Αξίζουν οι platforms (Sony, Apple, Microsoft, Steam, Nintendo κλπ) το 30% που παίρνουν ως προμήθεια;

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Πρόσεξε : H Remedy υπόγραψε για το κόστος ανάπτυξης (τεράστια αβάντα) και αφού βγάλει τα λεφτά της η Epic από πωλήσεις, μετά κρατά μόλις το 12%. Ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο ντήλ, που απλά δεν προσφέρει ΚΑΝΕΙΣ από τους μεγάλους εκεί έξω. Αντίστοιχη φάση και το DD2. H εγγύηση του κόστους ανάπτυξης 'βρέξει-χιονίσει', μόνο από MS και Sony προσφέρεται αυτή τη στιγμή.

Εσύ δεν είπες αυτό. Εσύ είπες συγκεκριμένα ότι αυτά τα studios κυκλοφορούν στο EGS λόγω του 12%. Ξέρεις κανένα studio που μόλις τελείωσε το συμβόλαιο αποκλειστικότητας να κυκλοφορεί το παιχνίδι μόνο στο EGS, λόγω του 12%
 
Όχι, γιατί η επιτυχία κρίνεται στο πρώτο δίμηνο. Ό,τι γίνει μετά, είναι κερασάκι στην τούρτα. Η αξία και η επιτυχία της εταιρείας, σ'αυτό το ελάχιστο παραθυράκι κρίνονται.
 
Όχι, γιατί η επιτυχία κρίνεται στο πρώτο δίμηνο. Ό,τι γίνει μετά, είναι κερασάκι στην τούρτα. Η αξία και η επιτυχία της εταιρείας, σ'αυτό το ελάχιστο παραθυράκι κρίνονται.

Σωστό, ξέρεις επομένως κανένα studio που να κυκλοφορεί το παιχνίδι του μόνο στο EGS εξαρχής, χωρίς να έχει συμβόλαιο αποκλειστικότητας; Αν δεν υπάρχει, ίσως αυτό δείχνει ότι πληρώνεις το 30% στο Steam και για την πρόσβαση στο κοινό του Steam.
 
Η Epic το 'χει προβλέψει και διπλοκλειδώσει : η αποκλειστικότητα σημαίνει ουσιαστικά ότι η Epic 'αγοράζει' 300.000 κόπιες, το στούντιο δηλαδή, κυκλοφορώντας αποκλειστικά στο EGS είναι σαν να 'χει πουλήσει 300Κ με το 'καλημέρα', χώρια ό,τι άλλο γίνει. Τα ανερχόμενα στούντιο ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ γι'αυτό το ντήλ. Σου εγγυώνται πως το προϊόν σου θα χιτάρει πριν καν σκάσει το πρώτο ρηβιού.

Στο Στήμ, έχεις το νταβατζή να κρατά 30% και καμία απολύτως εγγύηση για τις όποιες πωλήσεις σου. Αν εγώ κυκλοφορήσω παιχνίδι μεθαύριο και καταφέρω να κλείσω ντήλ αποκλειστικότητας με το EGS, καρσιλαμάδες τρελούς θα χορεύω.
 
Η Epic το 'χει προβλέψει και διπλοκλειδώσει : η αποκλειστικότητα σημαίνει ουσιαστικά ότι η Epic 'αγοράζει' 300.000 κόπιες, το στούντιο δηλαδή, κυκλοφορώντας αποκλειστικά στο EGS είναι σαν να 'χει πουλήσει 300Κ με το 'καλημέρα', χώρια ό,τι άλλο γίνει. Τα ανερχόμενα στούντιο ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ γι'αυτό το ντήλ. Σου εγγυώνται πως το προϊόν σου θα χιτάρει πριν καν σκάσει το πρώτο ρηβιού.

Αυτή η απάντηση είναι ακριβώς αυτή που ήθελα για το άλλο thread περί οικονομικής στήριξης των developers. Θα την quotάρω και θα απαντήσω εκεί.

Στο Στήμ, έχεις το νταβατζή να κρατά 30% και καμία απολύτως εγγύηση για τις όποιες πωλήσεις σου. Αν εγώ κυκλοφορήσω παιχνίδι μεθαύριο και καταφέρω να κλείσω ντήλ αποκλειστικότητας με το EGS, καρσιλαμάδες τρελούς θα χορεύω.

Και πολύ καλά θα κάνεις. Παρότι ξέρεις ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού σου δεν γουστάρει την Epic, εσύ σκέφτεσαι ως επιχειρηματίας και κοιτάς το δικό σου οικονομικό όφελος. Αν όμως έξω από το μαγαζί του "νταβατζή" δεν πουλάς απολύτως τίποτα και δεν ξέρει κανείς ότι υπάρχεις, μήπως τελικά το 30% είναι και λίγο;
 
Αν δεν πουλήσω τίποτε απολύτως έξω από το βασικό μου ντήλ, θα πει πως το προϊόν είναι αποτυχία. Μια αποτυχία που αντί να με βάλει μέσα, λόγω της έξυπνης κίνησής μου, μου έδωσε το απαραίτητο κεφάλαιο προκειμένου να φτιάξω το επόμενο. Αν έχω δυνατό παιχνίδι φυσικά και δεν το ξέρει κανείς, πρέπει να απολύσω όλο το Marketing τμήμα μου, γιατί δεν κάνει σωστά τη δουλειά του.

Η οργανική ανακάλυψη και το στόμα-με-στόμα έχει πεθάνει προ πολλού στη βιομηχανία. Μην κοιτάτε δυο-τρεις σελίδων ημιθανών ψευδοχαρντκόρ συνταξιούχων που ασχολούνται ουσιαστικά. Το 95% των πωλήσεων γίνεται σε αλεξιπτωτιστές αγορασμένους και όμορφα πακεταρισμένους από το UA της εκάστοτε εταιρείας.
 
Αν δεν πουλήσω τίποτε απολύτως έξω από το βασικό μου ντήλ, θα πει πως το προϊόν είναι αποτυχία. Μια αποτυχία που αντί να με βάλει μέσα, λόγω της έξυπνης κίνησής μου, μου έδωσε το απαραίτητο κεφάλαιο προκειμένου να φτιάξω το επόμενο. Αν έχω δυνατό παιχνίδι φυσικά και δεν το ξέρει κανείς, πρέπει να απολύσω όλο το Marketing τμήμα μου, γιατί δεν κάνει σωστά τη δουλειά του.

Η οργανική ανακάλυψη και το στόμα-με-στόμα έχει πεθάνει προ πολλού στη βιομηχανία. Μην κοιτάτε δυο-τρεις σελίδων ημιθανών ψευδοχαρντκόρ συνταξιούχων που ασχολούνται ουσιαστικά. Το 95% των πωλήσεων γίνεται σε αλεξιπτωτιστές αγορασμένους και όμορφα πακεταρισμένους από το UA της εκάστοτε εταιρείας.

Πλέον έχουμε και κάποια νούμερα πωλήσεων εξαιτίας των leaks από την δίκη της Epic με την Apple. Το Phoenix Point για παράδειγμα πούλησε 50.000 περίπου αντίτυπα στο EGS μέσα σε δέκα μήνες. Στο αντίστοιχο διάστημα στο Steam πούλησε μεταξύ 300.000 και 500.000 αντιτύπων. Πιστεύεις ότι αυτή η διαφορά δικαιολογεί εν μέρει το 30%;
 
Όχι. Η αποκλειστικότητα με την Έπικ, πλήρωσε τον Γκόλοπ για 500Κ αντίτυπα. Συν τα 50Κ με 12%, μια χαρά κέρδος έβγαλε, ειδικά από μικρή ομάδα, το παιχνίδι ήταν επιτυχία και πήρε το δρόμο του. Τα επιπλέον νούμερα του Στήμ (όχι όλα σε full price και με 30% νταβατζιλίκι) ήταν απλώς για να θρέψουν το λογαριασμό τους, δεν ήταν απαραίτητα πια για την βιωσιμότητα της εταιρείας.
 
Στο τέλος της ημέρας (sic), το δοχείο με το μέλι είναι η τεράστια ποικιλία διαθέσιμων τίτλων και οι προσφορές-εκπτώσεις που τα υπόλοιπα storefronts σε pc-κονσόλες βλέπουν από μακριά δυστυχώς, ακόμα.

Υπάρχει μια σχέση αυγού-κότας εδώ mate. Αυτό που λες δε γίνεται να το αρνηθεί κανείς, συμφωνώ κι έγραψα σχετικά για το πώς αποκτά αξία μια πλατφόρμα. Είναι επίσης ένας λόγος παραπάνω για να περιμένει κανείς καλύτερα deals μεταξύ παραγωγού και μεσάζοντα. Το γεγονός πως δεν τα βλέπουμε, συνηγορεί υπέρ της απόψης περί κερδοσκοπίας και ολιγοπωλιακών πρακτικών.
 
Όχι. Η αποκλειστικότητα με την Έπικ, πλήρωσε τον Γκόλοπ για 500Κ αντίτυπα. Συν τα 50Κ με 12%, μια χαρά κέρδος έβγαλε, ειδικά από μικρή ομάδα, το παιχνίδι ήταν επιτυχία και πήρε το δρόμο του. Τα επιπλέον νούμερα του Στήμ (όχι όλα σε full price και με 30% νταβατζιλίκι) ήταν απλώς για να θρέψουν το λογαριασμό τους, δεν ήταν απαραίτητα πια για την βιωσιμότητα της εταιρείας.

Λάθος πόρισμα το παραπάνω, και εν μέρει το πρωταρχικό ερώτημα, διότι δεν υπάρχει το απαραίτητο δείγμα ελέγχου (control) που να δείχνει πόσα θα έπαιρνε το studio αν έβγαινε εξαρχής στο Steam. Επανερχόμενος στα λόγια σου, η σωστότερη εκτίμηση θα ήταν να βλέπαμε πόσες πωλήσεις θα έκανε τους πρώτους δύο μήνες αν έβγαινε στο Steam και χωρίς το φιάσκο που προηγήθηκε με τις ψευδοϋποσχέσεις στο Kickstarter. Τότε μόνο θα μπορούσαμε να έχουμε σαφή εικόνα σύγκρισης, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε πρόσβαση στο παράλληλο σύμπαν που συνέβη αυτό. Συμφωνώ μαζί σου ότι ο Gollop εξασφαλίστηκε, το ερώτημα είναι αν θα εξασφαλιζόταν ακόμη περισσότερο ακόμη και με το 30% παίζοντας/παίρνοντας φυσικά το ρίσκο κατά τη διάρκεια του development (όπου μάλλον στέρεψαν τα λεφτά).
 
Όχι. Η αποκλειστικότητα με την Έπικ, πλήρωσε τον Γκόλοπ για 500Κ αντίτυπα. Συν τα 50Κ με 12%, μια χαρά κέρδος έβγαλε, ειδικά από μικρή ομάδα, το παιχνίδι ήταν επιτυχία και πήρε το δρόμο του. Τα επιπλέον νούμερα του Στήμ (όχι όλα σε full price και με 30% νταβατζιλίκι) ήταν απλώς για να θρέψουν το λογαριασμό τους, δεν ήταν απαραίτητα πια για την βιωσιμότητα της εταιρείας.

Δεν συζητάμε αν αξίζει να πιπιλίσεις τον analog stick του Σουίνι για να σου πετάξει ένα (για αυτόν) ξεροκόμματο, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συνδέεις συνεχώς τα δύο θέματα. Στο thread σχολιάζουμε αν αξίζουν οι πλατφόρμες το 30%. Πες ότι δεν υπήρχε ο παράγοντας του moneyhat, πες ότι ο Σουίνι σε έκλασε και πρέπει να κυκλοφορήσεις το παιχνίδι σου στο Steam και στο EGS χωρίς εγγυημένες πωλήσεις. Ρωτάω λοιπόν: Αν στην μία πλατφόρμα πουλάς 50 αντίτυπα και η πλατφόρμα κρατά 12% και στην άλλη πουλάς 500 και κρατά 30%, μήπως αυτό σημαίνει ότι η δεύτερη πλατφόρμα αξίζει περισσότερο τα λεφτά της;
 
Τώρα καταφεύγεις σε σοφιστεία Άλεξ :)

Αν δούμε τα πράγματα έτσι ξερά και απομονωμένα, προφανώς όλοι θα διαλέξουμε το 30% με τα 500 αντίτυπα. Δεν ζούμε σε αυτό τον κόσμο όμως. Και όταν έχεις να λογοδοτήσεις σε υπαλλήλους με οικογένειες και χρέη, η πρώτη σου μέριμνα, ο Χρυσός Κανόνας, είναι το μικρότερο δυνατό ρίσκο. Κάλλιο πέντε και στο χέρι τουτέστιν. Μόνο πιτσιρικάδες ανέμελοι έχουν την πολυτέλεια να τζογάρουν και 'εντάξει μωρέ, αν δε βγει, πάω να δουλέψω στην ΕΑ'.

Και για να απαντήσω 100% πάνω στο θέμα : Παίρνουν 30% γιατί μπορούν. Στη μουσική και το σινεμά, 10% παίρνει ο μεσάζοντας και όχι πάντα. 30% είναι υπερβολικό και θα μειωθεί προκειμένου να έρθει στα ίσια του με την υπόλοιπη βιομηχανία ψυχαγωγίας. Η δίκη Apple-Epic, αυτό το σκοπό εξυπηρετεί.

Στο τέλος φυσικά, μιλάμε για ένα χόμπι υπερπολυτελείας. Αν μεθαύριο καταρρεύσει όλη η βιομηχανία και μείνουμε με το φιδάκι στο Νόκια 3310, δεν είναι πως θα πάθει κανείς μας τίποτα.
 
Και για να απαντήσω 100% πάνω στο θέμα : Παίρνουν 30% γιατί μπορούν. Στη μουσική και το σινεμά, 10% παίρνει ο μεσάζοντας και όχι πάντα. 30% είναι υπερβολικό και θα μειωθεί προκειμένου να έρθει στα ίσια του με την υπόλοιπη βιομηχανία ψυχαγωγίας. Η δίκη Apple-Epic, αυτό το σκοπό εξυπηρετεί.

Δε διαφωνώ καθόλου ότι παίρνουν 30% επειδή μπορούν. Αυτό που είπε ο @mits@kos είναι το επιχείρημα που ήθελα και περίμενα να ακούσω. Υπάρχουν ένα σωρό διαφορετικές μεγάλες πλατφόρμες με διαφορετικά χαρακτηριστικά και όλες χρεώνουν το ίδιο ποσοστό. Αυτό σημαίνει ότι είτε έχουν φτάσει στο μίνιμουμ που μπορούν να χρεώσουν (απίθανο) είτε υπάρχει ένα άτυπο ”καρτέλ" τρόπος του λέγειν που κρατά την προμήθεια σε ένα επίπεδο που τους εγγυάται μεγάλα κέρδη.

Το αντεπιχείρημα φυσικά είναι το προφανές: στον καπιταλισμό το "βγάζω μεγάλα κέρδη επειδή μπορώ" όχι μόνο επιτρέπεται αλλά και ενθαρρύνεται μέχρι τα δικαστήρια ή οι κυβερνήσεις να κρίνουν το αντίθετο. Και αυτό ισχύει και για τους δημιουργούς και για τους μεσάζοντες.
 
Δε διαφωνώ καθόλου ότι παίρνουν 30% επειδή μπορούν.
Αυτό είναι σωστό για οτιδήποτε οπότε δεν λέει κάτι. Το ζήτημα είναι γιατί μπορούν;

Όλη η συζήτηση βλέπω να θεωρεί δεδομένο ότι τα παιχνίδια πρέπει να μπουν στις πλατφόρμες. Δείτε το λίγο από την σκοπιά του steam και πάνω στην υπόθεση ότι ειλικρινά θέλει να προσφέρει μια καλή υπηρεσία. Η υπηρεσία αυτή περιλαμβάνει ως βασικό μέρος ότι θα δώσει μια καλύτερη ευκαιρία στο να προβληθεί το κάθε παιχνίδι. (οι πελάτες στο steam δεν είμαστε οι παίκτες αλλά οι δημιουργοί). Αυτό δεν δουλεύει αν βάζει ο καθένας το παιχνίδι του. Οπότε πραγματικά δεν μπορούν να είναι τα πάντα στο steam και αν θέλουν όλοι να είναι στο steam τόσο ίσως το steam και λίγα ζητάει και πρέπει να ανεβάσει το ποσοστό του.

Όσο ο κόσμος επιλέγει να μην κοιτάει πιο ελεύθερες επιλογές ίσως πρέπει και να ανέβουν τα ποσοστά. Είμαι απείρως περισσότερο εντάξει με το ποσοστό τού steam παρά με τις τακτικές όλων τών άλλων όσο και να ρίξουν τα ποσοστά.
 
Αυτό είναι σωστό για οτιδήποτε οπότε δεν λέει κάτι. Το ζήτημα είναι γιατί μπορούν;

Όλη η συζήτηση βλέπω να θεωρεί δεδομένο ότι τα παιχνίδια πρέπει να μπουν στις πλατφόρμες. Δείτε το λίγο από την σκοπιά του steam και πάνω στην υπόθεση ότι ειλικρινά θέλει να προσφέρει μια καλή υπηρεσία. Η υπηρεσία αυτή περιλαμβάνει ως βασικό μέρος ότι θα δώσει μια καλύτερη ευκαιρία στο να προβληθεί το κάθε παιχνίδι. (οι πελάτες στο steam δεν είμαστε οι παίκτες αλλά οι δημιουργοί). Αυτό δεν δουλεύει αν βάζει ο καθένας το παιχνίδι του. Οπότε πραγματικά δεν μπορούν να είναι τα πάντα στο steam και αν θέλουν όλοι να είναι στο steam τόσο ίσως το steam και λίγα ζητάει και πρέπει να ανεβάσει το ποσοστό του.

Όσο ο κόσμος επιλέγει να μην κοιτάει πιο ελεύθερες επιλογές ίσως πρέπει και να ανέβουν τα ποσοστά. Είμαι απείρως περισσότερο εντάξει με το ποσοστό τού steam παρά με τις τακτικές όλων τών άλλων όσο και να ρίξουν τα ποσοστά.

Ούτε και με αυτό διαφωνώ, έχεις δίκιο. Εάν χωρίς το Steam δεν μπορείς να πουλήσεις τίποτα τότε πράγματι μπορείς να πεις ότι και λίγα παίρνει.
 
Επίσης, προφανέστατα και υπάρχει κλειστό καρτέλ τιμών. Και όταν το σπάσει η Έπικ, απλά θα ξεκινήσει να χτίζεται το νέο καρτέλ. Παλιά ιστορία και συνυφασμένη με τη σκατένια φύση του ανθρώπου.
 
Επίσης, προφανέστατα και υπάρχει κλειστό καρτέλ τιμών. Και όταν το σπάσει η Έπικ, απλά θα ξεκινήσει να χτίζεται το νέο καρτέλ. Παλιά ιστορία και συνυφασμένη με τη σκατένια φύση του ανθρώπου.

Η Epic φίλε θα κάνει μια τρύπα στο νερό. Η αλλαγή αν έρθει θα έρθει μέσω κυβερνητικών πράξεων και νομοθεσίας. Η δικαστής του Epic v Apple εστίασε στην απαγόρευση να αναφέρεις εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής εκτός App Store. Είναι δύσκολο να αποφασίσει κάτι περισσότερο.
 
Όταν συζητάμε για το πιο ποσοστό είναι "δίκαιο" (που σε ελεύθερη αγορά δεν σημαίνει τίποτα) να παίρνει μια πλατφόρμα, η βιωσιμότητα της ίδιας της πλατφόρμας μας ενδιαφέρει;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το 12% του EGS είναι εξαιρετικό deal για όσους πουλάνε εκεί. Αλλά σύμφωνα με τα έγγραφα της δίκης, το EGS ως εγχείρημα έχει μπει μέσα πάνω από μισό δις δολάρια, τα οποία βέβαια υπερκαλύπτονται από τα κέρδη του Fortnite που επιτρέπουν στο Σουίνι τέτοια ανοίγματα. Το 12% λοιπόν έχει φέρει ήδη ένα πολύ μικρό disruption στην αγορά, αλλά ο λόγος που δεν έχει φέρει τα πάνω-κάτω είναι ότι μέχρι αποδείξεως του ενάντιου, για τον platform holder δουλεύει μόνο αν βάζει κι από την τσέπη του. Με χασούρα, ξέρει και η γιαγιά μου να είναι businessperson.

Σημαίνει αυτό ότι πιστεύω πως η Valve θα μπει μέσα αν ρίξει το ποσοστό της, ίσως ακόμα και στο μισό; Όχι. Αλλά δεν έχω και την απαίτηση να τσοντάρει από τα κέρδη του Counter-Strike για να διακινεί το τρύπιο Indie διαμαντάκι τζάμπα*, πόσο μάλλον το latest generic open-world shooter #587.

Αλήθεια, γιατί αφήνουμε το consumer friendly GOG στην απέξω σε όλες τις σχετικές συζητήσεις; Και εκεί 30% ζητάνε, και το 2018 ήταν σχεδόν ζημιογόνο (ολίγον δημιουργική λογιστική βέβαια, γιατί μετρήσαν στα έξοδα του GOG το marketing budget του Thronebreaker).

tl;dr. μέχρι το EGS να μπορεί να δείξει έστω 0,01$ κέρδος από την πώληση κάθε παιχνιδιού, το 12% του δεν έχει αποδείξει τίποτα με ουσιαστικό ενδιαφέρον για την βιομηχανία.

*Αν και βασικά, αυτή την "απαίτηση" την έχω. Θεωρώ πως θα ήταν εξαιρετική κίνηση από τη Valve ένα πόσο, κατ' ελάχιστον 50.000$ και ιδανικά 100.000$ να είναι απαλλαγμένο από προμήθεια. Θα ήταν τεράστια ανάσα για μικρούς developers. Αλλά ταυτόχρονα θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερο curation στο Steam Store, γιατί αυτή τη στιγμή διακινείται τόσο πολύ σκουπιδαριό, που στο τέλος η Valve θα έμπαινε όντως μέσα άμα δεν χρέωνε. Και επειδή curation η Valve δεν θέλει να έχει, ας μην περιμένουμε...
 
Last edited:
Η Epic φίλε θα κάνει μια τρύπα στο νερό. Η αλλαγή αν έρθει θα έρθει μέσω κυβερνητικών πράξεων και νομοθεσίας.
Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να επέμβει η νομοθεσία. Το ποσοστό τού steam *δεν* είναι ένα από αυτά. Το ζήτημα για μένα είναι να αυξηθεί το μερίδιο στις ελεύθερες πλατφόρμες. Χρειάζεται πολύ περισσότερο αλλαγή αντίληψης.
 
Συμφώνω με το Λούσινο επί της αρχής. Ιδανικά, θα είχαμε ελεύθερες πλατφόρμες και ψαγμένους χρήστες. Δυστυχώς, αυτό θα απαιτούσε μια τεράστια συστημική αλλαγή παιδείας, δεν το κόβω να συμβαίνει πριν το 4221 μ.Χ. Η πλέμπα θέλει την έγκριτη 'ευκολία'.
 
Back
Top