What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

AMD GPU - Το επίσημο νήμα συζήτησης

tommas

Half-Ogre
Joined
Dec 2, 2012
Messages
735


Όπως λέει και στο video είναι tragic που βρίσκει κάποιος ικανοποιητικό την έλλειψη μειονεκτημάτων που έχει η σείρα 40ΧΧ της nvidia ή να χαίρεται με τις MSRP τιμές...
 

Epitaph

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
4,488
Oι MSRP τιμές για enthusiast κάρτες είναι αρκετά υποκειμενικό.
Εγώ εξακολουθώ να είμαι ενθουσιασμένος για την τιμή της XTX, και ο λόγος είναι ότι ενώ θα μπορούσαν να τη χρεώσουν 1200 ευρώ (premium flagship μέχρι στιγμής), αποφάσισαν να μην το κάνουν και να πάει στο χιλιάρικο.
Προφανώς και με το τι συνέβαινε πριν καμιά 10αριά χρόνια (όπου η ακριβότερη κόστιζε 700 ευρώ π.χ.) είναι πιο χάλια οι τιμές, αλλά δεν ξέρουμε πόση διαφορά υπάρχει και στο κόστος κατασκευής. Θα ήταν ενδιαφέρον να υπήρχε βίντεο που ερευνά το κόστος.
 
Last edited:

Epitaph

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
4,488

Makes sense. Ακόμα και τώρα η τιμή είναι καλύτερη (κατά 300 ευρώ) της βασικής ανταγωνίζουσας κάρτας (4080), αλλά προφανώς θα τα θέλαμε πιο κάτω εμείς οι πλεμπζ.

Όποιος αγοράσει όμως 4080 αντί για 7900XTX θα είναι τελείως κορόιδο. Change my mind.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,263
Θα φανεί στα κανονικά benchmarks και ιδίως στο ray tracing. Η λογική λέει ότι όσοι ξοδεύουν τόσα χρήματα για κάρτα γραφικών θέλουν να παίζουν με τέτοιου είδους settings σε υψηλά επίπεδα.
 

Epitaph

Death Knight
Joined
Nov 30, 2012
Messages
4,488
Μου θύμισες κάτι που είχα ξεχάσει να αναφέρω.

Βλέποντας την παρουσίαση και τις διαφορές που προσπαθούσε να δείξει η AMD με Raytracing On και Off, εγώ δεν κατάλαβα διαφορές.

Τώρα ξανάβαλα να δω για να επιβεβαιώσω και διαφορές φαίνονται μόνο στις σκιες τελικά. Πουθενά αλλού. Αν κάποιος βλέπει διαφορετικά, ας με διαφωτίσει.



Εδώ στο 26:43 κάνει τις συγκρίσεις.

Θέλω να καταλήξω στο ότι κάνουμε πολύ φασαρία για μερικές σκιές.
Και το αστείο είναι πως και με κατόχους 3090 πουχω μιλήσει, είναι της ίδιας νοοτροπίας. ΔΕΝ τους ενδιαφέρει το Ray Tracing.

Τα tech demos είναι πολύ πιο εντυπωσιακά, αλλά παραμένουν τεκ ντέμοντσρέησονς.

Edit : Σε 2η σκέψη, από άλλα βίντεος δεν είναι μόνο οι σκιές, αλλά κυρίως οι αντανακλάσεις που φαίνονται καλύτερες. Αναθεωρώ λίγο για την χρησιμότητα του, αλλά δεν ξέρω αν αξίζει ακόμα το χτύπημα στην απόδοση.
 
Last edited:

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,263
Μου θύμισες κάτι που είχα ξεχάσει να αναφέρω.

Βλέποντας την παρουσίαση και τις διαφορές που προσπαθούσε να δείξει η AMD με Raytracing On και Off, εγώ δεν κατάλαβα διαφορές.

Τώρα ξανάβαλα να δω για να επιβεβαιώσω και διαφορές φαίνονται μόνο στις σκιες τελικά. Πουθενά αλλού. Αν κάποιος βλέπει διαφορετικά, ας με διαφωτίσει.



Εδώ στο 26:43 κάνει τις συγκρίσεις.

Θέλω να καταλήξω στο ότι κάνουμε πολύ φασαρία για μερικές σκιές.
Και το αστείο είναι πως και με κατόχους 3090 πουχω μιλήσει, είναι της ίδιας νοοτροπίας. ΔΕΝ τους ενδιαφέρει το Ray Tracing.

Τα tech demos είναι πολύ πιο εντυπωσιακά, αλλά παραμένουν τεκ ντέμοντσρέησονς.

Edit : Σε 2η σκέψη, από άλλα βίντεος δεν είναι μόνο οι σκιές, αλλά κυρίως οι αντανακλάσεις που φαίνονται καλύτερες. Αναθεωρώ λίγο για την χρησιμότητα του, αλλά δεν ξέρω αν αξίζει ακόμα το χτύπημα στην απόδοση.


Η επανάσταση του ray tracing δεν είναι μόνο οι σκιές ή οι αντανακλάσεις. Το endgame της τεχνολογίας είναι το πλήρες global illumination με path tracing που θα κάνει τα παιχνίδια να φαίνονται πολύ πιο ρεαλιστικά από άποψη φωτισμού. Ήδη υπάρχουν ορισμένα games που χρησιμοποιούν ray tracing για global illumination (Cyberpunk στα υψηλά settings, Dying Light 2, Metro Exodus Enhanced) και αυτά λογικά θα αυξηθούν κατακόρυφα όταν φύγουμε από την φάση του crossgen στις κονσόλες.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,273
δεν με νοιάζουν οι σκιές έλεγα και εγώ παλιά που είχε βγει το ambient occlusion και τώρα δεν μπορώ να παίξω παιχνίδι αν δεν του περάσω AO με reshade.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,263
δεν με νοιάζουν οι σκιές έλεγα και εγώ παλιά που είχε βγει το ambient occlusion και τώρα δεν μπορώ να παίξω παιχνίδι αν δεν του περάσω AO με reshade.

Βέβαια, το ambient occlusion είναι πολύ σημαντικό για να δώσει βάθος και ρεαλισμό στα γραφικά. Μέχρι να το δεις στην πράξη λες "έλα μωρέ σιγά " αλλά έχει μεγάλη επίπτωση στην ποιότητα της εικόνας. Γενικά η μεγαλύτερη διαφορά στα γραφικά είναι όταν ένα εφέ κλείνει τελείως, οι διάφορες διαβαθμίσεις του δεν είναι εύκολα ορατές. Π.χ. η διαφορά του ambient occlusion από low σε high δεν είναι ιδιαίτερα αισθητή σε μένα.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,273
Βέβαια, το ambient occlusion είναι πολύ σημαντικό για να δώσει βάθος και ρεαλισμό στα γραφικά. Μέχρι να το δεις στην πράξη λες "έλα μωρέ σιγά " αλλά έχει μεγάλη επίπτωση στην ποιότητα της εικόνας. Γενικά η μεγαλύτερη διαφορά στα γραφικά είναι όταν ένα εφέ κλείνει τελείως, οι διάφορες διαβαθμίσεις του δεν είναι εύκολα ορατές. Π.χ. η διαφορά του ambient occlusion από low σε high δεν είναι ιδιαίτερα αισθητή σε μένα.
Και το Ray tracing είναι πολύ σημαντικό στο βάθος και τον ρεαλισμό στα γραφικά, απλά δεν έχουμε δει σοβαρές εφαρμογές ακόμα.

Γενικά δεν έχεις άδικο για το πόσο μεγάλο άλμα είναι το ένα με το άλλο, στην πραγματικότητα το ray tracing θα βοηθήσει περισσότερο τους devs παρά τους gamers, γιατί είμαστε σε μια φάση σήμερα που αν δεις ένα ΑΑΑ παιχνίδι με και χωρίς RT δεν θα δεις μεγάλες διαφορές, γιατί οι devs κάνουν μικρές πουστιές για να εξομοιώσουν το RT. πχ βάζουν μια ελαφριά πηγή φωτός ακόμα εκεί που θα φώτιζε η πλευρά ενός αντικειμένου από το RT και την ανάκλαση του φωτός σε επιφάνειες.

Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις όπου το RT θα κάνει τρελή διαφορά, πχ σε συννεφιασμένα σκηνικά ή σε σκιά μέσα σε σκιά όπου το OC ζορίζεται ακόμα και σήμερα. Αλλά δεν τα έχουμε δει για την ώρα, μέχρι τώρα περισσότερο εστιάζουν σε άσχημες επιπλέον αντανακλάσεις λόγω RT που είναι πρακτικά χάντρες για τους ιθαγενείς.

Κάπου είδα πρόσφατα ένα καταπληκτικό παράδειγμα RT, το ψάχνω να το βρω να το βάλω εδώ.
 

bald_killer

Death Knight
Joined
Jul 26, 2014
Messages
3,849
δεν με νοιάζουν οι σκιές έλεγα και εγώ παλιά που είχε βγει το ambient occlusion και τώρα δεν μπορώ να παίξω παιχνίδι αν δεν του περάσω AO με reshade.
Που να πάρεις και enthusiast καρτα και αρχίσεις να παίζεις 1440p High/Ultra 60fps+
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,273
Που να πάρεις και enthusiast καρτα και αρχίσεις να παίζεις 1440p High/Ultra 60fps+
enthusiast παίρνεις για 4Κ 60+
Αν και γιατί; το high 1080p τι έχει που παίζω τώρα;
 

bald_killer

Death Knight
Joined
Jul 26, 2014
Messages
3,849
Ειναι low για τα σημερινα δεδομένα. Εξαρτάται βέβαια και τί games παίζεις και πιάνεις αυτά τα νούμερα. Κι εγώ στο Shadow Warrior Redux πιανω 500fps με εναν 5500U όλα max!
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,273
Ειναι low για τα σημερινα δεδομένα. Εξαρτάται βέβαια και τί games παίζεις και πιάνεις αυτά τα νούμερα. Κι εγώ στο Shadow Warrior Redux πιανω 500fps με εναν 5500U όλα max!
Η αλήθεια είναι ότι είναι εντυπωσιακό πόσο capable είναι οι μικρότερες κάρτες σε αυτή την ανάλυση με μια μικρή παραχώρηση του να πέσεις από ultra, veryhigh σε απλό high με ελάχιστες οπτικές απώλειες.

Μην κοιτάς τα review που τα maxάρουν όλα, δεν είναι καν ρεαλιστικά τα σενάρια συστήματος που τρέχουν οι κάρτες.

edit: επίσης αρκετά παιχνίδια σήμερα λένε medium και είναι ακόμα πολύ ψηλά σε οπτικό αποτέλεσμα, γενικά έχει θολώσει πολύ το τοπίο.
 
Last edited:

bald_killer

Death Knight
Joined
Jul 26, 2014
Messages
3,849
Βασικά προσπαθούσα να σε πηράξω που έγραψες για το Ambient Occlusion, η αλλαγή της ψυχολογίας όταν το βίωσες και το δέχτηκες στην ζωή σου. Σίγουρα θα δεις διαφορά στην εμπειρία αν διαπλασιάσεις την ανάλυση και αυξήσεις τις ίντσες της οθόνης (πόσο την έχεις αλήθεια?) <-- EDIT: ξέρω που θα πάει αυτό τώρα....

Θυμάμαι κάποτε που έπαιζα σε 1400χ900 σε μία 19άρα και μετά πήγα σε 1080π 24άρα. Ενιωσα διαφορά.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,273
Βασικά προσπαθούσα να σε πηράξω που έγραψες για το Ambient Occlusion, η αλλαγή της ψυχολογίας όταν το βίωσες και το δέχτηκες στην ζωή σου. Σίγουρα θα δεις διαφορά στην εμπειρία αν διαπλασιάσεις την ανάλυση και αυξήσεις τις ίντσες της οθόνης (πόσο την έχεις αλήθεια?)

Θυμάμαι κάποτε που έπαιζα σε 1400χ900 σε μία 19άρα και μετά πήγα σε 1080π 24άρα. Ενιωσα διαφορά.
εγώ πήγα από 23" 1080p σε 19" 1400Χ900 75hz και μετά σε 27" 1080p 75hz οπότε η διαφορά ήταν μόνο στα χρώματα/κοντραστ +το freesync (την 23" έπρεπε να την κρατήσω στο γραφείο και βολεύτηκα σπίτι με μια παλιά samsung).
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,316
Ειναι low για τα σημερινα δεδομένα.

InfamousSnivelingBobcat-max-1mb.gif



Εξαρτάται βέβαια και τί games παίζεις και πιάνεις αυτά τα νούμερα.

DOS_02.gif
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,706
captain kal= καμένος οδοστρωτήρας καριέρας ανθρακωρύχος backlog, confirmed
 
Top Bottom