10-25hp ενώ στο τέλος κάποιοι χαρακτήρες μπορεί να έχουν 600+ hp. Επίσης δεν υπάρχει κάποιο αντικείμενο για κάνεις res τους χαρακτήρες όταν πεθαίνουν, αλλά αυτό γίνεται μόνο στις πόλεις ή μέσω ελάχιστων spells.
Αυτό που μου άρεσε πάντα στα Final Fantasy είναι ότι κάθε παιχνίδι της σειράς έχει εντελώς διαφορετικό σύστημα ανάπτυξης των χαρακτήρων, skills, μαγικών, equipment κ.λπ.
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς φαίνεται να έχει δανειστεί αρκετά στοιχεία από pen & paper rpgs όπως το D&D. Ξεκινώντας θα πρέπει να επιλέξεις class για τους 4 χαρακτήρες του party, μεταξύ αρκετών διαφορετικών επιλογών. Επίσης οι χαρακτήρες δεν έχουν κάποιο δεδομένο όνομα, όπως σε άλλα παιχνίδια της σειράς, αλλά μπορείς να τους ονομάσεις όπως θες.
Η ανάπτυξη των χαρακτήρων γίνεται μέσω των levels που κερδίζουν από τις μάχες. Κάθε φορά που ανεβαίνουν level, αναβαθμίζονται και κάποια από τα στατιστικά τους (Strength, Intelligence κ.λπ.) χωρίς όμως να έχεις τη δυνατότητα να επηρεάσεις τα χαρακτηριστικά που θα ανέβουν.
Το σύστημα μαγείας έχει ως εξής. Ανάλογα με το level του χαρακτήρα (και δεδομένου ότι ανήκει σε class η οποία μπορεί να κάνει μαγικά), έχει στη διάθεσή του και συγκεκριμένο αριθμό μαγικών. Τα μαγικά χωρίζονται σε δύο είδη, White και Black και σε levels από το 1 έως το 8. Κάθε χαρακτήρας μπορεί να έχει έως 3 μαγικά σε κάθε level, και συνήθως στον κόσμο του παιχνιδιού θα βρεις διαθέσιμα προς αγορά 4 spells ανά level, άρα θα πρέπει να επιλέξεις ποιά 3 θα χρησιμοποιήσεις. Επίσης ανάλογα με το level του χαρακτήρα υπάρχει και συγκεκριμένος αριθμός που μπορείς να κάνεις cast spells από το κάθε level spells. Π.χ. μπορείς να κάνεις cast 7 φορές μαγικά από το level 1, 6 από το level 2 κ.λπ. με τον αριθμό αυτό να αφορά το σύνολο των 3 spells του κάθε level και όχι το καθένα ξεχωριστά. Αυτά ανανεώνοται κάθε φορά που κάνεις rest σε κάποιο Inn ή με τη χρήση συγκεκριμένων αντικειμένων στο world map.
Όσον αφορά το κομμάτι του equipment-loot είναι αρκετά περιορισμένο, αλλά κάνει τη διαφορά οπότε θέλει αρκετό ψάξιμο και πολλά χρήματα για την αγορά καλύτερου εξοπλισμού. Το ποια αντικείμενα μπορεί να κάνει equip ο κάθε χαρακτήρας εξαρτάται από το class του. Επίσης κάποια αντικείμενα, πέρα από το να τα κάνεις equip, μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις στις μάχες για να κάνεις cast spells όσες φορές θες-με το κάθε αντικείμενο να κάνει cast συγκεκριμένο spell (ειδικά αυτά που κάνουν heal είναι πραγματικά σωτήρια).
Η μάχη είναι στα πρότυπα των περισσότερων παιχνιδιών της σειράς. Επιλέγεις την κίνηση του κάθε χαρακτήρα και αυτές εκτελούνται σε συνέχεια μαζί με τις κινήσεις των αντιπάλων μέχρι το επόμενο round κ.λπ.
Σεναριακά το παιχνίδι δεν έχει και πολλά να δείξει, αλλά αυτό είναι λογικό για ένα game που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1987. Αναλαμβάνεις τον έλεγχο των 4 Light Warriors οι οποίοι θα πρέπει να δώσουν ξανά ζωή στους 4 κρυστάλλους που κουβαλάνε και οι οποίο αντιστοιχούν στα 4 στοιχεία της φύσης, ώστε να σώσεις τον κόσμο. Ο κόσμος του παιχνιδιού κατοικείται από κλασικές fantasy races (humans, elves, dwarves,.Υπάρχει ένα ωραίο twist στο τέλος, αλλά μέχρι εκεί. Όπως είναι λογικό το παιχνίδι δεν σου κρατάει το χέρι πουθενά, αλλά αν μιλάς σε όλους τους NPCs και προσέχεις αυτά που σου λένε δεν δυσκολεύεσαι να προχωρήσεις.
Την εμφάνισή τους κάνουν αρκετά στοιχεία που βλέπουμε σε όλα τα παιχνίδια της σειράς όπως το Airship, ενώ γνωρίζουμε και για πρώτη φορά κάποια από τα summons των επόμενων παιχνιδιών όπως ο Bahamut και ο Tiamat. Από την άλλη λείπουν και αρκετά αγαπημένα στοιχεία όπως τα Chocobos και κάποιος χαρακτήρας με το όνομα Cid.
Γενικά το να δω από που ξεκίνησε μία τόσο γνωστή και αγαπημένη σειρά ήταν ωραία εμπειρία.
Φύγαμε για το Final Fantasy II!