What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Η εξέλιξη του DLSS

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Ενδιαφέρον βίντεο από το Hardware Unboxed που αναλύει τις βελτιώσεις της Nvidia στην τεχνική DLSS (Deep Learning Super Sampling).



Πλέον η τεχνική έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να προσφέρει ποιότητα σχεδόν ίδια ή και ανώτερη (!) από 4Κ ενώ εσωτερικά τρέχει σε χαμηλότερη ανάλυση (με τα αντίστοιχα κέρδη σε απόδοση). Εάν εξαπλωθεί θα καταστήσει τις αναλύσεις "4Κ" προσιτές σε πολύ μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
 

Great0ldOne

Lich
Staff member
Joined
Dec 1, 2012
Messages
7,418
Πάντως μέχρι να αποκτήσουμε GPU που να υποστηρίζει DLSS, πολύ καλά αποτελέσματα έχει και το image sharpening+resolution scaling (διαθέσιμο και από Nvidia και από AMD), αν και η διαφορά στο Image quality παίζει αρκετά από game σε game (και είναι λίγο και θέμα γούστου),
 

shredder

Death Knight
Joined
Sep 17, 2013
Messages
4,393
To dlss θολωνει την εικονα γι αυτο και εγω περιμενω να βγουν καρτες που να τρεχουν ray tracing σε 1440p χωρις dlss.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Πάντως μέχρι να αποκτήσουμε GPU που να υποστηρίζει DLSS, πολύ καλά αποτελέσματα έχει και το image sharpening+resolution scaling (διαθέσιμο και από Nvidia και από AMD), αν και η διαφορά στο Image quality παίζει αρκετά από game σε game (και είναι λίγο και θέμα γούστου),

Το δοκίμασα στο Destiny 2 και όντως καθάρισε το παιχνίδι αλλά είδα κάποια επιβάρυνση στην απόδοση. Το resolution scaling πώς δουλεύει, κάνει render σε υψηλότερη ανάλυση;
 

The Nameless One

Mind-flayer
Joined
Jun 16, 2015
Messages
1,813
Το δοκίμασα στο Destiny 2 και όντως καθάρισε το παιχνίδι αλλά είδα κάποια επιβάρυνση στην απόδοση. Το resolution scaling πώς δουλεύει, κάνει render σε υψηλότερη ανάλυση;
Το αντίθετο, κάνει σε μικρότερη ανάλυση και μαζί με το sharpening, έχεις σχεδόν native quality με περισσότερα FPS
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Το αντίθετο, κάνει σε μικρότερη ανάλυση και μαζί με το sharpening, έχεις σχεδόν native quality με περισσότερα FPS

Τότε ή έκανα κάποια παπαριά ή έτυχε σε εκείνη τη φάση να πέσουν τα frames για άσχετο λόγο. Θα το ξαναδοκιμάσω.
 

Great0ldOne

Lich
Staff member
Joined
Dec 1, 2012
Messages
7,418
Κοίτα, δεν ξέρω πόσο νόημα έχει σε 1080p, αλλά όπως τα λέει ο Mike είναι. Άμα βάλεις το resolution scale σε 80% (ή 0,8 ή όπως το λέει το κάθε game), θα κάνει εσωτερικό render στο 80% της ανάλυσης που έχεις επιλέξει (που λογικά θα είναι η native της οθόνης).

Μαζί με ένα αποτελεσματικό Image sharpening, μπορείς να έχεις (σχεδόν) το ίδιο Image quality με το να το κάνεις render σε native resolution, αλλά επειδή το image sharpening έχει χαμηλό κόστος σε gpu power, να έχεις καλύτερη απόδοση.

Το τι είναι καλό image sharpening παίζει ανάλογα με το game αλλά και το γούστο του καθενός. Μια καλή τιμή για αρχή είναι το 0.5, και από κει και πέρα βλέπεις αν το θες πιο soft ή πιο hard.

Σε Nvidia μπορείς να το ρυθμίζεις ανά παιχνίδι και On-the-fly μέσω του GeForce Experience και να βλέπεις τις όποιες διαφορές αμέσως. Σε AMD όταν πρωτομπήκε τουλάχιστον, μπορούσες μόνο να το έχεις on ή off, χωρίς ρυθμίσεις ανά game ή επιλογές filter strenght. Δεν ξέρω αν από τότε το άλλαξαν προς το πιο customizable.

Το DLSS έχει παρόμοια λογική, αλλά μπορεί να κάνει dynamic adjust σε real-time αλλά και σε μόνο ένα μέρος της εικόνας.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261


Παιδιά το DLSS 2.0 κάνει παπάδες, αν τύχει αποδοχής από τους developers θα είναι πραγματικό υπερόπλο για τους gamers και την Nvidia.
 

Hank

Mind-flayer
Sign me up! Approval of the Admiral The Ultimate Sacrifice Fighting stocism with stoicism
Joined
Jan 22, 2020
Messages
1,889


Παιδιά το DLSS 2.0 κάνει παπάδες, αν τύχει αποδοχής από τους developers θα είναι πραγματικό υπερόπλο για τους gamers και την Nvidia.


Από την αρχή που παρουσιάστηκε το DLSS θυμάμαι ότι λέγανε πως μπορεί να εξελιχτεί ως πολύ πιο σημαντικό από το Ray Tracing, το οποίο τράβηξε πάνω του τα φώτα.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι η αρχή του ήταν προβληματική, πολλοί χρήστες ανέφεραν χειρότερη και θολή εικόνα. Πάντως σαν Machine Learning, φαντάζομαι ότι η απόδοσή θα βελτιώνεται όσο μαζεύει περισσότερα data.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Από την αρχή που παρουσιάστηκε το DLSS θυμάμαι ότι λέγανε πως μπορεί να εξελιχτεί ως πολύ πιο σημαντικό από το Ray Tracing, το οποίο τράβηξε πάνω του τα φώτα.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι η αρχή του ήταν προβληματική, πολλοί χρήστες ανέφεραν χειρότερη και θολή εικόνα. Πάντως σαν Machine Learning, φαντάζομαι ότι η απόδοσή θα βελτιώνεται όσο μαζεύει περισσότερα data.

Όντως οι προηγούμενες εκδόσεις είχαν ζητηματα με την ποιότητα εικόνας όμως το 2.0 είναι σύμφωνα με όλα τα reviews κατά πολύ βελτιωμένο. Το βίντεο που πόσταρε ο @Great0ldOne είναι χαρακτηριστικό.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,315
Όντως οι προηγούμενες εκδόσεις είχαν ζητηματα με την ποιότητα εικόνας όμως το 2.0 είναι σύμφωνα με όλα τα reviews κατά πολύ βελτιωμένο. Το βίντεο που πόσταρε ο @Great0ldOne είναι χαρακτηριστικό.

Βασικά, είναι η ιδια τακτική που κάναμε, με τα παλιά CRT monitor's. Όταν η κάρτα δεν μπορούσε να τραβήξει το παιχνίδι σε μια συγκεκριμένη ανάλυση με όλα τα εφέ, μπορούσες να κατέβεις σε χαμηλότερη ανάλυση και να τα ενεργοποιήσεις (π.χ σε 15 CRT συνήθως από 800x600 πήγαινες σε 640x480, σε 17" από 1024x768 κατέβαινες σε 800x600 κ.ο.κ). Επειδή τα CRT δεν έχουν θέμα με τις αναλύσεις, το οπτικό αποτέλεσμα ήταν καλύτερο σε χαμηλότερη ανάλυση λόγω των ενεργοποιημένων εφέ, παρά σε μεγαλύτερη χωρίς αυτά.

Σε αυτή την γενιά, έχουμε τα παρακάτω προβλήμματα:

  • Το RTX που έχει μεγάλο φορτίο, σε αυτή την γενιά καρτών.
  • Τα flat panels που έχουμε, υποστηρίζουν μόνο μία ανάλυση (native resolution), με τις μικρότερες αναλύσεις να δημιουργούνται μέσω αλγορίθμων ( συνήθως interpolation, δηλαδή το σύστημα "μαντεύει" την θέση που θα ζωγραφίσει το pixel, από τις τιμές των διπλανών πραγματικών).
  • Το interpolation δημιουργεί θόρυβο και χάνονται λεπτομέριες (το θόλωμα (blurring) που παρατηρούμε σε μικρότερες αναλύσεις).
Οπότε για να ενεργοποιήσουμε, όλα τα εφέ σε χαμηλότερες αναλύσεις, ειδικά για το RTX, προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε το interpolation με κάτι άλλο, που δεν θα έχει φορτίο στην κάρτα, αλλά και θα έχει και καλό οπτικό αποτέλεσμα!!

Εκεί το πάνε με machine learning (έχουν και τους tensor cores, που είναι μανούλα γι' αυτή την δουλειά). Και όλο αυτό μάλλον επειδή βιάστηκαν με το RTX!!
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Με την έκδοση 2.1 προστέθηκε η επιλογή Ultra performance που κάνει upscaling από ακόμα χαμηλότερη ανάλυση. Βασικά υπάρχει για να μπορεί η Nvidia να λέει οτι προσφέρει 8Κ gaming, αλλά ο δημιουργός του παρακάτω βίντεο το χρησιμοποιεί για upscaling από πολύ χαμηλές αναλύσεις. Απολαύστε 240p:

 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
2,000
Να φανταστω οτι για να τρεξει το dlss 2.1 θελει 3k series ετσι;
Δε νομιζω να ειναι τρελοι να το υποστηριξουν στις αμεσως προηγουμενες εκδοσεις
 

Great0ldOne

Lich
Staff member
Joined
Dec 1, 2012
Messages
7,418
Μόνο το Death Stranding χρησιμοποιεί DLSS 2.1 για την ώρα, και δουλεύει κανονικά σε όλες τις RTX GPU, Turing και Ampere.
 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
2,000
Μόνο το Death Stranding χρησιμοποιεί DLSS 2.1 για την ώρα, και δουλεύει κανονικά σε όλες τις RTX GPU, Turing και Ampere.

Α οποτε ειναι θεμα Implementation στο παιχνιδι! Καλη φαση!!!
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Μόνο το Death Stranding χρησιμοποιεί DLSS 2.1 για την ώρα, και δουλεύει κανονικά σε όλες τις RTX GPU, Turing και Ampere.

Και το Control, το έχει στο video.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Το θέμα είναι να εφαρμόζεται ανεξέρτητα του παιχνιδιού, από τους drivers, όπως γίνεται με το Anti Αlaising.

Αυτό θα ήταν υπέροχο αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό.
 
Top Bottom