Ξενιτοΐστορίες (Ταξιδιωτικός Οδηγός unofficial Vol. 2)

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Πρέπει να το έχουμε ξαναγράψει, αλλά για όσους έχετε ξενιτευτεί/γυρίσει πίσω/μετακομίσει σε διαφορετικές γωνιές της (οποιαδήποτε) χώρας, έχετε παρατηρήσει το ήπιο φαινόμενο διακριτής συμπεριφοράς Βόρειων και Νότιων εντός της ίδιας χώρας;
Οχι μόνο στον άξονα Βορά Νότου αλλά και στον Ανατολή Δύση.
Κάποια κράτη θα έλεγα ότι έχουν και αισθητές διάφορες ανά περιφέρεια. Οι όποιες διαφορές όμως τα τελευταία χρόνια εξομαλύνονται λόγω του ίντερνετ και των συχνότερων μετακινήσεων των ανθρώπων. Ο δυτικός πολιτισμός εξαπλώνεται και καταπίνει την διαφορετικότητα των λαών. Οι γενιές που έρχονται θα είναι πιο αμερικανοποιημενες από ποτέ. Ακόμη και σε κράτη αποκομμένα από τον έξω κόσμο, βλ. Τουρκμενιστάν, ο νέος κόσμος θέλει να γίνει σαν τους Αμερικανούς. Καταναλώνουμε την κουλτούρα τους σε τεράστιο βαθμό, είτε μας την επιβάλλουν είτε όχι.

Τα έλεγε ο Τζιμακος αλλά ποιος τον άκουγε;
 
Πρέπει να το έχουμε ξαναγράψει, αλλά για όσους έχετε ξενιτευτεί/γυρίσει πίσω/μετακομίσει σε διαφορετικές γωνιές της (οποιαδήποτε) χώρας, έχετε παρατηρήσει το ήπιο φαινόμενο διακριτής συμπεριφοράς Βόρειων και Νότιων εντός της ίδιας χώρας;

Στη Γερμανία θα έλεγα μεταξύ Ανατολής και Δύσης αλλά και πάλι δεν έχω διακρίνει μίσος μεταξύ τους, περισσότερο το ποιός είναι φτωχότερος, εκεί γίνεται η διάκριση, "εμείς της βιομηχανίας οι λεφτάδες κι εσείς οι σοσιαλιστές".
Οι νέες γενιές βέβαια δε φαίνονται να νοιάζονται και τόσο, μια και δεν έζησαν την ιστορία με το Τοίχος, οι παλαιοί όλο κάτι θα βρουν να αρπαχτούν.
Επίσης μη ξεχνάμε πως στη Γερμανία, Καθολικοί και Ευαγγελιστές είναι σχεδόν ισόποσοι σε κάθε παράταξη και ναι, έχουν και αυτοί τις διαφορές τους (τρομάρα τους).
 
Δεν θα έλεγες ότι υπάρχει και μια σνομπαρια μεταξύ Βαυαρών και όλων των υπολοίπων;
 
Το ερώτημα ήταν αρκετά βεβαρημένο. Έχω διαπιστώσει ότι ο βόρειοι είναι λίγο πιο έξω καρδιά από τους κλειστούς νότιους, αλλά παίζει έντονα και το δημογραφικό (στο νότο υπάρχει το Λονδίνο και στην ακτή όλοι οι συνταξιούχοι που είχαν λεφτά να πάρουν υπερκοστολογημένο σπίτι σύνταξης στην Κορνουάλη). Στο μυαλό μου έκανα παραλληλισμούς με νότια-βόρια Ελλάδα που ίσως είναι και τέρμα υποκειμενικό το πώς το έχω εισπράξει εγώ.
 
βεβαρημένο; όχι βαυβαρημένο; χαμένη ευκαιρία.
 
Στα της Πολωνίας παρατηρεί κανείς κάμποσες πολιτισμικές και πολιτικές διαφορές μεταξύ των περιοχών (αν και πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις). Σε γενικές γραμμέςτο νότιο τμήμα της χώρας θεωρείται πχιο συντηρητικό και "δεξιόστροφο", ενώ ο βορράς και οι παραθαλάσσιες περιοχές εμφανίζονται συχνά πιο ανοιχτές και γκλαμορους κοσμοπολίτικες.

Αυτό το βλέπεις να αντανακλάται και στην κουλτούρα. Στον νότο η σλαβική παράδοση και οι θρησκευτικές επιρροές είναι συνήθως πχιο έντονες.
Στον βορρά από την άλλη, λόγω της ιστορίας, του εμπορίου και της επαφής με τη Βαλτική και τη Δυτική Ευρώπη, συναντάς συχνότερα μια πχιο μουμπλε-μουμπλε "ευρωπαϊκή" νοοτροπία.
Για παράδειγμα, αν συγκρίνει κανείς πόλεις όπως το Γκντανσκ ή το Βρότσλαβ με την Κρακοβία ή ακόμη και τη Βαρσοβία, θα παρατηρήσει διαφορές στο ύφος, τη νοοτροπία και την καθημερινή αλληλεπίδραση των ανθρώπων.

Ντισκλεημερ* Μιλάμε για γενικές τάσεις και όχι για απόλυτους κανόνες, καθώς κάθε πόλη έχει τον δικό της χαρακτήρα και τις δικές της ιδιαιτερότητες που ζήτημα κάποιος να τις δει σε λίγες μέρες οδοιπορικού του Ευτύχη Μπλέτσα.


Btw, μέσα θα έβαζα και την όλη αρχιτεκτονική, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
 
Back
Top