Το έψαξα λίγο αλλά θα πάρει μέρες να τα βρω, είναι παράξενο πόσο δύσκολο είναι να βρεις αυτές τις πληροφορίες την στιγμή που ζητάει τόσα λεφτά η nvidia για τις pro κάρτες και όλοι αναρωτιούνται γιατί να δώσει κάποιος τόσα λεφτά για τις pro.
Θα σου γράψω 2 πράγματα από μνήμης συνδυαστικά με τα specs των καρτών και θα επανέλθω μόλις μαζέψω τα υπόλοιπα. Φυσικά ενδέχεται να θυμάμαι λάθος, οπότε πάρτα με μια τσάντα αλάτι.
Θα πιάσω τις μέσες προτάσεις και στις 2 περιπτώσεις την quadro 6000 και 3080. Δώσε βάση ότι η 6000 είναι προηγούμενης γενιάς και όχι ambere όπως οι 3080, είναι εξ ορισμού δηλαδή παλιότερη και πιο αργή.
Καταρχάς αυτό που θα σου κάνει εντύπωση είναι ότι η pro κάρτα έχει μόλις τα μισά cuda cores, είχα διαβάσει ότι τα
cuda cores είναι πρακτικά επεξεργαστές raster γραφικών (οι υφές, οι κλασσικές σκιές κτλ) και για αυτό και χρειάστηκαν νέοι επεξεργαστές για να αποδοθεί το real time RT. Επίσης στην περίπτωση της nvidia είναι πιο αδύναμοι πυρήνες στο computation αλλά δεν έχει σημασία γιατί μέσο του cuda api τα πατάνε όλα στο λαιμό.
Γενικά οι cuda cores είναι πολύ καλοί για εφαρμογές με συγκεκριμένα σενάρια, δηλαδή το πως θα ρεντάρει το παιχνίδι όπως και να το παίξεις είναι standard, αν τρέχεις όμως ένα simulation ή περιστρέφεις σε πραγματικό χρόνο ένα μοντέλο με μερικά δις πολύγωνα όλα είναι ρευστά και πολλές οι μεταβλητές. Το ίδιο και αν rendάρεις ένα video όλα είναι στάνταρ πως θα γίνουν δεν θα αλλάξεις κάτι on the fly κατά το rendάρισμα.
Αυτό που κρατάμε εδώ είναι ότι οι pro εφαρμογές για τις οποίες προορίζονται οι quadro δεν ενδιαφέρονται για το raster αλλά για άλλα υπολογιστικά μοντέλα, ειδικά όταν μιλάμε για 3d μοντέλα με πολλά πολύγωνα και simulations. Φυσικά εξακολουθούν να έχουν σεβαστό ποσό από cuda cores αφού αξιοποιούνται για το GPGPU αλλά το βάρος πέφτει αλλού.
Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι tensor cores. Η 3080 για κάποιο λόγο δεν γράφει πόσα έχει έπρεπε να το βρω από τρίτη πηγή (
NVIDIA GeForce RTX 3080 Specs) αυτοί οι πυρήνες είναι ο λόγος που το DLSS είναι τόσο τέλειο, και κληρονομιά από τις pro κάρτες, καθώς χρησιμοποιούν ΑΙ και μπορούν να επεξεργαστούν δεδομένα που δεν είναι προγραμματισμένα από πριν από τον developer συνδυαστικά με την μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ των tensor cores .
Ακριβώς έτσι δουλεύει και το RT, αν θυμάσαι ο
@kuivamaa είχε πει ότι η nvidia πρακτικά πήρε tensor cores και τους έβαλε να κάνουν το RT και λίγο που διάβασα σχετικά με τα tensor cores φαίνεται ότι γίνεται άνετα κάτι τέτοιο αφού το real time RT είναι πρακτικά μια από τις δουλειές για τις οποίες φτιάχτηκαν οι tensor cores και δεν μπορεί να είναι precalculated για να δουλέψει ωραία στους cuda.
Για αυτό λοιπόν θα δεις ότι οι pro κάρτες έχουν αισθητά περισσότερους, η 6000 έχει 576
NVIDIA Quadro RTX 6000 Specs και αν και παλιότερη κάρτα θα δεις ότι έχει το προβάδισμα σε διάφορες μετρήσεις TFLOPs στα 2 παραπάνω links.
Επίσης έχει μεγαλύτερο memory bandwidth, περισσότερη VRAM και ECC. Βέβαια η χρήση GDDR6X από τις ambere δίνει προβάδισμα, αλλά αυτό το αναφέρω μόνο για να δικαιολογήσω το μικρότερο memory bandwidth στην 6000.
Κάπου εδώ σταματάω όμως γιατί κλείνουν τα μάτια μου, οι διαφορές σε hardware υπάρχουν και κάνουν την διαφορά εκεί που πρέπει, απλά για κάποιο λόγο είναι πολύ δύσκολο να βρεις πληροφορίες. Ίσως θέλουν να πιάνουν κότσο τον κοσμάκι που θα πάει να αγοράσει quadro νομίζοντας ότι θα δουλέψει καλύτερα το autocad ή το photoshop, τι να πω.