What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Το μέλλον της Valve: Ανεξάρτητη ή εξαγορά;

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,259
Με αφορμή την κινητικότητα που είδαμε στή βιομηχανία φέτος με εξαγορές, νέους "παίκτες" όπως η Google κλπ ήθελα να συζητήσουμε λίγο πώς βλέπετε το μέλλον της Valve σε αυτό το τοπίο. Οι ιδιαιτερότητες της Valve είναι αρκετές:

1. Είναι ιδιωτική εταιρία, μη εισηγμένη στο χρηματιστήριο, άρα έχει μεγαλύτερη ελευθερία να κάνει ότι γουστάρει.
2. Είναι μια εταιρία πολύ μικρή σε μέγεθος, νομίζω το ανθρώπινο δυναμικό της περιλαμβάνει πάνω κάτω 400 άτομα.
3. Έχει την κότα με τα χρυσά αβγά που λέγεται Steam.

Το βασικό ερώτημα για μένα είναι αν η Valve θα συνεχίσει να είναι ανεξάρτητη για πολύ ακόμα. Το Steam συνεχίζει να κόβει χρήμα αλλά ο Gabe Newell είναι 57 ετών και δεν ξέρω αν έχει το ίδιο ενδιαφέρον που είχε για τον χώρο του gaming, μια που φαίνεται να ασχολείται με εξωτική τεχνολογία όπως brain interfaces κλπ. Μήπως πουλήσει την εταιρία όταν αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα για σύνταξη;

Το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με τη δυνατότητα της Valve να παραμείνει ανταγωνιστική εναντίον εταιριών-κολοσσών που πιθανως να μπουν στο παιχνίδι χωρίς να αλλάξει τον τωρινό τρόπο λειτουργίας της. Όσα χρήματα και αν βγάζει το Steam δεν πλησιάζουν καν τα αποθέματα των Apple, Google, Amazon κλπ. Αν η τάση των εξαγορών συνεχιστεί, ποιο είναι το μέλλον του Steam που βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε πωλήσεις third-party software;
 

tinapeis

Mind-flayer
Joined
Nov 29, 2015
Messages
2,000
να προλαβω να κανω μπακ απ τα παιγνιδια πριν μπψοφησει.

According to the agreement that you agree to every single time you buy a game on Steam, "the Content and Services are licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Content and Services." You're not buying the games, you're buying the license to use them.



Αυτο το πραμα που τα παντα ειναι "as a service" μου τη δινει στα νευρα...εχει μεινει κατι χωρις;
 

The Nameless One

Mind-flayer
Joined
Jun 16, 2015
Messages
1,812
Προσωπικά φοβάμαι ότι θα χάσει μεγάλο μέρος της δυναμικότητας του και θα καταλήξει να είναι κυρίως indie marketplace. Με την μετατροπή του gaming σε υπηρεσία από προϊόν και κυρίως την συνεχή τάση των μεγάλων publishers να ανοίγουν δικά τους μαγαζιά, όλο και θα μειώνεται το μέγεθος της
 

chek2fire

Mind-flayer
Joined
Dec 14, 2012
Messages
2,148
Δεν θα είναι καθόλου έκπληξη για μένα να δούμε μια microsoft να εξαγοράζει την valve.
Δεν θα είναι όμως και καθόλου έκπληξη να δούμε την valve ως χρηματιστηριακή εισηγμένη στο nasadaq με νέο ceο που θα τις ανοίξει τις πόρτες για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο στον χώρο του gaming.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,265

According to the agreement that you agree to every single time you buy a game on Steam, "the Content and Services are licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Content and Services." You're not buying the games, you're buying the license to use them.



Αυτο το πραμα που τα παντα ειναι "as a service" μου τη δινει στα νευρα...εχει μεινει κατι χωρις;
Για να κάνω βέβαια τον δικηγόρο του διαβόλου, το ίδιο ακριβώς πράγμα έκανες agree και next, next σε κάθε ινσταλέισιο από δισκάκι.
Ακόμα και στο gog αυτό ακριβώς κάνεις, αγοράζεις μια άδεια για χρήση και μόνο. Η διαφορά είναι η έλλειψη DRM που σε συνδυασμό με την δυνατότητα του να κατεβάσεις το παιχνίδι ανεξάρτητα σου επιτρέπει να κρατήσεις backup που δουλεύει για πάντα.
Στο steam θα δουλεύει το backup μέχρι να σταματήσει να δέχεται να ξεκινάει με offline mode.

back on topic η Valve είναι δύσκολο να εξαγορασθεί όσο παραμένει private, πρέπει να σκάσει κάποιος με 2 σακούλες λεφτά μαφιόζικα στο σπίτι του Gaben και να του πει αγοράζω ΤΩΡΑ! Τώρα αν την βγάλει στο σφυρί για να πάει για άλλα αυτός δε ξέρω, αλλά δύσκολο το βλέπω, όπως τον κόβω θα προτιμούσε να την κλείσει.

Όσο για τα κέρδη, παραμένουν estimations βασισμένα σε οικονομικά μοντέλα και όχι αληθινά εταιρικά κέρδη, τόσο πιστεύουν ότι βγάζει.
Τα αληθινά ποσά που πάνε και έρχονται ειδικά από μεγάλες συμφωνίες όπως με την τελευταία από ΕΑ που πλέον ουσιαστικά δίνει στο steam και συνδρομητικό μοντέλο δεν θα τα μάθουμε ποτέ, αφού ακόμα και στις παρουσιάσεις οικονομικών από πλευράς ΕΑ που είναι δημόσιες λένε "βγάλαμε τόσα από αυτόν τον τομέα, είχαμε έξοδα τόσα", που ποιος και πότε παραμένει private.

Τώρα για το μέλλον είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος τι θα γίνει, εμένα μου κάνει εντύπωση που έφτασε και μέχρι εδώ που έφτασε με το μοντέλο που ακολουθεί ενδοεταιρικά. Δηλαδή προσλαμβάνει κόσμο και ο καθένας δουλεύει σε ότι κάνει κέφι.
Αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι και κάποιος να ορίζει ποιος δουλεύει σε τι, πως ακριβώς θα ολοκληρωθεί κάποιο project?

Νομίζω ότι και αυτός είναι και ο λόγος που κάναμε αμάν να δούμε νέο παιχνίδι από Valve, δεν έκατσε κάποιος να ηγεθεί κάποιο τεαμ να πει "έχω αυτούς και φτιάχνουμε αυτό", κάπου σε κάποιο pin board έβαλαν "θα φτιάξουμε ένα παιχνίδι" και όποιος έκανε κέφι μπορεί να πέρναγε το γραφείο του μια από εκεί... (αν ισχύει ακόμα ότι έχουν γραφεία με ρόδες και τα πάνε σε όποιο γραφείο θέλουν ανάλογα το Project που θέλει ο καθένας να δουλέψει).

Αυτό το μοντέλο πιάνει στα φοιτητικά Projects, όχι σε εταιρία με στόχους.


Από εκεί και πέρα όλα σίγουρα είναι πιθανά. Μπορεί σε οικονομικά μεγέθη να μην είναι κτήνος, αλλά σε μεγέθη αγοράς είναι. Δεν μπορεί να ξημερώσει μια μέρα και να έχουν φύγει όλοι από το steam. Ειδικά όταν ο ανταγωνισμός είναι "πάρτε freebies γιατί δεν έχω και τίποτα άλλο να προσφέρω" ή το gog που δυστυχώς δεν έχει την ίδια πρόσβαση σε first party τίτλους.

Από την άλλη, δεν θα είναι η πρώτη φορά που κάποιος πάει από την κορυφή στον πάτο μέσα σε λίγους μήνες, αλλά μιλάμε και για cult following πλέον στο steam. Δεν ξέρω πόσο cult, αλλά αν έχει πιάσει επίπεδα apple, ότι και να κάνουν εκεί στο steam δεν πάει πουθενά η φανατίλα του (δείτε apple πχ, κάθε χρόνο και χειρότερα και ακριβότερα, αλλά όλοι την πιπόνουν ακόμα).
 
Top Bottom