Θα κάνω απόπειρα να απαντήσω σοβαρά και να κάνουμε εποικοδομητική συζήτηση, χωρίς να προεξοφλώ ότι θα πεταχτεί το μπαλάκι στην εξέδρα, παρότι το φοβάμαι πολύ.
το θυμικο παιζει παντα ρολο, αλλά δεν νομιζω οτι ηταν τετοια η επιχειρηματολογια. με πληγωνεις. εγραψα εντελως συγκεκριμενα πραγματα που διαμορφωνουν την σιγουρα προσωπικη μου αποψη και νομιζω εχουν καποια βαση, με την δικη μου οπτικη. απλα μου κανει τρομερη εντυπωση που δεν βρεθηκε ενας να τους τα θεσει, εστω πιο κομψα. τι να πω? ισως δεν εχουν παιξει τετχοια παιχνιδια οι αθρωποι (δεν τα λεω κομαντο κλόουνς, για να μη με μαλωσει η μιμή) και ηταν η πρωτη τους επαφη με το ειδος.
Δεν μπορώ να κάνω quote συγκεκριμένες προτάσεις διότι αφαιρέθηκαν χειρουργικά (δεν κρίνω τους λόγους). Αλλά το ρεζουμέ και εκκινητήριο σημείο ήταν ότι "α, παραπονέθηκε κόσμος ότι τα Shadow Tactics/Desperados III ήταν ευκολάκια και είπαμε να κάνουμε πειρατικό ζουζουνιάρικο, ευκολάκι game". Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά αυτό ήταν το σημείο νούμερο ένα προτού ξεκινήσει ο οχετός. Ας εξετάσουμε επομένως αυτή τη δήλωση και αν βασίζεται όντως σε στοιχεία ή είναι αφορισμός θυμικού.
Google search: "desperados 3 too hard"
Returns από discussions σε διαφορετικά site:
I'm way too early in the game to make a full opinion but i definitely remember Shadow Tactics having scenarios that looked impossible to get through at first even in the first levels.
steamcommunity.com
Συμπέρασμα από τα περισσότερα σχόλια: ευκολότερα από το Commandos, σίγουρα υπάρχει difficulty spike, αλλά αν θέλεις να νιώσεις αρκετή δυσκολία μπορείς να τη θέσεις στην περίπτωση του Desperados 3 στο Hard και πάνω, διαφορετικά είναι χαλαρό παιχνίδι.
Θα δεχτώ ότι το εύρος των παικτών δεν αντιπροσωπεύονται από το δείγμα των κοινοτήτων που συχνάζουν στο Reddit/Steam, αλλά αν ήταν τόσο δύσκολα αυτά τα δύο παιχνίδια, ο κόσμος θα είχε βουήξει. Σε παρακαλώ διαφώτισέ με με αντιπαραδείγματα, για να αλλάξω άποψη πάνω στο παραπάνω. Θα το εκτιμούσα και θα ανακαλέσω ότι η επιχειρηματολογία ήταν αβάσιμη, και άρα ότι πήγαζε από το θυμικό, διότι δεν υπήρχαν παραδείγματα να την υποστηρίξουν.
Στην άποψη του "καρτουνίστικο, γουτσου-γουτσου" δεν έχω να πω κάτι, είναι περί ορέξεως. Καραϊβική, θέλουν κορεσμένα χρώματα, δικαίωμά τους ποια είναι η καλλιτεχνική άποψη που θέλουν να ακολουθήσουν. Δεν μας την ταΐζουν με το ζόρι, σε αυτήν την περίπτωση το κλισέ "ψηφίζουμε/στηρίζουμε με το πορτοφόλι" είναι το πλέον αρμόζον. Το μόνο που θα ήθελα να συνεισφέρω στη συζήτηση (είμαι σίγουρος ότι τζάμπα γράφω, αλλά γιατί όχι) είναι ότι και το Shadow Tactics είχε κορεσμένα χρώματα, λίγο cel-shaded αισθητική, ταίριαζε στο "ρομαντικό, samurai setting". Θα ήθελα κάτι τίγκα ρεαλιστικό όπως το Commandos; Ναι/ίσως, αν γινόταν σωστά. Αλλά ο κόσμος είναι όπως είναι, το Commandos license δεν το έχει η Mimimi, και αν το είχε και έβγαζε το Commandos 4-5 που οπτικά έμοιαζε με το Shadow Gambit τότε θα καταλάβαινα τις ενστάσεις και πολύ πιθανό να τις συμμεριζόμουν/υιοθετούσα.
Εν τέλει τι θα ήθελες να ρωτήσει ο τύπος? Κάθε videogame είναι πλέον πάντρεμα των επί μέρους που δημιουργούν πολύ διαφορετικό σύνολο. Αυτό έχει αντανάκλαση και στο development cycle, αφού το art department είναι ξεχωριστό από τους programmers κ.ό.κ. Η πρόταση και οι στόχοι που είχε το studio ήταν συγκεκριμένοι:
- fun game με διαφορετικές εναλλακτικές
- δεν ήθελαν να είναι ρεαλιστικό για να μπορέσουν να έχουν ελευθερίες στο design
- sandbox-approach
Not your cup of tea? Το βλέπω και το σέβομαι, αλλά είναι μεγάλη απόσταση από τα άλματα λογικής που έγιναν για να πούμε ότι αυτές είναι οι κύριες αιτίες που επηρεάσαν το decision making της εταιρείας (μόνο αυτοί ξέρουν). Είμαστε εδώ να κρίνουμε το τελικό προϊόν και κατά πόσο οι προτάσεις που θεωρούν ως καινοτόμες/immersive/διευκολύνσεις όντως λειτουργούν στο είδος ή τα έκαναν μαντάρα.
ευτυχως, στα σχολια στο γιουτιου του τρειλε υπαρχουν 5-6 ανθρωποι που γραφουν παρομοια πραματα με τον μαλαχτη. θα ενιωθα πολυ περιεργα αν ημουν εντελως μονος σε μια λογικη θεωρω, σειρα συλλογισμων.
Textbook confirmation bias. Όσο αβάσιμος είναι ο ενθουσιασμός των μεν ότι αυτό είναι το next-best-thing, άλλο τόσο αβάσιμη είναι η μίρλα ότι η Mimimi χάλασε το genre. Αν μη τι άλλο, το PR/marketing της Mimimi τρίβει τα χέρια του (self-published το Shadow Gambit btw), διότι πέτυχε το σκοπό του, δηλαδή να μιλάει κόσμος για αυτό.
Σχετικά με το Stealth Strategy drama (κατ'εμέ μπαλάκι στην εξέδρα). Ο ορισμός είναι ξεκάθαρα coined από τη Mimimi, είναι marketing trick στον πυρήνα του, ο Dominic Abé στο press event ομολόγησε ότι επιμένουν σε αυτόν τον ορισμό με την επιχειρηματολογία του blog που έθεσε ο Χειρομαλάχτης στο link παραπάνω. Αυτά είναι facts. Το ερώτημα είναι τι σχέση και τι σημασία έχει ποιο είναι το όνομά της κατηγορίας του παιχνιδιού; Είναι ειλικρινής απορία. Δεν καταλαβαίνω δηλαδή την ένταση της πολεμικής κατά της Mimimi επειδή αποφάσισε να προβεί σε μία τέτοια κίνηση, ειδικότερα όταν δεν υπάρχει κανείς άλλος μεγάλος "παίκτης" στη βιομηχανία αυτήν τη στιγμή που να βγάζει τίτλους με την ίδια απήχηση. Χωρίς ίχνος ειρωνίας, στο κάτω-κάτω της γραφής όταν με ρωτούσαν τι μου λείπει ως είδος videogame προτού βγει το Shadow Tactics, έλεγα "strategy σαν τα Commandos", όχι "Real-Time Tactical Strategy games, είναι legit υποείδος δικέ μου". Ίσως διότι τελικά έχει μεγαλύτερη σημασία το σημείο αναφοράς, παρά η ταμπέλα στην επικοινωνία. Η Mimimi επανέφερε το είδος στο προσκήνιο με δύο πολύ επιτυχημένους τίτλους, αποφάσισε να κάνει marketing κίνηση. OK, και; Αν με ρωτήσουν "τι είναι το Shadow Gambit" πάλι "strategy σαν το Commandos" θα τους απαντήσω. Πραγματικά συζήτηση άνευ ουσίας, εκτός αν έχω χάσει κάτι πολύ σημαντικό στο διάλογο, οπότε και απολογούμαι.