tinapeis
Mind-flayer
- Joined
- Nov 29, 2015
- Messages
- 2,000
Αφορμή είναι μια απάντηση του @Admiral για την ενημέρωση. Είπα να ξεκινήσουμε μια συζήτηση για αυτό το θέμα.
Δυστυχώς απο την εμπειρία που έχω αποκτήσει στην αξιολόγηση αποτελεσμάτων απο μηχανές αναζήτησης, κυρίως ιστοσελίδων (και τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει δουλειές αξιολόγησης ελληνικών ειδησεογραφικών σαιτ) η ποιότητα των ειδησεογραφικών σαιτ είναι στις καλύτερες περιπτώσεις (και σπανιότερες) λίγο πάνω του μετρίου, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ χαμηλότερα του μετρίου προς το κακό.
Σε αυτη την καταρράκωση της ποιότητας της ενημέρωσης κατά τη γνώμη μου συντελούν πολλοί παράγοντες.
Για μένα μερικοι απο αυτούς είναι:
1) Ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την ενημέρωση σήμερα:
Τι αντιλαμβανόμαστε όμως ως ενημέρωση;
Η ενημέρωση πηγάζει απο την έμφυτη ανάγκη να ξέρουμε τι συμβαίνει γύρω μας. Αυτό είναι λογικό, υπάρχει απο την αρχή του είδους μας και ηταν αναγκαίο για την επιβίωση μας.
Εως μερικές δεκαετίες πριν ο εγκέφαλος του είδους μας μπορούσε άνετα να προσαρμόσει και να φιλτράρει τις πληροφορίες απο το περιβάλλον του(newsfeed) γιατί υπήρχε ένα όριο. Νεα απο τη γειτονια/χωριο ηταν καθημερινα ερεθίσματα, απο την πολη ηταν νέα που άκουγες μια φορα στο τοσο και ηταν πιο βαρυσήμαντα ενω απο την χωρα μας('το πανελλήνιο" πχ) ηταν πολυ κρίσιμα και αντικείμενο συζήτησης στις κοινωνικές ομάδες που άνηκες.
Τα καθημερινά ερεθίσματα ήταν και πιο εύκολο να τα φιλτράρεις γιατί ζούσες στην αμεση κοινότητα και είχες μια γενική ιδέα των ατόμων, τα βαρυσήμαντα και κρίσιμα νέα ήταν πιο δύσκολο και ήσουν πιο ευάλωτος στη προπαγάνδα και στο ψέμα αλλά πάλι ο μεγάλος χρόνος που μεσολαβούσε μεταξύ αυτών σου έδινε τη δυνατότητα να το συζητήσεις με άλλους και να πάρεις μέσω της συζήτησης και πολλές άλλες γνώμες.
Ως εκ τουτου, πάντα είχαμε την δίψα να μαθαίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, ενημέρωση χωρίς σταματημό αλλά απο τη φύση της κοινωνίας υπήρχε πάντα ένα όριο που μας έδινε τη δυνατότητα να μπορούμε να κατανοούμε τι παίζει γύρω μας και να μπορούμε να ιεραρχήσουμε και να ξεχωρίσουμε το ουσιαστικό χρήσιμο νεο (unbiased news), το ψέμα για εντυπωσιασμο (clickbait), το κουτσομπολιό (tabloids) και αν ήμασταν "καλλιεργημένοι" και τη προπαγανδα (biased-fake news).
2) Η αξιοπιστία των ΜΜΕ
Τα ΜΜΕ φτάσαν στην κορύφωση της αξιοπιστίας τους τη διάρκεια του μεσοπολέμου. Τότε η τεχνολογία της επικοινωνίας ήταν στα αρχικά στάδια, οι κωδικες δεοντολογίας και αντικειμενικότητας ήταν στο ζενιθ τους και το ρεπορτάζ ήταν κάτι με τεράστιο κύρος.
Απο τότε και μετά με την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας της επικοινωνίας και των πολυμέσων, σε συνδυασμό με τη μετατροπή τους είτε σε μηχανισμό προπαγάνδας (δικτατορικά/κομμουνιστικα/νεοφιλελεύθερα καθεστωτα) είτε σε μηχανισμό παραγωγής κέρδους, είτε σε κάποιο συνδυασμό και των δυο, τα ΜΜΕ αναγκαστικά αρχισαν να χανουν την αξιοπιστία τους, παρόλα αυτα εξακολουθούσε να υπάρχει μια προσπάθεια να κρατήσουν δεοντολογικά μια ουδετερότητα και ένα επίπεδο μαχητικής δημοσιογραφίας μακριά απο τα συμφέροντα, ιδίως στις μικρές τοπικές εφημερίδες και σταθμούς.
3) Η επικράτηση των Social Media στο newsfeed μας
Πλέον ομως εκτός απο την αξιοπιστια έχουν χάσει και την πρωτοκαθεδρία στην προτίμηση μας για ενημέρωση. Με την κυριαρχία των social media, σχεδον η συντριπτικη πλειοψηφια των ψηφιακα αναλφάβητων παλαιότερων γενιών, κυρίως boomers, έχοντας στο μυαλό της οτι αυτά τα media περνούν απο τα ίδια φίλτρα οπως τα παραδοσιακά μέσα, ενημερώνονται σχεδον αποκλειστικά απο αυτά (κυρίως facebook), χωρις να φιλτράρουν απολύτως τίποτα, με αποτέλεσμα να δίνουν clicks (=φραγκα απο διαφημισεις) σε σελιδες που εμφανιζονται με SEO στο newsfeed τους οπως pestaola, tromaktiko ,akoynadeis ,elamwrenews, akoysememetalamogia κλπ. Αυτές οι σελίδες δουλεύουν με clickbait τιτλους και με συνεχόμενα νέο περιεχόμενο ωστε να βγαίνουν συνεχώς μπροστά στο newsfeed.
Ετσι τα ΜΜΕ αναγκάστηκαν να προσπαθουν να έχουν τεράστια παρουσία στο newsfeed μας. Αντι ομως να προσπαθουν να ανταγωνιστούν καλυτερεύοντας το περιεχόμενό τους, για διάφορους λόγους** προσπάθησαν να παράγουν ολοένα και περισσότερες ειδήσεις (συνήθως reposts χωρις χρόνο για επιβεβαιώσεις κλπ κλπ) και να ανταγωνίζονται τις οτι ναναι ιστοσελίδες, όπου σαν αποτέλεσμα έχουμε την ισοπέδωση της αξιοπιστίας.
**(πχ ενας λόγος είναι οτι έχοντας μπροστά τους την ανάγκη για συνεχόμενη κερδοφορία και συνεχόμενη ροή νέων ειδήσεων, μειώσαν τους πραγματικούς δημοσιογράφους και προσελαβαν ανειδίκευτους υπάλληλους γραφείου για posts )
Ως ενα side effect αυτής της εξέλιξης ειναι τα λεγόμενα news-aggregation sites (news.google.gr ,inewsgr.com,palo.gr κλπ) τα οποια postαρουν αυτόματα (βασει συγκεκριμένων αλγορίθμων) 'νεα" τα οποία θα κάνουν generate τα περισσότερα clicks, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σε ένα ιδιότυπο καθεστώς echo-chamber, το οποίο βάσει αλγορίθμων αναδεικνύει τα κύρια θέματα της επικαιρότητας όχι μέσω πραγματικής σημασίας αλλά βάσει το πόσα κλικ θα παράγει (δλδ το πόσο εξωφρενικό είναι)
4) Ο πόλεμος συμφερόντων η αλλιώς "Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο μπερλουσκόνι"
Η περίπτωση του Ιταλού πρωθυπουργού Μπερλουσκόνι πριν απο χρόνια, επίσημα επιβεβαίωσε τη διαπλοκή ανάμεσα στη σχέση της ιδιοκτησίας των μέσων με την πολιτική εξουσία και την ανεξαρτησία του λόγου, με το πιο πρόσφατο εγχώριο παράδειγμα κάποιων αντιπαθέστατων γενιοφόρωνποινικών μεγαλοεπιχειρηματιών. Αυτή η διαπλοκή είχε σαν αποτέλεσμα δημοσιογράφοι είτε να τρομοκρατούνται, είτε να δολοφονούνται, είτε να απολύονται, είτε στην εναλλακτική να γίνονται παπαγαλάκια του ιδιοκτήτη του ΜΜΕ που εργάζονται για να σπρώχνουν τα εκάστοτε πολιτικά συμφέροντα, ρίχνοντας την χαριστική βολή στην αξιοπιστία των ΜΜΕ...
------------------------------------------------------------------------------------------------------
TO BE CONTINUED, σιγά σιγά θα τελειώσω το νο.4 και θα βάλω και άλλους... εν τω μεταξύ ψηθείτε να συνεισφέρετε απόψεις/διορθώσεις για τους αποπάνω παράγοντες η να προσθέσετε και άλλους!
-------------------------------------------------------------------------------update 18/2/20
Σύμφωνα με αυτά που γράψατε βγαίνει κάποιο ζουμί στο τι μπορούμε να κάνουμε...τουλάχιστον ατομικά, ο καθένας μας...δεν νομίζω οτι θα ήταν γόνιμο να βγούμε ο καθένας στο χωριό του με μια τσουγκράνα και να καταλάβουμε το δημαρχείο αλαλλαζοντας (οχι ακόμη τουλαχιστον )
Καταρχάς διάβασα και το καταπληκτικό άρθρο του Πουλή που πόσταρε ο @Northlander ! τσεκάρετέ το!!
Λοιποοοοόν έχουμε αποδεχτεί οτι τα πράγματα είναι σάπια και η κοινωνία του βασιλείου της Δανιμαρκίας έχει χάσει τη μπάλα.
Μερικά απο τα πράγματα που μπορούμε να ξεκινήσουμε να κάνουμε είναι τα παρακάτω:
Αποφυγή αποπροσανατολισμών
Πρώτα απ όλα, τα περισσότερα απο τα "νέα" ακόμα και να είναι πραγματικά, είναι απλά σκουπίδια τα οποία λειτουργούν περισσότερο σαν φτηνή χαμηλής ποιότητας διασκέδαση παρά σαν εκπλήρωση της έμφυτης ανάγκης μας για ενημέρωση.
Οπως έγραψε και ο Πουλής "δημοκρατία είναι να αποφασίζουμε πλειοψηφικά, αλλά αν σκεφτόμαστε πλειοψηφικά δεν είναι δημοκρατία, είναι το τέλος της σκέψης(..) και στη δημοσιογραφία, λοιπόν, έχουμε μπροστά μας το ίδιο μοτίβο. Πρεπει να σκεφτόμαστε ατομικά και να δημιουργούμε τη δική μας προσωπική αποψη για το τι γίνεται.
Επίσης "Η προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε είναι να εξακολουθήσουμε να κρατάμε το βλέμμα μας προσηλωμένο σε αυτά που κρίνουμε ενδιαφέροντα"
Αντικειμενικότητα vs Αξιοπιστία
Πρέπει να αποδεχτούμε ότι δεν υπάρχει αντικειμενικότητα, είναι λάθος να αναζητούμε αντικειμενικές ειδήσεις, καθώς κατά την άποψη μου κάθε γεγονός χρωματίζεται διαφορετικά ανάλογα με τις εμπειρίες του καθενός και απο κει και πέρα μεταδίδεται και η πληροφορία γιαυτό διαφορετικά.
Σε αυτό που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι η ανάγκη για αξιοπιστία. Δηλαδή το πόσο αξιόπιστο είναι ενα μέσο, αυτό βγαίνει απο δυο τρια απλά πραγματάκια! Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να ζυμώνουμε συνειδητά και καθημερινά τον εγκέφαλό μας και πάντα οταν διαβάζουμε τα νέα να ελέγχουμε τα εξής:
Εύρεση διαμαντιών μέσα στο βούρκο της πολυφωνίας και επικοινωνία για αυτά που χρησιμοποιούμε
Γράφει πάλι παρακάτω ο Πουλής:
"Η είσοδος της μαζικής κουλτούρας στον πολιτισμό είχε μια συνέπεια απολύτως καθαρή και μετρήσιμη: ευκολότερη πρόσβαση σε χειρότερη τέχνη. Ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας οι άνθρωποι δεν άκουγαν μουσική σαν τις μαλακίες που ακούγονται σήμερα"
Και στην ενημέρωση υπάρχει αυτό!!!
Υπάρχει ολοένα και ευκολότερη τεχνολογικά πρόσβαση, ολοένα και πιο νοθευμένη από την ποσοτικοποίηση του γούστου
Πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για αξιόπιστα μέσα, ποτέ δεν ξερεις που μπορεις να βρεις ενα.
Πχ. Ενας συμφορουμίτης μου ανέφερε για μικρά μέσα ενημέρωσης πχ. τον Σαχίνη. Δεν τον είχα ακουστά και τον έψαξα, φαίνεται εντάξει.
Χρειάζεται επίσης να λειτουργούμε σαν ομάδα και όταν βλέπουμε κάποιο μέσο οτι έχει παραστρατήσει (πχ όπως έγινε με τον Βαξεβάνη) να χτυπάμε καμπανάκι προειδοποίησης.
Κρισιμο Reminder
Όπου παίζει διαφήμιση υπάρχει και διαφθορά...
to be continued...
_______________________
Δυστυχώς απο την εμπειρία που έχω αποκτήσει στην αξιολόγηση αποτελεσμάτων απο μηχανές αναζήτησης, κυρίως ιστοσελίδων (και τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει δουλειές αξιολόγησης ελληνικών ειδησεογραφικών σαιτ) η ποιότητα των ειδησεογραφικών σαιτ είναι στις καλύτερες περιπτώσεις (και σπανιότερες) λίγο πάνω του μετρίου, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ χαμηλότερα του μετρίου προς το κακό.
Σε αυτη την καταρράκωση της ποιότητας της ενημέρωσης κατά τη γνώμη μου συντελούν πολλοί παράγοντες.
Για μένα μερικοι απο αυτούς είναι:
1) Ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την ενημέρωση σήμερα:
Τι αντιλαμβανόμαστε όμως ως ενημέρωση;
Η ενημέρωση πηγάζει απο την έμφυτη ανάγκη να ξέρουμε τι συμβαίνει γύρω μας. Αυτό είναι λογικό, υπάρχει απο την αρχή του είδους μας και ηταν αναγκαίο για την επιβίωση μας.
Εως μερικές δεκαετίες πριν ο εγκέφαλος του είδους μας μπορούσε άνετα να προσαρμόσει και να φιλτράρει τις πληροφορίες απο το περιβάλλον του(newsfeed) γιατί υπήρχε ένα όριο. Νεα απο τη γειτονια/χωριο ηταν καθημερινα ερεθίσματα, απο την πολη ηταν νέα που άκουγες μια φορα στο τοσο και ηταν πιο βαρυσήμαντα ενω απο την χωρα μας('το πανελλήνιο" πχ) ηταν πολυ κρίσιμα και αντικείμενο συζήτησης στις κοινωνικές ομάδες που άνηκες.
Τα καθημερινά ερεθίσματα ήταν και πιο εύκολο να τα φιλτράρεις γιατί ζούσες στην αμεση κοινότητα και είχες μια γενική ιδέα των ατόμων, τα βαρυσήμαντα και κρίσιμα νέα ήταν πιο δύσκολο και ήσουν πιο ευάλωτος στη προπαγάνδα και στο ψέμα αλλά πάλι ο μεγάλος χρόνος που μεσολαβούσε μεταξύ αυτών σου έδινε τη δυνατότητα να το συζητήσεις με άλλους και να πάρεις μέσω της συζήτησης και πολλές άλλες γνώμες.
Ως εκ τουτου, πάντα είχαμε την δίψα να μαθαίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, ενημέρωση χωρίς σταματημό αλλά απο τη φύση της κοινωνίας υπήρχε πάντα ένα όριο που μας έδινε τη δυνατότητα να μπορούμε να κατανοούμε τι παίζει γύρω μας και να μπορούμε να ιεραρχήσουμε και να ξεχωρίσουμε το ουσιαστικό χρήσιμο νεο (unbiased news), το ψέμα για εντυπωσιασμο (clickbait), το κουτσομπολιό (tabloids) και αν ήμασταν "καλλιεργημένοι" και τη προπαγανδα (biased-fake news).
2) Η αξιοπιστία των ΜΜΕ
Τα ΜΜΕ φτάσαν στην κορύφωση της αξιοπιστίας τους τη διάρκεια του μεσοπολέμου. Τότε η τεχνολογία της επικοινωνίας ήταν στα αρχικά στάδια, οι κωδικες δεοντολογίας και αντικειμενικότητας ήταν στο ζενιθ τους και το ρεπορτάζ ήταν κάτι με τεράστιο κύρος.
Απο τότε και μετά με την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας της επικοινωνίας και των πολυμέσων, σε συνδυασμό με τη μετατροπή τους είτε σε μηχανισμό προπαγάνδας (δικτατορικά/κομμουνιστικα/νεοφιλελεύθερα καθεστωτα) είτε σε μηχανισμό παραγωγής κέρδους, είτε σε κάποιο συνδυασμό και των δυο, τα ΜΜΕ αναγκαστικά αρχισαν να χανουν την αξιοπιστία τους, παρόλα αυτα εξακολουθούσε να υπάρχει μια προσπάθεια να κρατήσουν δεοντολογικά μια ουδετερότητα και ένα επίπεδο μαχητικής δημοσιογραφίας μακριά απο τα συμφέροντα, ιδίως στις μικρές τοπικές εφημερίδες και σταθμούς.
3) Η επικράτηση των Social Media στο newsfeed μας
Πλέον ομως εκτός απο την αξιοπιστια έχουν χάσει και την πρωτοκαθεδρία στην προτίμηση μας για ενημέρωση. Με την κυριαρχία των social media, σχεδον η συντριπτικη πλειοψηφια των ψηφιακα αναλφάβητων παλαιότερων γενιών, κυρίως boomers, έχοντας στο μυαλό της οτι αυτά τα media περνούν απο τα ίδια φίλτρα οπως τα παραδοσιακά μέσα, ενημερώνονται σχεδον αποκλειστικά απο αυτά (κυρίως facebook), χωρις να φιλτράρουν απολύτως τίποτα, με αποτέλεσμα να δίνουν clicks (=φραγκα απο διαφημισεις) σε σελιδες που εμφανιζονται με SEO στο newsfeed τους οπως pestaola, tromaktiko ,akoynadeis ,elamwrenews, akoysememetalamogia κλπ. Αυτές οι σελίδες δουλεύουν με clickbait τιτλους και με συνεχόμενα νέο περιεχόμενο ωστε να βγαίνουν συνεχώς μπροστά στο newsfeed.
Ετσι τα ΜΜΕ αναγκάστηκαν να προσπαθουν να έχουν τεράστια παρουσία στο newsfeed μας. Αντι ομως να προσπαθουν να ανταγωνιστούν καλυτερεύοντας το περιεχόμενό τους, για διάφορους λόγους** προσπάθησαν να παράγουν ολοένα και περισσότερες ειδήσεις (συνήθως reposts χωρις χρόνο για επιβεβαιώσεις κλπ κλπ) και να ανταγωνίζονται τις οτι ναναι ιστοσελίδες, όπου σαν αποτέλεσμα έχουμε την ισοπέδωση της αξιοπιστίας.
**(πχ ενας λόγος είναι οτι έχοντας μπροστά τους την ανάγκη για συνεχόμενη κερδοφορία και συνεχόμενη ροή νέων ειδήσεων, μειώσαν τους πραγματικούς δημοσιογράφους και προσελαβαν ανειδίκευτους υπάλληλους γραφείου για posts )
Ως ενα side effect αυτής της εξέλιξης ειναι τα λεγόμενα news-aggregation sites (news.google.gr ,inewsgr.com,palo.gr κλπ) τα οποια postαρουν αυτόματα (βασει συγκεκριμένων αλγορίθμων) 'νεα" τα οποία θα κάνουν generate τα περισσότερα clicks, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σε ένα ιδιότυπο καθεστώς echo-chamber, το οποίο βάσει αλγορίθμων αναδεικνύει τα κύρια θέματα της επικαιρότητας όχι μέσω πραγματικής σημασίας αλλά βάσει το πόσα κλικ θα παράγει (δλδ το πόσο εξωφρενικό είναι)
4) Ο πόλεμος συμφερόντων η αλλιώς "Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο μπερλουσκόνι"
Η περίπτωση του Ιταλού πρωθυπουργού Μπερλουσκόνι πριν απο χρόνια, επίσημα επιβεβαίωσε τη διαπλοκή ανάμεσα στη σχέση της ιδιοκτησίας των μέσων με την πολιτική εξουσία και την ανεξαρτησία του λόγου, με το πιο πρόσφατο εγχώριο παράδειγμα κάποιων αντιπαθέστατων γενιοφόρων
------------------------------------------------------------------------------------------------------
TO BE CONTINUED, σιγά σιγά θα τελειώσω το νο.4 και θα βάλω και άλλους... εν τω μεταξύ ψηθείτε να συνεισφέρετε απόψεις/διορθώσεις για τους αποπάνω παράγοντες η να προσθέσετε και άλλους!
-------------------------------------------------------------------------------update 18/2/20
Σύμφωνα με αυτά που γράψατε βγαίνει κάποιο ζουμί στο τι μπορούμε να κάνουμε...τουλάχιστον ατομικά, ο καθένας μας...δεν νομίζω οτι θα ήταν γόνιμο να βγούμε ο καθένας στο χωριό του με μια τσουγκράνα και να καταλάβουμε το δημαρχείο αλαλλαζοντας (οχι ακόμη τουλαχιστον )
Καταρχάς διάβασα και το καταπληκτικό άρθρο του Πουλή που πόσταρε ο @Northlander ! τσεκάρετέ το!!
Λοιποοοοόν έχουμε αποδεχτεί οτι τα πράγματα είναι σάπια και η κοινωνία του βασιλείου της Δανιμαρκίας έχει χάσει τη μπάλα.
Μερικά απο τα πράγματα που μπορούμε να ξεκινήσουμε να κάνουμε είναι τα παρακάτω:
Αποφυγή αποπροσανατολισμών
Πρώτα απ όλα, τα περισσότερα απο τα "νέα" ακόμα και να είναι πραγματικά, είναι απλά σκουπίδια τα οποία λειτουργούν περισσότερο σαν φτηνή χαμηλής ποιότητας διασκέδαση παρά σαν εκπλήρωση της έμφυτης ανάγκης μας για ενημέρωση.
- Τι θα μου προσφέρει το νέο οτι η αντελ έχει χάσει 200 κιλά από τότε που χώρισε; Τίποτα ιδιαίτερο, απλά αν διαβάσω 4-5 αρθράκια τέτοιου είδους θα έχει κορεσθεί αυτη η δίψα που έχω για σκέψη και ενημέρωση του τι γίνεται στον κόσμο γύρω μου. Ταυτόχρονα όμως καθώς θα είμαι πλήρης θα έχω προσπεράσει κάτι που για μένα και για την κοινωνία θα ήταν απίστευτα σημαντικό η θα είχε επιπτώσεις.
Οπως έγραψε και ο Πουλής "δημοκρατία είναι να αποφασίζουμε πλειοψηφικά, αλλά αν σκεφτόμαστε πλειοψηφικά δεν είναι δημοκρατία, είναι το τέλος της σκέψης(..) και στη δημοσιογραφία, λοιπόν, έχουμε μπροστά μας το ίδιο μοτίβο. Πρεπει να σκεφτόμαστε ατομικά και να δημιουργούμε τη δική μας προσωπική αποψη για το τι γίνεται.
Επίσης "Η προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε είναι να εξακολουθήσουμε να κρατάμε το βλέμμα μας προσηλωμένο σε αυτά που κρίνουμε ενδιαφέροντα"
- Οπως ανέφερε ο @captain kal η ιδέα του βιβλίου που διάβασε είναι εξαιρετική αλλα ταυτόχρονα βασισμένη στην πραγματικότητα! Χρειάζεται να περνάμε το νέο από τον προσωπικό μας κώδικα τιμής, να αξιολογούμε το τι έγινε έτσι, αλλά ταυτόχρονα (οπως είχε αναφέρει ο @Admiral να διαβάζουμε το ίδιο νέο χρωματισμένο από αξιόπιστες πηγές της απέναντι πλευράς (η πλευρών)
Αντικειμενικότητα vs Αξιοπιστία
Πρέπει να αποδεχτούμε ότι δεν υπάρχει αντικειμενικότητα, είναι λάθος να αναζητούμε αντικειμενικές ειδήσεις, καθώς κατά την άποψη μου κάθε γεγονός χρωματίζεται διαφορετικά ανάλογα με τις εμπειρίες του καθενός και απο κει και πέρα μεταδίδεται και η πληροφορία γιαυτό διαφορετικά.
Σε αυτό που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι η ανάγκη για αξιοπιστία. Δηλαδή το πόσο αξιόπιστο είναι ενα μέσο, αυτό βγαίνει απο δυο τρια απλά πραγματάκια! Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να ζυμώνουμε συνειδητά και καθημερινά τον εγκέφαλό μας και πάντα οταν διαβάζουμε τα νέα να ελέγχουμε τα εξής:
- Αν υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ άποψης/ανάλυσης και παράθεσης του γεγονότος χωρίς προσπάθεια χειραγώγησης του αναγνώστη
- Τι αδιάψευστα ντοκουμέντα η και τι πηγές επικαλείται αυτό το μέσο για το γεγονός
- Ποιος υπογράφει το ενημερωτικό αυτό άρθρο και σε ποιον ομιλο ανήκει η εταιρεία που το δημοσιεύει.
Εύρεση διαμαντιών μέσα στο βούρκο της πολυφωνίας και επικοινωνία για αυτά που χρησιμοποιούμε
Γράφει πάλι παρακάτω ο Πουλής:
"Η είσοδος της μαζικής κουλτούρας στον πολιτισμό είχε μια συνέπεια απολύτως καθαρή και μετρήσιμη: ευκολότερη πρόσβαση σε χειρότερη τέχνη. Ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας οι άνθρωποι δεν άκουγαν μουσική σαν τις μαλακίες που ακούγονται σήμερα"
Και στην ενημέρωση υπάρχει αυτό!!!
Υπάρχει ολοένα και ευκολότερη τεχνολογικά πρόσβαση, ολοένα και πιο νοθευμένη από την ποσοτικοποίηση του γούστου
Πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για αξιόπιστα μέσα, ποτέ δεν ξερεις που μπορεις να βρεις ενα.
Πχ. Ενας συμφορουμίτης μου ανέφερε για μικρά μέσα ενημέρωσης πχ. τον Σαχίνη. Δεν τον είχα ακουστά και τον έψαξα, φαίνεται εντάξει.
Χρειάζεται επίσης να λειτουργούμε σαν ομάδα και όταν βλέπουμε κάποιο μέσο οτι έχει παραστρατήσει (πχ όπως έγινε με τον Βαξεβάνη) να χτυπάμε καμπανάκι προειδοποίησης.
Κρισιμο Reminder
Όπου παίζει διαφήμιση υπάρχει και διαφθορά...
to be continued...
_______________________
AllSides | Balanced news via media bias ratings for an unbiased news perspective
See issues and political news with news bias revealed. Non-partisan, crowd-sourced technology shows all sides so you can decide.
www.allsides.com
Last edited: