Μετά από σοβαρή σκέψη (ντάλα ήλιος, μπύρες και ζαλάδα) απόφάσισα να πάω για υδρόψυξη στο ΠιΣι. Στην αρχή είπα να κάνω αναβάθμιση ξανα στα 3 χρόνια, αλλά μιά που είμαι και AMD fanboy και δεν ήθελα να παω ακόμη σε intel (πολύ φοβάμαι πως είναι το τελευταίο PC με AMD που θα έχω) θα το κάνω "σαλονάτο". Χλιδή! Θα αφήσω απ'εξω τις κάρτες γραφικών (έχω 2x6950 CF) και θα υδραυλικιάσω όλο το υπόλοιπο (CPU,mosfet,NB και μνήμη). Αμα γουστάρετε ποστάρω και τη διαδικασία μετακόμισης (φώτο κλπ ) καθώς και τη δεδομένη "γκάφα" ( :malakas: )λόγω ποσότητας ψυκτρών (its in the rulebook).
Εκανα τη μελέτη μου και κατέληξα στο ψυγείο, με σκοπό να βγάζω μια 350αρα watt από το σύστημα με χρήση shrould (που προμηθευτηκα) και 2 ανεμιστήρων που ήδη έχω (αγόρασα και 1 corsair AP HP) klp.
Και το κολοψυγείο έχει thread για τις βίδες 6-32 λέει UNC. Και κανείς σε ακτίνα 50 χιλιομέτρων ειδικός ή όχι , σιδεράδικο κλπ δεν ξέρει που θα τις βρώ! Το φελέκι μου δεν κοίταξα τι βίδες πέρνει.
Edit.....
Τις παραγγειλα απο χομπιστικο μαγαζι στο uk με μινιμουμ παραγγελια 6 ευρα και 5 μεταφορικα (σε φακελο δηλ). Αντε μη πω τιποτα ...
ΕΔΙΤ: αποδείξεις
www.youtube.com/embed/ANCYsKvXYpU
Εδιτ2...
<img src="http://img585.imageshack.us/img585/328/16j5.jpg" alt="16j5.jpg" class="bbcode_img" />
ΥΓ:
<blockquote><b><u>Σκόρπιες σκέψεις και συμβουλές</u></b>,<span style="font-size:2"> τις έβαλα στο πρώτο ποστ, νομίζω είναι καλύτερα</span>:
<u><i>1.</i></u> Μελέτη. Οχι δεν είμαι φαν της τιβι περσονας, κανονική μελέτη και σχεδιασμός. Αν δεν γίνει αυτό και δεν ξέρεις ακριβώς τι θές και θα πληρώσεις παραπάνω και δε θα κάνεις τη δουλειά σου. Επίσης δε θα μείνεις με ένα ματσο σαβούρες που θα αποκαλείς κατ'ευφημισμό "spare parts" για να μη καρφώνεσαι.
Π.χ. Αγοράζεις πολύ καλό ψυγείο (αλλά με μεγάλη "αντίσταση ροής" και ένα πολύ καλό μπλόκ (επίσης με μεγάλη αντίσταση" και ανακαλύπτεις πως το πακετο αντλία-δοχείο (που πήρες φτηνότερο γιατί τελείωσε το badget) δεν έχει την απαραίτητη παροχή για να τρέξει και η ροή είναι μικρή με συνεπακόλουθο μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας. Με την κατάληλη μελέτη η ίδια αντλία με ένα ποιό μέτριο μπλόκ (αλλά με μικρή αντίσταση) και επίσης ένα high flow ψυγείο θα αποδίδει μικρότερες διαφορές θερμοκρασίας. Και αυτό γιατί η διαφορά θερμοκρασίας νερού από την δωματίου είναι άμεσα εξαρτώμενο από τη ροή. (μέχρι ένα σημείο, μετά τα δεν έχει σημασία)
Επίσης ένα καλό ρακόρ μπορεί να κάνει 3-4 € ενώ ένα χρωμιωμένo Υ-adapter και 10€. Δε θα έπρεπε να μιλήσω καν για quick connect-disconnect γιατί το ζευγαρι μπορεί να πάει πάνω από 20€. Συχνά συμφέρει να πάρεις "barbed" αντί για "compression" fittings ή να τα μπλέξεις καθώς ενίοτε είναι ποιό εύκολο να περάσεις σφιγκτίρα από το να σφίξεις το compression. Αυτά για αρχή θα επανέλθω.
<u><i>2.</i></u> Και μια που εφτασα στο νερο στο προτζεκτ. Ενα απο τα προβληματα της υδροψυξης ειναι η γαλβανικη διαβρωση. Λογω υγρου/μεταλλων/ηλ.φορτιου το συστημα μιαζει με μια μπαταρια. Ιοντα απο το ποιο μη-ευγενες μεταλλο θα μετακινηθουν στο ευγενες. Αυτο σημαινει πρακτικα πως οταν εχεις διαφορετικα μεταλλα εχεις πιθανοτητες να συμβει. Υπο κανονικες συνθηκες τωρα το ολοκαθαρο νερο δεν ειναι αγωγιμο. Αλλα το νερο εχει ιοντα, οχι απαραιτητα δικα του, ετσι στην πραγματικοτητα ειναι αγωγιμο. Για το λογο αυτο χρησιμοποιουμε απιονισμενο η απεσταγμενο νερο. Δυστηχως το νερο που γυρναει για καιρο κλεισμενοσε ενα συστημα "παιρνει" ιοντα απο τα μπλοκ, ρακορ, ψυγεια κλπ και χαανει την ουδετεροτητα του. Αν περασει παρα πολυς καιρος δημιουργουνται μεχρι κι αλγη/μυκητες (η γνωστη πρασινιλα σε στασιμα νερα). Υπαρχουν και αντιμικροβιακα και αντιδιαβρωτικα υγρα για να προσθεσουμε στο συστημα μας ενω συχνα χρησιμοποιειται ασημι (τα ιοντα ασημιου ειναι τοξικα για τα βακτηρια κλπ) σε μορφη σπειρας καπου ενω προσφατα ειδα fittings της bitspower με επιστρωση ασημιου. Θα διαβασετε πολλα. Γνωμη μου ειναι καλυτερα να αλλαζεις το νερο συχνα και να αφηνεις το νερο οσο ποιο καθαρο γινεται.</blockquote>
Εκανα τη μελέτη μου και κατέληξα στο ψυγείο, με σκοπό να βγάζω μια 350αρα watt από το σύστημα με χρήση shrould (που προμηθευτηκα) και 2 ανεμιστήρων που ήδη έχω (αγόρασα και 1 corsair AP HP) klp.
Και το κολοψυγείο έχει thread για τις βίδες 6-32 λέει UNC. Και κανείς σε ακτίνα 50 χιλιομέτρων ειδικός ή όχι , σιδεράδικο κλπ δεν ξέρει που θα τις βρώ! Το φελέκι μου δεν κοίταξα τι βίδες πέρνει.
Edit.....
Τις παραγγειλα απο χομπιστικο μαγαζι στο uk με μινιμουμ παραγγελια 6 ευρα και 5 μεταφορικα (σε φακελο δηλ). Αντε μη πω τιποτα ...
ΕΔΙΤ: αποδείξεις
www.youtube.com/embed/ANCYsKvXYpU
Εδιτ2...
<img src="http://img585.imageshack.us/img585/328/16j5.jpg" alt="16j5.jpg" class="bbcode_img" />
ΥΓ:
<blockquote><b><u>Σκόρπιες σκέψεις και συμβουλές</u></b>,<span style="font-size:2"> τις έβαλα στο πρώτο ποστ, νομίζω είναι καλύτερα</span>:
<u><i>1.</i></u> Μελέτη. Οχι δεν είμαι φαν της τιβι περσονας, κανονική μελέτη και σχεδιασμός. Αν δεν γίνει αυτό και δεν ξέρεις ακριβώς τι θές και θα πληρώσεις παραπάνω και δε θα κάνεις τη δουλειά σου. Επίσης δε θα μείνεις με ένα ματσο σαβούρες που θα αποκαλείς κατ'ευφημισμό "spare parts" για να μη καρφώνεσαι.
Π.χ. Αγοράζεις πολύ καλό ψυγείο (αλλά με μεγάλη "αντίσταση ροής" και ένα πολύ καλό μπλόκ (επίσης με μεγάλη αντίσταση" και ανακαλύπτεις πως το πακετο αντλία-δοχείο (που πήρες φτηνότερο γιατί τελείωσε το badget) δεν έχει την απαραίτητη παροχή για να τρέξει και η ροή είναι μικρή με συνεπακόλουθο μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας. Με την κατάληλη μελέτη η ίδια αντλία με ένα ποιό μέτριο μπλόκ (αλλά με μικρή αντίσταση) και επίσης ένα high flow ψυγείο θα αποδίδει μικρότερες διαφορές θερμοκρασίας. Και αυτό γιατί η διαφορά θερμοκρασίας νερού από την δωματίου είναι άμεσα εξαρτώμενο από τη ροή. (μέχρι ένα σημείο, μετά τα δεν έχει σημασία)
Επίσης ένα καλό ρακόρ μπορεί να κάνει 3-4 € ενώ ένα χρωμιωμένo Υ-adapter και 10€. Δε θα έπρεπε να μιλήσω καν για quick connect-disconnect γιατί το ζευγαρι μπορεί να πάει πάνω από 20€. Συχνά συμφέρει να πάρεις "barbed" αντί για "compression" fittings ή να τα μπλέξεις καθώς ενίοτε είναι ποιό εύκολο να περάσεις σφιγκτίρα από το να σφίξεις το compression. Αυτά για αρχή θα επανέλθω.
<u><i>2.</i></u> Και μια που εφτασα στο νερο στο προτζεκτ. Ενα απο τα προβληματα της υδροψυξης ειναι η γαλβανικη διαβρωση. Λογω υγρου/μεταλλων/ηλ.φορτιου το συστημα μιαζει με μια μπαταρια. Ιοντα απο το ποιο μη-ευγενες μεταλλο θα μετακινηθουν στο ευγενες. Αυτο σημαινει πρακτικα πως οταν εχεις διαφορετικα μεταλλα εχεις πιθανοτητες να συμβει. Υπο κανονικες συνθηκες τωρα το ολοκαθαρο νερο δεν ειναι αγωγιμο. Αλλα το νερο εχει ιοντα, οχι απαραιτητα δικα του, ετσι στην πραγματικοτητα ειναι αγωγιμο. Για το λογο αυτο χρησιμοποιουμε απιονισμενο η απεσταγμενο νερο. Δυστηχως το νερο που γυρναει για καιρο κλεισμενοσε ενα συστημα "παιρνει" ιοντα απο τα μπλοκ, ρακορ, ψυγεια κλπ και χαανει την ουδετεροτητα του. Αν περασει παρα πολυς καιρος δημιουργουνται μεχρι κι αλγη/μυκητες (η γνωστη πρασινιλα σε στασιμα νερα). Υπαρχουν και αντιμικροβιακα και αντιδιαβρωτικα υγρα για να προσθεσουμε στο συστημα μας ενω συχνα χρησιμοποιειται ασημι (τα ιοντα ασημιου ειναι τοξικα για τα βακτηρια κλπ) σε μορφη σπειρας καπου ενω προσφατα ειδα fittings της bitspower με επιστρωση ασημιου. Θα διαβασετε πολλα. Γνωμη μου ειναι καλυτερα να αλλαζεις το νερο συχνα και να αφηνεις το νερο οσο ποιο καθαρο γινεται.</blockquote>