What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Kickstarter

Ultimus

Umber Hulk
Joined
Nov 30, 2012
Messages
815
Τώρα πήρα χαμπάρι το Solasta! Κρίμα δε πρόλαβα το campaign. Watchlist και θα δω και το demo μόλις μπορέσω, φαίνεται ωραία προσπάθεια :)
 

Bathory

Lich
Joined
Dec 5, 2012
Messages
5,474
Ούλτιμε, αν σε ενδιαφέρει να δοκιμάσεις το ντέμο, κάντο όσο πιο γρήγορα μπορείς, γιατί όπου να 'ναι θα το διαγράψουν απ' το steam. Παίζει μέχρι τέλη Οκτώβρη, αλλά δεν θυμάμαι και σίγουρα.

Ήταν απολαυστική η διάρκεια του campaign, άρχισε νωθρά, αλλά πήρε εξαιρετική ώθηση απ' το Critical Role και τα tweets/promotions γνωστών ανθρώπων του χώρου (Fargo, Swen κλπ) οπότε κατάφερε και έπιασε μέχρι και αρκετά stretch goals. Στο δισκορδ γίνεται χαμούλης, μοιραζόμαστε καθημερινά απόψεις περί ttrpgs, dnd, crpgs κλπ, ζω ένα όνειρο γενικά. :p Μην βγούνε μαζί με Baldur's Gate 3 μόνο και κλαίμε.



Σε άλλα νέα, πριν κανά τριήμερο εμφανίστηκε το εξής έπος στο fig: https://www.fig.co/campaigns/chorus-an-adventure-musical/about

Mας συστήνεται σαν <strong>adventure musical</strong> -- one part narrative-driven adventure and one part interactive musical, απ' την νεοιδρυθείσα εταιρεία (Summerfall Studios) του David Gaider (πρώην Bioware και Beamdog) που θα είναι και lead designer. Την μουσική θα την αναλάβει ο Austin Wintory (Journey, Banner Saga saga) και το voice acting o Troy Baker και η Laura Bailey.

Σύμφωνα με δηλώσεις τους, Inspired by musicals like <em>Buffy: Once More With Feeling</em>, <em>Dear Evan Hansen</em>, <em>Hadestown</em> and <em>Wicked</em>, as well as videogames like the <em>Dragon Age</em> series, <em>Life is Strange</em>, and <em>Dream Daddy.</em>

Προσωπικά δεν ήθελα πολύ, στήριξα στα μπαμ το early bird, είδα το campaign video και έπαθα πλάκα, δηλωμένη επιρροή από Once More With Feeling, ήταν εύκολη απόφαση. Όσοι σας αρέσουν τα μιούζικαλς, ρίχτε μια ματιά/αυτιά. Επίσης, να λείψουν σχόλια περί sjw και lgbt communities για το παιχνίδι, είναι προφανές ότι είναι παιχνίδι υπέρ της διαφορετικότητας, δεν το κρύβει, δεν βγάζουν ξέρω 'γω σοβαρό και σκοτεινό sci-fi και έχουν πετάξει και 2-3 γκέι χαρακτήρες μέσα επειδή έτσι τους επιβάλλει η σημερινή κοινωνία ή κάτι τέτοιο.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,558
(έκανα ένα test το search και μπορώ να πω ότι λειτουργεί...)

Χάζευα πάλι στο reddit και έπεσα σε αυτό το εξαιρετικό ανάγνωσμα. Το παραθέτω εδώ, οι τύποι φαίνονται πολύ ειλικρινείς ενώ μπορούμε να αντιπαραβάλουμε και ανάλογες περιπτώσεις στο χώρο των videogames. Για το ιστορικό της Monolith, έχει βγάλει πολλά άκρως επιτυχημένα επιτραπέζια (Conan, Claustrophobia κτλ.).

$700,000?

- Why is the Conan: Beyond The Monolith funding level amount set at such a high level? -

It is well known that the funding level amount displayed during major KS campaigns does not reflect the actual financing needs of the project in question.

Marketing and the ability to proclaim that the campaign “funded” in an ever decreasing time period has meant the systemic reduction of funding level amounts to only represent a PROPORTION of the “actual” funds required to pay for the development, illustration, sculpture, manufacture, shipping , and the various taxes and royalties necessary for the completion of the project.

Monolith ourselves are familiar with this artifice as we have become accustomed to its usage.

During the Conan campaign, the funding amount didn’t represent a tenth of the actual financial requirements.

During the Mythic Battles campaign, the funding amount didn’t represent a 15th of requirements and during the Batman campaign, the funding amount represented, at best, a quarter of the actual financial requirements.

This allows publishers (ourselves included) to demonstrate their pride and gratitude and drums up buzz for the campaign.


"Awesome, Funded in less than 5 minutes!" While that feels great to say, behind the curtain, the whole team is crossing their fingers and sweating blood, waiting for the game to finally reach (ideally before the end of the campaign) its true target.


This artifice enables the launch of the Stretch Goal machine, convincing pledgers that these additional gifts are offered thanks to the decrease in unit production cost (irrespective of the fact that the economy of scale effect only starts to become measurable when the KS reaches ten or twenty times the stated funding level).

The problem with this type of subterfuge marketing is that it strongly encourages practitioners to get bogged down in non-financeable projects by clinging to the hypothetical and rarely verified hope of a Pledge Manager that will prove as lucrative as the campaign was hyped to be.

Using this model, publishers run the risk of embarking on a precarious financial reliance on a “ we hope the cavalry arrives during the PM” mentality.

Indeed, publishers collect pledgers' money during the campaign on the assumption that "it is what it is or we’ve got what we’ve got". Only "what it is” is sometimes far from enough, and publishers have absolutely no assurance that the PM will bridge the income gap.

Additionally if the PM doesn’t provide sufficient funds – kickstarter organizers can begin to “rob Peter to pay Paul – diverting funds from the latest Kickstarter to service the debts of previous kickstarters, locking those organizers into a constant need to create new kickstarters to remain afloat.

During the launch of the Beyond The Monolith range, I would like to break with this practice and set, perhaps for the first time, a funding level amount that corresponds to the true financing needs of the project and its future.


-Why set such a funding level amount?-


Because I am long-term planning. Because the Conan BTM campaign launches the Beyond The Monolith product range. This BTM campaign goes way beyond just the Conan Intellectual property. Additionally, to succeed in launching the BTM system and placing the Core System box in as many backers hands as possible, we are playing the price point card “hard” by recycling prior miniatures whose molding costs have already been absorbed in their original kickstarters`.

We are betting that these reduced “to the bone” prices will make the Kickstarter attractive to a larger potential backer pool. So, for the first time ever, we will play the game of "all or nothing" that the KS platform advocates.

Why bother launching a project of this size if it does not receive the support of a sufficient part of our community and our partners’ communities?

So, by setting this realistic funding amount, it stops us from taking pledgers' money until the amount is enough to ensure that, in addition to completing the project itself, we are also able to ensure sustainability (ie to generate sufficient capital to invest in the longevity of the BTM product line).

From this point of view, the Pledge Manager funds will only be considered a "bonus", not a necessary requirement resulting from blindly following an evolutionary practice that perpetuates the dependence on being financially “saved” at the last minute by the PM cavalry.

In the past five years I have spent a great deal of time observing and discussing with my peers the evolution of pledger practices. A significant part of these evolutions are unfortunately only measurable using data visible only to the campaign organizers.

The first strongly visible trend was the explosion in the amount of “unpledge “actions occurring during campaigns—a good indicator of how volatile pledgers were becoming.

These days, you can see campaigns closing with the grand total of 10,000 backers when in reality, 15,000 backers may have pledged during the campaign, however 5,000 have cancelled their pledge.

These variations remain relatively invisible to the public who only have access to the net figures but are a real anguish for the campaign organizers who find themselves facing pledgers who, more and more, flutter from one campaign to another, attracted by a plethora of opportunities and options.

The second strongly visible trend is Late Pledging, which postpones the financial transaction.

We also note that many late pledgers have previously “unpledged” during the campaign and have made the choice to return at a later date.

The late pledge has an advantage both for the backer (payment delay) and the campaign originator (the PM turnover rate is generally lower than that of KS), but also has a major pernicious effect: the lack of true visibility over the final amount that the campaign generates.

These two strong trends contribute to the growing opacity of the actual financial results of campaigns, drastically increasing those financial results “virtual” nature (during the campaign) and “speculative” nature (from closure of the KS to the closure of the PM).

Now, this virtual and speculative nature of the financial results is at the very heart of the risk of waiting for the cavalry.

However, you can’t blame backers—unrealistically low funding amounts have just encouraged these two trends. Indeed, it’s common knowledge amongst backers that Stretch Goals only serve as adjustment variables to the pace of the campaign (the gaps widen when the campaign goes well and tighten when it slows down). In other words and roughly speaking, once the "financing threshold" (sic) has been crossed, the greater or lesser number of backers has, so to speak, only a marginal impact on the final overall product configuration.

Which implies that technically there is no real reason for backers not to shift the timing of payment to the PM instead of the KS. So, to use an example I'm familiar with, Batman 2018, whether we raised $ 3M or $ 8M, would not have affected the amount of SGs that were unlocked (all the SGs were prepared and had their space allocated in the box) ... and included in the content that backers received.

The challenge posed by transferring the financial transaction to the PM is that campaign organizers with the courage to stop an underfunded campaign, rather than reap the cash, are rare.

Instead, we see the proliferation of multiple extension or multiple re-opened PMs, which never close until the actual funding amount is reached. ... in the hope, hypothetically, that at some point it will. To me, the simplest solution to remedy this harmful process is the reinstatement of an actual funding level amount: the minimum amount required, without risk to the pledger, for the timely and quality completion of the project.

Fred Henry and the Monolith team.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,558
Quote συνέχεια

-Paradoxically, why such a short campaign?-
Because, as with the Claustrophobia 1643 campaign, we will not use the subterfuge of Stretch Goals.
From Day 1 pledger value is maxed out, what you see is what you get.
Any additional content would be detrimental to the profitability of the product on offer.
So, rather than purposely removing some of the game content to put it back during the campaign in the form of Stretch Goals, we think it's healthier that this value is built right into the game and immediately visible.
Therefore, we consider it a poor use of time to artificially prolong such a “value for money” product campaign simply to provide an online show.
(We think that once you see the offer for yourselves, you will agree).

-The Pledgers deal-
During this short campaign (probably a week, -anything more than that and everyone would get bored-), we will offer our pledgers, just for this BTM product line launch, at incredibly low prices – lower than the market standards.
This heavily discounted price point is our “gift” to Kickstarter pledgers.
In return for which, we hope pledgers will help us pass this realistic funding amount during the course of the KS. Shipping costs will be clearly defined during the Kickstarter campaign to avoid any unpleasant surprises when the PM opens.

-Is this approach too cautious?-
I am perfectly aware of the potentially counterproductive nature, in business terms, of all these incorporated precautions.
But the fact is, that to this day, I have no idea what the BTM product line can generate in terms of results, and I do not wish to put at risk any of those who have put their trust in me.
-Indeed - There are zero 1 VS 1 games included in the top 25 grossing KS (*card games removed, focus on miniature boardgames)
Only two 1 VS ALL games are included (Conan and Batman 😉). Finally, only four Competitive-Multiplayer games are in this list. All the others (19/25 !!!) are Cooperative games. Conclusion: We haven’t won yet, but deep down isn’t that what makes the risk exciting?
Thank you for taking the time to read this statement, and for your continued support.
 

mike299

Half-Ogre
Joined
Jun 16, 2015
Messages
432
Παρακολουθώντας το campaign του WotR, μου επανήλθε μια απορία που έχω από αρκετά campaign.

Θεωρείται τα μεγάλα tiers (1000$+) αληθινά?
Προσωπικά μου φαίνεται πολύ δύσκολο και είμαι δύσπιστος ότι κάποιος πραγματικά έδωσε 2Κ, 5Κ ή 10Κ σε ένα indie στούντιο για ένα παιχνίδι! Το 10Κ πχ έφυγε μέσα στην πρώτη μέρα!!!
Η άποψη μου είναι ότι είναι περισσότερο κραχτες από τους ίδιους τους δημιουργούς ως εκκίνησή του campaign.

Οι υπόλοιποι τι πιστεύετε?
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
11,198
Κάποια από τα ακριβά πακέτα αγοράζονται από διάφορα "μεγάλα κεφάλια" που έχουν την άνεση και θέλουν να μοστράρουν τον εαυτό τους, πχ στο NuTorment είχε αγοράσει ένα τέτοιο και εμφανιζόταν στο παιχνίδι ως NPC ο Min-Liang Tan της Razer.

Κάποια άλλα αγοράζονται μαζικά από μεγάλες ξένες κοινότητες που τσοντάρουν μαζικά μέσω ΠέηPal ώστε να μαζέψουν το απαραίτητο ποσό, και μετά αποφασίζουν αναμεταξύ τους το πώς θα αξιοποιήσουν τα backer rewards. Πχ αν τσοντάρουν 50 άτομα από 50 ευρώ, μαζεύεται άμεσα ένα 2μισάρι χιλιάρικα.

Κάποια επίσης αγοράζονται από "φιλικές εταιρείες", πχ σε όλα τα kickstarter της Obsidian θα τσοντάρει μερικά χιλιάρικα η inXile, και το αντίστροφο.

Μακάρι να γίνουμε απιθανικομμυριούχοι κάποτε και να σκορπάμε 10χίλιαρα στο κιξτάρτερ για την πλάκα μας δίχως έγνοιες.
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,558
Υπάρχουν και διάφοροι μικροαστοί βορειοαμερικανοί που τον βλέπουν ως επένδυση αφού έχουν "disposable income" όπως το χαρακτηρίζουν.
 

mike299

Half-Ogre
Joined
Jun 16, 2015
Messages
432
Υπάρχουν και διάφοροι μικροαστοί βορειοαμερικανοί που τον βλέπουν ως επένδυση αφού έχουν "disposable income" όπως το χαρακτηρίζουν.

Δεν γνωρίζω τα οικονομικά μεγέθη στην Αμερική, αλλά μου φαίνεται απίστευτο ακόμα και εκεί να θεωρούν τέτοια ποσά disposable

Δεν σε αμφισβητώ, απλά τα νούμερα μου φαίνονται αδιανόητα
 

bald_killer_clone

Blackguard
Joined
Jul 26, 2014
Messages
1,490
Κάποια από τα ακριβά πακέτα αγοράζονται από διάφορα "μεγάλα κεφάλια" που έχουν την άνεση και θέλουν να μοστράρουν τον εαυτό τους, πχ στο NuTorment είχε αγοράσει ένα τέτοιο και εμφανιζόταν στο παιχνίδι ως NPC ο Min-Liang Tan της Razer.

Κάποια άλλα αγοράζονται μαζικά από μεγάλες ξένες κοινότητες που τσοντάρουν μαζικά μέσω ΠέηPal ώστε να μαζέψουν το απαραίτητο ποσό, και μετά αποφασίζουν αναμεταξύ τους το πώς θα αξιοποιήσουν τα backer rewards. Πχ αν τσοντάρουν 50 άτομα από 50 ευρώ, μαζεύεται άμεσα ένα 2μισάρι χιλιάρικα.

Κάποια επίσης αγοράζονται από "φιλικές εταιρείες", πχ σε όλα τα kickstarter της Obsidian θα τσοντάρει μερικά χιλιάρικα η inXile, και το αντίστροφο.

Μακάρι να γίνουμε απιθανικομμυριούχοι κάποτε και να σκορπάμε 10χίλιαρα στο κιξτάρτερ για την πλάκα μας δίχως έγνοιες.
Εν ολίγοις στο Kickstarter πέφτει πολύ τσόντα (; :unsure:)
 
Joined
Dec 1, 2012
Messages
5,168
Δεν γνωρίζω τα οικονομικά μεγέθη στην Αμερική, αλλά μου φαίνεται απίστευτο ακόμα και εκεί να θεωρούν τέτοια ποσά disposable

Δεν σε αμφισβητώ, απλά τα νούμερα μου φαίνονται αδιανόητα

Δεν είναι disposable για το πόπολο. Αλλά μιλάμε για τη χώρα που κάποιοι παίρνουν bonus εκατοντάδων εκατομμυρίων επειδή κατάφεραν να απολύσουν περισσότερους από τους δίπλα. Μετά από τη βόλτα από την αντιπροσωπεία για να καβατζώσεις μια Bugatti Chiron (fun fact: Κατά μέσο όρο, ο αγοραστής μιας Bugatti Chiron έχει 30 ακόμα supercars στο γκαράζ. Κατά μέσο όρο.) πρέπει κάπου να δώσεις τα ψιλά που περισσεύουν.

Δεν χρειάζονται πολλοί, οι ίδιοι δέκα άνθρωποι χτυπάνε τα top tiers σε κάθε gaming kickstarter, και ναι, συχνά είναι επιχειρηματίες του ευρύτερου gaming χώρου anyway. O Notch έσκαγε χιλιάρικα στα πρώτα humble bundle, επειδή έτσι. Ο Totalbuscuit είχε χτυπήσει top tier για το Wasteland 2.

Αυτά για τα "μεγάλα" kickstarters που όντως μαζεύουν κόσμο. Τώρα κάτι πραγματικά indies από παντελώς άγνωστους τύπους που ασθμαίνοντας μαζεύουν τα τελευταία cents λίγο πριν τη λήξη της προθεσμίας, ναι, τα μεγάλα tiers τα παίρνουν οι γονείς για να τσοντάρουν...


Υπάρχουν και διάφοροι μικροαστοί βορειοαμερικανοί που τον βλέπουν ως επένδυση αφού έχουν "disposable income" όπως το χαρακτηρίζουν.

Disposable income μπορεί να έχουν, επένδυση όμως δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει αν όντως αγοράζουν forum badges με χιλιάρικα. Εκτός κι αν πιστεύουν ότι πληρώνοντας πέντε χιλιάρικα για να σχεδιάσουν ένα quest, θα αναγνωριστεί το ταλέντο τους και θα προσληφθούν στην Obsidian...
 
Last edited:

Northlander

Tarrasque
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
15,558
Δεν το διευκρίνησα σωστά καθώς συνέταξα το κείμενο στο πόδι. Υπάρχουν τόσο άτομα που θέλουν να πληρώσουν τη ματαιοδοξία τους και πληρώνουν τόσα because why the frak not (ακόμη και ως bragging rights "είχα χρήματα, τα έδωσα εκεί"), υπάρχουν και άτομα που όντως έβλεπαν για παράδειγμα το investor 1K dallars στο Fig και τα έσκαγαν. Γενικώς το πώς αντιμετωπίζουν το χρήμα στις ΗΠΑ είναι άκρως ενδιαφέρον αντικείμενο μελέτης...
 
Joined
Dec 1, 2012
Messages
5,168
A, άλλο φρούτο το investor tier στο Fig. Είναι όντως επένδυση. Κακή επένδυση που απευθύνεται σε ενθουσιώδης gamers που δεν έχουν επενδυτικό know-how, αλλά επένδυση.
 
Joined
Nov 24, 2019
Messages
692
εχουμε γραψει τιποτα γι αυτο, συντροφοι?
πολωνοι, τρελος μεσαιωνικος χαβαλές, μοντυ παιθον αναφορες, οτι ναναι κοσμος, θελετε και τιποτ αλλο?
η καμπειν τελειωσε βεβαια (μπραβο χειρομαλαχτη, ευγε. τοτε τι μας το ποσταρεις??) και το παιχνιδι μαζεψε 1,5 φορες το στοχο του.
τιμπι δεν βλεπω ναναι, μπαινει στο ρανταρ. :p
Rustler απο την Jutsu games

 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
1,775
Whoa! Μου θυμιζει Chronotrigger αισθητικη με Secret of Mana συστημα μαχης... 😍😍😍😍
 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
1,775
@tinapeis Secret of Mana γιατί; Αφού είναι Turn Based. :p

facepalm...το γραφει και στο τιτλο, δεν το ειχα το τιτλο αλλα οι μαχες στο τρειλερ ηταν τοσο γαματα μονταρισμενες που φαινοταν σαν του secret of mana Oo
 
Top Bottom