BALDUR’S GATE 3

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
Τα επιχειρήματα υπέρ του RTwP είναι κυρίως δύο: πρώτον, ότι είναι πιο γρήγορο και δεύτερον ότι είναι πιο immersive λόγω real time από το turn based. Όπως όμως φαίνεται ξεκάθαρα στο βίντεο που έβαλες, αν τύχεις σε κάποια δύσκολη μάχη τότε θα πρέπει α) να κάνεις micromanage τους χαρακτήρες και β) να δίνεις συνεχώς νέες εντολές χειροκίνητα, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνεις συνέχεια pause και να χάνονται και τα δύο πλεονεκτήματα.

Βεβαίως για να είμαι δίκαιος, αρκετά turn-based games είναι ακόμα πιο αργά και από αυτό, λόγω trash mobs και HP bloat. Αυτό όμς είναι θέμα encounter design και όχι συστήματος μάχης. Το RTwP είναι προβληματικό από την φύση του, αν και υπάρχουν τρόποι να γίνει κάπως πιο εύπεπτο.
Το μόνο επιχείρημα υπέρ του RTwP είναι ότι αναδεικνύει πόσο καλύτερο είναι το TB! :p

Πέρα από την πλάκα, θα συμφωνήσω και θα επισημάνω ξανά προς εμφανση αυτό που αναφέρεις για το encounter design. Μιας και ασχολούμαι τώρα με το DOS2, πρέπει να δώσω τα συγχαρητήρια στην larian για αυτό που έχει πετύχει. Στο act 2 που είμαι τώρα, οι μάχες είναι αρκετά αραιές ώστε να μην σε κουράζουν και όλες σχεδόν διαφοροποιούνται ελαφρώς. Αρκετά για να μην νιώθεις ότι κανείς συνεχώς το ίδιο. Αλλιώς θα πολεμήσεις τα σκιάχτρα, αλλιώς τα troll, αλλιώς ένα πλάσμα που κάνει συνεχώς summon minions. Τεράστιο kudos για αυτό και για να είμαι και on topic είναι έτσι και στο bg3?
 
και να χάνονται και τα δύο πλεονεκτήματα.
Καταρχήν το point του βίντεο δεν ήταν αυτό αλλά απάντηση στο ότι η rtwp δεν έχει τακτική, παίζει μόνη της, press a button something Awesome happens κλπ.
Κατά δεύτερο, τα πλεονεκτήματα εξακολουθούν να υφίστανται, διότι ακόμα και με συχνό pause, διεξάγεται γρηγορότερα από την tb και έχει εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game και όχι επιτραπέζιο, καρτοπαίχνιδο κλπ.
Σε games που έχει αρκετό πίου-πίου βλέπε Jagged Alliance, X-com, Shadowrun κ.α. και χρειάζεται να υπολογίσεις με ακρίβεια που θα σταθείς, καλυφθείς, την απόσταση από τον εχθρό για να σημαδέψεις συγκεκριμένα σημεία, σημεία ενδιαφέροντος για να αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια της μάχης (πχ hackάρισμα turret) κλπ. εκεί η tb μάχη διαπρέπει ακριβώς γιατί τέτοιες ενέργειες θέλουν ακρίβεια και επιβεβαίωση ότι οι χαρακτήρες σου τις εκτέλεσαν και έμειναν στις θέσεις τους.
Στα υπόλοιπα games τύπου Baldur's Gate, Icewind Dale, Pillars, Kingmaker, Drakensang, Kotor κλπ όπου δεν έχει τέτοια πράγματα και η μάχη είναι πολύ πιο "confrontational", το rtwp ταιριάζει καλύτερα.
 
Αρκετά για να μην νιώθεις ότι κανείς συνεχώς το ίδιο. Αλλιώς θα πολεμήσεις τα σκιάχτρα, αλλιώς τα troll, αλλιώς ένα πλάσμα που κάνει συνεχώς summon minions. Τεράστιο kudos για αυτό και για να είμαι και on topic είναι έτσι και στο bg3?
Much better...
 
Τεράστιο kudos για αυτό και για να είμαι και on topic είναι έτσι και στο bg3?

Τα έγραψε και ο Κώστας στο ριβιού. Δεν υπάρχει μάχη που να μην έχει νόημα. Κάθε encounter μοναδικό, κάθε encounter διαφορετικό, κάθε encounter έχει ΝΟΗΜΑ, και είναι προσεκτικά και hand crafted σχεδιασμένο. Αυτό ξέρει να κάνει η Λάριαν, καλύτερα από κανέναν άλλον.
Να συμπληρώσω επίσης, ότι σε αντίθεση με τα DOS, είναι ΕΜΦΑΝΕΣ ότι στο BG3 η μάχη είναι στο μπραγκράου, χωρίς όμως να χάνεται καθόλου η μαγεία απ' τα encounters. ;)
 
Καταρχήν το point του βίντεο δεν ήταν αυτό αλλά απάντηση στο ότι η rtwp δεν έχει τακτική, παίζει μόνη της, press a button something Awesome happens κλπ.
Κατά δεύτερο, τα πλεονεκτήματα εξακολουθούν να υφίστανται, διότι ακόμα και με συχνό pause, διεξάγεται γρηγορότερα από την tb και έχει εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game και όχι επιτραπέζιο, καρτοπαίχνιδο κλπ.
Σε games που έχει αρκετό πίου-πίου βλέπε Jagged Alliance, X-com, Shadowrun κ.α. και χρειάζεται να υπολογίσεις με ακρίβεια που θα σταθείς, καλυφθείς, την απόσταση από τον εχθρό για να σημαδέψεις συγκεκριμένα σημεία, σημεία ενδιαφέροντος για να αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια της μάχης (πχ hackάρισμα turret) κλπ. εκεί η tb μάχη διαπρέπει ακριβώς γιατί τέτοιες ενέργειες θέλουν ακρίβεια και επιβεβαίωση ότι οι χαρακτήρες σου τις εκτέλεσαν και έμειναν στις θέσεις τους.
Στα υπόλοιπα games τύπου Baldur's Gate, Icewind Dale, Pillars, Kingmaker, Drakensang, Kotor κλπ όπου δεν έχει τέτοια πράγματα και η μάχη είναι πολύ πιο "confrontational", το rtwp ταιριάζει καλύτερα.

Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς με τις φράσεις "εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game" και "η μάχη είναι πολύ πιο confrontational". Αν θέλεις εξήγησέ τα λίγο πιο αναλυτικά ώστε να απαντήσω επί του θέματος.
 
Baldur's Gate 4: An FPS Adventure by Todd Howard.
 
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς με τις φράσεις "εντονότερη αίσθηση ότι παίζεις κάποιο game" και "η μάχη είναι πολύ πιο confrontational". Αν θέλεις εξήγησέ τα λίγο πιο αναλυτικά ώστε να απαντήσω επί του θέματος.
Στη πρώτη περίπτωση ότι είναι το immersion που ανέφερες. Το tb ξεκίνησε άλλωστε ως προσπάθεια μεταφοράς των pen n paper στα pc games, αν και πλέον δεν υπάρχουν οι τεχνικοί περιορισμοί των 80's ώστε να είναι η εύκολη λύση για κάθε dev.
Στη δεύτερη περίπτωση εννοώ πως τα παιχνίδια που ανέφερα δεν έχουν ενέργειες τύπου defend/suppresive fire/cover/counter κλπκλπ (και γενικά ενέργειες που και τα 5ft απόσταση που κλίκαρες πιο πέρα κατά λάθος ή το 1 action point που σου λείπει, μετράνε) και η μάχη τους είναι πιο αγνό ξυλίκι. Κάνεις τα μπαφ σου, περιστασιακά στήνεις καμιά παγίδα και ξεκινάς τη μάχη φροντίζοντας να κάνεις χρήση των πιο αποτελεσματικών ικανοτήτων και spells ανά περίσταση και φυσικά prioritize τους στόχους.
 
Στη πρώτη περίπτωση ότι είναι το immersion που ανέφερες. Το tb ξεκίνησε άλλωστε ως προσπάθεια μεταφοράς των pen n paper στα pc games, αν και πλέον δεν υπάρχουν οι τεχνικοί περιορισμοί των 80's ώστε να είναι η εύκολη λύση για κάθε dev.
Στη δεύτερη περίπτωση εννοώ πως τα παιχνίδια που ανέφερα δεν έχουν ενέργειες τύπου defend/suppresive fire/cover/counter κλπκλπ (και γενικά ενέργειες που και τα 5ft απόσταση που κλίκαρες πιο πέρα κατά λάθος ή το 1 action point που σου λείπει, μετράνε) και η μάχη τους είναι πιο αγνό ξυλίκι. Κάνεις τα μπαφ σου, περιστασιακά στήνεις καμιά παγίδα και ξεκινάς τη μάχη φροντίζοντας να κάνεις χρήση των πιο αποτελεσματικών ικανοτήτων και spells ανά περίσταση και φυσικά prioritize τους στόχους.

Γι'αυτό μια από τις πιο διάσημες και πετυχημένες ατάκες μου είναι ότι το RTwP είναι το αγαπημένο σύστημα μάχης όσων αντιπαθούν την μάχη.
 
Άλλοι όμως παίζουν μπαρντ με 25 charisma, προσπαθώντας να πείσουν/γοητεύσουν/ωθήσουν στην αυτοκτονία τους πάντες, και κατά συνέπεια, αποφεύγοντας τις μάχες. :sneaky: :journal:
 
Τα μισά.
 
Ωραίο ριβιού αλλά τελικά για τους σεξομανείς companions που παρενοχλούν συνεχώς τον main character δεν πήρατε θέση. #aytoieiste
 
Αφού είναι ενταγμένοι στην φιλοσοφία της "μαγειρικής με γοκ τηγάνια".
 
Στη πρώτη περίπτωση ότι είναι το immersion που ανέφερες. Το tb ξεκίνησε άλλωστε ως προσπάθεια μεταφοράς των pen n paper στα pc games, αν και πλέον δεν υπάρχουν οι τεχνικοί περιορισμοί των 80's ώστε να είναι η εύκολη λύση για κάθε dev.
Στη δεύτερη περίπτωση εννοώ πως τα παιχνίδια που ανέφερα δεν έχουν ενέργειες τύπου defend/suppresive fire/cover/counter κλπκλπ (και γενικά ενέργειες που και τα 5ft απόσταση που κλίκαρες πιο πέρα κατά λάθος ή το 1 action point που σου λείπει, μετράνε) και η μάχη τους είναι πιο αγνό ξυλίκι. Κάνεις τα μπαφ σου, περιστασιακά στήνεις καμιά παγίδα και ξεκινάς τη μάχη φροντίζοντας να κάνεις χρήση των πιο αποτελεσματικών ικανοτήτων και spells ανά περίσταση και φυσικά prioritize τους στόχους.
Γι'αυτό μια από τις πιο διάσημες και πετυχημένες ατάκες μου είναι ότι το RTwP είναι το αγαπημένο σύστημα μάχης όσων αντιπαθούν την μάχη.
 
Respect για την αναφορά στο κουτάκι του Γιάννη του Κωστάκη (ριμάρει). Με γύρισε χρόνια πίσω καθότι αυτά που περιέγραφε με παρότρυναν πέρα από το videogame να αναρωτηθώ "τι ειν' τούτο το DnD".
 
Still0219_00004-2-950x533.jpg
 
ΈΡΧΕΤΑΙ Drunken Master, επιτέλους! Κάτι ήξερα και δε το προχώρησα τόσο καιρό!
(Το έφτασα σε πειρατικό μέχρι έξω από τη πόλη, εκεί που κάνεις το quest με τα αρκουδάκια στο στάβλο, και είπα να το αφήσω για όταν το αγοράσω)

 

Μερικά από αυτά που αναφέρει είναι ενδιαφέρων και δεν τα ήξερα, μερικά είναι τραβηγμένα αλλά αξίζει να το δείτε για το πρώτο πρώτο που αναφέρει (trigger @Hellion )
 
Νεο και τελευταιο απντειντ μεθαυριο, ευκαιρια για ενα μεθυσμενο και αλκοολικο durge μοναχο, να τελειωσουμε και οσα ατσιβμεντς εχουνε μεινει.
Μετα παμε να δουμε και κανα μοντακι
 
Νεο και τελευταιο απντειντ μεθαυριο, ευκαιρια για ενα μεθυσμενο και αλκοολικο durge μοναχο, να τελειωσουμε και οσα ατσιβμεντς εχουνε μεινει.
Μετα παμε να δουμε και κανα μοντακι
Δεν έχεις βάλει τίποτα ακόμα από mod? Είμαι μερικά που θεωρώ must για επόμενα playthrough σαν εκείνο που κάνει αυτόματα loot τα πάντα γύρω από τον χαρακτήρα. Γλυτώνεις πολλές ώρες χαμένες
 
Back
Top