Το τελειωσα πριν λιγο.<br><br>ΕΞΑΙΣΙΟ. <br>Στεκει ανετα διπλα στα καλυτερα των κομαντος και ντεσπεραντος. Ολουθε στο νετ, η μοναδικη κατηγορια που του προσαπτει μια ελαχιστοτατη μειοψηφια ειναι οτι και καλα αποτελει στεγνη αντιγραφη της σειρας κομαντος. Μα αυτο ΑΚΡΙΒΩΣ θελαμε, αυτο ειχαμε αναγκη εμεις τα αρωστακια. Να αναβιωσει το ενδοξο υποειδος στελθ-κατι-κατι αλλο, οπως θελετε πειτε το. Οκ, δεν εχει πολλους νεωτερισμους, αλλα μονο και μονο το φρεσκο σετινγκ, η μερακληδικη παρουσιαση και κυριως το γκειμπλει και η ΑΙ του παιχνιδιου αρκουν και περισευουν. Οσο πρεπει δυσκολο, αλλά ποτε αδικο, στο νορμαλ που το επαιξα. Βεβαια τα καλομαθημενα απο το χαντ χολντινγκ αλλων παιχνιδιων 16αχρονα, σκουζουν για μεγαλη δυσκολια στο νετ, αλλα μη μασατε. Θελει απλα σκεψη, μελετη και διαθεση να ανακαλυψεις τον τροπο, η μαλλον τους τροπους, μιας και παντα υπαρχουν διαφορετικες μεθοδοι προσεγγισης σε καθε κατασταση – προβλημα που σου βαζει το παιχνιδι. Τοσο το f5, οσο και το f8 βεβαια, θα γινουν οι καλυτεροι φιλοι σου. Αλλα δεν γινεται αλλιως, αυτη ειναι και η πεμπτουσια του παιχνιδιου. Τραιαλ εντ ερορ. <br>Ενταξει, η υποθεση δεν ειναι κατι συνταρακτικο, ουτε χρειαζοταν κατι τετοιο, αλλα ακομα κι ετσι εχει ωραια κλιμακωση και οδηγει στην 13η και τελευταια πιστα ( που θα λεγε κι ο οροκουσακης) που μαζι με την 12η, αλλα και δυο τρεις αλλες ειναι ενα αριστουργημα του level design.<br><br><span class="bbcode_spoiler">ειδικα η τελευταια ηταν σκετη απολαυση. Στην αρχη κερδιζεις οπως επιβαλλεται, με αιμα και ιδρωτα καθε μετρο, καθε σκοτωμενο εχθρο, μεχρι να φτασεις στην τεραστια παγοδα (αναμενομενο) που στην κορυφη της καβλαντιζει ο μεγαλος κακος του παιχνιδιου..</span><br><br>γραφικα: πανεμορφα, οπως τα περιμενεις με πληρη εκμεταλλευση του γιαπωνεζικου σετινγκ, τεραστιες πολεις, υπεροχους κηπους στρωμενους με χαλί απο ανθη που πεφτουν απ τα δεντρα, τρομαχτικους οσο πρεπει σαμουραι που δυσκολα σκοτωνονται κι ειναι και στην τσιτα συνεχεια, χιονισμενα λεβελς που οσο ομορφα ειναι, άλλο τοσο σου σπανε τα οργανα καθως αφηνεις αποτυπωματα στο χιονι και σε γλενταει ο καθε πικραμενος.. τι να πω, πρεπει να το παιξετε για να νιωσετε τι λεω. Ωραια μουσικουλα, απλα συνοδευτικη στο παιχνιδι μεσα, οπως ειναι το πρέπον, ομως μ ενα εκπληκτικο θεματακι στα μενου, φωνες καταπληκτικες, δοκιμασα και το γιαπωνεζικο και το αγγλικο λοκαλιζέισο, ωραια και τα δυο.<br><br>σιγα μη δεν εβρισκα αρνητικα, ωστοσο.<br>Ναι, θα τα αναλυσω γιατι θεωρω οτι ευκολα μπορουσε να τ αποφυγει η μιμιμι και ειναι κριμα να υπαρχουν. Πρωτα το τεχνικο κομματι: σε μενα τουλαχιστον ΤΡΕΛΛΟ overheat του επεξεργαστη. Τρομαξα, στα σοβαρα τωρα. Παιχνιδι ισομετρικο σε unity και να πιανει 70αρια ο επεξεργαστης? Τραγικο. Στο νοβιγκραντ μεσα με το ζορι εφτανε με το ζορι 60 ρε παιδια. Κι εδω ειδα σε μια φαση 75 και χεστηκα. Εντελως κουλο. Οκ, τουλαχιστον η gpu επιανε μονο τα 50φευγα οπότε παλι καλα. Δεν ξερω τι εχουν κανει τα παληκαρια. Α, φαν φακτ: εβγαινα με αλτ ταμπ απ το παιγνιδι, κι εμπαινα ξερω γω στο νετ κι εβλεπα την θερμοκρασια ν ανεβαινει ενω ηταν minimized. Φεισπαλμ τρελλο. Ενταξει, Loading times που βλεπω γκρινιες στο νετ, δεν καταλαβα μεγαλα γιατι το επαιζα στον ssd. Παντως πρεπει να εχει κι εκει θεματακι, γιατι σε μενα εκανε καμια 20αρια δευτερολεπτα να φορτωσει ειδικα τα νεα λεβελς που δεν το λες και λιγο. Στο κουικ σεηβ, αστραπη. Στο κουικλοουντ, κατιτις πιο αργο, αλλα μια χαρα.<br><br>Γκρινιες για το γκειμπλει:<br><br><span class="bbcode_spoiler">- δεν υπαρχουν εσωτερικοι χωροι. Ενταξει, δεν εναι και για να σκιζεις την ρομπα σου, αλλα ρε γαμωτο, θα ηταν λιγο πιο ιμερσιβ και ρεαλιστικο να μπορεις να μπαινεις και σε κανα γαμώσπιτο κει χαμου. Αυτο το feature μην ξεχναμε οτι υπηρχε στα κομαντα και στα ντεσπεραντα εδω και 15 χρονια και οτι κατα κανονα δινει στα λεβελς αγχωτικα, κλειστοφοβικα και δυσκολα σκηνικα, αφου πρεπει να κινηθεις σε μικρους χωρους εντελως αθορυβα και συγχρονισμενα. Θεωρω οτι ηταν καθαρα θεμα μπατζετ και χρονου και οτι σε επομενο παιχνιδι, θα υπαρχουν κι αυτα.<br><br>- απ την ΑΙ μονο ενα παραπονο εχω. Σε μια πιστα (α ρε φιλε του χοντρου που μισοεγινε αδυνατος τι μου χεις κανει) που γινεται γυρω σου ανοιχτη μαχη των 2 στρατων στους δρομους μιας πολης, αντι οι εχθροι να κοιτανε πως να σωσουν τη ζωη τους και να σκοτωσουν κανεναν αντιπαλο, ασχολουνται μαζι σου σα να ηταν οποιοδηποτε αλλο λεβελ. Δηλαδη αν σε δουνε στο οπτικο τους πεδιο αρχιζουν να ουρλιαζουν, να βαρανε συναγερμους, να παρατανε τα παντα για να σε κυνηγησουν. Λιγο κουλες αντιδρασεις, αφου βρισκονται σε συνθηκες μαχης.. ενταξει, δεν ηταν κατι που με ενοχλησε τοσο, το αναφερω επειδη το βρηκα αστειο.<br><br>- σιβίλιανς: μεγαλο κεφαλαιο. Συφίλιανς θα τους ονομασω… ρε μιμιμι, πλακα μου κανεις τωρα? Το πρωτο που σκεφτηκα ηταν: που ειναι το εικονιδιο για να τους δεσω?? κλασικο χαρακτηριστικο τοσο στα κομαντα οσο και στα ντεσπεραντα. Πολυ λογικο να θελω απλα να τους εξουδετερωσω, αφου δεν ειμαι κανενας σηριαλ κιλερ. Αμ δε. Λεω δεν μπορει, δεν εδωκα σημασια στο τουτοριαλ, θα ψαξω στο νετ. Μπαινω στα φορα, το ζηταγανε σχεδον ολοι και απαντηση καμια. Στο τελος μπαινει ενας τυπος της μιμιμι και γραφει το φοβερο οτι το κανανε απο επιλογη γιατι ετσι δυσκολευει το παιχνιδι λεει. Α, ναι? Λαθος μας τα λες φιλε. Να τους αφησω ετσι δεν γινεται. (Καπου εδω να προσθεσω οτι δεν πανικοβαλλονται απλα μολις σε βλεπουν οπως γινοταν στα αλλα κομαντοκλοουνς, ειναι σπιουνοι του κερατα. Τρεχουν καταπανω στους εχθρους και τους δειχνουν που σε ειδαν.) επισης στα παλια παιχνιδια, οταν καποια στιγμη τους εβρισκε καποιος εχθρος, τους ελυνε και ξαναεμποδιζανε την προοδο σου γεμιζοντας παλι τα λεβελς. Αρα το βρισκω πιο δυσκολο εκεινο το συστημα. Ασε που δεν ειναι καθολου ρεαλιστικο να κουβαλας σπαθες, οπλα, βομβες, ενα συμπαθεστατο πετ, μια παγιδα να με το συμπαθιο, κατι χηλινγκ κιτς και να μην εχεις πανω σου λιγο σκοινακι. Για μενα τελειως λαθος σχεδιασμος. Να μην πολυλογω, εκει που ειχα τους ενδοιασμους μου να τους σφαξω σαν καλος παλαδινος, ριχνω μια ματια στο μινιμαπ και τι βλεπω? Κλασικα απεικονιζονται με κοκινη τελεια οι εχθροι, κι οι σιβιλιανς τι? Αχα, ω ναι, κοκινο κι αυτοι. Πλεον δεν υπηρχε κανενας ηθικος φραγμος. Φωτια και μαχαιρι, πηλιογουσηδες… δεν αφηκα ρουθουνι.<br><br>- τελευταιο αλλά σοβαρο. Badges. Τα ατσιβμεντς του παιχνιδιου. Ενταξει, ξερω οτι ειναι τεραστια γενικοτερη κουβεντα, αλλα βρισκω πολυ φτηνο να βγαινεις και να προσθετεις ανοιχτα στην διαρκεια του παιχνιδιου που φτιαχνεις, ετσι αυθαιρετα, τις ωρες που θα ξοδεψει καποιος μεχρι να κανει ολα τα τσίβια. Κατι μαζοχιστικα του στυλ βγαλτε το λεβελ χωρις να κρυφτειτε σε θαμνο ή κατι τετοια. Και το χειροτερο? Εκεινο που επαναλαμβανοταν σε καθε λεβελ: το σπηντραν. Μα αυτο παει αντιθετα με το πνευμα του παιχνιδιου, με ολη την φιλοσοφια του. Που θεωρω ειναι: κατσε, παρατηρησε τα πατερνς, συγχρονισου, συνεργασου, και προχωρα με αργα και απολαυστικα βηματακια. Ρουφαγα καθε πιστα μεχρι την τελευταια σταγονα. Συνηθως σκοτωνα ολους τους εχθρους ενω θα μπορουσα να τους εχω παρακαμψει και να τελειωσω μια ωρα αρχυτερα. Κι ερχεται ο ντεβ και μου λεει βγαλε το λεβελ σ ενα τεταρτο? Ποτέ να μη σωσω να το παρω το ατσιβ. Τελειωνα χωρις καμμια ενοχη καθε λεβελ μετα απο ωρες ολοκληρες ψυχαγωγιας και με 4/9, 3/9, κατι τετοια σκορς στα μπατζης και δε με πειραξε καθολου. Πηρα ομως ολα εκεινα που ηθελαν φαντασια ή τρελλη σκεψη ή να κανεις κατι κουλο, χωρις νοημα εκεινη τη στιγμη, που επιβραβευεται μετα. Η φαντασια στην εξουσια, ρε. Αυτα ειναι.<br></span><br>Τελος παντων, το σεντονι εχει γινει τριδιπλο κουβερλι γι αυτο ας σταματησω. Μπορει να εδωσα πολυ χωρο σε γκρινιες και παραπονακια, αλλα μη γελιεστε. Θεωρω το παιγνιδι πεντακαθαρο εννιάρι με ταση προς το δεκα, αν διορθωθουν τα λιγα του θεματακια.<br><br>Το μελλον ελπιζω να ειναι λαμπρο ειτε για την μιμιμι ειτε για αλλες εταιρειες που θα δουν ψωμι και θα θελησουν να συνεχισουν το ειδος μετα την φετινη αναβιωση. Σετινγκς ενδιαφεροντα υπαρχουν απειρα, απο αρχαια ελλαδα, μεχρι ξερω γω αρχαια αιγυπτο ή τολκενικο φανταζυ ή norse μυθολογια. Ή ακομα και συγχρονη εποχη με μαρβελ ηρωες ας πουμε.. φαινεται οτι το παιχνιδι τα παει πολυ καλα, τοσο σε ρηβιους οσο και εμπορικα, κι ευχομαι να μην κανουμε αλλα 15 χρονια να δουμε το επομενο του ειδους.<br><br><br><br>tl;dr: Αριστουργημα. αν κανουν κικσταρτερ για το 2, εχουν 2 με 3 μυρια στο νερο.