Base/city builders για αρχάριους;

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!
εγώ αυτό δεν το βλέπω σαν μειονέκτημα. Και εγώ έπαιξα εκατό κάτι ώρες κυρίως σε ένα τελικό playthrough και κάπου όταν πρασινίζα τον πλανήτη το έκλεισα και δεν θα ξανασχοληθώ. Δεν χρειάζεται όλα τα παιχνίδια να είναι για πάντα. Παραμένει όμως ένα ευχάριστο παιχνίδι που δεν σε τυραννάει με λεπτομέρειες. Μια εισαγωγή στο είδος ρώτησε.

9 ώρες άντεξα, ίσως αν είχα αυτό το green planet DLC να άλλαζε το πράμα, αλλά δεν είμαι μπετότουβλο, θα το βάλω να δοκιμάσω άλλη μια φορά.


Έχω δοκιμάσει αρκετές φορές να ασχοληθώ αλλά δεν με κράτησε. Πιθανολογώ ότι η αιτία ήταν το freeform του πράγματος, δηλαδή δεν θέλω να θέτω στόχους και objectives μόνος μου αλλά να μου τους θέτει το ίδιο το παιχνίδι. Είναι ο ίδιος λόγος που δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με survival, 4X και οτιδήποτε άλλο σε αφήνει εντελώς ελεύθερο.



Οτιδήποτε έχει ως κύριο gameplay το χτίσιμο βάσης ή πόλης ή φρουρίου κλπ. Όχι όμως πλήρες RTS, π.χ. Command and Conquer, γιατί δεν τα καταφέρνω όταν πρέπει να διαχειριστώ ταυτόχρονα μάχη και base building. Εκτός και αν υπάρχει κανένα base builder με turn-based μάχες οπότε προτείνετε ελεύθερα.

Κοίτα δε γουστάρω και εγώ τέτοια πράγματα "make your own story", αλλά τα city builders δε νομίζω ότι είναι σε τέτοια φάση γενικά.
Γενικά τα city building έχουν στόχο την ανάπτυξη της πόλης σου και της εύρυθμης λειτουργίας της. Αν θες πιο κατευθυνόμενη φάση θα έλεγα να κοιτάξεις σε πιο strategy καταστάσεις.

Δοκίμασε σίγουρα tropico, θα πρότεινα να ξεκινήσεις με το 4

Και Settlers παραπάνω, αν και έχει περισσότερα combat στοιχεία, πιστεύω ότι το city management είναι σε πρώτο πλάνο. Τώρα αν θες μπορώ να επεκταθώ και σε ρετροπιξελούμπες, αλλά λείπουν αρκετά QoL πράγματα σε αυτά τα παλιά.

Για κάποιο λόγο νοιώθω ότι και το Eador Masters of a Broken World θα μπορούσε να πιάσει τα κριτήριά σου, αλλά έχει λιγότερο city management.

edit: αυτό που λέει ο @mits@kos παίζει μεγάλο ρόλο πιστεύω, γιατί είναι αυτό που διαχωρίζει αυτά τα παιχνίδια από τα city management και τα combat RTS με base building και κάνουν μια μοναδική κατηγορία πολύ όμορφη.
 
Αυτό δε λέει;

Το Zeus ήταν το magnum opus της Impression Games. Όλα τα στοιχεία από Caesar και Pharaoh είχαν γυαλιστεί και παρέδωσαν ένα παιχνίδι που ήταν ζωντανό, χιουμοριστικό, ευχάριστο.

Δεν είναι άσχημα, αλλά αν μου έλεγες να διαλέξω ένα και μόνο ένα city builder με την κλασσική έννοια, δεν θα πήγαινα ούτε σε SimCity (ρεαλιστικά), ούτε καν στα Anno (που είναι μοντέρνα και εξίσου καλά). Zeus και πάλι Zeus.
 
Και Settlers παραπάνω, αν και έχει περισσότερα combat στοιχεία,
settlers έχω μείνει στο settlers 2 και ξεκάθαρα καμμία απολύτως σχέση με RTS. Κάποια στιγμή θέλω να ξαναδοκιμάσω το widelands να δω πόσο έχει εξελιχθεί.

 
Και εγώ της παλιάς σχολής είμαι και θα πρότεινα με κλειστά μάτια το Zeus που προαναφέρθηκε από τους περισσότερους. Το Ceasar ίσως ξενίσει λίγο μιας και είναι αρκετά παλιό, το Pharaoh είναι πολύ καλό επίσης αλλά το Zeus είναι more popular than Baklava.
 
settlers έχω μείνει στο settlers 2 και ξεκάθαρα καμμία απολύτως σχέση με RTS. Κάποια στιγμή θέλω να ξαναδοκιμάσω το widelands να δω πόσο έχει εξελιχθεί.

Μόνο το online και το Rise of an Empire έχω παίξει θα σε γελάσω, στο Rise έχει αρκετά στοιχεία RTS απλά έχει εξίσου βάρος και στο city management. Παρόλα αυτά το "χτίζω πόλη, μαζεύω resources, φτιάχνω στρατό, κάνω ντου στον εχθρό" υπάρχει και είναι και το end game σε κάθε map.
 
Μόνο το online
Το είχε αποθήσει η μνήμη μου αλλά το είχα παίξει και αυτό αρκετά. (δεν θα το συσχέτιζα καθόλου με το settlers 2 (ή και γενικότερα με την base building κατηγορία). Είναι άλλη κατηγορία.
 
Δεν το ανέφερα πιο πριν γιατί δεν το έχω, ούτε το έχω παίξει, αλλά έντονα στα υπόψιν μου είναι το

 
Έχω δοκιμάσει αρκετές φορές να ασχοληθώ αλλά δεν με κράτησε. Πιθανολογώ ότι η αιτία ήταν το freeform του πράγματος, δηλαδή δεν θέλω να θέτω στόχους και objectives μόνος μου αλλά να μου τους θέτει το ίδιο το παιχνίδι. Είναι ο ίδιος λόγος που δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με survival, 4X και οτιδήποτε άλλο σε αφήνει εντελώς ελεύθερο.
Το εννοείς ότι δεν έχεις objective στα 4x games? Αφού ο σκοπός μας είναι πάντα ο ολοκληρωτικός αφανισμός κάθε αντίπαλης παράταξης (εξαιρούνται αυτές που γίνονται σκλάβοι)!
Αφού το γράφει και στην περιγραφή του, τέσσερα X για eXterminate, eXterminate, eXterminate, eXterminate!
 
Αναλογα βεβαια τι εχει δοκιμασει, παιζει και να εχει δικιο.
Η απολυτη ελευθερια (στα βιντεοπαιχνιδια, μη με κανετε quote σε κανα υποπτο θρεντ) στο gameplay χωρις καποιο στοχο η σεναριακη καθοδηγηση/ερεθισματα δεν εχει δεν εχει πλακα

Πχ το Imperator Rome ηταν τρελη μουφα για την ελλειψη σκοπου απο Mid-game και επειτα, με τα events να ειναι ανοστα και χωρις ουσια.
 
Το εννοείς ότι δεν έχεις objective στα 4x games? Αφού ο σκοπός μας είναι πάντα ο ολοκληρωτικός αφανισμός κάθε αντίπαλης παράταξης (εξαιρούνται αυτές που γίνονται σκλάβοι)!
Αφού το γράφει και στην περιγραφή του, τέσσερα X για eXterminate, eXterminate, eXterminate, eXterminate!

Ναι, έχεις δίκιο βεβαίως αλλά προτιμώ να υπάρχουν και ενδιάμεσα σταδιακά objectives. Δυσκολεύομαι να βάλω μόνος μου μια δομή στο παιχνίδι. Π.χ. το Subnautica ήταν από τα survival games που με κράτησε για καιρό γιατί σου δίνει έμμεσα ή άμεσα objectives. Βέβαια εδώ που τα λέμε ίσως θα ήταν ευκαιρία να ξεκινήσω κάποιο base builder ή survival και να προσπαθήσω να βάλω εγώ σταδιακούς στόχους, σαν προσωπικό challenge. Έχω στο backlog κάτι Terraria, Starbound κλπ με τα οποία έχω ασχοληθεί ελάχιστα.
 
Ναι, έχεις δίκιο βεβαίως αλλά προτιμώ να υπάρχουν και ενδιάμεσα σταδιακά objectives. Δυσκολεύομαι να βάλω μόνος μου μια δομή στο παιχνίδι. Π.χ. το Subnautica ήταν από τα survival games που με κράτησε για καιρό γιατί σου δίνει έμμεσα ή άμεσα objectives. Βέβαια εδώ που τα λέμε ίσως θα ήταν ευκαιρία να ξεκινήσω κάποιο base builder ή survival και να προσπαθήσω να βάλω εγώ σταδιακούς στόχους, σαν προσωπικό challenge. Έχω στο backlog κάτι Terraria, Starbound κλπ με τα οποία έχω ασχοληθεί ελάχιστα.

Το Terraria πχ εχει τοσο τρελη αποδοχη, ειναι απο τα κορυφαια sandbox παιχνιδακια κατ'εμε, γιατι ναι μεν ειναι ανοιχτο, εχει ομως μεσα παρα πολλα side-objectives τυρακια που σου δινουν το ερεθισμα να τα ακολουθησεις για να δεις που θα παει το παιχνιδι.

Στα 4x της Paradox υπαρχουν τα λεγομενα events τα οποια λειτουργουν ως τυρακι για τον ιδιο λογο, την παρακινηση του παιχτη να παει λιγο πιο περα απο το αρχικο paintmap.
 
Το Terraria πχ εχει τοσο τρελη αποδοχη, ειναι απο τα κορυφαια sandbox παιχνιδακια κατ'εμε, γιατι ναι μεν ειναι ανοιχτο, εχει ομως μεσα παρα πολλα side-objectives τυρακια που σου δινουν το ερεθισμα να τα ακολουθησεις για να δεις που θα παει το παιχνιδι.

Ωραία, άρα από survival/builder βρήκαμε, το Terraria. Τώρα να δούμε για base builder.
 
Θα προτείνω Subnautica. Και για τα δύο είδη. Μαζεμένο, με καλό pace στο πόσο γρήγορα ξεκλειδώνει καινουρια πράγματα και ανεπανάληπτη ατμόσφαιρα.
 
Last edited:
Ναι, έχεις δίκιο βεβαίως αλλά προτιμώ να υπάρχουν και ενδιάμεσα σταδιακά objectives. Δυσκολεύομαι να βάλω μόνος μου μια δομή στο παιχνίδι. Π.χ. το Subnautica ήταν από τα survival games που με κράτησε για καιρό γιατί σου δίνει έμμεσα ή άμεσα objectives. Βέβαια εδώ που τα λέμε ίσως θα ήταν ευκαιρία να ξεκινήσω κάποιο base builder ή survival και να προσπαθήσω να βάλω εγώ σταδιακούς στόχους, σαν προσωπικό challenge. Έχω στο backlog κάτι Terraria, Starbound κλπ με τα οποία έχω ασχοληθεί ελάχιστα.
Πέρα από την πλάκα, και εγώ για αυτό δεν μπορώ τα survival games, ούτε καν το Subnautica (sorry @Bathory ). Η χαώδεις, απόλυτα ανοικτή φύση τους με αποθαρρύνει.
Στα 4x αντιθέτως, μου προσφέρει subquest η ίδια η εξέλιξη του παιχνιδιού. Να προλάβω να αρπάξω το resource πριν την AI, να αμυνθώ ή να κατακτήσω μια περιοχη κ.ά
 
Last edited:
Πέρα από την πλάκα, και εγώ για αυτό δεν μπορώ τα survival games, ούτε καν το Subnautica (sorry @Bathory ).
Δεν πειράζει, είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχεις παίξει Subnautica. Εσύ χάνεις. :)
 
Back
Top