Το XBOX 360 ήταν τριπύρηνο μόνο ονομαστικά, πρακτικά είχε έναν μεγάλο πυρήνα και δύο βοηθητικούς. Το δε PS3 είχε εναν εξαιρετικά πολύπλοκο επεξεργαστή στον προγρ0μματισμό, πολυπύρηνο μεν αλλά όχι με την έννοια που έχουν οι x86 επεξεργαστές (intel/AMD) ,δεν ήταν συμμετρικός όπως οι δικοί μας. Οι jaguar (αν είναι αυτοί τελικά) όμως είναι x86 επεξεργαστές που υποστηρίζουν παραλληλισμό.
To πρόβλημα εδώ είναι το εξής. Τοσο η Sony όσο και MS πάνε σε πολυπύρηνους επεξεργαστές άρα και οι game engines θα ακολουθήσουν. Όσο ισχυρότερος κι αν είναι ενας sandy/ivy pentium στο IPC από έναν παλιό C2Q ,o τελευταίος παράγει πολύ ομαλότερο gameplay στα Frostbite 2 games στα ίδια ρολογια γιατί η μηχανή απλά απαιτεί threads. Συν ότι οι κονσόλες δεν τρέχουν λειτουργικό με την έννοια που αυτό έχει στο PC ,άρα ο φόρτος είναι λιγότερος στην CPU.
Όσο για την κάρτα, στα PC χρησιμοποιούνται τα API πρωτόκολλα (DirectX,OpenGL) με τους drivers τους πράγμα που προκαλεί καθυστερήσεις οι οποίες δεν γίνονται αντιληπτές τώρα γιατί είμαστε έτη φωτός μπροστά. Οι κονσόλες δεν έχουν τέτοιο θέμα, οπότε σε ένα θεωρητικό σενάριο NextGen Console κάρτα vs PC 7850 και σε ένα πλήρως GPU bound παιχνίδι, η κονσόλα θα έχει καθαρά το πάνω χέρι. Πηγαίνοντας πιο πίσω (5x0,6xx0) ,οι διαφορές θα είναι ακόμα μεγαλύτερες. Πραγματικά πιστεύω πως θα δούμε σε 18 μήνες κάρτες του επιπέδου 560ti και 6870/6950 να υποχρεώνονται να τρέχουν σε χαμηλές αναλύσεις. Θα πάρει περίπου δύο γενιές ακόμα για να αποκτήσουν οι mid range PC GPU καθαρά το πάνω χέρι στις επιδόσεις, χοντρικά γύρω στα χριστούγεννα του 2014 αν συνεχισει η nvidia και η AMD να αλλάζουν γενιά καθε 15-18 μηνες περίπου.
Στον τομέα των CPU τα πράγματα είναι καλύτερα, βέβαια. Ενας i7-2600k ούτε που θα ιδρώσει με τα νέα console ports, φαντάζομαι. Και υποψιάζομαι πως και οι FX της AMD θα αποδειχτούν πολυ αποτελεσματικοί αφού τώρα πια οι game developers ανα την υφηλιο θα μάθουν από την καλή και από την ανάποδη πως να εκμεταλλεύονται την αρχιτεκτονική των CPU/GPU της. H AMD δήλωσε πως τώρα πια το main focus της είναι οι gamers.