What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Open World αυτή η μάστιγα...

Open World ή Όχι;


  • Total voters
    27

Bathory

Lich
Φασαίος Larianός Rocket League RQ Crew 1st Tournament Order of Alucard Foot Clan Inductee
Joined
Dec 5, 2012
Messages
7,045
Μεταξύ χαράς και λύπης, σου αναφέρω ότι το Pathfinder κάνει το pillars να μοιάζει με indie παραγωγή.

Βασικά για να είμαστε ειλικρινείς, όσον αφορά το budget, το PF:KM είναι indie σε σχέση με το PoE.
Σαν παιχνίδια, όσον αφορά την ποιότητα, τα PoE βλέπουν μετά λύπης από μακριά με κυάλια το Kingmaker.
 

Mogrey665

Lich
Φασαίος Larianός Approval of the Admiral Fighting stocism with stoicism Order of Alucard
Joined
Feb 23, 2013
Messages
5,931
δεν ξέρω ποιος έβαλε την επιλογή κωστας μητρογλου αλλά εκεί πήγε η ψήφος. γεια σας. και τα δυο μια χαρά είναι πάντως. όλα χρειάζονται αλλά με μέτρο.
 

Elric

Blackguard
Joined
Dec 16, 2012
Messages
1,138
Κι εγω νόμιζα οτι μόνο ο μπιλλάκος θα μπορούσε να ψηφίσει Μήτρογλου... (αλλά προφανώς δε διαβάζει gaming topics)
 

Chronomancy

Todd's Minion
Staff member
Joined
Oct 8, 2013
Messages
10,224
Η πραγματική ζωή σε ποια κατηγορία εμπίπτει; Είναι open world ή η ρουτίνα μας έχει οδηγήσει σε έναν διάδρομο τύπου doom όπου οι σκοτουρες επαναλαμβάνονται κι εμείς απλώς τις πυροβολούμε μέρα με την μέρα, μέχρις ότου έρθει το τελικό δωμάτιο το οποίο όμως είναι η αίθουσα προετοιμασίας στο γραφείο τελετών;
 

Savatar

Blackguard
Joined
Dec 1, 2012
Messages
1,408
για κάποιον που ξετρελάθηκε με PoE είναι καλή επιλογή;

Εγώ είχα ξετρελαθεί με το PoE (μονορούφι έφυγε) και το P:K δεν το πάλεψα (καθαρά λόγο gameplay) ακόμα. Αρκετοί συνgamers όπως βλέπεις διαφωνούν άρα είναι και θέμα γούστου.

Άσχετο, απλά επειδή σίγουρα αποτελεί σημείο αναφοράς για τα open world παιχνίδια σε αρκετό κόσμο, το Skyrim είναι ακριβώς πως ΔΕΝ πρέπει να είναι ένα open world game για τα γούστα μου :p
 

Χειρομαλάχτης

Death Knight
Approval of the Admiral Fighting stocism with stoicism
Joined
Nov 24, 2019
Messages
3,500
να δωκω κι εγω τα 2 μου σεντς.

δεν υπαρχει νομιζω σωστο και λαθος, ουτε αποκλειστικες προτιμησεις στο διλημμα. εξαλλου ειναι ξεκαθαρα θεμα ατομικου γουστου κι οχι κατι "αντικειμενικο".
βλεπω στη συζητηση για οπεν κοσμους, υπεισερχεται πολυ εντονα το θεμα του ιμερσο. εκει εγω ειμαι διατεθειμενος να βαλω πολυ νερο στο κρασακι μου. ειναι εξ ορισμου και εκ των προτερων γνωστο οτι ΕΝΑΣ τροπος υπαρχει σε ανοιχτο κοσμο να σου επιβαλλει ο ντεβ ν ακολουθησεις το "πλανο δρασης" του, την χρονικη σειρα των γεγονοτων οπως τα εχει εμπνευστει. να σου βαλει ταιμερς σε αποστολες. αυτο ειναι ενα μεγαλοπρεπες ΟΧΙ για μενα.

οταν οπως υπαινισσεται ο (μεγας Σοφος οσο περισοτερο περναει η ζωη απο πανω του) χρονό, εχω ταιμερς και σαρβαιβαλ μεκανικς πολυ αληθινα και πολυ σοβαρα απ τις 8 μεχρι τις 4, δεν θα τα επιδιωξω και στο υπολοιπο της ημερας.
π.χ. στα γκογκοβια μου αν "κινδυνευει" η σιρι. ΞΕΡΩ οτι ειναι ενα παιγνιδι, βρισκομαι στο μανκειβ μου το 2020, δεν εχω πια τοσο πολυ απορροφηθει απ την ατμοσφαιρα (θα ηταν καπως ψυχωτικο αν συνεβαινε στ αληθεια). θα μαζεψω μαργαριτες, θα περιπατησω στα δαση, θα καμω 493 σαιντκουεστς, θα ρουφηξω με το μπουρι της σομπας καθε γωνια του εκπληκτικου κοσμου που εχουν στησει οι ντεβς του γουίτσε. και μετα καποια στιγμη, θ ασχοληθω με το θεμα της. (εννοειται βεβαια οτι δε θα παιξω ουτε μια παρτιδα απο_εκεινο_το_χαρτοπαίγνιδο_που_δε_θυμαμαι_τ_ονοματου, γιατι απλα ΜΠΟΡΩ :p.)

αν θελει ο ντεβ, ας βαλει ταιμερς. θα προσπερασω ή θα βρω μοντ να τους εξουδετερωνει. αν θελει παλι, ας το κανει γραμμικο και διαδρομέ το παιχνιδι για να ελεγχει που θα παω και τι θα κανω. καταλαβαινω οτι το οπεν ειναι πιο πιασαρικο και ελκυστικο ρε παιδι μου, αλλά αν το παιχνιδι ειναι γκοτιά, δε θα με νοιαξει καθολου αν ειναι καπως ή και τελειως γραμμικο.

προφανως υπαρχει κοσμος που ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ταιμερς, σαρβαιβαλ, καθε ειδους περιορισμους (κουβαλησε στο ινβεντορυ σου μεχρι ξερω γω 40 κιλα γιατι Ω ΝΑΙ, ειμεθα ρεαλιστικο γκειμ, φαε 3 φορες τη μερα, κοιμησου το βραδυ, αφοδευσε το πρωι, αυτοψυχαγωγησου οταν βρεις μοναξά στο δασος κλπ) και συναμα θελει και tb ξερω γω στο ιδιο γκειμ (αυτο δεν το καταλαβα ποτέ), αλλα οκ, ειπαμε, γουστα ειν αυτα και δεν κρινω. αφηστε ολα τα λουλουδια ν ανθισουν.
αυτα.


tl/dr: ειναι θεμα γουστου, ολα καλά.
 

Savatar

Blackguard
Joined
Dec 1, 2012
Messages
1,408
Τι εννοείς ακριβώς? Το kingdom management ή γενικότερα?

Γενικότερα (char progression, skills, items, combat system (ναι δοκίμασα και το turn based mod) κτλ.) Δεν λέω πως είναι κακό παιχνίδι, το αντίθετο καταλαβαίνεις πως έπεσε πολύ δουλειά και μεράκι, απλά εμένα δεν μου κράτησαν οι μηχανισμοί του το ενδιαφέρων και οι μάχες μου φάνηκαν αρκετά rng για τα γούστα μου. Θα του ξαναδώσω ευκαιρία όταν βρεθώ στην κατάλληλη φάση σίγουρα.
 

The Nameless One

Mind-flayer
Joined
Jun 16, 2015
Messages
1,813
Γενικότερα (char progression, skills, items, combat system (ναι δοκίμασα και το turn based mod) κτλ.) Δεν λέω πως είναι κακό παιχνίδι, το αντίθετο καταλαβαίνεις πως έπεσε πολύ δουλειά και μεράκι, απλά εμένα δεν μου κράτησαν οι μηχανισμοί του το ενδιαφέρων και οι μάχες μου φάνηκαν αρκετά rng για τα γούστα μου. Θα του ξαναδώσω ευκαιρία όταν βρεθώ στην κατάλληλη φάση σίγουρα.
Έχει μείνει αρκετά πιστό στο pathfinder, το οποίο κακά τα ψέματα, είναι δύσκολο σύστημα για άτομα που δεν το γνωρίζουν. Εδώ ακόμα και εγώ που παίζω χρόνια, δυσκολεύομαι από το πλήθος επιλογών που έχει.
Περα από αυτό, κάνε ξανά μια προσπάθεια να το ξεκινήσεις. Είναι πολύ καλό RPG και περιμένουμε και τον διάδοχο του, κρίμα είναι να τα "χάσεις"
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,269
Να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι φαν των παλιών ισομετρικών, απλά έβαλα το PoE και έφαγα σκάλωμα, με τον κόσμο του, με τους χαρακτήρες του, με την ιστορία του. Μπορεί απλά να έκανε κλικ σε εμένα, αλλά πολύ το γούσταρα, ενώ αργότερα εκτίμησα και το RTwP γιατί ήθελα να κάνω τον μάγκα RT :p
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947
Αν με ρωτούσες προ-Witcher 3 θα διάλεγα κατηγορηματικά linear. Πλέον τείνω προς το "και τα δύο".

Η αλήθεια είναι ότι σπάνια απογοητεύομαι από μια σφιχτοδεμένη linear εμπειρία (άλλωστε η επένδυση χρόνου είναι κατά κανόνα πολύ μικρότερη, οπότε είμαι πιο επιεικής). Στα ανοιχτόκοσμα παιχνίδια υπάρχει πολύ μεγαλύτερο ρίσκο που συχνά με αποτρέπει και από το να ασχοληθώ εξαρχής. Ωστόσο, αν είναι φτιαγμένα σωστά και μερακλίδικα (βλ. Witcher 3, Horizon Zero Dawn), τότε το σκάλωμα είναι πολλαπλάσιο και το παιχνίδι δεν το ξεχνάς ποτέ.

Κατά τα άλλα, συντάσσομαι πλήρως με τον γεροπαράξενο Χειρομαλάχτη όσον αφορά το immersion (θάνατος στα weight limits και τα "ρεαλιστικά" survival elements) και την απόλαυση του να καθαρίζεις quests και ερωτηματικά με το πάσο σου, χωρίς χρονικούς περιορισμούς και τελεσίγραφα. Ειδικά σε story-driven παιχνίδια, τέτοιες προσθήκες θα έπρεπε να διώκονται ποινικά.
 
Last edited:

Mogrey665

Lich
Φασαίος Larianός Approval of the Admiral Fighting stocism with stoicism Order of Alucard
Joined
Feb 23, 2013
Messages
5,931
θέλω να μάθω ποιος είναι ο 2ος (ο 1ος είμαι εγώ το είπαμε) που ψήφισε κωστα μητρογλου.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,269
Αν κάνεις κλικ δε στο βγάζει; Μόνο σε εμένα το δείχνει; Να τον δώσω στην ψύχρα τον @Bathory :p

meanwhile έβαλα να μπορείτε να σκάσετε 2 ψήφους για να δώσετε στον Μήτρογλου :p αλλά μάλλον δε δουλεύει.
 

Mogrey665

Lich
Φασαίος Larianός Approval of the Admiral Fighting stocism with stoicism Order of Alucard
Joined
Feb 23, 2013
Messages
5,931
είπα μήπως αποκαλυφθεί μόνος του
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
DDD PCMaster Veteran Order of Alucard Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
16,567
Θα έλεγα "και τα δύο" ως κλασικός ισαποστάκιας. Αρκεί το στάτους του γκεημ ως "open-world" ή "linear" να δικαιολογείται από το όραμα των δημιουργών και από το τι εν τέλει προσφέρει το εκάστοτε γκεημ.

Πχ το Witcher 3 ήταν ταμάμ για open-world σαν σύλληψη και σαν υλοποίηση. Games όπως το The Sinking City, από την άλλη, που εν τέλει έχουν ανοιχτό κόσμο αλλά είναι πρακτικά κενά περιεχομένου, είναι λες και έγιναν open-world ως gimmick και απλά επειδή "τα open-world είναι so hot right now".

Θα μπορούσε να γίνει ολόκληρο άρθρο πάνω στο γιατί φτάσαμε να θεωρούνται τα Open-World "so hot right now", αλλά έχω να ζυμώσω και πίτσες.

TL;DR: Ένα καλά υλοποιημένο Open-World/Linear είναι 👍, ένα άσχημα υλοποιημένο Open-World/Linear είναι 👎. Α, και κάτι για πίτσες.
 

Stamatimenos

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
3,612
Από εμένα είναι και "ναι" και "όχι" για τον εξής απλό και συγκεκριμένο λόγο: Δε θέλω ένα παιχνίδι να είναι βαρετό και επαναλαμβανόμενο.
"Open world" σημαίνει ότι κάπως οι άνθρωποι πρέπει να γεμίσουν αυτό το κόσμο ώστε να μη βαριέται ο παίχτης, οπότε τι κάνουν; dungeons, bandit camps, κάνα subquest. Καλά αυτά, αλλά όσο πιο μεγάλος είναι ο χάρτης τότε συνειδητοποιείς ότι "κάπου το 'χω ξαναδεί/ξανακάνει αυτό." και μάλιστα σε αυτή τη παγίδα έπεσε ΚΑΙ το Morrowind.
Nαι, ωραία mechanics, ωραίο main story, όμορφος κόσμος και γεμάτος, αλλά γεμάτος με τι; Με 4-5 dungeon types (generic "natural" cave, Kwama egg mine, ancient Dwarven ruin, local tomb και daedric ruin) από τα οποία αν έχεις βγάλει δύο από κάθε type μιλάμε για ένα σύνολο 8-10 dungeons, μπουχτίζεις μετά. Παρόμοια φάση και στο Oblivion και στο Skyrim, και ακόμα και το Witcher 3, (που θεωρώ ότι κάνανε πολύ καλή προσπάθεια) όταν πια έχεις ανακαλύψει "την ίδια" Nilfgardian camp ή φωλιά αραχνών, πάλι μπουχτίζεις, δε θέλεις να πας στο επόμενο ?.

Για εμένα το game που κατάφερε άψογα να ποντάρει σε open world και να πετύχει, είναι το Gothic 1 (και 2, sure). Μικρός χάρτης, αλλά αρκετά μεγάλος ώστε να μη νιώθεις περιορισμένος και επειδή ακριβώς είναι μικρός δεν γίνεται επαναλαμβανόμενος, έχεις λίγα dungeons ίσα-ίσα, και μάλιστα ως επί το πλείστον διαφορετικών ειδών, μερικά σημεία που είναι επικίνδυνα μέχρι να γίνεις λίγο νταής, και that's it.

Προφανώς όλα τα παραπάνω δε καθιστούν γενικά το Gothic καλύτερο αντικειμενικά RPG από το Morrowind, αλλά υποκειμενικά το θεωρώ καλύτερο γιατί κερδίζει σε δύο σημεία που με ενδιαφέρουν πολύ: voice acting και δεν είναι επαναλαμβανόμενο το map.
 
Last edited:
Top Bottom