What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Frame generation: "δωρεάν" επιδόσεις ή "fake frames";

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,451
Μια που το θέμα συζητείται πλέον έντονα με την κυκλοφορία των καρτών 5xxx της Nvidia, θα ήθελα να ακούσω ποια είναι η μέχρι τώρα εντύπωση των συμφορουμιτών από αυτή την τεχνολογία.

Με το frame generation υπάρχει η εξής αντίφαση, όπως είπε και το Hardware Unboxed σε σχετικό βίντεο "δεν δουλεύει σωστά όταν το χρειάζεσαι και δουλεύει καλά όταν δεν το χρειάζεσαι". Αυτό βασικά σημαίνει ότι τα visual artifacts και το αυξημένο latency είναι πιο εμφανή (και ενοχλητικά) όταν έχεις χαμηλό framerate (κάτω από 60), ενώ δεν τα καταλαβαίνεις όταν έχεις framerate από 80-90 fps και πάνω.

Εσείς έχετε χρησιμοποιήσει frame generation; Πώς σας φάνηκε; Το χρησιμοποιήσατε σε χαμηλά framerates ή σε υψηλά; Είναι κάτι που ενεργοποιείτε σε τακτική βάση;
 

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
12,703
Το χρησιμοποιώ όπου υποστηρίζεται Ναύαρχο, στρημάροντας single player παιχνίδια σε 4Κ/Ultra σε τηλεόραση 60Hz. Με την 4070Ti και DLSS Quality ή Balanced, συνήθως είμαι στα 50+ FPS.

Στρωτά τα νιώθω όλα, αλλά είμαι γέρος και παίζω walking simulators πολυτελείας, σαν το Ιντιάνα Τζόουνς. Εσείς οι Codbros να πείτε που δε σας φτάνουν τα 244FPS.

ΔΕΝ το θεωρώ λόγο αγοράς, όσο τεχνική λύση που θα προσφερουν όλες οι πλατφόρμες σε λίγα χρόνια. Σταδιακά το hardware θα έχει μια αποκλειστικότητα/υπεροχή τριμήνου και αν. Το φόκους θα παει στα ιδια τα παιχνίδια.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,657
Νομίζω, ότι μόνο το DLSS αξίζει. Και αυτό όταν θές να πάς σε μεγαλύτερη ανάλυση. Παίζεις σε 1440p μονιτορ και θες να δεις πως είναι στην 4Κ τηλεόραση!!
 

vtheofilis

Death Knight
Joined
Dec 11, 2012
Messages
4,538
Η σκέψη να δώσουμε λίγο ζωή παραπάνω στις κάρτες γραφικών με προσαρμοζόμενη, αναλόγως του φόρτου υπολογισμού, ανάλυση, και δημιουργία καρέ, είναι κάτι το θετικό. Ειδικά η προσαρμοζόμενη ανάλυση, είναι κάτι που γίνονταν στα PS4 και XBONE ( λογικό κιόλας, γιατί το πρώτο ειδικά είχε GPU entry level όταν βγήκε ).
Θεωρώ πως όταν αγοράζει κάποιος κάρτα γραφικών, αυτή πρέπει να έχει επιδόσεις ανάλογες της θέσης της στην αγορά για 2-3 χρόνια σε γενικές γραμμές, αν οι εταιρίες παραγωγής υλικού ( κάρτες γραφικών ) και λογισμικού ( δημιουργοί παιχνιδιών και μηχανών γραφικών ) κάνουν σωστά την δουλειά τους, και ειδικά αν τα γραφικά δεν σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν αυτό που βλέπεις είναι pre-rendered cutscene ή rendering σε πραγματικό χρόνο ( πχ για εμένα, το Doom 3 ). Από τα 3 έως 5 χρόνια, αν δεν μπορείς να αλλάξεις κάρτα, αρχίζεις να κάνεις συμβιβασμούς. Μετά τα 5, η αλλάζεις, η αποδέχεσαι ότι πλέον κάποιοι τίτλοι δεν θα τρέχουν, ή αν τρέχουν, ίσως φέρνουν σε ...demake.
Αν με αυτές τις τεχνολογίες, ζοριζόμουν για αλλαγή στα 7 χρόνια, θα ήμουν υπερευχαριστημένος. Αλλά αυτό δεν βλέπω να γίνεται, και δεν νομίζω να γίνει. Δεν υπάρχει κέρδος για τις εταιρίες υλικού, και είναι δίκοπο μαχαίρι για τις εταιρίες λογισμικού, όσον αφορά το PC.
Οι εταιρίες υλικού θέλουν να πουλήσουν υλικό. Αν οι πελάτες δεν αγοράσουν νέο υλικό, έχουν πρόβλημα. Αν δε, οι πελάτες αγοράσουν υλικό από άλλη εταιρεία, παρά το ότι έχει την τάση να απαξιώνεται πιο γρήγορα, είναι διπλό το κακό.
Για τις δε εταιρίες λογισμικού, αν υπάρχουν ριζικές διαφορές μεταξύ δυο διαδοχικών γενιών GPU ( πχ TerraScale-VLIW σχεδιασμός, Southern Islands-RISC σχεδιασμός ) ναι μεν διευρύνουν την βάση δυνητικών πωλήσεων υποστηρίζοντας παλαιότερο υλικό, αλλά δυσκολεύουν και την παραγωγή και υποστήριξη ( πιο δύσκολο να βρεις σφάλαματα, ασυμβατότητες κτλ ).
 
Last edited:

nitro912gr

Tarrasque
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,792
Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία αυτή καθαυτή, είναι το γεγονός ότι ΔΕΝ είναι δωρεάν.
Το χρησιμοποιούν σαν selling point σε αρκετά ακριβότερες κάρτες γραφικών.

Σου χρεώνουν τις εξτρά επιδόσεις αυτής της τεχνολογίας σαν native απόδοση.
Επιδόσεις που αρκετά συχνά είναι χειρότερες με κάποιο τρόπο από τις native, γιατί αν δεν ήτανε δεν θα τις διαφημίζανε έτσι, θα έλεγαν να ενσωματώσαμε αυτή την τεχνολογία σε driver level, game agnostic και η νέα γενιά καρτών μας δίνει Χ τα εκατό καλύτερες επιδόσεις με την ίδια κατανάλωση.
 

tommas

Umber Hulk
Sign me up! The Ultimate Sacrifice Come get some PCMaster Veteran
Joined
Dec 2, 2012
Messages
832
Μια χαρά δουλεύει σε single player παιχνίδια και ιδανικά μπορείς να το ενεργοποιήσεις χωρίς καθόλου scaling είτε με mod, είτε παίζοντας με τα options.. Οπότε στην πράξη έχεις περισσότερα frames με κάποια artifacts εδώ και εκεί που δύσκολα διακρίνεις στην πράξη, αναλόγως τον τίτλο και την υλοποιήση πάντα.

Σε προοπτική πρώτου προσώπου παρατήρησα μια καθυστέρηση σε γρήγορη κίνηση στο Darktide πχ και προτίμησα να το απενεργοποιήσω ενώ στο Indiana Jones κανένα πρόβλημα. Σίγουρα προσθέτει αρκετό frame latency και δε προτείνεται σε competitive multiplayer τίτλους.

Πάντως και το DLSS αλλά ακόμα περισσότερο το FG θα έχουν σημαντικές διαφορές στην 5ΧΧΧ γενιά και οι τωρινές εμπειρίες δε προσφέρονται για εξαγωγή συμπερασμάτων. :(

Ειδικά το FG από ένα απλό enable/disable αποκτά επιλογές όσον αφορά τα επίπεδα "παρεμβατικότητας" για να προσφέρει τα πολλάπλασια FPS που βλέπουμε να προμοτάρουν.
 

nitro912gr

Tarrasque
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,792
btw έχει δοκιμάσει κανείς αυτό:
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,451
btw έχει δοκιμάσει κανείς αυτό:


Ναι, εγώ, κάνει καλή δουλειά. Στο Final Fantasy XVI που το είχα δοκιμάσει ήταν καλύτερο από το frame generation του παλιότερου FSR.
 

nitro912gr

Tarrasque
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,792
Ναι, εγώ, κάνει καλή δουλειά. Στο Final Fantasy XVI που το είχα δοκιμάσει ήταν καλύτερο από το frame generation του παλιότερου FSR.
το γνωρίζω το πρόγραμμα καιρό, απλά τώρα με το τελευταίο update του NMS αναγκάστηκα να πέσω σε FSR 2 performance και οκ... ξενέρωσα κάπως. Έλεγα μην το αγόραζα αυτό να σπρώξει λίγο την φάση.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,451
Κάτι που παρατήρησα αρχικά στο Final Fantasy XVI και τώρα στο Spider-Man 2: επειδή το frame generation καταναλώνει περισσότερη VRAM, μην το χρησιμοποιείτε αν είστε οριακά σε αυτό τον τομέα. Η GPU στο laptop που έχω διαθέτει μόνο 6GB και ήταν αρκετές οι περιπτώσεις που το framerate ήταν καλύτερο χωρίς frame generation διότι δεν εξαντλούταν η διαθέσιμη VRAM.
 

shredder

Death Knight
Joined
Sep 17, 2013
Messages
4,750
Το εχω χρησιμοποιησει μονο 1 φορα στο AVATAR FRONITER OF PANDORA. Το οποιο επειδη εχει ray tracing θα το χρησιμοποιουσα ετσι και αλλιως. Οπως βλεπουμε εδω εχει τεραστια διαφορα σητν αποδοση
Το επαιξα με ultra γραφικα(max) FSR 3 FRAME GENERATION 1440P 60 FPS.
 
Top Bottom