- Joined
- Nov 26, 2012
- Messages
- 16,003
φαντάσου τι ετοιμάζει η Red Team
By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.
SignUp Now!θα πουλήσει περισσότερες 3080 ίσως.Σε τι την βολεύει;
Σε τι την βολεύει;
Και αν ναι, τι μπορεί να διορθώσει σε μία μέρα;
Ενδιαφέρον ανάλυση, δηλαδή για αυτό κόστιζαν και τόσα λεφτά οι 2ΧΧΧ? Αναρωτιέμαι τι περιθώρια κέρδους έχει με τις 3ΧΧΧ τότε, θα το δούμε στα επόμενα οικονομικά φαντάζομαι.Η nvidia πήρε λάθος RT δρόμο κατά τη γνώμη μου. Θα μου πειτε "ξέρεις εσύ και όχι οι αρχιτέκτονες GPU;" . Όμως δε λέω ότι δεν ξέρουν τι κάνουν, απλά λέω ότι οδηγήθηκαν προς τα εκεί εν μέρει λόγω στρατηγικής μάρκετινγκ, εν μέρει λόγω άλλων τομέων που η nvidia είναι δυνατή και αλλά και των διαθεσίμων λιθογραφικών. Τι εννοώ:
To πρώτο δεδομένο είναι το εξής: Η nvidia έχει απόλυτη ανάγκη να φέρνει νέα μοντέλα Geforce σε ετήσια βάση γιατί αυτή είναι η κυριότερη αγορά της- σχεδόν τα μισά της έσοδα έρχονται από εκεί. Οπότε θα φρεσκάρει τη γκάμα της με κάθε τρόπο, κάθε χρόνο βρέξει χιονίσει. Το φρεσκάρισμα αυτό του 2018 ήταν η σειρά καρτών Turing.
Αυτή ήταν μια πολύ ιδιαίτερη γενιά καρτών. Για δεύτερη φορά μέσα στη δεκαετία η nvidia αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την ίδια λιθογραφία μεταξύ γενιών. Oι οικογένειες kepler και Maxwell ηταν και οι δύο βασισμένες στα 28nm της TSMC και οι Pascal και Turing στα 16nm επίσης της TSMC (η ονομασία 12nm είναι απλό μάρκετινγκ, μια απλή βελτιστοποιημένη στα σημεία έκδοση των 16nm είναι). Στην πρώτη περίπτωση η nvidia ανέμενε πως θα είχε περάσει στα 20nm της tsmc αλλά η συγκεκριμένη λιθογραφική δεν ηταν κατάλληλη για GPU τελικά. Η nvidia λοιπόν έκανε backport την σχεδιασμένη για τα 20nm γενιά maxwell στα 28nm. Οι maxwell σε αντίθεση με τις kepler είχαν περιοορισμένο compute και ηταν επικεντρωμένες στο gaming, με πιο εστιασμένο πυρήνα και έτσι μπόρεσαν να ανεβάσουν τα ρολόγια ψηλά και να προσφέρουν μεγάλη βελτίωση τόσο σε επιδόσεις όσο και σε power/perf ratio σε σχέση με τις προηγούμενες χωρίς να χρειαστούν μεγάλα τσιπ.
Οι Turing όμως δεν είχαν τέτοια περιθώρια. Οι Pascal ήταν μετεξέλιξη των maxwell, επίσης εστιασμένες και με ακόμα υψηλότερες συχνότητες. Οπότε η nvidia έπρεπε να κοιτάξει στα μεγάλα τσιπ της και να βγάλει μια έκδοση geforce ανάλογη των Tesla που είχε. Έλα μου όμως που μετά τις κεπλερ, η nvidia ειχε διαχωρίσει πολύ τα μεγάλα τσιπ από τα Geforce. Η maxwell tesla μάλιστα είχε εστιάσει από το 2015 σε Machine Learning (αν θυμάμαι καλά η nvidia ακόμα πούλαγε την Κ80 κέπλερ σε όσους ήθελαν παραδοσιακό compute). Η Volta που ήταν η βάση της Turing δεν ήταν και ό,τι πιο κατάλληλο για παιχνίδια αφού κουβάλαγε tensor cores τα οποία εξειδικεύονται σε πολλαπλασιασμό πινάκων (hello πανελλήνιες 1997) και μέχρι τότε ήταν εντελώς άχρηστα για gaming. Μιλάμε για μεγάλο τμήμα του τσιπ εντελώς σβηστό στα παιχνίδια που παρολα αυτά επιβάρυνε το κοστος παραγωγής.
Η nvidia έπρεπε να βρει κάποιον τρόπο να συνδυάσει το machine learning με αυτές τις κάρτες για να τις κάνει εμπορεύσιμες. Και σκέφτηκε δύο τρόπους. Πρώτα-πρώτα οι tensor cores μπορούσαν να κάνουν denoising εικόνας οπότε θεωρητικά θα μπορούσαν να λειιτουργήσουν ως upscaler. Παράλληλα θα μπορούσαν με τον ίδιο τρόπο θεωρητικά να βοηθήσουν την απόδοση σε RT. Μιας και το Ray tracing σκοτώνει το framerate, ο upscaler θα μπορούσε να βοηθήσει ρίχνοντας την ανάλυση αλλά κρατώντας την ποιότητα εικόνας θεωρητικά σε καλό επίπεδο. Απλά θα χρειαζόταν στο tensor τσιπ να μπει και άλλη μια εστιασμένη ομάδα τρανζίστορ, οι RT. Οπότε η nvidia βρήκε την στρατηγική της. RT και DLSS κύριοι, το άγιο δισκοπότηρο. Όχι γιατί σχεδίασαν από την αρχή να πάνε προς τα εκεί αλλά γιατί έπρεπε να βρουν εναν marketable τρόπο να πουλήσουν.
Δυστυχώς οι RT cores είναι εντελώς άχρηστοι σε κλασικό rendering, πράγμα που εξηγεί γιατί η 2080, που χρησιμοποιεί μεγαλύτερο και νεώτερο τσιπ από την 1080Τι (TU104 vs GP102) έχει αντίστοιχες επιδόσεις. Αυτό κάνει επιτακτική την ανάγκη τόσο της εξάπλωσης των RT τίτλων όσο και του DLSS - "Κοιτάχτε πόσο γαμάουα γρήγορα πάει το γκέιμ με DLSS ε;" και ας είναι η σύγκριση μήλα-πορτοκάλια.
Οπότε η nvidia είναι πια αναγκασμένη να σερβίρει κάρτες με έξτρα τρανζίστορ εκτός του μπάτζετ που πάει στους παραδοσιακούς Shaders που κάνουν τη δουλειά στα γραφικά. Τέτοιες καταστάσεις επικρατούσαν πριν εμφανιστούν οι unfied shader GPU με το Xbox 360 και κατάλοιπά τους υπάρχουν μέχρι τις μέρες μας- για παράδειγμα οι ROP είναι μια αντίστοιχη εξειδικευμένη μονάδα η οποία δεν γίνεται εκμεταλλεύσιμη από τους compute shaders. Δηλαδή παιχνίδι κάργα στο compute που δεν υποστηρίζει RT/DLSS (τα περισσότερα δηλαδή) μπορεί να αφήνει το ενα τριτο των nvidia καρτών να κοιμάται κατα διαστήματα.
Ο αντίλογος σε αυτήν την προσέγγιση έρχεται από την AMD με τις RDNA2 GPU (σειρά 6000/Xbox Series X/PS5 το οποίο είναι υβρίδιο RDNA1-2) οι οποίες έχουν ανανεωμένο Shader array για να τρέχουν RT εσωτερικά, χωρίς εξειδικευμένες μονάδες που κάνουν μόνο αυτή τη δουλειά. Οπότε θα δούμε ποιος θα επικρατήσει. Η Nvidia έχει ήδη κάνει γερό ξεκίνημα στην αγορά εδώ και 2 χρόνια αλλά η AMD έχει τις κονσόλες οπότε περίπου όλοι οι ΑΑΑ παραγωγοί θα παίξουν έτσι. Θα δείξει.
Θα μου φανεί εντελώς ηλίθιο όταν έτσι και αλλιώς θα υποστηρίξουν το RT για κονσόλες, να μην δουλεύει καλά και για PC με κάρτες AMD.Παίζει ρόλο και τι θα μπορέσει να εξασφαλίσει υποστήριξη από τους developers.
άρα όλα πόπα; ο dev απλά κοιτάζει να το φέρει να είναι ΟΚ με το DX και από εκεί και πέρα ο κάθε καρτάς ας φτιάξει τους drivers?