What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Ο παραπλανητικός/καταχρηστικός χαρακτηρισμός 'Souls Like'

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
12,519
Ρε συνδεινόσαυροι...τον πρώτο χρόνο να το καταλάβω. Τον δεύτερο, ΟΚ. Άντε και τρίτο. Αλλά πλέον, μη βγει δύσκολο action RPG ή arcade adventure (Παρουσιάστε ΑΡΜ Κύριε Τσουρινάκη), σπεύδουν να του κολλήσουν τον τεμπέλικο χαρακτηρισμό 'souls like' γιατί φυσικά πουλάει ακόμα.

Τί απέγινε στο όμορφα ρετρό 'Παλουκάκι'-'Θα κατεβάσεις ΠΟΛΛΑ καντήλια μέχρι να το μηδενίσεις'. Γιατί η νεολαία οδηγείται σε τέτοια Αμερικανο-YouTuboποίηση;

Σόρι τώρα, πρόσεξα ένα συννεφάκι που σακουλεύεται άσχημα λίγο δεξιά, πάω να του την ξανοίξω.
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
DDD PCMaster Veteran Order of Alucard Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
16,567
Το καλύτερο είναι το περιφραστικό "το X άσχετο game είναι TO SOULS-LIKE ΤΩΝ SIM GAMES" ή κάποιο εξίσου άσχετο genre. Ντε και καλά δλδ.
 

Mogrey665

Lich
Φασαίος Larianός Approval of the Admiral Fighting stocism with stoicism Order of Alucard
Joined
Feb 23, 2013
Messages
5,931
Ποτέ δεν μου άρεσε η ορολογία.
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947
Κοίτα, ίσως είναι όπως τα Doom-clones και Diablo-clones που εν τέλει απέκτησαν όνομα της προκοπής ή ίσως το souls αποδειχθεί πιο επίμονο, όπως γίνεται με τα metroidvania ή roguelike/lite. Θα φανεί.

Πάντως, συνήθως δεν χρησιμοποιείται για να περιγράψει απλώς την δυσκολία ενός τίτλου, οπότε το "παλουκάκι" που λέγατε στα καφενεία παίζοντας πρέφα με τον Σκορσέζε σίγουρα δεν αρκεί. Είναι και μια σειρά από άλλα στοιχεία που λιγότερο ή περισσότερο χαρακτηρίζουν τα Souls, όπως γοτθική σκοτεινιά, σήψη και θανατικό, μάχες με χρήση counter, stamina, dodge, χάρτης όπου όλες οι περιοχές συνδέονται μεταξύ τους με μυστικά περάσματα, ασαφές lore/story που θέλεις 3 YouTube videos για να το ξεμπλέξεις, κτλ. Φυσικά τα περισσότερα απ'αυτά τα επιμέρους χαρακτηριστικά υπήρχαν και πριν το Souls απλά εκεί το συγκεκριμένο κοκτέιλ έγινε ακραία δημοφιλές, άρα και σημείο αναφοράς.
Προσωπικά τον βρίσκω χρήσιμο χαρακτηρισμό, αρκεί να διευκρινίζει κανείς σε ποιο κομμάτι εστιάζει π.χ. Souls-like combat, Souls-like lore, Souls-like δυσκολία ή όλο το πακέτο;

Η παρακμή αρχίζει όταν συμβαίνει αυτό που λέει ο Hellion και βαφτίζουν π.χ. το Cuphead το Souls των platformers.
 
Last edited:

kara

Kraken
Joined
Dec 15, 2012
Messages
9,095
Το "souls-like" δεν εχει να κανει ΜΟΝΟ με τη δυσκολια αλλα με ενα συνολο μηχανισμων και το στησιμο συνολικα του παιχνιδιου.

Οταν πριν καποια χρονια ολα χαρκτηριζονταν diablo κλωνοι ηταν καλυτερα η εφταιγε το youtube; Μερικες φορες ειναι ο πιο συντομος δρομος για να περιγραψεις κατι οπως πχ λες σαν το XCOM και οσοι ειναι να καταλαβουν καταλαβαινουν.

Edit: Πφφ δεν ειναι να γραφεις απο κινητο, με προλαβε ο maladroid
 

Borracho

Ancient Red Dragon
Joined
Nov 26, 2012
Messages
12,519
Σε ορισμένες περιπτώσεις να καταλάβω ότι διευκολύνει το πλασάρισμα ενός παιχνιδιού.

Αλλά να μην ξεχνάμε πως ΟΛΑ όσα ανάφερε ο Μαλαντρουά, προϋπήρχαν του χαρακτηρισμού 'Souls Like'.

Ευκολάκι, που δε χρειάζεται να είσαι καν πολύ διαβασμένος για να το πιάσεις :

Gothic : Πανδύσκολες μάχες; Τσέκ. Σκοτεινιά; Είναι στο όνομα. Ανοιχτός κόσμος που συνδέεται σταδιακά ενώ αρχικά φαίνεται κλειστός και απροσπέλαστος; Τσέκ. Λόρ που πρέπει να κυνηγήσεις για να βρεις; Οχοχό. (Παρεπιπτόντως αυτό το τελευταίο μπορεί να είναι από καλλιτεχνική αποψάρα και μαγκιά ως άθλια τεμπελιά των δημιουργών. Το πλαίσιο κατανόησης ενός έργου, πρέπει να εντοπίζεται μέσα στο ίδιο το έργο, αλλιώς είναι στεγνά αυτάρεσκος πνευματικός αυνανισμός και απευθείας ταυτότητα κομμένου καλοτεχνίτη.)

Όταν εμείς δηλαδής παίζαμε το Gothic στα δάχτυλα (ζέσταμα για την πρέφα και την τσικουδιά μας, πριν πάμε να παραλάβουμε τις τελευταίες δαγγεροτυπίες με τα επίκαιρα) ήταν ένα ντεμοντέ 'στριφνό Ευρωπαϊκό RPG', αλλά αν έβγαινε τώρα 'Souls Like Medieval Life Sim'. Αχά. Τόουτς. Μια λεγεώνα δυσσαδερών μπούμερς γελάμε στα μούτρα της καλομαθημένης νεολαίας.
 

soad667

Kraken
Infiltration Specialist PCMaster Veteran Rocket League RQ Crew 1st Tournament
Joined
Dec 1, 2012
Messages
8,705
Aυτάρεσκος Πνευματικός Αυνανιστής, το βάζω στη λίστα με τα ονόματα που μπορεί κάποτε να χρησιμοποιήσω ως γιούζερνεημ. Εκεί παρέα με την Πατατόρα Τομπάνερ.
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947
Δεν έχω παίξει Gothic αλλά η aggressive μπουμερίλα που σε έχει πιάσει μετά τον εμβολιασμό βγάζει μάτι ρε συ Στέφανε. Όλα ήταν καλύτερα/πιο σταράτα/πιο ανδροπρεπή πριν έρθει αυτό το YouTube και οι χλέμπουρες του Twitch και μας διαβρώσουν το αγνό μας νερντιλίκι. Πιες κάνα υποβρύχιο με μπισκοτάκι Μιράντα ολικής να στανιάρεις και άσε τα Souls που σου ανεβάζουν και την πίεση.
 

razvedchiki

Death Knight
Joined
Dec 1, 2012
Messages
2,740
πεστα ρε ΚΥΡ ΣΤΕΦΑΝΕ πλωκαμιοτατε, εδω 10 χρονια μετα και δεν τολμα κανεις να μην αναφερει το x-λολ σε παιχνιδι με turn based συστημα μαχης.
 
Last edited:

kara

Kraken
Joined
Dec 15, 2012
Messages
9,095
@Borracho Αυτό έγραψε ο maladroid σε περίπτωση που δεν το διάβασες σωστά

Πάντως, συνήθως δεν χρησιμοποιείται για να περιγράψει απλώς την δυσκολία ενός τίτλου, οπότε το "παλουκάκι" που λέγατε στα καφενεία παίζοντας πρέφα με τον Σκορσέζε σίγουρα δεν αρκεί. Είναι και μια σειρά από άλλα στοιχεία που λιγότερο ή περισσότερο χαρακτηρίζουν τα Souls, όπως γοτθική σκοτεινιά, σήψη και θανατικό, μάχες με χρήση counter, stamina, dodge, χάρτης όπου όλες οι περιοχές συνδέονται μεταξύ τους με μυστικά περάσματα, ασαφές lore/story που θέλεις 3 YouTube videos για να το ξεμπλέξεις, κτλ. Φυσικά τα περισσότερα απ'αυτά τα επιμέρους χαρακτηριστικά υπήρχαν και πριν το Souls απλά εκεί το συγκεκριμένο κοκτέιλ έγινε ακραία δημοφιλές άρα και σημείο αναφοράς.

Δεν μίλησε κανείς για παρθενογένηση, αυτή σταμάτησε μετά το Pong.

Όταν εμείς δηλαδής παίζαμε το Gothic στα δάχτυλα (ζέσταμα για την πρέφα και την τσικουδιά μας, πριν πάμε να παραλάβουμε τις τελευταίες δαγγεροτυπίες με τα επίκαιρα) ήταν ένα ντεμοντέ 'στριφνό Ευρωπαϊκό RPG', αλλά αν έβγαινε τώρα 'Souls Like Medieval Life Sim'.

Στο Gothic αν πήγαινε κάτι στραβά φόρτωνες ένα προηγούμενο save σωστά; Πολύ σκληρό παιχνίδι ακούγεται με πολλές "επιπτώσεις" και με τελείως διαφορετικό game loop.

Η αγανάκτησή σου είναι πως "οι νεολαίοι" χρησιμοποιούν καραμέλα τον συγκεκριμένο χαρκατηρισμό, όταν την ίδια στιγμή εμείς (κι εσύ) έχουμε μεγαλώσει με zelda-clones, doom-clones κλπ; Ή πως δίνεται στο Dark Souls περισσότερο credit από όσο του αξίζει κατά τη γνώμη σου με βάση τα όσα έχεις δει από το youtube ή έχεις διαβάσει;

Παρεπιπτόντως οι ίδιοι δημιουργοί σε άλλο τους έργο έχουν αποδείξει πως μπορούν να παρέχουν πιο παραδοσικό και σφικτό narrative. (Και 150+ tutorials άμα θέλουν). Προσωπικά μου άρεσε το στυλ των DS μόνο και μόνο που ήταν κάτι αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα φορμάτ (όπως γίνεται σε ΟΛΑ τα παιχνίδια), Μεταξύ μας, αυτοί που παίζουν/έχουν παίξει τη σειρά παίρνουν άλλα πράγματα. Όπως και να χει χρειαζόμαστε λιγότερη ομοιογένεια στα παιχνίδια μας.
 

Mogrey665

Lich
Φασαίος Larianός Approval of the Admiral Fighting stocism with stoicism Order of Alucard
Joined
Feb 23, 2013
Messages
5,931
Ωραία όλα αυτά αλλά εγώ έχω μεγάλη αγάπη για το community team που τρέχει τα social media ντε. Σε ποστ τύπου "τα Zelda πρέπει να παίρνουν παραδείγματα από τα DS" έδιναν κάτι απαντήσεις του στυλ ναι πήραμε πολλά παραδείγματα από την σειρά αυτή και όταν έκαναν παράπονα για την δυσκολία λέγανε ένα στεγνό "git gud" xD
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,280
@Borracho θα το πω απλά. Ωραία η νοσταλγία, αλλά σε πιάνει μια ρετρολαγνεία τελευταία.

Εκτός αν αρπαζόσουν έτσι και για τα myst-like adventures, doom-like shotters, zelda-like JRPG και πάει λέγοντας.
 

Great0ldOne

Lich
Staff member
Joined
Dec 1, 2012
Messages
7,418
Borracho προχτές έκλεισα τα σαράντα (Παρθένοι χουλς ftw) αλλά δεν κάνω έτσι.

Δεν ξέρω τι είναι πιο συγκινητικό, τα ημιτρολερά πρόωρα γηρατειά του Στέφανου ή οι προσπάθειες σοβαρής συζήτησης μαζί του από ανθρώπους που θα έπρεπε να ξέρουν καλύτερα.

Το Souls-like είναι εξαιρετικά χρήσιμος χαρακτηρισμός όταν εφαρμόζεται σωστά. Δυο λεξούλες και αμέσως ξέρουμε ότι το παιχνίδι δεν απευθύνεται σε εμάς.
 
Top Bottom