<span style="font-size: 8pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif;">(εν μέρει συνέχεια της κουβέντας στο discord...)</span>
Kάτι που μαλλον ξεχνάμε είναι πως το Steam δε χτίστηκε, ούτε γιγαντώθηκε σε μια μέρα. Ακόμα κι αν αρχίσουν να ξεφυτρώνουν νέα store από μεγάλους publishers, δεν πρόκειται να γίνουν άκρως ανταγωνιστικοί σύντομα (ήτοι μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια) αν δεν αρχίσουν να προσελκύουν developers και να έχουν λειτουργικό κατάστημα-ease of use. Τον παίκτη που έτσι κι αλλιώς παίζει τρία-τέσσερα παιχνίδια το χρόνο (δε λέω ότι είναι λίγοι) το Steam δεν τον υπολογίζει για σοβαρά κέρδη. Κι άντε κάνει π.χ. η Rockstar υποχρεωτικό τον client και αποσύρει τα παιχνίδια της από το steam (αν θυμάμαι μέχρι τώρα είναι μόνο για το online σε λίγα παιχνίδια της) και; Μόλις τελειώσει αυτός από το ένα "υπερθέαμα" θα περάσει στο άλλο βλ. Odyssey. Οπότε τίθεται και το θέμα ανταγωνισμού μεταξύ και των υπολοίπων. Για το Red Dead τη νοιάζει την εταιρία και την κάθε εταιρία αν έφυγαν πολλά αντίτυπα σε full price, ιδανικά απο το καταστημα της που έχει τον απόλυτο έλεγχο.
Το να δείξει ο client παρτάρα 5 εκ. ταυτόχρονα δε λέει κάτι, αν οι περισσότεροι από αυτούς το έχουν πάρει σε έκπτωση (πιθανό σενάριο για τους pc users αφού είναι συνηθισμένοι σε εκπτώσεις)... Για όσους δε, στηριχτούν σε clients σχεδόν εξ ολοκλήρου για κέρδη και δεν έχουν σωστό πλάνο για στήριξη καταστήματος που ανέφερα πιο πάνω, προφανώς αυτό θα γίνεται με mmo/f2p και τα microtransactions, άρα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Για να πληγεί πραγματικά το steam σε χρήστες, θα χρειαστεί να τραβήξουν τα προϊόντα τους παραπάνω από μία EA (ήδη το έχει κάνει, για αυτά που βγάζει εδώ και μερικά χρόνια), μία Activision (κι αυτή αν δεν κάνω λάθος για τα Diablo-Warcraft-Starcraft τουλάχιστον), μία Ubisoft και μία Bethesda. Λες και εκεί τελειώνουν οι μεγάλοι publishers, γιατί εγώ θυμάμαι έτσι πρόχειρα και κάτι THQ Nordic, Square Enix, Paradox, SEGA, Focus Home, Bandai Namco, Capcom, Deep Silver κ.α.