Μετά από περίπου δύο μήνες αφιερωμένους αποκλειστικά στο CP2077, αποφάσισα ότι είχα όρεξη για κάτι horror-οειδές και ήμουν ανάμεσα σε Callisto Protocol και Dead Space remake. Κατέληξα στο πρώτο, επειδή το βρήκα σε καλούτσικη τιμή κι επειδή το original DS το είχα τερματίσει ήδη δύο φορές στον καιρό του, οπότε προτιμούσα κάτι "φρέσκο".
Δεν θα πω ότι μετάνιωσα για την επιλογή μου αλλά και φρέσκο το Callisto δεν το λες. Το λες οριακά ξεδιάντροπη αντιγραφή του Dead Space, με πρακτικά μηδαμινές νέες ιδέες πέρα από το -αμφιλεγόμενο- melee combat system. Αισθητική ολόιδια με του DS, καρμπόν δράση (πάρε το ασανσέρ από το μηχανοστάσιο, ωπ δεν δουλεύει, κατέβα στη γεννήτρια, ωπ δεν δουλεύει, γάμα το πήγαινε πάρε το τραμ για το εργαστήριο, ωπ δεν δουλ--- το πιάσατε το νόημα), ίδια ατμόσφαιρα, ίδιος ήχος, ίδια jump scares, τα πάντα όλα. Το σενάριο ως τώρα (7-8 ώρες έπαιξα) σίγουρα χειρότερο από του DS, αλλά ψιλοτσουλάει, I guess. Σχεδιασμός εχθρών αρκετά τυπικός, δεν σου μένουν όπως του DS ή άλλων horror games, τα όπλα και το κάτι-σαν-stasis γκατζετάκι συμπαθητικά αλλά όχι κάτι το αξιομνημόνευτο.
Οι μάχες θέλουν λίγη εξάσκηση αλλά δεν θα τις χαρακτήριζα δύσκολες ως τώρα. Έχουν βάλει και 2-3 ανούσια σημεία stealth, μόνο αυτοί ξέρουν γιατί.
Αν δεν είχε τόσο εξωπραγματικά production values, θα ήταν παιχνίδι του 6, τώρα σκαρφαλώνει οριακά στο 7.
Το άφησα προς το παρόν στην άκρη και έπιασα το Dead Cells, που περίμενε χρόνια στο backlog. Απλή έκδοση, χωρίς DLC.
Δεν έχω τεράστια εμπειρία από roguelikes/lites αλλά συγκριτικά με τα Hades και Children of Morta, τούτο εδώ μου φάνηκε ένα κλικ πιο εύκολο (τουλάχιστον ως το πρώτο πλήρες run, μετά ζορίζει εκθετικά). Το gameplay πολύ γρήγορο και απολαυστικό, αλλά το "story" πολλά σκαλιά κάτω (ιδίως απ'του Hades). Αντισταθμίζεται, κάπως, από τα άπειρα easter eggs άλλων games: Hollow Knight, Shovel Knight. Hyper Light Drifter, Risk of Rain, Half-Life, Katana Zero (αλήθεια πού χάθηκε αυτό; ακόμα περιμένουμε το sequel), Skul: The Hero Slayer, και πόσα άλλα.
Μου πήρε κάνα δίωρο να νιώσω και να καταλάβω βασικά πράγματα, όπως π.χ. πώς αποθηκεύεις cells για να μην τα χάνεις, αλλά πάνω στο 5ωρο μού έκατσε ένα τρομερό σετ εξοπλισμού που με πήγε καροτσάκι ως το τελικό boss ενώ ως τότε δεν είχα ρίξει ούτε καν το πρώτο(!). Προφανώς το νόημα είναι να συνεχίσεις και μετά τον "τερματισμό", ώστε να ξεκλειδώσεις επιπλέον όπλα, power ups, κρυφές πίστες κτλ. αλλά δεν νομίζω να έχω την υπομονή για τέτοιο ξεκοκάλισμα. Πάντως, ένα ακόμα στοιχείο που σε ωθεί να συνεχίσεις είναι τα metroidvania στοιχεία, κυρίως abilities που όταν τις ξεκλειδώσεις σου ανοίγουν νέες διαδρομές και challenges. Αν κάποιος έχει τη διάθεση να το λιώσει, σίγουρα θα αξίζει και η ποικιλία των έξτρα biomes που βάλαν με DLC. Ίσως επενδύσω στο μέλλον.
8/10 would die again