- Joined
- Nov 26, 2012
- Messages
- 19,136
Ποσοτικοποίηση της εικόνας μπορείς να κάνεις όσον αφορά την απόδοσή της σε ηλεκτρονικά μέσα. Εκεί στηρίζονται και όλα τα συγκριτικά test που κάνουν για να βγάλουν συμπεράσματα για αισθητήρες και φακούς φωτογραφικών μηχανών (βέβαια αυτό μπαίνει από την ανάποδη). Όταν η εικόνα έχει γίνει ψηφιακή, σημαίνει ότι έχει πεπερασμένο αριθμό ιδιοτήτων που μπορείς να κρίνεις αναλόγως. Αλλά σε αυτά σημαντικό ρόλο παίζει και η παράμετρος του monitor και όχι μόνο η κάρτα γραφικών. Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και για τις ρυθμίσεις στο panel της εκάστοτε κάρτας (πχ. άλλαξα καλώδιο που ένωνε την οθόνη με την κάρτα και μόνο αυτό επανέφερε όλα τα Dynamic Contrast προβλήματα).
Για να μπορέσεις να κρίνεις μία κάρτα γραφικών, πρέπει να δεις όλες τις δυνατότητες που έχει ως τέτοια.Και φυσικά τα frames-per-second παίζουν καθοριστικό ρόλο. Έχουν καταλήξει να χρησιμοποιούν παιχνίδια ως benchmarks, μιας και είναι το συμβατικό και ευρέως διαδεδομένο μέσο αναφοράς. Φυσικά με τα παρασκηνιακά τριχό-deals που παίζονται, δεν μπορείς να έχεις και πλήρως αντικειμενικό κριτήριο για την απόδοση της εκάστοτε κάρτας. Πάντα όμως θα έχεις ένα συγκρίσιμο και σχετικό μέτρο αναφοράς (όχι απόλυτο, επομένως όχι και αντικειμενικό). Σκέτη εικόνα μπορούσε να αποδόσει και η Riva TNT2 σε CTR monitor μια χαρά. Το ζήτημα είναι τι μπορείς να κάνεις με τον renderer της κάρτας από εκεί και πέρα. Είναι ένας από τους λόγους άλλωστε για τους οποίους έγινε και ο χαμός με τα 3.5 GB VRAM της 970 (κατά τα άλλα η κάρτα τρέχει άψογα, έστω και λίγο ακριβότερα από την προγενέστερη 290 της AMD).
Πάντως στο ιδιαίτερα εξελιγμένο πρόγραμμα ανάλυσης εικόνας που χρησιμοποιώ στη δουλειά η μνήμη της κάρτας γραφικών παίζει καθοριστικότατο ρόλο ειδικά όταν έχεις να κάνεις και με 4D-rendering γιατί και το κάθε pixel μετράει. Από την άλλη δεν υπήρχε λόγος να πάω στην Workstation υλοποίηση της AMD (ή στην Titan που την έχει διπλανό group), γιατί ακόμη και σε τόσο απαιτητικά προγράμματα (για τη δική μου δουλειά) το κόστος δεν δικαιολογεί την επιλογή (και πάλι 295Χ2 Sapphire με 8GB τσιμπήσαμε).
EDIT: Στο Techpowerup review που έδωσε ο Sith_Ari, η R9 295X2 φαίνεται ότι πατάει στα περισσότερα σημεία ακόμη και την Titan σε nVidia τίτλους σε 4K gaming. Στα ίδια λεφτά με την 980Ti. Δηλαδή και re-brand να κάνει η AMD.....
Για να μπορέσεις να κρίνεις μία κάρτα γραφικών, πρέπει να δεις όλες τις δυνατότητες που έχει ως τέτοια.Και φυσικά τα frames-per-second παίζουν καθοριστικό ρόλο. Έχουν καταλήξει να χρησιμοποιούν παιχνίδια ως benchmarks, μιας και είναι το συμβατικό και ευρέως διαδεδομένο μέσο αναφοράς. Φυσικά με τα παρασκηνιακά τριχό-deals που παίζονται, δεν μπορείς να έχεις και πλήρως αντικειμενικό κριτήριο για την απόδοση της εκάστοτε κάρτας. Πάντα όμως θα έχεις ένα συγκρίσιμο και σχετικό μέτρο αναφοράς (όχι απόλυτο, επομένως όχι και αντικειμενικό). Σκέτη εικόνα μπορούσε να αποδόσει και η Riva TNT2 σε CTR monitor μια χαρά. Το ζήτημα είναι τι μπορείς να κάνεις με τον renderer της κάρτας από εκεί και πέρα. Είναι ένας από τους λόγους άλλωστε για τους οποίους έγινε και ο χαμός με τα 3.5 GB VRAM της 970 (κατά τα άλλα η κάρτα τρέχει άψογα, έστω και λίγο ακριβότερα από την προγενέστερη 290 της AMD).
Πάντως στο ιδιαίτερα εξελιγμένο πρόγραμμα ανάλυσης εικόνας που χρησιμοποιώ στη δουλειά η μνήμη της κάρτας γραφικών παίζει καθοριστικότατο ρόλο ειδικά όταν έχεις να κάνεις και με 4D-rendering γιατί και το κάθε pixel μετράει. Από την άλλη δεν υπήρχε λόγος να πάω στην Workstation υλοποίηση της AMD (ή στην Titan που την έχει διπλανό group), γιατί ακόμη και σε τόσο απαιτητικά προγράμματα (για τη δική μου δουλειά) το κόστος δεν δικαιολογεί την επιλογή (και πάλι 295Χ2 Sapphire με 8GB τσιμπήσαμε).
EDIT: Στο Techpowerup review που έδωσε ο Sith_Ari, η R9 295X2 φαίνεται ότι πατάει στα περισσότερα σημεία ακόμη και την Titan σε nVidia τίτλους σε 4K gaming. Στα ίδια λεφτά με την 980Ti. Δηλαδή και re-brand να κάνει η AMD.....