What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

BALDUR’S GATE 3

The Nameless One

Mind-flayer
Joined
Jun 16, 2015
Messages
1,907
Τα επιχειρήματα υπέρ του RTwP είναι κυρίως δύο: πρώτον, ότι είναι πιο γρήγορο και δεύτερον ότι είναι πιο immersive λόγω real time από το turn based. Όπως όμως φαίνεται ξεκάθαρα στο βίντεο που έβαλες, αν τύχεις σε κάποια δύσκολη μάχη τότε θα πρέπει α) να κάνεις micromanage τους χαρακτήρες και β) να δίνεις συνεχώς νέες εντολές χειροκίνητα, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνεις συνέχεια pause και να χάνονται και τα δύο πλεονεκτήματα.

Βεβαίως για να είμαι δίκαιος, αρκετά turn-based games είναι ακόμα πιο αργά και από αυτό, λόγω trash mobs και HP bloat. Αυτό όμς είναι θέμα encounter design και όχι συστήματος μάχης. Το RTwP είναι προβληματικό από την φύση του, αν και υπάρχουν τρόποι να γίνει κάπως πιο εύπεπτο.
Το μόνο επιχείρημα υπέρ του RTwP είναι ότι αναδεικνύει πόσο καλύτερο είναι το TB! :p

Πέρα από την πλάκα, θα συμφωνήσω και θα επισημάνω ξανά προς εμφανση αυτό που αναφέρεις για το encounter design. Μιας και ασχολούμαι τώρα με το DOS2, πρέπει να δώσω τα συγχαρητήρια στην larian για αυτό που έχει πετύχει. Στο act 2 που είμαι τώρα, οι μάχες είναι αρκετά αραιές ώστε να μην σε κουράζουν και όλες σχεδόν διαφοροποιούνται ελαφρώς. Αρκετά για να μην νιώθεις ότι κανείς συνεχώς το ίδιο. Αλλιώς θα πολεμήσεις τα σκιάχτρα, αλλιώς τα troll, αλλιώς ένα πλάσμα που κάνει συνεχώς summon minions. Τεράστιο kudos για αυτό και για να είμαι και on topic είναι έτσι και στο bg3?
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,952
και να χάνονται και τα δύο πλεονεκτήματα.
Καταρχήν το point του βίντεο δεν ήταν αυτό αλλά απάντηση στο ότι η rtwp δεν έχει τακτική, παίζει μόνη της, press a button something Awesome happens κλπ.
Κατά δεύτερο, τα πλεονεκτήματα εξακολουθούν να υφίστανται, διότι ακόμα και με συχνό pause, διεξάγεται γρηγορότερα από την tb και έχει εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game και όχι επιτραπέζιο, καρτοπαίχνιδο κλπ.
Σε games που έχει αρκετό πίου-πίου βλέπε Jagged Alliance, X-com, Shadowrun κ.α. και χρειάζεται να υπολογίσεις με ακρίβεια που θα σταθείς, καλυφθείς, την απόσταση από τον εχθρό για να σημαδέψεις συγκεκριμένα σημεία, σημεία ενδιαφέροντος για να αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια της μάχης (πχ hackάρισμα turret) κλπ. εκεί η tb μάχη διαπρέπει ακριβώς γιατί τέτοιες ενέργειες θέλουν ακρίβεια και επιβεβαίωση ότι οι χαρακτήρες σου τις εκτέλεσαν και έμειναν στις θέσεις τους.
Στα υπόλοιπα games τύπου Baldur's Gate, Icewind Dale, Pillars, Kingmaker, Drakensang, Kotor κλπ όπου δεν έχει τέτοια πράγματα και η μάχη είναι πολύ πιο "confrontational", το rtwp ταιριάζει καλύτερα.
 

Tony Corvus

Ancient Red Dragon
Φασαίος Larianός Τσοβόλα δώστα όλα Sign me up! Approval of the Admiral
Joined
Dec 1, 2012
Messages
11,481
Αρκετά για να μην νιώθεις ότι κανείς συνεχώς το ίδιο. Αλλιώς θα πολεμήσεις τα σκιάχτρα, αλλιώς τα troll, αλλιώς ένα πλάσμα που κάνει συνεχώς summon minions. Τεράστιο kudos για αυτό και για να είμαι και on topic είναι έτσι και στο bg3?
Much better...
 

Bathory

Lich
Φασαίος Larianός Rocket League RQ Crew 1st Tournament Order of Alucard Foot Clan Inductee
Joined
Dec 5, 2012
Messages
7,135
Τεράστιο kudos για αυτό και για να είμαι και on topic είναι έτσι και στο bg3?

Τα έγραψε και ο Κώστας στο ριβιού. Δεν υπάρχει μάχη που να μην έχει νόημα. Κάθε encounter μοναδικό, κάθε encounter διαφορετικό, κάθε encounter έχει ΝΟΗΜΑ, και είναι προσεκτικά και hand crafted σχεδιασμένο. Αυτό ξέρει να κάνει η Λάριαν, καλύτερα από κανέναν άλλον.
Να συμπληρώσω επίσης, ότι σε αντίθεση με τα DOS, είναι ΕΜΦΑΝΕΣ ότι στο BG3 η μάχη είναι στο μπραγκράου, χωρίς όμως να χάνεται καθόλου η μαγεία απ' τα encounters. ;)
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,604
Καταρχήν το point του βίντεο δεν ήταν αυτό αλλά απάντηση στο ότι η rtwp δεν έχει τακτική, παίζει μόνη της, press a button something Awesome happens κλπ.
Κατά δεύτερο, τα πλεονεκτήματα εξακολουθούν να υφίστανται, διότι ακόμα και με συχνό pause, διεξάγεται γρηγορότερα από την tb και έχει εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game και όχι επιτραπέζιο, καρτοπαίχνιδο κλπ.
Σε games που έχει αρκετό πίου-πίου βλέπε Jagged Alliance, X-com, Shadowrun κ.α. και χρειάζεται να υπολογίσεις με ακρίβεια που θα σταθείς, καλυφθείς, την απόσταση από τον εχθρό για να σημαδέψεις συγκεκριμένα σημεία, σημεία ενδιαφέροντος για να αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια της μάχης (πχ hackάρισμα turret) κλπ. εκεί η tb μάχη διαπρέπει ακριβώς γιατί τέτοιες ενέργειες θέλουν ακρίβεια και επιβεβαίωση ότι οι χαρακτήρες σου τις εκτέλεσαν και έμειναν στις θέσεις τους.
Στα υπόλοιπα games τύπου Baldur's Gate, Icewind Dale, Pillars, Kingmaker, Drakensang, Kotor κλπ όπου δεν έχει τέτοια πράγματα και η μάχη είναι πολύ πιο "confrontational", το rtwp ταιριάζει καλύτερα.

Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς με τις φράσεις "εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game" και "η μάχη είναι πολύ πιο confrontational". Αν θέλεις εξήγησέ τα λίγο πιο αναλυτικά ώστε να απαντήσω επί του θέματος.
 

Tony Corvus

Ancient Red Dragon
Φασαίος Larianός Τσοβόλα δώστα όλα Sign me up! Approval of the Admiral
Joined
Dec 1, 2012
Messages
11,481
Baldur's Gate 4: An FPS Adventure by Todd Howard.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,952
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς με τις φράσεις "εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game" και "η μάχη είναι πολύ πιο confrontational". Αν θέλεις εξήγησέ τα λίγο πιο αναλυτικά ώστε να απαντήσω επί του θέματος.
Στη πρώτη περίπτωση ότι είναι το immersion που ανέφερες. Το tb ξεκίνησε άλλωστε ως προσπάθεια μεταφοράς των pen n paper στα pc games, αν και πλέον δεν υπάρχουν οι τεχνικοί περιορισμοί των 80's ώστε να είναι η εύκολη λύση για κάθε dev.
Στη δεύτερη περίπτωση εννοώ πως τα παιχνίδια που ανέφερα δεν έχουν ενέργειες τύπου defend/suppresive fire/cover/counter κλπκλπ (και γενικά ενέργειες που και τα 5ft απόσταση που κλίκαρες πιο πέρα κατά λάθος ή το 1 action point που σου λείπει, μετράνε) και η μάχη τους είναι πιο αγνό ξυλίκι. Κάνεις τα μπαφ σου, περιστασιακά στήνεις καμιά παγίδα και ξεκινάς τη μάχη φροντίζοντας να κάνεις χρήση των πιο αποτελεσματικών ικανοτήτων και spells ανά περίσταση και φυσικά prioritize τους στόχους.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,604
Στη πρώτη περίπτωση ότι είναι το immersion που ανέφερες. Το tb ξεκίνησε άλλωστε ως προσπάθεια μεταφοράς των pen n paper στα pc games, αν και πλέον δεν υπάρχουν οι τεχνικοί περιορισμοί των 80's ώστε να είναι η εύκολη λύση για κάθε dev.
Στη δεύτερη περίπτωση εννοώ πως τα παιχνίδια που ανέφερα δεν έχουν ενέργειες τύπου defend/suppresive fire/cover/counter κλπκλπ (και γενικά ενέργειες που και τα 5ft απόσταση που κλίκαρες πιο πέρα κατά λάθος ή το 1 action point που σου λείπει, μετράνε) και η μάχη τους είναι πιο αγνό ξυλίκι. Κάνεις τα μπαφ σου, περιστασιακά στήνεις καμιά παγίδα και ξεκινάς τη μάχη φροντίζοντας να κάνεις χρήση των πιο αποτελεσματικών ικανοτήτων και spells ανά περίσταση και φυσικά prioritize τους στόχους.

Γι'αυτό μια από τις πιο διάσημες και πετυχημένες ατάκες μου είναι ότι το RTwP είναι το αγαπημένο σύστημα μάχης όσων αντιπαθούν την μάχη.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,952
Άλλοι όμως παίζουν μπαρντ με 25 charisma, προσπαθώντας να πείσουν/γοητεύσουν/ωθήσουν στην αυτοκτονία τους πάντες, και κατά συνέπεια, αποφεύγοντας τις μάχες. :sneaky: :journal:
 

Tony Corvus

Ancient Red Dragon
Φασαίος Larianός Τσοβόλα δώστα όλα Sign me up! Approval of the Admiral
Joined
Dec 1, 2012
Messages
11,481
Τα μισά.
 

vlad

Half-Ogre
Approval of the Admiral
Joined
Oct 31, 2013
Messages
656
Ωραίο ριβιού αλλά τελικά για τους σεξομανείς companions που παρενοχλούν συνεχώς τον main character δεν πήρατε θέση. #aytoieiste
 

Tony Corvus

Ancient Red Dragon
Φασαίος Larianός Τσοβόλα δώστα όλα Sign me up! Approval of the Admiral
Joined
Dec 1, 2012
Messages
11,481
Αφού είναι ενταγμένοι στην φιλοσοφία της "μαγειρικής με γοκ τηγάνια".
 

mruseyourbrain

Blackguard
Joined
Oct 29, 2015
Messages
1,200
Στη πρώτη περίπτωση ότι είναι το immersion που ανέφερες. Το tb ξεκίνησε άλλωστε ως προσπάθεια μεταφοράς των pen n paper στα pc games, αν και πλέον δεν υπάρχουν οι τεχνικοί περιορισμοί των 80's ώστε να είναι η εύκολη λύση για κάθε dev.
Στη δεύτερη περίπτωση εννοώ πως τα παιχνίδια που ανέφερα δεν έχουν ενέργειες τύπου defend/suppresive fire/cover/counter κλπκλπ (και γενικά ενέργειες που και τα 5ft απόσταση που κλίκαρες πιο πέρα κατά λάθος ή το 1 action point που σου λείπει, μετράνε) και η μάχη τους είναι πιο αγνό ξυλίκι. Κάνεις τα μπαφ σου, περιστασιακά στήνεις καμιά παγίδα και ξεκινάς τη μάχη φροντίζοντας να κάνεις χρήση των πιο αποτελεσματικών ικανοτήτων και spells ανά περίσταση και φυσικά prioritize τους στόχους.
Γι'αυτό μια από τις πιο διάσημες και πετυχημένες ατάκες μου είναι ότι το RTwP είναι το αγαπημένο σύστημα μάχης όσων αντιπαθούν την μάχη.
 

tommas

Umber Hulk
Joined
Dec 2, 2012
Messages
754
Respect για την αναφορά στο κουτάκι του Γιάννη του Κωστάκη (ριμάρει). Με γύρισε χρόνια πίσω καθότι αυτά που περιέγραφε με παρότρυναν πέρα από το videogame να αναρωτηθώ "τι ειν' τούτο το DnD".
 

Bathory

Lich
Φασαίος Larianός Rocket League RQ Crew 1st Tournament Order of Alucard Foot Clan Inductee
Joined
Dec 5, 2012
Messages
7,135
Still0219_00004-2-950x533.jpg
 
Top Bottom